UNICEF-ov program „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“
Kada je krajem 2003. godine Unicefov Ured za Hrvatsku započeo projekt „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“, Učiteljsko vijeće Osnovne škole Hugo Badalić donijelo je odluku o uključivanju škole u projekt s ciljem povećanja svijesti o ovom problemu kod djece, roditelja, svih djelatnika škole i u lokalnoj zajednici. Željelo se povećati znanje o načinima i mehanizmima djelovanja u školi kako bi se u konačnici smanjilo nasilje.
U školskoj godini 2004./2005. svi djelatnici škole prošli su edukaciju vođenu od strane Unicefovih stručnjaka te su započeli s praktičnom primjenom znanja i ostvarivanjem projekta u sedam koraka:
KORAK 1: Kroz edukaciju, roditeljske sastanke, promotivne materijale i rezultate Olweusovog Upitnika zlostavljač/žrtva učenici, roditelji, nastavnici i drugi zaposlenici škole osvijestili su problema vršnjačkog nasilja.
KORAK 2: Škola gradi zaštitnu mrežu, razrednici su pomogli djeci izraditi razredna pravila te ih objedinili u zajednička školska pravila (kasnije su ta pravila uvrštena u Pravilnik o kućnom redu škole, a način postupanja u Pravilnik o pedagoškim mjerama), nadzor za vrijeme odmora koji je postojao se dodatno organizira i određuju zaduženja i postavljaju se sandučići povjerenja u koje djeca ubacuju svoje poruke.
KORAK 3: Osnivaju se grupe za vršnjačku podršku koje vode članovi stručne službe.
KORAK 4: Utvrđen je sustav upućivanja složenijih slučajeva prema drugim službama u zajednici te uspostavljena suradnja sa lokalnom zajednicom.
KORAK 5: Žrtve nasilja traže pomoć od zaštitne mreže.
KORAK 6: Mreža pruža pomoć i žrtvi i počinitelju nasilnog ponašanja, a načini pomaganja poznati su i primjenjivi.
KORAK 7: Postupak samoprocjene uspješnosti i postignuća u školi dovodi školu do prijave UNICEFu za priznanje te je školi u siječnju 2005. dodijeljena plaketa „ŠKOLA BEZ NASILJA“.
Pravila koja ovaj program postavlja na školu saživjela su sa školskom svakodnevicom, novi djelatnici su redovito educirani za provođenje projekta, razredna pravila dogovarana su na početku školske godine, u slučaju nasilnog ponašanja učitelji su se držali dogovorenog protokola postupanja te je škola u školskoj godini 2008./2009. potvrdila status „Škole bez nasilja“.
Status „ŠKOLE BEZ NASILJA“ za nas znači nastavak rada na programu zahvaljujući kojemu na UNICEF-ovoj web stranici možemo naći podatak.
„U pet godina za 50% je smanjeno nasilje u školama koje aktivno provode
UNICEF-ov program!“
Pripremila: Željka Mendek Ocelić, prof.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |