preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

Važni dokumenti

eTwinning projekt "Code 4 Europe"

Programiranje je vrlo važno u ranoj dobi kako bi se educirala generacija koja istražuje, propituje, proizvodi i stječe vještine 21. stoljeća. Programiranje nije ograničeno samo na računalnu znanost, već je vrlo važno i za interdisciplinarnu interakciju. Ovim projektom učenici će započeti programirati. Naš projekt ima za cilj širenje kulture programiranja. U projektu sudjeluju škole iz Poljske, Italije, Turske, Portugala, Grčke i Hrvatske.

CILJEVI:
- poticati zanimanje za programiranje kod učenika
- pomoći učenicima da shvate kako funkcionira "programiranje"
- razviti vještine algoritamskog, sustavnog, kreativnog razmišljanja
- biti u mogućnosti stvoriti više rješenja za problem
- razviti kreativnost kod učenika
- razviti računalno razmišljanje kod učenika
- osposobiti učenike vještinama iz matematike, znanosti, rješavanja problema, timskog rada, razmišljanja i kreativnih umjetnosti temeljenih na projektima
- integrirati predmete osnovne škole uporabom programiranja u projekt
- koristiti Twinspace

- povećajte motivaciju za komunikaciju na engleskom jeziku

NOSITELJI:
koordinator projekta: Kristina Krtalić

VREMENIK :
- tijekom šk. godine 2019./2020. i šk. godine 2020./2021. (dvogodišnji međunarodni eTwinning projekt)

RADNI POSTUPAK:
Surađivat ćemo s našim partnerima tijekom trajanja projekta. Na društvenim mrežama ćemo međusobno komunicirati o projektu. Projekt sadrži mjesečne aktivnosti. Svaka će škola pripremiti aktivnosti i učitati ih u Twinspace na vrijeme. Učenici će također pratiti aktivnosti projektnih partnera. Twinspace će biti mjesto pristupa vezama koje će ovaj projekt pružiti partnerima, a također će biti i mjesto za razmjenu korisnih dokumenata. Svi će partneri podijeliti svoja postignuća na stranicama stvorenim u Twinspaceu posvećenim temama.

OČEKIVANI REZULTATI:
Na kraju projekta očekujemo da će projekt dostići svoje ciljeve. Kao rezultat našeg zajedničkog rada uz sudjelovanje naših partnerskih škola, pripremit ćemo stranicu s fotografijama s fotografijama projektnih aktivnosti kao našeg zajedničkog rada na projekti. Svi će partneri imati prostor za prikaz aktivnosti učenika. 

(Happy) Easter coding

Danas je bilo živo u informatičkoj učionici u 3.a razredu. Domenu B. Računalno razmišljanje i programiranje uklopili smo u međunarodno natjecanje STEM Discovery Campaign 2021. (na koje smo prijavili današnje odrađene aktivnosti) i godišnju kampanju ALL DIGITAL Week za digitalno uključivanje i osnaživanje koja se provodi u digitalnim centrima kompetencija, knjižnicama, društvenim centrima, školama i drugim mjestima širom Europe. Učenici su u parovima prolazili kroz unplugged aktivnosti pripremljene na temu nadolazećeg blagdana Uskrsa. Učenici su birali (a neki su uspjeli odigrati i sve tri) jednu od tri igrice programiranja slaganjem blokova naredbi i na taj način pomoći zecu da dođe do mrkvice Google RabbitRabbit Run ili Rabbit Chase. Crtali su zečića tako da su kockicom odredili koji dio od predloženih će nacrtati. Izradili su grafikon brojeći likove vezane za Uskrs kao pravi mali znanstvenici. I broj čokoladnih jaja su brojali po bojama te izradili grafički prikaz, a na kraju nastave smo se čokoladnim jajima i zasladili. Učenici su morali pronaći jaja (od kojih svako sadrži jedno slovo) i dobili su pitanje "Gdje je zeko?". Na kraju su nastave potražili čokoladnog zeku (jako se dobro sakrio), kojeg je pronašla naša Matea. Odradili smo dva zadatka Easter pixel art (na papiru i s bockalicama), te odradili dva pokusa s jajima (Kuhano ili sirovo? i Jaje na moru). I naravno, ništa bez uskrsnih sudoku zadataka.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 1. 4. 2021. 13:50

Primili smo priznanje - oznaku eTwinning škole!

Oznaku eTwinningove škole od danas ponosno nosi i naša škola. Uz Dječji vrtić Potjeh, jedina smo škola u našem gradu kojoj je to pošlo za rukom ove godine. 
Nakon dvodijelnog postupka prijave ukupno je 2935 škola dobilo oznaku eTwinningove škole za 2021. i 2022. godinu tj. 93 vrtića, osnovnih i srednjih škola iz Hrvatske.
Nagrađene su škole pioniri i prepoznati predvodnici u područjima kao što su digitalna praksa, praksa eSigurnosti, inovativni i kreativni pristupi pedagogiji, promicanje stalnog stručnog usavršavanja osoblja te promicanje praksi za suradnju u učenju među osobljem i učenicima. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 22. 3. 2021. 18:33

Code Week Leading Teacher

Naša je učiteljica informatike Kristina Krtalić danas dobila još jedno priznanje, titulu Code Week Leading Teacher za Hrvatsku. Biti dio zajednice Code Week Leading Teacher pomoći će učiteljici da proširi svoje znanje, razmijeni iskustva s ostalim učiteljima istomišljenicima iz čitave Europe, pristupi mogućnostima profesionalnog razvoja (mrežni događaji, radionice licem u lice itd.) i drugim događajima koji će se organizirati u sklopu EU Code Week.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 12. 3. 2021. 13:59

Certifikat Innovative Educator Master Trainer

Ovih je dana naša učiteljica informatike Kristina Krtalić primila još jedan Microsoftov certifikat Innovative Educator Master Trainer. Programi Microsoft Innovative Educator (MIE) prepoznaju svjetske vizionare učitelja koji koriste tehnologiju kako bi drugim učiteljima otvorili put za korištenje tehnologije u ostvarivanju ishoda predmeta. To su razni programi za pomoć učiteljima koji tek započinju ovo putovanje, kao i programi za učitelje koji su vodeći u inovativnom obrazovanju.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 22. 2. 2021. 09:26

Dan sigurnijeg Interneta 2021. u petim razredima

Ove su godine petaši različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom.
Svake se godine, drugog dana drugog tjedna u drugom mjesecu, obilježava Dan sigurnijeg Interneta (moto je Zajedno za bolji Internet). 
Petaši su danas naučili koji su osobni podaci i da ih ne treba dijeliti s drugima. Odigrali su kviz o prepoznavanju osobnih podataka. Za potrebe zaštite osobnih podataka, a jedan od njih je osobna fotografija, izradili su u online alatu Avatar Maker svoj avatar te ga pohranili i postavili na Padlet ploču. Naučili su prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku, te 
provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili su da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti!
Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici petih razreda odigrali su dio nazvan Toranj s blagom - čuvaj svoje tajne te postali pravi Internet genijalci. U igrici su izbjegavali hakere da im ne ukradu poruke i identitet.
Na kraju su odigrali Kahoot! kviz u kojem su pokazali zavidno znanje. Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona". 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 15. 2. 2021. 15:50

Dan sigurnijeg Interneta 2021. u trećim razredima

Svake se godine, drugog dana drugog tjedna u drugom mjesecu, obilježava Dan sigurnijeg Interneta (moto je Zajedno za bolji Internet). Ove su godine, po prvi put u informatičkoj učionici, učenici trećih razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.3.2 učenik primjereno reagira na svaku opasnost/neugodnost u digitalnome okruženju, štiti svoje i tuđe osobne podatke. Razgovarali su s učiteljicom u kojim se situacijama osjećaju (ne)sigurno, kako biti siguran i kako se štititi na Internetu, što su osobni podaci i treba li ih dijeliti na Internetu, koje su mrežne stranice sigurne, a koje nisu. Riješili su kviz o sigurnosti i osvojili štit sigurnosti. Na kraju su odigrali edukativnu igricu Dabrica Darka otkriva digitalni svijet. U igri, glavni lik je dabrica Darka, koja je razigrana i nestašna, znatiželjna i hrabra, rado se upušta u pustolovine i istražuje, pravi je pokretač i inicijator i nikad joj nije teško pokušati riješiti problem. U igri i rješavanju problema pomažu joj medo Marko i mudra sova. Oni su također i dobro društvo za vježbe rastezanja jer je uz igranje i učenje na računalu važno voditi i brigu o svom zdravlju. Igrica razvija svijest o primjeni digitalne tehnologije u osobnom i profesionalnom životu, posljedicama njezine primjene te pravima i odgovornostima digitalnog građanina. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 12. 2. 2021. 12:46

Dan sigurnijeg Interneta 2021. u osmim razredima

Ove su godine osmaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo. Učenici su tragali za blagom (koju je priredila udruga Suradnici u učenju). U potrazi za blagom dvadeset je različitih (programskih i istraživačkih zadataka) vezanih za sigurnost na Internetu. U drugom dijelu nastave učenici su uživali u avanturističkoj igrici Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Uspjeli su odraditi izazove u sva četiri svijeta: Pažljiva planina - mjesto je na kojem se svi okupljaju i druže i u kojem su učenici morali paziti što ćeš dijeliti i s kime; Toranj s blagom - je srušen, a Internautova blaga poput brojeva, fotografija i privatnih poruka izložena su visokom riziku, učenici moraju pobjeći Hakeru i izgraditi toranj uz pomoć sigurnih lozinki; rijeka Java - koja prolazi kroz Interland puna je istina i laži… nije uvijek sve onako kakvim se čini, učenici su se morali osloniti na svoj razum da prijeđu rijeku i pri tome se paziti prevaranata i kradljivaca identiteta; U Kraljevstvu dobrote učenici su morali blokirati i prijavi Zlikovce, a prema ostalim Internautima budi ljubazan jer samo tako mogu vratiti mir i dobro u ovu zemlju.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 11. 2. 2021. 09:44

Dan sigurnijeg Interneta 2021. u sedmim razredima

Ove su godine sedmaši različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodima iz domene e-društvo D.7.1. učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa te D.7.2. učenik argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na Internetu i njihova brza širenja te primjenjuje pravila odgovornog ponašanja. Učenici su kroz kratku vježbu saznali kako dijeljenje sadržaja može izmaknuti kontroli, rješavali problemske zadatake u potrazi za blagom vezane za sigurnost na Internetu,... Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici sedmih razreda sami su birali koji će dio igrice odigrati. Učenici 7.b su u sklopu sata razrednika sudjelovali na webinaru putem ZOOM platforme za djecu i mlade pod nazivom "Gdje si ti u digitalnoj džungli?" u kojem su brojni poznati Youtuberi govorili o svojim iskustvima na Internetu. Webinar je organizirao Centar za sigurniji Internet.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 10. 2. 2021. 12:30

Dan sigurnijeg Interneta 2021. u šestim razredima

Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. Rješavali su kviz u kojem su određivali što od navedenog je pozitivan a što negativan trag. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću te ga pohranili u svoj e-portfolio i prikazali na Padlet ploči. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .png datoteku. Učenici su u objavama tri osobe morali obasniti što su saznali iz njihvoh "digitalnih" tragova. Šestaši su odradili i aktivnost Obična bijela majica kojom su, na majicu koju su dobili, premještali emotikone (najviše tri) da bi se predstavili drugima. Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici šestih razreda odigrali su dio nazvan Pažljiva planina - dijeli pažljivo te postali pravi Internet genijalci. U igrici su trebali dobro paziti što i s kim dijele, jer se informacije šire brzinom svjetlosti, a među Internautima postoje Brbljavci koji sve dijele...

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 9. 2. 2021. 18:16

Code Week Super Organiser Challenge

Danas smo dobili još jedno priznanje za sudjelovanje u izazovu Code Week Super Organiser Challenge. Izazov je organiziranje 10 ili više aktivnosti Tjedna programiranja u 2020. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 9. 2. 2021. 12:58

Code Week 4 All challenge

Dragi čitatelji, danas nam je stigao certifikat za uspješno sudjelovanje u izazovu Code Week 4 All challenge tijekom Europskog tjedna programiranja (koji je održan od 10. do 25. listopada a u kojem su sudjelovali svi učenici na nastavi informatike). Certifikat je rezultat približavanja programiranja većem broju učenika te unapređenju digitalne pismenosti!

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 9. 2. 2021. 11:31

Reciklirani ukrasi

Trećaši su na kraju ove izazovne godine imali neobičan sat informatike. Učiteljica je svim učenicima 3.a i 3.b priredila malo drugačiju čestitku. Naime, morali su sami dešifrirati što u čestitki piše. Prije sljedeće aktivnosti pokazali su zavidno znanje o recikliranju. Zašto recikliranju? Jer su izrađivali božićni ukras od starih CD-ova. Koliko su uspješni bili u tome, pogledajte u našoj galeriji slika ili na panou pored naše učionice.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 18. 12. 2020. 16:11

Sat programiranja za svakog učenika u 3.a i 3.b

Učenici trećih razreda su aktivnošću CodeMonkey Jr. obilježiti sat programiranja za svakog učenika (Hour of Code) 2020. Umjesto pisanja naredbi, učenici su programirali malog majmunčića da dođe do škrinje s blagom slaganjem niza vizualnih uputa blokovima naredbi koji predstavljaju kôd. S napredovanjem izazova učenici CodeMonkey Jr. rano stječu razumijevanje temeljnih koncepata programiranja. Druga je aktivnost današnjeg obilježavanja sata programiranja bilo programirati micro:bit tako da prikazuje kuglicu i postaviti uključen micro:bit na bor izrađen od zelenog hamer papira te jedno slovo u micro:bit čestitki (Happy New Year 2021! i Merry Christmas!). Učenici su uživali i u aktivnosti The Big Dance Party! prateći kroz glazbu niz uputa (plesnih pokreta). 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 11. 12. 2020. 15:08

Sat programiranja za svakog učenika u sedmim i osmim razredima

Računalna znanost je mnogo više od programiranja! Učenici sedmih i osmih razreda su obilježili Sat programiranja za svakog učenika aktivnošću AI for ocean. Naučili su mnogo toga o umjetnoj inteligenciji (AI), strojnom učenju, podacima o obuci i kako se umjetna inteligencija može koristiti za rješavanje svjetskih problema. Učenici su učili robota da prepozna ribu od "ne ribe", a nakon toga su ga učili da prepozna točno određenu vrstu ribe (po boji ili obliku).

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 11. 12. 2020. 08:38

Hour of Code 2020. u šestim razredima

Sat programiranja počeo je kao jednosatni uvod u računalnu znanost, osmišljen kako bi demistificirao kôd, pokazao da svatko može naučiti osnove i proširio sudjelovanje na polju računalnih znanosti. Otada je postalo svjetski pokušaj proslave informatike, počevši od jednosatnih kodiranja. I šestaši su obilježili Hour of Code 2020. dvjema aktivnostima Little Dot Adventures i Dance partyCilj je aplikacije Little dot Adventure u svakom nivou dovesti točkicu do narančastog polja odabirom ponuđenih naredbi, što su šestaši vrlo vješto uspijevali. U aktivnosti Dance Party, birajući glazbu, pozadinu, likove i njihove pokrete, stvarali su prava mala remek djela.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 10. 12. 2020. 19:20

Sat programiranja za svakog učenika u petim razredima

Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 7. do 13. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su školi učenici i učenice različitim aktivnostima obilježili Sat programiranja. Petaši su pomagali veselom dabru da sagradi branu, napravi sok za kupce majmuna, zeca,... i u tome su svi bili uspješni. Druga je aktivnost bila pomoći Marcu ili Sophiji da dođu do cilja. Učenici su u obje aktivnosti programirali slaganjem blokova i to slijedom naredbi i ponavljanjem tj. sadržajima s kojima će se učenici iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje upoznati ove školske godine. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 7. 12. 2020. 16:46

Christmas pixel art

Učenici 3.a i 3.b razreda već se naveliko pripremaju za nadolazeće blagdane, ali na malo drugačiji način. Ovaj su tjedan uživali u aktivnostima Christmas pixel art i Slijedimo djeda Božićnjaka, obje iz domene B. računalno razmišljanje i programiranje. U aktivnosti Christmas pixel art učenici su zadanim uputama (dobili su samo boju i oznaku kvadratića, u kojem se retku i stupcu kvadratić nalazi) ispunjavali kvadratiće određenim bojama da bi dobili sliku. Saznali su od čega se sastoji slika na zaslonu računala te zaključili da, što su pixeli manji i što ih je više, slika je na zaslonu kvalitetnija. U aktivnosti Slijedimo djeda Božićnjaka pomagali su Djedu Božićnjaku da se uredi za selfi, zamatali smo poklone, igrali s robotom igru brzog skiciranja, plesali s vilenjacima, tražili djeda Božićnjaka, igrali se s kuglicama, da bi na kraju završili u laboratoriju za pisanje koda. Koliko su trećaši uživali, pogledajte u našoj galeriji fotografija.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 7. 12. 2020. 09:20

Rezultati natjecanja Dabar 2020.

Dragi čitatelji, objavljene su rang liste po kategorijama i razredima na međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja. Ukupne rang liste dostupne su samo učiteljima na MOOC-u. Najbolji od najhrabrijih učenika i učenica naše škole, koji su i ove godine odgovorili na izazov Dabar, nalaze se na popisu 10% najboljih u svojoj kategoriji u Republici Hrvatskoj, Jona Janković, 7.b, Ivan Kolomejac, 8.b i Marina Nikolić, 8.b, svi u kategoriji MegaDabar. Učeniku 3.a razreda, Mateju Kolomejcu, nedostajalo je samo 0,2 boda da uđe u 10% najboljih u svojoj kategoriji. Svi učenici sudionici na istom mjestu (MOOC-u) gdje su rješavali test mogu vidjeti zadatke i značku te diplomu koju su dobili za sudjelovanje na natjecanju. Čestitamo Joni, Ivanu, Marini i svim ostalim sudionicima petog po redu međunarodnog natjecanja Dabar! Vidimo se i sljedeće godine, zar ne?

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 23. 11. 2020. 09:54

Dabar - međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja

Već petu godinu sudjelujemo na međunarodnoj inicijativi Dabar (Bebras) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućio jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka koje su napisali stručnjaci iz pedesetak zemalja. Iako se rješavanje zadataka temelji na informatici, možete ih rješavati i bez informatičkog predznanja. Čestitamo svim našim učenicima koji su sudjelovali na natjecanju i nestrpljivo iščekujemo rezultate (tko je u najboljih 10% u svojoj kategoriji)!

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 13. 11. 2020. 13:52

Programirali smo micro:bit-ove!

Upoznali smo se s mikroračunalima zvanim micro:bit! Učenici 3.a i 3.b su prije početka rada s micro:bit-ovima morali spojiti sve potrebne dijelove s micro:bit-om, a nakon toga spojiti i micro:bit na računalo. A onda je moglo početi programiranje. Pozvati su editor u kojem se stvaraju programi Microsoft MakeCode for micro:bit te izradili svoj prvi program koji su pohranili na micro:bit te izvršili. Baš nam je bilo zabavno. Jedva čekamo sljedeći sat informatike.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 30. 10. 2020. 14:01

Certifikati sudjelovanja u obilježavanju EU Code Week-a

Nakon provedbe aktivnosti kojima smo obilježili Europski tjedan aktivnosti (u sklopu aktivnosti međunarodnih eTwinning projekata Let`s Code Together, Code 4 Europe, Code an AI i Micro circuits for Mega solutions) stigli su nam certifikati sudjelovanja.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 30. 10. 2020. 11:40

Tečaj Code Week Deep Dive 2020

Ovaj tečaj je učiteljima u osnovnim i srednjim školama pružio ideje, besplatan materijal za obuku i resurse koji im pomažu u uključivanju kodiranja i računarskog razmišljanja u učionicu s već izrađenim planovima lekcija. Osim toga, učitelji su naučili što je Code Week i kako sudjelovati u ovoj inicijativi koja je tijekom 2019. angažirala 4,2 milijuna ljudi u Europi i šire. Na kraju MOOC-a, sudionici su morali organizirati aktivnost sa svojim studentima ili kolegama i registrirati je na mapi Tjedna koda. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 30. 10. 2020. 09:17

Europski tjedan programiranja u osmim razredima

Učenici i učenice osmih razreda matične škole aktivnošću su programiranja u JavaScriptu obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2020). Mijenjali su koordinate likova u igrici, mijenjali izglede likova, dodavali elemente i određivali pozicije (zlatnika koje je lik trebao prikupiti), dodatne igrače (jer je uvijek zanimljivije igrati s više igrača) elemente izbjegavanje, određivali kojim tipkama na tipkovnici će se igrica igrati, dodavali neprijatelje (bez njih ništa) koji će ometati likove, pozadinu igrice,... Još jedan vrlo zanimljiv način da učenici u online okruženju upoznaju nešto novo, u ovom slučaju osnove programiranja u JavaScriptu. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 29. 10. 2020. 10:00

EU Code Week u šestim razredima

I u šestim je razredima obilježen EU Code Week 2020. Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću programirnja i računalnog razmišljanja. Učenje programiranja pomaže učenicima da shvate svijet oko sebe koji se brzo mijenja, prošire svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija i razvijaju vještine i sposobnosti kako bi istraživali nove ideje i bili inovativni. Šestaši su zamijenili uloge: ovaj su put učenici postali računalo! Čitali su i tumači programe u online aplikaciji Compute it! kako bi pronašli pravi put do cilja i pobijedili u izazovima. Morali su se usredotočiti i koristiti svoje intuitivne sposobnosti da bi razumjeli neke temeljne koncepte programiranja. I bili su jako uspješni u tome.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 27. 10. 2020. 22:30

I petaši su obilježili Europski tjedan programiranja

Učenici 5.a i 5.b razreda danas su obilježili Europski tjedan programiranjaEuropski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. Iako će se s programiranjem upoznati tek u drugom polugodištu, petaši su na web lokaciji Lightbot programirali robota da stigne do plavog kvadratića na kojem su trebali uključiti lampicu. Iako su se neki zadaci činili nerješivi, učenici nisu odustajali.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 19. 10. 2020. 17:37

EU Code Week u 3.a i 3.b

Učenici i učenice 3.a i 3.b razreda matične škole unplugged su aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2020). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Nakon što su učenici saznali što je algoritam (niz preciznih uputa koje pomažu u rješavanju nekog problema), te nabrajali primjere algoritama iz svakodnevnog života (recepti za kolače, pranje ruku, priprema za školu, put do škole,...), učenici su na računalu uspješno redali korake u tri aktivnosti (posadi biljku, radni dan dječaka, pečemo kolače). U drugoj su aktivnosti prvo izradili korake za algoritam izrade neobičnog lika, a zatim po tim koracima nacrtali, obojali i imenovali neobični lik. U sljedećoj su aktivnosti naziva Pingvin algoritam brrr morali odrediti kojim putem žele ići od starta do cilja. Kad su odredili put, na kartu su stavili pripremljene strelice u svaki prostor duž njihove staze. Strelice su trebali usmjeriti u smjeru u kojem treba ići da bi stigli od jednog do drugog kvadrata. A posljednji je zadatak bio najzanimljiviji. Učenici su po unaprijed postavljenim uputama morali što brže i bez greške prijeći poligon sa zadanim uputama (koju ruku/e i nogu/e koristiti u pojednim dijelu poligona). Kako su izgledale aktivnosti i koliko su uspješno učenici sudjelovali u zadatcima, pogledajte u našoj galeriji slika.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 16. 10. 2020. 18:22

Oznaka kvalitete za projekt Code 4 Europe

Naš je jednogodišnji međunarodni eTwinning projekt Code 4 Europe završio. Stigla je potvrda da je projekt nagrađen oznakom kvalitete (eTwinning Quality Label).  Ciljevi projekta bili su upoznavanje osnova kodiranja i programiranja, razvijanje logičkog razmišljanja i računalnih vještina, promicanje grupnog rada, razmjena iskustava između partnera (škola iz Poljske, Italije, Turske, Portugala, Grčke i Hrvatske), upoznavanje s odabranim web alatima, povećanje uporabe ICT-a, obilježavanje Europskog tjedna programiranja te obilježavanje Sat programiranja za svakog učenika.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 17. 9. 2020. 14:46

Krenuli smo s programiranjem...

Tko kaže da se programiranje ne može učiti i na daljinu? Petaši su prve korake u Scratch-u svladali u virtualnim učionicama. Nisu sve aktivnosti projekta proveli zbog pandemije, ali su uvod u programiranje i kratko upoznavanje s programskog alata Scratch uspjeli odraditi.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 5. 6. 2020. 08:14

Programirajmo u Scratch-u!

U online okruženju svladali smo prve korake u programiranju videolekcijom Programirajmo u Scratch-u. Videolekcija je iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje (predmet informatika, 5. razred).

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 28. 5. 2020. 13:43

Kako program odlučuje

U online okruženju svladali smo nove naredbe u programiranju videolekcijom Kako program odlučuje. Videolekcija je iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje (predmet informatika, 6. razred).

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 23. 5. 2020. 09:03

Izrađujemo algoritme

U današnjoj su aktivnosti učenici u online alatu Linoit izrađivali algoritam iz svakodnevnog života, izrada sendviča.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 18. 5. 2020. 08:21

Čuvamo svoje zaporke!

Svake se godine, prvog četvrtka u mjesecu svibnju, obilježava Svjetski dan zaporki. Ove su godine taj dan obilježili i naši učenici. Lozinka je niz znakova koji se koristi za pristup internetskim uslugama (npr. virtualnoj učionici, edukativnim sadržajima, online igricama, elektroničkoj pošti, korisničkom računu društvene mreže,…). U Nearpodu su proučili prezentaciju, kojom su se podsjetili što već znaju o zaporkama te naučili i nove sadržaje. Naučili su da zaporka mora imati barem osam znakova, mora sadržavati slova i brojke, ne smije sadržavati osobne podatke (ime, adresu, datum rođenja,…), sadrži kombinaciju malih i velikih slova, poželjno je da sadrži i posebne znakove (#, !, %, @,…). Zaporke bi trebali znati roditelji, ali ne i prijatelji, mijenjati barem dvaput godišnje, te imati različite zaporke za različite online račune.
Učenici su naučili prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti!
Učenici su odigrali i igricu Digital Passport, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu i igrici Imam dobru lozinku s portala Pet za Net.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 7. 5. 2020. 10:12

Prvi koraci u programiranju

Počeli smo s ishodima u domeni B. Računalno razmišljanje i programiranje. Učenici su u online alatu Learning Apps određivali korake u postupcima izrade sendviča i kuhanja čaja. Te su upute u algoritmima vrlo brzo riješili.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 28. 4. 2020. 09:00

Metodička preporuka 4. krug

Naša je učiteljica informatike, Kristina Krtalić, sudjelovala u izradi metodičke preporuke (koja je u četvrtom krugu prihvaćena) za peti razred, domenu B. Računalno razmišljanje i programiranje, Petljamo petlje, koju možete pogledati na poveznici.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 9. 4. 2020. 08:50

Spring pixel art

U ovomjesečnoj aktivnosti, učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih jednim brojem) dekodiraju skrivenu sličicu (koja je vezana za proljeće).

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 3. 3. 2020. 09:02

Dan sigurnijeg Interneta 2020. u sedmim razredima

Ove su godine sedmaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodima iz domene e-društvo D.7.1. učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa te D.7.2. učenik argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na Internetu i njihova brza širenja te primjenjuje pravila odgovornog ponašanja. Učenici su na, u našoj učionici nov način, tragali za ključem ulaznih vrata škole. Potragu za blagom je, za tu priliku, izradila učiteljica u Google Forms. U igrici su bili različiti tipovi zadataka vezani za ishode (pronaći šifru odabirući koje od izjava su prihvatljivo ili neprihvatljivo ponašanje, nadopunjavati rečenice vezane za temu,...). Za svaki sljedeći trag postoji uvjet (iz zadatka saznati zaporku za sljedeći trag, ime učenika koji je u zadatku pobijedio u igri vezanoj za sigurnost na Internetu, prvi znak svakog odgovora u nekom od tragova,...).

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 20. 2. 2020. 17:25

Dan sigurnijeg Interneta 2020. u petim razredima

Ove su godine petaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom. Učenici su na početku sata odradili anketu o njihovoj sigurnosti na Internetu, upoznali se s osnovama sigurnosti na Internetu. Na kraju su odigrali Kahoot! kviz u kojem su pokazali zavidno znanje. Bravo, petaši! Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 18. 2. 2020. 10:25

Dan sigurnijeg Interneta 2020. u osmim razredima

Ove su godine osmaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.8.2. učenik kritički prosuđuje sve oblike elektroničkog nasilja i govora mržnje te sudjeluje u njihovu sprečavanju. Učenici su na, u našoj učionici nov način, tragali za blagom (ključ od informatičke učionice). Potragu za blagom je, za tu priliku, izradila učiteljica u Google Forms. U igrici su bili različiti tipovi zadataka vezani za temu elektroničkog nasilja i sigurnosti mladih na Internetu (pronaći šifru odabirući koje od izjava su prihvatljivo ili neprihvatljivo ponašanje, nadopunjavati rečenice vezane za temu,...). Za svaki sljedeći trag postoji uvjet (iz zadatka saznati zaporku za sljedeći trag, ime učenika koji je u zadatku pobijedio u igri vezanoj za sigurnost na Internetu, prvi znak svakog odgovora u nekom od tragova,...).

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 17. 2. 2020. 10:27

Dan sigurnijeg Interneta 2020. u šestim razredima

Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .png datoteku.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 13. 2. 2020. 10:23

Dan sigurnijeg Interneta u eTwinning projektu Code4Europe

U eTwinning-ovom projektu Code4Europe obilježili smo Dan sigurnijeg Interneta. Učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih slovima) dekodiraju skrivenu sličicu (logo obilježavanja Dana sigurnijeg Interneta). Razgovarali smo o pravilima ponašanja na Internetu, razmjenjivali iskustva.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 10. 1. 2020. 09:09

Čestitke iz Turske!

Danas su nam stigle prigodne čestitke iz škole sudionice eTwinning projekta Code 4 Europe iz Turske. Hvala učiteljici Gülnur Başdemir i njezinim učenicima.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 21. 12. 2019. 09:12

Hour of Code 2019.

Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 9. do 15. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su školi učenici i učenice različitim aktivnostima obilježili Sat programiranja. Ove su godine učenici petih razreda uživali programirati robota da uzgoji cvijeće tj. da ga pravilno zalijeva. Isto su tako pomagali i veselom dabru da sagradi branu i u tome su svi bili uspješni. Učenici šestih razreda su u informatičkoj učionici imali Dance Party (birali su glazbu, pozadinu, likove i njihove pokrete) i usmjeravali malog robota da stigne cilja, pazeći pri tome da to učine u što manje uputa. Učenici sedmih i osmih razreda su u online inačici Escape Room-a u kreativnim zadacima pokušavali otvarati vrata i izaći iz sobe. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 18. 12. 2019. 10:15

Rezultati natjecanja Dabar 2019.

Dragi čitatelji, objavljene su rang liste po kategorijama i razredima na međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja. Ukupne rang liste dostupne su samo učiteljima na MOOC-u. Najbolji od najhrabrijih učenika i učenica naše škole, koji su i ove godine odgovorili na izazov Dabar, nalaze se na popisu 10% najboljih u svojoj kategoriji u Republici Hrvatskoj, Jona Janković, 6.b u kategoriji KiloDabar, Ivan Kolomejac, 7.b i Luka Bošnjaković, 8.a, obojica u kategoriji MegaDabar. Svi učenici sudionici na istom mjestu (MOOC-u) gdje su rješavali test mogu vidjeti zadatke i značku te diplomu koju su dobili za sudjelovanje na natjecanju. Čestitamo Joni, Ivanu, Luki i svim ostalim sudionicima četvrtog po redu međunarodnog natjecanja Dabar! Vidimo se i sljedeće godine, zar ne?

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 25. 11. 2019. 16:21

Metodička preporuka 2. krug

Naša je učiteljica inforamtike, Kristina Krtalić, sudjelovala u izradi metodičke preporuke (koja je u drugom krugu prihvaćena) za šesti razred, domenu B. Računalno razmišljanje i programiranje, Algoritamske strukture, koju možete pogledati na poveznici.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 21. 11. 2019. 08:53

Dabar - međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja

Već četvrtu godinu sudjelujemo na međunarodnoj inicijativi Dabar (Bebras) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućio jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka koje su napisali stručnjaci iz pedesetak zemalja. Iako se rješavanje zadataka temelji na informatici, možete ih rješavati i bez informatičkog predznanja. Učenici naše škole sudjelovali su na natjecanju Dabar u kategorijama KiloDabar i MegaDabar (kategorijama za osnovne škole). Čestitamo svim našim učenicima koji su sudjelovali na natjecanju i nestrpljivo iščekujemo rezultate (tko je u najboljih 10% u svojoj kategoriji)!

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 15. 11. 2019. 10:16

Pixel art Halloween

Učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih jednim brojem) dekodiraju skrivenu sličicu (koje su bile vezane za Noć vještica). Drugi je zadatak bio programiranje na papiru. Oba su zadatka svi učenici uspješno riješili.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 31. 10. 2019. 08:31

EU Code Week 2019.

Učenici od petog do osmog razreda matične škole te sedmih i osmih razreda područne škole brojnim su zanimljivim aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2019). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Na web lokaciji Lightbot učenici petih razreda su programirali robota da stigne do plavog kvadratića na kojem su trebali uključiti lampicu. Iako su se neki zadaci činili nerješivi, većina je učenika završila i uspješno odradila zadane zadatke. Cilj je aplikacije Little Dot Adventure u svakom nivou dovesti točkicu do narančastog polja odabirom ponuđenih naredbi, što su šestaši vrlo vješto uspijevali. Učenici sedmih razreda su neobičnim algoritamskim i problemskim zadacima u Robot Restaurant Puzzler pomagali robotu u restoranu da uredi restoran, dođe do stola i posluži goste (naravno, onom hranom koju su naručili). Učenici osmih razreda su, kroz zanimljive zadatke, upoznali kako izraditi jednostavnu igru u JavaScriptu.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 18. 10. 2019. 10:13
 



Kalendar
« Travanj 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Misao tjedna

"Obrazovanje je najmoćnije oružje koje možete upotrijebiti da promijenite svijet."

                      Nelson Mandela


Brojač posjeta
Ispis statistike od 10. 5. 2010.

Ukupno: 1449787
Danas: 278

 


Anketa (mala)
Kako iskorištavate svoje slobodno vrijeme?:







 






preskoči na navigaciju