preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

Važni dokumenti
 

eTwinning projekt "The first steps in robotics"

"The first steps in robotics" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Turske, Italije, Grčke, Rumunjske, Španjolske, Moldavije i Hrvatske. Autori projekta su učiteljice Grecu Daniela iz Rumunjskei i Figen Eğin iz Turske, a voditeljica projekta u našoj školi je učiteljica informatike Kristina Krtalić. Ovim će projektom učenici poboljšati svoje računalno razmišljanje i shvatit će što je umjetna inteligencija, poboljšat će vještine računalnog razmišljanja i programiranja. Glavna svrha projekta je pomoći studentima da unaprijede svoje znanje kroz robotiku i STEAM aktivnosti. Učenici će naučiti kako se robot kreće, koja je uloga senzora i kako mogu otkriti prepreku. Za to će koristiti prethodno stečene matematičke i fizikalne pojmove. To će učiniti u prvoj fazi na virtualnoj platformi koja ima simulator (https://lab.open-roberta.org/, VEXcode VR/), zatim u drugoj fazi na određenim platformama, uz učinkovitu pomoć robota. Učenici će potom svoje projekte prezentirati na platformama za online komunikaciju i dobiti povratne informacije od kolega i voditelja.

CILJEVI
uključiti učenike u aktivnosti učenja vezane uz tehnologiju, inženjerstvo, matematiku, umjetnost i znanost (STEAM)
doživjeti kroz praktične aktivnosti za učenje STEAM sadržaja
pristup prednostima projektnog učenja putem robotike
upoznati učenike s aktualnom primjenom robotike i kodiranja u današnjim obrazovnim trendovima
za rješavanje problema i poticanje kreativnosti
za razmjenu praksi i znanja

NOSITELJI
koordinator projekta u školi: učiteljica informatike Kristina Krtalić i učenici

RADNI POSTUPAK
rujan: Organizacijski aspekti

listopad: Predstavljanje partnera
studeni: Logo i poster projekta
prosinac: Istražite svijet robota (Moj omiljeni robot, Nacrtajte svog robota, Poslovi robota, Online sastanak sa studentima koji sudjeluju u projektu)
siječanj – veljača: Programska okruženja za robote (OpenRoberta, VEXcode VR, Microsoft MakeCode, aplikacija EdScratch)
ožujak – travanj: Razmjena koda. Izazovi partnera. Online sastanak sa studentima koji sudjeluju u projektu.
svibanj-lipanj: Izrada zajedničkog proizvoda za projekt – web stranica/blog. Procjena projekta. Širenje projekta

VREMENIK
tijekom nastavne godine

OČEKIVANI REZULTATI
digitalni priručnik razmjene dobrih praksi
web stranicu projekta
javni Twinspace koji prati provedbu projekta i njegovu održivost

STEMpedia International Bootcamp on Coding, Artificial Inteligence & Robotics for Educators

STEMpedia & ARTPARK su organizirali petodnveni online Bootcamp za učitelje diljem svijeta koji su spremni nadograditi svoje opće razumijevanje kodiranja, umjetne inteligencije (AI) i robotike. Svi sadržaji i aktivnosti učenja osmišljeni su na takav način da pomažu učiteljima da uključe kodiranje, umjetnu inteligenciju i robotiku u poučavanje i učenje putem pristupa praktičnog učenja. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 26. 6. 2022. 13:40

Mrežne stranice eTwinning projekata u informatičkoj učionici

Ove smo godine postavili mrežne stranice svih eTwinning projekata u kojima sudjelujemo iz naše informatičke učionice. Stranice su još u izradi, pa postoje (još uvijek) poveznice na sadržaje na školske mrežne stranice.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 7. 6. 2022. 08:34

Quick, Draw!

Quick, Draw! ili Brzo, crtaj! je online igra koju je razvio Google i koja izaziva igrače da nacrtaju sliku objekta ili ideje, a zatim koristi umjetnu inteligenciju neuronske mreže da pogode što crteži predstavljaju. AI uči iz svakog crteža, poboljšavajući svoju sposobnost ispravnog pogađanja u budućnosti. I mi smo, u sklopu eTwinning projekta "The first steps in robotics", istražili kako AI radi.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 12. 5. 2022. 18:57

Aktivnosti eTwinning projekta "The first steps in robotics"

Ovaj su tjedan učenici četvrtih razreda sudjelovali u aktivnostima eTwinning projekta "The first steps in robotics". Na počektu su izradili robota poštujući pravila izrade crteža pixel art tehnikom. Nakon toga su u online alatu Learning apps spajali parove, također na temu roboti. U trećem su zadatku rjeašvali sudoku s robotima. Rezali su dijelove koji nedostaju i lijepili ih na određeno mjesto. U sljedećem su zadatku rješavali puzzle, koje je za tu aktivnost izradila učiteljica u online alatu .Jigsawplanet. U sljedećoj su aktivnosti crtali robota i to od dijelova koje su dobili bacanjem kocke. Posljednja je aktivnost zahtijevala malo više koncentracije. Potrebno je dovesti robota do cilja pravilnim pisanjem naredbi.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 2. 5. 2022. 16:30

Online suradnja

Ovaj smo mjesec sudionici međunarodnog eTwinning projekta krenuli sa suradnjom na eknjizi u online alatu Canva. Svi sudionici u knjigu dodaju rezultate provedenih aktivnosti.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 27. 4. 2022. 09:28

Aktivnosti ROBOTics Week predstavljene u online alatu Buncee

U online alatu Buncee izradili smo aktivnosti ROBOTics Week (izradi svog robota, memory igrica na temu robota, listić s naslovom Da imam robota..., video "Real-life robots", kako podučiti/naučiti robota da spasi ocean, nacrtaj robota bacanjem kockice i biranjem dijela robota ovisno o broju na kocki, oboji robota, robot pixel art), koje ćemo provesti u sklopu međunarodnog eTwinning projekta The first steps in robotics. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 13. 4. 2022. 10:18

Dan sigurnijeg Interneta 2022. u petim razredima

Ove su godine petaši različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom. Petaši su danas naučili koji su osobni podaci i da ih ne treba dijeliti s drugima. Odigrali su kviz o prepoznavanju osobnih podataka. Naučili su prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili su da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti! Učenici su i u igrici Digitalna putovnica kroz nekoliko koraka određivali kako stvoriti jaku zaporku. Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici petih razreda odigrali su dio nazvan Toranj s blagom - čuvaj svoje tajne te postali pravi Internet genijalci. U igrici su izbjegavali hakere da im ne ukradu poruke i identitet. Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona". Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 11. 2. 2022. 16:51

Dan sigurnijeg Interneta 2022. u četvrtim razredima

Ove su godine, po drugi put u informatičkoj učionici, učenici četvrtih razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta. Učenici su na listiću određivali koje od navedenih aktivnosti nisu sigurne, za koje je aktivnosti potreban oprez te koje su aktivnosti na Internetu dopuštene. Nakon završenog zadatka, učenici su argumetirali zašto su pojedinu aktivnost postavili u određenu kategoriji (obojili jednom od tri boje). Odigrali su igru Budi Internet genijalac te su tijekom igre morali zapamtiti tri pravila za siguran rad na Internetu. Tri su pravila iz igrice morali upisati u obliku savjeta svojim vršnjacima na listić te ga ukrasiti. Učenici su riješili kviz Ne treba sve podijeliti, kviz Dobri i loši digitalni tragovi, te s učiteljicom kao moderatorom odigrali kviz Jeste li znali?. Sve provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 11. 2. 2022. 14:14

Dan sigurnijeg Interneta 2022. u šestim razredima

Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. Rješavali su kviz u kojem su određivali što od navedenog je pozitivan a što negativan trag. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću te ga pohranili u svoj e-portfolio i prikazali na Padlet ploči. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .jpg datoteku. Učenici su u objavama tri osobe morali objasniti što su saznali iz njihovih "digitalnih" tragova. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 10. 2. 2022. 15:36

Dan sigurnijeg Interneta 2022. u 3.a razredu

Svake se godine, drugog dana drugog tjedna u drugom mjesecu, obilježava Dan sigurnijeg Interneta (moto je Zajedno za bolji Internet). Ove su godine, po prvi put u informatičkoj učionici, učenici 3.a razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.3.2 učenik primjereno reagira na svaku opasnost/neugodnost u digitalnome okruženju, štiti svoje i tuđe osobne podatke. Razgovarali su s učiteljicom u kojim se situacijama osjećaju (ne)sigurno, kako biti siguran i kako se štititi na Internetu, što su osobni podaci i treba li ih dijeliti na Internetu, prepoznati i pravilno koristiti emotikone, te savjete za rad na Internetu. Na kraju su odigrali edukativnu igricu Dabrica Darka otkriva digitalni svijet. U igri, glavni lik je dabrica Darka, koja je razigrana i nestašna, znatiželjna i hrabra, rado se upušta u pustolovine i istražuje, pravi je pokretač i inicijator i nikad joj nije teško pokušati riješiti problem. U igri i rješavanju problema pomažu joj medo Marko i mudra sova. Oni su također i dobro društvo za vježbe rastezanja jer je uz igranje i učenje na računalu važno voditi i brigu o svom zdravlju. Igrica razvija svijest o primjeni digitalne tehnologije u osobnom i profesionalnom životu, posljedicama njezine primjene te pravima i odgovornostima digitalnog građanina. Svi su učenici uspješno odigrali igricu, riješili kviz na kraju igrice te svoju diplomu spremili u svoju mapu, a učiteljica je za cijeli razred ispisala na papir jednu zajedničku diplomu koju će istaknuti u svom razredu. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 9. 2. 2022. 15:44

Dan sigurnijeg Interneta 2022. u osmim razredima

Ove su godine učenici osmih razreda za Dan sigurnijeg Interneta sudjelovali u, za sve učenike u Republici Hrvatskoj, organiziranoj potrazi za blagom. Potragu je organizitala udruga Suradnici u učenju. Potraga za boljim internetom 2022. za učenike pripremljena je kao izazov s ciljem promicanja sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta i općenito digitalnih tehnologija. te je otvorena 1. veljače, a učenici su je mogli rješavati do 8. veljače u ponoć.  Za sudjelovanje u interaktivnoj potrazi bilo je potrebno računalo ili neki drugi digitalni uređaj s mrežnim preglednikom, pristupom internetu i vrijeme, te kompetencije: pretraživanje interneta, kritičko promišljanje, čitanje s razumijevanjem, uočavanje bitnog, donošenje zaključka na temelju informacija, točnost i promišljanje prije nego se odabere neki od odgovara. Potraga je bila organizirana u obliku kviza s 20 pitanja i zadataka.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 8. 2. 2022. 16:16

Dan sigurnijeg Interneta 2022. u sedmim razredima

Ove su godine učenici sedmih razreda za Dan sigurnijeg Interneta sudjelovali u, za sve učenike u Republici Hrvatskoj, organiziranoj potrazi za blagom. Potragu je organizitala udruga Suradnici u učenju. Potraga za boljim internetom 2022. za učenike pripremljena je kao izazov s ciljem promicanja sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta i općenito digitalnih tehnologija. te je otvorena 1. veljače, a učenici su je mogli rješavati do 8. veljače u ponoć.  Za sudjelovanje u interaktivnoj potrazi bilo je potrebno računalo ili neki drugi digitalni uređaj s mrežnim preglednikom, pristupom internetu i vrijeme, te kompetencije: pretraživanje interneta, kritičko promišljanje, čitanje s razumijevanjem, uočavanje bitnog, donošenje zaključka na temelju informacija, točnost i promišljanje prije nego se odabere neki od odgovara. Potraga je bila organizirana u obliku kviza s 20 pitanja i zadataka.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 7. 2. 2022. 15:22

Code Week Super Organiser Challenge

Danas je naša učiteljica dobila još jedno priznanje za sudjelovanje u izazovu Code Week Super Organiser Challenge. Izazov je organiziranje 10 ili više aktivnosti Tjedna programiranja u 2021. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 25. 1. 2022. 11:13

Code Week 4 All challenge

Dragi čitatelji, danas nam je stigao certifikat za uspješno sudjelovanje u izazovu Code Week 4 All challenge tijekom Europskog tjedna programiranja (koji je održan od 9. do 24. listopada a u kojem su sudjelovali svi učenici na nastavi informatike). Certifikat je rezultat približavanja programiranja većem broju učenika te unapređenju digitalne pismenosti!

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 25. 1. 2022. 11:11

Programirali smo u Kodable

Danas su trećaši naše škole uživali u prvim koracima programiranja na platformi Kodable za učenike nižih razreda. Pomagali su maloj loptici da pokupi sve zvjezdice i dođe do cilja nizanjem naredbi.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 12. 1. 2022. 16:22

Rezultati međunarodnog natjecanja Codementum

Dragi čitatelji, kao što smo već pisali, u prosincu 2021. godine sudjelovali smo na međunarodnom ekipnom natjecanju na platformi Codementum u sklopu Hour of Code 2021. Učenici su, ovisno o razredu koji pohađaju, rješavali zadatke u dvjema skupinama, Basic i Advanced. Na žalost, nismo uspjeli osvojiti jedno od prva tri mjesta (po broju bodova i vremenu rješavanja), ali ćemo ipak izdvojiti najbolje učenice i učenike po razredima u našoj školi: Matea Bumbić (4.a) 54/60, Mihael Blatančić (5.b) 56/60, Tena Vladić (6.a) 57/60, Ivan Cicvarić (7.b) 58/60 i Ana Zirdum (8.b) 58/60. Čestitke svim učenicima!

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 10. 1. 2022. 09:18

Mjesečni webinar našeg eTwinning projekta

Danas je održan treći po redu webinar međunarodnog eTwinning projekta "The first steps in robotics". Voditelji projekta dogovarali su se o sljedećim projektnim aktivnostima, a učenici su sudjelovali u različitim zanimljivim aktivnostima.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 17. 12. 2021. 19:36

Odabran je logo našeg projekta

Većinom glasova sudionika eTwinning projekta, odabran je logo projekta Let`s start coding. Logo je prijedlog škole partnera škole Meşkure Şamlı Ortaokulu iz Turske. Čestitamo!

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 17. 12. 2021. 19:33

Božićne aktivnosti programiranja u 3.a

Ishod domene B. Računalno mišljenje i programiranje učenika trećih razreda u izbornom predmetu informatika (B.3.1 nakon treće godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik stvara program korištenjem vizualnoga okruženja u kojemu se koristi slijedom koraka, ponavljanjem i odlukom te uz pomoć učitelja vrednuje svoje rješenje.) ostvarili smo zanimljivim unplugged i računalnim božićnim aktivnostima.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 15. 12. 2021. 16:34

Hour of Code 2021.

Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 6. do 12. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su školi učenici i učenice obilježili Sat programiranja i to sudjelovanjem na međunarodnom natjecanju na platformi Codementum u sklopu Hour of Code 2021. gdje su također nizanjem blokova naredbi ili pisanjem naredbi u Python-u usmjeravali simpatičnog pingvina da dođe do cilja. Učenici su, ovisno o godinama, rješavali zadatke u dvjema skupinama, Basic i Advanced. S nestrpljenjem očekujemo rezultate.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 10. 12. 2021. 14:14

Prijedlog loga našeg novog eTwinning projekta

U sklopu eTwinning projekta predložili smo logo. Nadamo se da će se projektnim partnerima svidjeti da će baš naš prijedlog postati službeni logo projekta.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 29. 11. 2021. 09:27

Rezultati natjecanja Dabar 2021.

Dragi čitatelji, objavljene su rang liste po kategorijama i razredima na međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja. Ukupne rang liste dostupne su samo učiteljima na MOOC-u. Najbolji od najhrabrijih učenika i učenica naše škole, koji su i ove godine odgovorili na izazov Dabar, nalaze se na popisu 10% najboljih u svojoj kategoriji u Republici Hrvatskoj, Jona Janković (8.b), Martin Tekić (7.b) i Ivan Cicvarić (7.b) u kategoriji MegaDabar, te Matej Kolomejac (4.a) i Maksim Tall (4.b) u kategoriji MiliDabar. Ali to nije sve, učenici Matej Kolomejac i Jona Janković uspjeli su točno riješiti svih dvanaest zadataka, te Martin Tekić isto tako odličnih jedanaest zadataka. Bravo, Matej, Jona i Martin! Čestitamo svim sudionicima šestog po redu međunarodnog natjecanja Dabar! Vidimo se i sljedeće godine, zar ne?

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 22. 11. 2021. 08:10

Dabar - međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja

Već šestu godinu sudjelujemo na međunarodnoj inicijativi Dabar (Bebras) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućio jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka koje su napisali stručnjaci iz pedesetak zemalja. Iako se rješavanje zadataka temelji na informatici, možete ih rješavati i bez informatičkog predznanja. Čestitamo svim našim učenicima koji su sudjelovali na natjecanju u kategorijama MiliDabar, KiloDabar i MegaDabar te nestrpljivo iščekujemo rezultate (tko je u najboljih 10% u svojoj kategoriji)!

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 12. 11. 2021. 13:22

CodeSpark Ignite

CodeSpark Ignite je online tečaj za profesionalni razvoj osmišljen kako bi pomogao predavačima u osnovnim školama da poduče mlade učenike osnovama računalnih znanosti i temeljima računalnog razmišljanja. Online tečaj baziran na aktivnostima. Svaki od pet modula traje 60 - 90 minuta. Sadrži aktivnosti o osnovnim algoritamskim strukturama, slijedu, grananju i petljama.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 30. 10. 2021. 11:44

Certifikati sudjelovanja u obilježavanju EU Code Week 2021.

Nakon provedbe aktivnosti kojima smo obilježili Europski tjedan aktivnosti (u sklopu aktivnosti međunarodnih eTwinning projekata Let`s start coding, Full STEAM ahead, Code with AI i The first steps in robotics) stigli su nam certifikati sudjelovanja.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 25. 10. 2021. 15:02

EU Code Week 2021. u petim razredima

Učenici 5.a i 5.b razreda obilježili su Europski tjedan programiranja. Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. Iako će se s programiranjem upoznati tek u drugom polugodištu, petaši su pomagali veselom dabru da sagradi branu, napravi sok za kupce majmuna, zeca,... i u tome su svi bili uspješni. Učenici su u navedenoj aktivnosti programirali slaganjem blokova i to slijedom naredbi i ponavljanjem tj. sadržajima s kojima će se učenici iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje upoznati ove školske godine. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 22. 10. 2021. 16:37

EU Code Week 2021. u 3.a razredu

Učenici i učenice 3.a razreda matične škole unplugged i računalnim su aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2021). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Nakon što su učenici saznali što je algoritam (niz preciznih uputa koje pomažu u rješavanju nekog problema), te nabrajali primjere algoritama iz svakodnevnog života (recepti za kolače, sadnja biljke, priprema za školu, put do škole,...), učenici su na računalu uspješno redali korake u tri aktivnosti (posadi biljkuradni dan dječakapečemo kolače). U drugoj su aktivnosti prvo izradili korake za algoritam izrade neobičnog lika, a zatim po tim koracima nacrtali, obojali i imenovali neobični lik. U računalnom dijelu su pomagali malom majmunčiću da dođe do škrinje s blagom, slaganjem blokova naredbi. Kako su izgledale aktivnosti i koliko su uspješno učenici sudjelovali u zadatcima, pogledajte u našoj galeriji slika.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 20. 10. 2021. 15:37

Eu Code Week 2021. u osmim razredima

Učenici i učenice osmih razreda matične škole aktivnošću su programiranja u JavaScriptu obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2021). Mijenjali su koordinate likova u igrici, mijenjali izglede likova, dodavali elemente i određivali pozicije (zlatnika koje je lik trebao prikupiti), dodatne igrače (jer je uvijek zanimljivije igrati s više igrača) elemente izbjegavanje, određivali kojim tipkama na tipkovnici će se igrica igrati, dodavali neprijatelje (bez njih ništa) koji će ometati likove, pozadinu igrice,... Još jedan vrlo zanimljiv način da učenici u online okruženju upoznaju nešto novo, u ovom slučaju osnove programiranja u JavaScriptu. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 20. 10. 2021. 08:36

EU Code Week 2021. u sedmim razredima

Učenici sedmih razreda su neobičnim algoritamskim i problemskim zadacima u Robot Restaurant Puzzler pomagali robotu u restoranu da uredi restoran, dođe do stola i posluži goste (naravno, onom hranom koju su naručili) i na taj način obilježili EU Code Week (Europski tjedan programiranja).

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 20. 10. 2021. 08:28

EU Code Week 2021. u šestim razredima

Prošli je tjedan u šestim je razredima obilježen EU Code Week 2021. Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću programirnja i računalnog razmišljanja. Učenje programiranja pomaže učenicima da shvate svijet oko sebe koji se brzo mijenja, prošire svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija i razvijaju vještine i sposobnosti kako bi istraživali nove ideje i bili inovativni. Šestaši su zamijenili uloge: ovaj su put učenici postali računalo! Čitali su i tumači programe u online aplikaciji Compute it! kako bi pronašli pravi put do cilja i pobijedili u izazovima. Morali su se usredotočiti i koristiti svoje intuitivne sposobnosti da bi razumjeli neke temeljne koncepte programiranja. I bili su jako uspješni u tome.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 19. 10. 2021. 18:42

EU Code Week 2021. u četvrtim razredima

Učenici 4.a i 4.b razreda ovaj su tjedan obilježili EU Code Week različitim unplugged i računalnim aktivnostima. Pomagali su Marcu i Sophiji da svladaju prepreke i dođu do cilja. Zanimljivim su unplugged zadatkom Decode me dešifrirali poruku. Saznali su što je kriptografija, kojim se znakovima poruka može kriptirati, upoznali i postali pravi mali znalci u uporabi Morseove abecede, obrnute abecede, abecede Cara Julija Cezara s pomakom, Brailovog pisma,... Rješavali smo malo drugačiji pixel art zadatak, Programirali smo, ali na papiru, crtali smo svoje ime, da, da, crtali. Kako su izgledale aktivnosti i koliko su uspješno učenici sudjelovali u zadatcima, pogledajte u našoj galeriji slika

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 15. 10. 2021. 14:44

Programirali smo micro:bit-ove!

Upoznali smo se s mikroračunalima zvanim micro:bit! Učenici 3.a su prije početka rada s micro:bit-ovima morali spojiti sve potrebne dijelove s micro:bit-om, a nakon toga spojiti i micro:bit na računalo. A onda je moglo početi programiranje. Pozvati su editor u kojem se stvaraju programi Microsoft MakeCode for micro:bit te izradili svoj prvi program koji su pohranili na micro:bit te izvršili. Baš nam je bilo zabavno. Jedva čekamo sljedeći sat informatike.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 13. 10. 2021. 15:23

Tečaj EU Code Week Online Bootcamp

Online Code Bootcamp EU Code Week je tečaj koji je učiteljima predškolskih, osnovnih i srednjih škola pružio praktične ideje, alate i resurse koji će im pomoći da unesu kodiranje i računalno razmišljanje u učionicu. Učitelji su podigli svijest o različitosti i uključenosti u kodiranje te istražili potencijale umjetne inteligencije u obrazovanju. U ovom su tečaju kroz tri tjedna učitelji eksperimentirali s novim materijalima za učenje i izazovima te su stvarali vlastite aktivnosti. Učitelji su se upoznali s inicijativom EU Code Week i mogućnostima koje ona nudi. Povezali su se s kolegama istomišljenicima i postali dio zajednice koja potiče suradnju, timski rad i razmjenu dobre prakse te potiče raspravu i razmišljanje. 

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 11. 10. 2021. 20:16

Elements of AI

Tečaj “Elements of AI” razvilo je Sveučilište u Helsinkiju i tehnološka kompanija Reaktor, a partner za Hrvatsku je Sveučilište u Zagrebu. Elements of AI sastoji se od šest poglavlja i 25 vježbi za koje je u prosjeku potrebno izdvojiti 25 sati, a od polaznika ne zahtijeva predznanje u području matematike i programiranja. Upravo je zbog toga razumljiv i namijenjen svima, od školaraca do odraslih. Polaznici svladavanjem tečaja bolje razumiju osnovne pojmove, razvijaju kritičko razmišljanje o AI novitetima, razumiju gdje se i na koji način umjetna inteligencija danas koristi, ali i mogu objasniti kako AI omogućuje funkcioniranje velikog broja uređaja i servisa.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 11. 10. 2021. 12:55

Novi eTwinning projekt "The first steps in robotics"

U ovoj se školskoj godini uključujemo u još jedan novi projekt. "The first steps in robotics" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Rumunjske, Turske i Hrvatske. Autori projekta su učiteljice Grecu Daniela iz Rumunjskei i Figen Eğin iz Turske, a voditeljica projekta u našoj školi je učiteljica informatike Kristina Krtalić. Glavni cilj projekta je pomoći studentima u poboljšanju znanja kroz robotiku i STEAM aktivnosti.

  :: opširnije :: 


objavio: Kristina Krtalić  datum: 8. 10. 2021. 14:16
 



Kalendar
« Kolovoz 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji


Misao tjedna

"Obrazovanje je najmoćnije oružje koje možete upotrijebiti da promijenite svijet."

                      Nelson Mandela


Brojač posjeta
Ispis statistike od 10. 5. 2010.

Ukupno: 1569648
Danas: 1

 


Anketa (mala)
Kako iskorištavate svoje slobodno vrijeme?:







 






preskoči na navigaciju