preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

Važni dokumenti

eTwinning projekt "Code 4 Europe"

Programiranje je vrlo važno u ranoj dobi kako bi se educirala generacija koja istražuje, propituje, proizvodi i stječe vještine 21. stoljeća. Programiranje nije ograničeno samo na računalnu znanost, već je vrlo važno i za interdisciplinarnu interakciju. Ovim projektom učenici će započeti programirati. Naš projekt ima za cilj širenje kulture programiranja. U projektu sudjeluju škole iz Poljske, Italije, Turske, Portugala, Grčke i Hrvatske.

CILJEVI:
- poticati zanimanje za programiranje kod učenika
- pomoći učenicima da shvate kako funkcionira "programiranje"
- razviti vještine algoritamskog, sustavnog, kreativnog razmišljanja
- biti u mogućnosti stvoriti više rješenja za problem
- razviti kreativnost kod učenika
- razviti računalno razmišljanje kod učenika
- osposobiti učenike vještinama iz matematike, znanosti, rješavanja problema, timskog rada, razmišljanja i kreativnih umjetnosti temeljenih na projektima
- integrirati predmete osnovne škole uporabom programiranja u projekt
- koristiti Twinspace

- povećajte motivaciju za komunikaciju na engleskom jeziku

NOSITELJI:
koordinator projekta: Kristina Krtalić

VREMENIK :
- tijekom šk. godine 2019./2020.

RADNI POSTUPAK:
Surađivat ćemo s našim partnerima tijekom trajanja projekta. Na društvenim mrežama ćemo međusobno komunicirati o projektu. Projekt sadrži mjesečne aktivnosti. Svaka će škola pripremiti aktivnosti i učitati ih u Twinspace na vrijeme. Učenici će također pratiti aktivnosti projektnih partnera. Twinspace će biti mjesto pristupa vezama koje će ovaj projekt pružiti partnerima, a također će biti i mjesto za razmjenu korisnih dokumenata. Svi će partneri podijeliti svoja postignuća na stranicama stvorenim u Twinspaceu posvećenim temama.

OČEKIVANI REZULTATI:
Na kraju projekta očekujemo da će projekt dostići svoje ciljeve. Kao rezultat našeg zajedničkog rada uz sudjelovanje naših partnerskih škola, pripremit ćemo stranicu s fotografijama s fotografijama projektnih aktivnosti kao našeg zajedničkog rada na projekti. Svi će partneri imati prostor za prikaz aktivnosti učenika. 

EU Code Week u šestim razredima

I u šestim je razredima obilježen EU Code Week 2020. Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću programirnja i računalnog razmišljanja. Učenje programiranja pomaže učenicima da shvate svijet oko sebe koji se brzo mijenja, prošire svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija i razvijaju vještine i sposobnosti kako bi istraživali nove ideje i bili inovativni. Šestaši su zamijenili uloge: ovaj su put učenici postali računalo! Čitali su i tumači programe u online aplikaciji Compute it! kako bi pronašli pravi put do cilja i pobijedili u izazovima. Morali su se usredotočiti i koristiti svoje intuitivne sposobnosti da bi razumjeli neke temeljne koncepte programiranja. I bili su jako uspješni u tome.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 27. 10. 2020. 22:30

I petaši su obilježili Europski tjedan programiranja

Učenici 5.a i 5.b razreda danas su obilježili Europski tjedan programiranjaEuropski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. Iako će se s programiranjem upoznati tek u drugom polugodištu, petaši su na web lokaciji Lightbot programirali robota da stigne do plavog kvadratića na kojem su trebali uključiti lampicu. Iako su se neki zadaci činili nerješivi, učenici nisu odustajali.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 19. 10. 2020. 17:37

EU Code Week u 3.a i 3.b

Učenici i učenice 3.a i 3.b razreda matične škole unplugged su aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2020). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Nakon što su učenici saznali što je algoritam (niz preciznih uputa koje pomažu u rješavanju nekog problema), te nabrajali primjere algoritama iz svakodnevnog života (recepti za kolače, pranje ruku, priprema za školu, put do škole,...), učenici su na računalu uspješno redali korake u tri aktivnosti (posadi biljku, radni dan dječaka, pečemo kolače). U drugoj su aktivnosti prvo izradili korake za algoritam izrade neobičnog lika, a zatim po tim koracima nacrtali, obojali i imenovali neobični lik. U sljedećoj su aktivnosti naziva Pingvin algoritam brrr morali odrediti kojim putem žele ići od starta do cilja. Kad su odredili put, na kartu su stavili pripremljene strelice u svaki prostor duž njihove staze. Strelice su trebali usmjeriti u smjeru u kojem treba ići da bi stigli od jednog do drugog kvadrata. A posljednji je zadatak bio najzanimljiviji. Učenici su po unaprijed postavljenim uputama morali što brže i bez greške prijeći poligon sa zadanim uputama (koju ruku/e i nogu/e koristiti u pojednim dijelu poligona). Kako su izgledale aktivnosti i koliko su uspješno učenici sudjelovali u zadatcima, pogledajte u našoj galeriji slika.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 16. 10. 2020. 18:22

Oznaka kvalitete za projekt Code 4 Europe

Naš je jednogodišnji međunarodni eTwinning projekt Code 4 Europe završio. Stigla je potvrda da je projekt nagrađen oznakom kvalitete (eTwinning Quality Label).  Ciljevi projekta bili su upoznavanje osnova kodiranja i programiranja, razvijanje logičkog razmišljanja i računalnih vještina, promicanje grupnog rada, razmjena iskustava između partnera (škola iz Poljske, Italije, Turske, Portugala, Grčke i Hrvatske), upoznavanje s odabranim web alatima, povećanje uporabe ICT-a, obilježavanje Europskog tjedna programiranja te obilježavanje Sat programiranja za svakog učenika.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 17. 9. 2020. 14:46

Krenuli smo s programiranjem...

Tko kaže da se programiranje ne može učiti i na daljinu? Petaši su prve korake u Scratch-u svladali u virtualnim učionicama. Nisu sve aktivnosti projekta proveli zbog pandemije, ali su uvod u programiranje i kratko upoznavanje s programskog alata Scratch uspjeli odraditi.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 5. 6. 2020. 08:14

Programirajmo u Scratch-u!

U online okruženju svladali smo prve korake u programiranju videolekcijom Programirajmo u Scratch-u. Videolekcija je iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje (predmet informatika, 5. razred).

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 28. 5. 2020. 13:43

Kako program odlučuje

U online okruženju svladali smo nove naredbe u programiranju videolekcijom Kako program odlučuje. Videolekcija je iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje (predmet informatika, 6. razred).

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 23. 5. 2020. 09:03

Izrađujemo algoritme

U današnjoj su aktivnosti učenici u online alatu Linoit izrađivali algoritam iz svakodnevnog života, izrada sendviča.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 18. 5. 2020. 08:21

Čuvamo svoje zaporke!

Svake se godine, prvog četvrtka u mjesecu svibnju, obilježava Svjetski dan zaporki. Ove su godine taj dan obilježili i naši učenici. Lozinka je niz znakova koji se koristi za pristup internetskim uslugama (npr. virtualnoj učionici, edukativnim sadržajima, online igricama, elektroničkoj pošti, korisničkom računu društvene mreže,…). U Nearpodu su proučili prezentaciju, kojom su se podsjetili što već znaju o zaporkama te naučili i nove sadržaje. Naučili su da zaporka mora imati barem osam znakova, mora sadržavati slova i brojke, ne smije sadržavati osobne podatke (ime, adresu, datum rođenja,…), sadrži kombinaciju malih i velikih slova, poželjno je da sadrži i posebne znakove (#, !, %, @,…). Zaporke bi trebali znati roditelji, ali ne i prijatelji, mijenjati barem dvaput godišnje, te imati različite zaporke za različite online račune.
Učenici su naučili prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti!
Učenici su odigrali i igricu Digital Passport, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu i igrici Imam dobru lozinku s portala Pet za Net.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 7. 5. 2020. 10:12

Prvi koraci u programiranju

Počeli smo s ishodima u domeni B. Računalno razmišljanje i programiranje. Učenici su u online alatu Learning Apps određivali korake u postupcima izrade sendviča i kuhanja čaja. Te su upute u algoritmima vrlo brzo riješili.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 28. 4. 2020. 09:00

Metodička preporuka 4. krug

Naša je učiteljica informatike, Kristina Krtalić, sudjelovala u izradi metodičke preporuke (koja je u četvrtom krugu prihvaćena) za peti razred, domenu B. Računalno razmišljanje i programiranje, Petljamo petlje, koju možete pogledati na poveznici.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 9. 4. 2020. 08:50

Spring pixel art

U ovomjesečnoj aktivnosti, učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih jednim brojem) dekodiraju skrivenu sličicu (koja je vezana za proljeće).

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 3. 3. 2020. 09:02

Dan sigurnijeg Interneta 2020. u sedmim razredima

Ove su godine sedmaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodima iz domene e-društvo D.7.1. učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa te D.7.2. učenik argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na Internetu i njihova brza širenja te primjenjuje pravila odgovornog ponašanja. Učenici su na, u našoj učionici nov način, tragali za ključem ulaznih vrata škole. Potragu za blagom je, za tu priliku, izradila učiteljica u Google Forms. U igrici su bili različiti tipovi zadataka vezani za ishode (pronaći šifru odabirući koje od izjava su prihvatljivo ili neprihvatljivo ponašanje, nadopunjavati rečenice vezane za temu,...). Za svaki sljedeći trag postoji uvjet (iz zadatka saznati zaporku za sljedeći trag, ime učenika koji je u zadatku pobijedio u igri vezanoj za sigurnost na Internetu, prvi znak svakog odgovora u nekom od tragova,...).

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 20. 2. 2020. 17:25

Dan sigurnijeg Interneta 2020. u petim razredima

Ove su godine petaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom. Učenici su na početku sata odradili anketu o njihovoj sigurnosti na Internetu, upoznali se s osnovama sigurnosti na Internetu. Na kraju su odigrali Kahoot! kviz u kojem su pokazali zavidno znanje. Bravo, petaši! Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 18. 2. 2020. 10:25

Dan sigurnijeg Interneta 2020. u osmim razredima

Ove su godine osmaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.8.2. učenik kritički prosuđuje sve oblike elektroničkog nasilja i govora mržnje te sudjeluje u njihovu sprečavanju. Učenici su na, u našoj učionici nov način, tragali za blagom (ključ od informatičke učionice). Potragu za blagom je, za tu priliku, izradila učiteljica u Google Forms. U igrici su bili različiti tipovi zadataka vezani za temu elektroničkog nasilja i sigurnosti mladih na Internetu (pronaći šifru odabirući koje od izjava su prihvatljivo ili neprihvatljivo ponašanje, nadopunjavati rečenice vezane za temu,...). Za svaki sljedeći trag postoji uvjet (iz zadatka saznati zaporku za sljedeći trag, ime učenika koji je u zadatku pobijedio u igri vezanoj za sigurnost na Internetu, prvi znak svakog odgovora u nekom od tragova,...).

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 17. 2. 2020. 10:27

Dan sigurnijeg Interneta 2020. u šestim razredima

Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .png datoteku.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 13. 2. 2020. 10:23

Dan sigurnijeg Interneta u eTwinning projektu Code4Europe

U eTwinning-ovom projektu Code4Europe obilježili smo Dan sigurnijeg Interneta. Učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih slovima) dekodiraju skrivenu sličicu (logo obilježavanja Dana sigurnijeg Interneta). Razgovarali smo o pravilima ponašanja na Internetu, razmjenjivali iskustva.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 10. 1. 2020. 09:09

Čestitke iz Turske!

Danas su nam stigle prigodne čestitke iz škole sudionice eTwinning projekta Code 4 Europe iz Turske. Hvala učiteljici Gülnur Başdemir i njezinim učenicima.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 21. 12. 2019. 09:12

Hour of Code 2019.

Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 9. do 15. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su školi učenici i učenice različitim aktivnostima obilježili Sat programiranja. Ove su godine učenici petih razreda uživali programirati robota da uzgoji cvijeće tj. da ga pravilno zalijeva. Isto su tako pomagali i veselom dabru da sagradi branu i u tome su svi bili uspješni. Učenici šestih razreda su u informatičkoj učionici imali Dance Party (birali su glazbu, pozadinu, likove i njihove pokrete) i usmjeravali malog robota da stigne cilja, pazeći pri tome da to učine u što manje uputa. Učenici sedmih i osmih razreda su u online inačici Escape Room-a u kreativnim zadacima pokušavali otvarati vrata i izaći iz sobe. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 18. 12. 2019. 10:15

Rezultati natjecanja Dabar 2019.

Dragi čitatelji, objavljene su rang liste po kategorijama i razredima na međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja. Ukupne rang liste dostupne su samo učiteljima na MOOC-u. Najbolji od najhrabrijih učenika i učenica naše škole, koji su i ove godine odgovorili na izazov Dabar, nalaze se na popisu 10% najboljih u svojoj kategoriji u Republici Hrvatskoj, Jona Janković, 6.b u kategoriji KiloDabar, Ivan Kolomejac, 7.b i Luka Bošnjaković, 8.a, obojica u kategoriji MegaDabar. Svi učenici sudionici na istom mjestu (MOOC-u) gdje su rješavali test mogu vidjeti zadatke i značku te diplomu koju su dobili za sudjelovanje na natjecanju. Čestitamo Joni, Ivanu, Luki i svim ostalim sudionicima četvrtog po redu međunarodnog natjecanja Dabar! Vidimo se i sljedeće godine, zar ne?

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 25. 11. 2019. 16:21

Metodička preporuka 2. krug

Naša je učiteljica inforamtike, Kristina Krtalić, sudjelovala u izradi metodičke preporuke (koja je u drugom krugu prihvaćena) za šesti razred, domenu B. Računalno razmišljanje i programiranje, Algoritamske strukture, koju možete pogledati na poveznici.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 21. 11. 2019. 08:53

Dabar - međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja

Već četvrtu godinu sudjelujemo na međunarodnoj inicijativi Dabar (Bebras) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućio jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka koje su napisali stručnjaci iz pedesetak zemalja. Iako se rješavanje zadataka temelji na informatici, možete ih rješavati i bez informatičkog predznanja. Učenici naše škole sudjelovali su na natjecanju Dabar u kategorijama KiloDabar i MegaDabar (kategorijama za osnovne škole). Čestitamo svim našim učenicima koji su sudjelovali na natjecanju i nestrpljivo iščekujemo rezultate (tko je u najboljih 10% u svojoj kategoriji)!

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 15. 11. 2019. 10:16

Pixel art Halloween

Učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih jednim brojem) dekodiraju skrivenu sličicu (koje su bile vezane za Noć vještica). Drugi je zadatak bio programiranje na papiru. Oba su zadatka svi učenici uspješno riješili.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 31. 10. 2019. 08:31

EU Code Week 2019.

Učenici od petog do osmog razreda matične škole te sedmih i osmih razreda područne škole brojnim su zanimljivim aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2019). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Na web lokaciji Lightbot učenici petih razreda su programirali robota da stigne do plavog kvadratića na kojem su trebali uključiti lampicu. Iako su se neki zadaci činili nerješivi, većina je učenika završila i uspješno odradila zadane zadatke. Cilj je aplikacije Little Dot Adventure u svakom nivou dovesti točkicu do narančastog polja odabirom ponuđenih naredbi, što su šestaši vrlo vješto uspijevali. Učenici sedmih razreda su neobičnim algoritamskim i problemskim zadacima u Robot Restaurant Puzzler pomagali robotu u restoranu da uredi restoran, dođe do stola i posluži goste (naravno, onom hranom koju su naručili). Učenici osmih razreda su, kroz zanimljive zadatke, upoznali kako izraditi jednostavnu igru u JavaScriptu.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 18. 10. 2019. 10:13
 



Kalendar
« Listopad 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Misao tjedna

"Obrazovanje je najmoćnije oružje koje možete upotrijebiti da promijenite svijet."

                      Nelson Mandela


Brojač posjeta
Ispis statistike od 10. 5. 2010.

Ukupno: 1406230
Danas: 80

 


Anketa (mala)
Kako iskorištavate svoje slobodno vrijeme?:







 






preskoči na navigaciju