"Let`s start coding" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Turske, Španjolske, Gruzije, Azerbajdžana i Hrvatske. Autori projekta su učiteljice Oya Arslan i Havva Gözde Yaşagör iz Turske. Projekt uključuje razvijanje vještina računalnog razmišljanja učenika te sigurnu i aktivnu uporabu informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Kroz aktivnosti projekta razvijat ćemo vještine 21. stoljeća kao što su logičko izvršavanje, kreativnost, algoritamsko razmišljanje, komunikacija, suradnja, opismenjavanje informacijskih i komunikacijskih tehnologija u rješavanju problema.
CILJEVI
poboljšati IT (Informacijske tehnologije) sposobnosti učenika za korištenje Web 2.0 alata
aktivnosti unplugged coding (kodiranje bez računala)
poboljšati vještine kodiranja učenika
poboljšati kreativno mišljenje učenika
povećati suradnju između škola
NOSITELJI
koordinator projekta u školi: učiteljica informatike Kristina Krtalić i učenici
RADNI POSTUPAK
rujan: predstavljamo Web 2.0 alate, podučavanje logike kodiranja, priprema plakata projekta i logotipa projekta
listopad: aktivnosti kodiranja bez veze, aktivnost tjedna koda (9-24. listopada 2021.)
studeni: davanje informacija o Blocklyju, priprema oblaka riječi
prosinac: davanje informacija o Code.org
siječanj: davanje informacija o Scratch.jr
veljača: priprema umnih mapa, aktivnosti Dana sigurnijeg interneta
ožujak: priprema infografike, priprema virtualne izložbe
travanj: priprema e-knjige
VREMENIK
tijekom nastavne godine
OČEKIVANI REZULTATI
koristiti web 2.0 alate
naučite logiku kodiranja
poboljšati vještine kodiranja
poboljšati kreativno razmišljanje
poboljšati komunikacijske vještine
European Quality Label za eTwinning projekt "Let`s start coding"
Danas smo primili još jedno priznanje za provedeni eTwinning projekt "Let`s start coding" Europsku oznaku kvalitete (European Quality Label). Priznanje znači da je rad naših učenika i naše škole prepoznat na najvišoj europskoj razini. Čestitke svim učenicima koji su sudjelovali u projektu!
:: opširnije ::Oznaka kvalitete za projekt "Let`s start coding"
Naš je jednogodišnji međunarodni eTwinning projekt Let`s start coding završio. Stigla je potvrda da je projekt nagrađen oznakom kvalitete (eTwinning Quality Label). U projektu su sudjelovale škole iz Turske, Španjolske, Gruzije, Azerbajdžana i Hrvatske. Autori projekta su učiteljice Oya Arslan i Havva Gözde Yaşagör iz Turske, a voditeljica projekta u našoj školi je učiteljica informatike Kristina Krtalić. Projekt uključuje razvijanje vještina računalnog razmišljanja učenika te sigurnu i aktivnu uporabu informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Kroz aktivnosti projekta razvijali smo vještine 21. stoljeća kao što su logičko izvršavanje, kreativnost, algoritamsko razmišljanje, komunikacija, suradnja, opismenjavanje informacijskih i komunikacijskih tehnologija u rješavanju problema.
:: opširnije ::Koordinatna grafika u programskom jeziku Python
Učenici sedmih razreda su i ove školske godine nastavili s upoznavanjem novih naredbi u programskom jeziku Python. Ovaj su to put naredbe za rad s grafičkim sučeljem programskog jezika, gdje su naredbama za pomicanje kornjače u točno određenu točku crtali likove iz crtića, Homera Simpsona, Kermita, ptičicu Tweety,...
:: opširnije ::Computer Science: prepare your students for the future
Ovaj tečaj nastoji upoznati nastavnike s informatikom, objasniti kako je nastavnici mogu koristiti u učionici i istražiti informatiku kao potencijalnu buduću karijeru za studente. Učitelji su u sklopu tečaja istražili kako kod učenika razvijati vještine rješavanja problema i kreativno razmišljanje dok podučavaju informatiku i koncepte računalnog razmišljanja. Sudionici su dobili pregled obrazovnih aktivnosti za informatiku, umjetnu inteligenciju, vizualno i tekstualno programiranje. Upoznali su se s konkretnim resursima koje mogu koristiti za podučavanje informatike u svojoj učionici, kao što su Google for Education, Code Week i Code.org. Na kraju MOOC-a sudionici su za certifikat morali kreirati scenarij učenja koji mogu koristiti u svojoj učionici.
:: opširnije ::Uvod u programski jezik Scratch
Učenici 3.a su krenuli s ishodima iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje i to u programskom jeziku Scratch. I to nam se poklopilo s obilježavanjem nadolazeće manifestacije Scratch Week 2022. U uvodnom su dijelu pixel art zadatkom crtali lik glavni lik u Scratch-u, slagali puzzle na poveznici. U parovima su blokovima od kartona (koje su dobili slučajnim odabirom) slagali programe za zadane zadatke. Blokovi su identični onima u Scratch-u 3.0. Igrali su, učenicima uvijek dinamičan i zanimljiv, Kahoot! kviz vezan za Scratch. Sve je to prethodilo ponavljanju stečenog znanja o dijelovima prozora programskog jezika Scratch.
:: opširnije ::Let's meet and play kahoot together!
Danas je u sklopu međunarodnog eTwinning projekta "Let`s start coding" održano online događanje sudionika projekta u sklopu kojeg je odigran i Kahoot! s pitanjima koja su smišljali učenici, sudionici projekta.
:: opširnije ::Stvaramo pitanja za zajednički kviz Kahoot!
Za sljedeću aktivnost, online susret uz Kahoot!, dobili smo zadatak da svaka škola sudionik projekta upiše u dijeljeni dokument dva pitanja, ponuđene odgovore i točan/ne odgovore. I mi smo kreirali dva pitanja za nama uvijek zanimljivi način ponavljanja sadržaja.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u petim razredima
Ove su godine petaši različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom. Petaši su danas naučili koji su osobni podaci i da ih ne treba dijeliti s drugima. Odigrali su kviz o prepoznavanju osobnih podataka. Naučili su prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili su da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti! Učenici su i u igrici Digitalna putovnica kroz nekoliko koraka određivali kako stvoriti jaku zaporku. Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici petih razreda odigrali su dio nazvan Toranj s blagom - čuvaj svoje tajne te postali pravi Internet genijalci. U igrici su izbjegavali hakere da im ne ukradu poruke i identitet. Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona". Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u četvrtim razredima
Ove su godine, po drugi put u informatičkoj učionici, učenici četvrtih razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta. Učenici su na listiću određivali koje od navedenih aktivnosti nisu sigurne, za koje je aktivnosti potreban oprez te koje su aktivnosti na Internetu dopuštene. Nakon završenog zadatka, učenici su argumetirali zašto su pojedinu aktivnost postavili u određenu kategoriji (obojili jednom od tri boje). Odigrali su igru Budi Internet genijalac te su tijekom igre morali zapamtiti tri pravila za siguran rad na Internetu. Tri su pravila iz igrice morali upisati u obliku savjeta svojim vršnjacima na listić te ga ukrasiti. Učenici su riješili kviz Ne treba sve podijeliti, kviz Dobri i loši digitalni tragovi, te s učiteljicom kao moderatorom odigrali kviz Jeste li znali?. Sve provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u šestim razredima
Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. Rješavali su kviz u kojem su određivali što od navedenog je pozitivan a što negativan trag. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću te ga pohranili u svoj e-portfolio i prikazali na Padlet ploči. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .jpg datoteku. Učenici su u objavama tri osobe morali objasniti što su saznali iz njihovih "digitalnih" tragova. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u 3.a razredu
Svake se godine, drugog dana drugog tjedna u drugom mjesecu, obilježava Dan sigurnijeg Interneta (moto je Zajedno za bolji Internet). Ove su godine, po prvi put u informatičkoj učionici, učenici 3.a razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.3.2 učenik primjereno reagira na svaku opasnost/neugodnost u digitalnome okruženju, štiti svoje i tuđe osobne podatke. Razgovarali su s učiteljicom u kojim se situacijama osjećaju (ne)sigurno, kako biti siguran i kako se štititi na Internetu, što su osobni podaci i treba li ih dijeliti na Internetu, prepoznati i pravilno koristiti emotikone, te savjete za rad na Internetu. Na kraju su odigrali edukativnu igricu Dabrica Darka otkriva digitalni svijet. U igri, glavni lik je dabrica Darka, koja je razigrana i nestašna, znatiželjna i hrabra, rado se upušta u pustolovine i istražuje, pravi je pokretač i inicijator i nikad joj nije teško pokušati riješiti problem. U igri i rješavanju problema pomažu joj medo Marko i mudra sova. Oni su također i dobro društvo za vježbe rastezanja jer je uz igranje i učenje na računalu važno voditi i brigu o svom zdravlju. Igrica razvija svijest o primjeni digitalne tehnologije u osobnom i profesionalnom životu, posljedicama njezine primjene te pravima i odgovornostima digitalnog građanina. Svi su učenici uspješno odigrali igricu, riješili kviz na kraju igrice te svoju diplomu spremili u svoju mapu, a učiteljica je za cijeli razred ispisala na papir jednu zajedničku diplomu koju će istaknuti u svom razredu. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u osmim razredima
Ove su godine učenici osmih razreda za Dan sigurnijeg Interneta sudjelovali u, za sve učenike u Republici Hrvatskoj, organiziranoj potrazi za blagom. Potragu je organizitala udruga Suradnici u učenju. Potraga za boljim internetom 2022. za učenike pripremljena je kao izazov s ciljem promicanja sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta i općenito digitalnih tehnologija. te je otvorena 1. veljače, a učenici su je mogli rješavati do 8. veljače u ponoć. Za sudjelovanje u interaktivnoj potrazi bilo je potrebno računalo ili neki drugi digitalni uređaj s mrežnim preglednikom, pristupom internetu i vrijeme, te kompetencije: pretraživanje interneta, kritičko promišljanje, čitanje s razumijevanjem, uočavanje bitnog, donošenje zaključka na temelju informacija, točnost i promišljanje prije nego se odabere neki od odgovara. Potraga je bila organizirana u obliku kviza s 20 pitanja i zadataka.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u sedmim razredima
Ove su godine učenici sedmih razreda za Dan sigurnijeg Interneta sudjelovali u, za sve učenike u Republici Hrvatskoj, organiziranoj potrazi za blagom. Potragu je organizitala udruga Suradnici u učenju. Potraga za boljim internetom 2022. za učenike pripremljena je kao izazov s ciljem promicanja sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta i općenito digitalnih tehnologija. te je otvorena 1. veljače, a učenici su je mogli rješavati do 8. veljače u ponoć. Za sudjelovanje u interaktivnoj potrazi bilo je potrebno računalo ili neki drugi digitalni uređaj s mrežnim preglednikom, pristupom internetu i vrijeme, te kompetencije: pretraživanje interneta, kritičko promišljanje, čitanje s razumijevanjem, uočavanje bitnog, donošenje zaključka na temelju informacija, točnost i promišljanje prije nego se odabere neki od odgovara. Potraga je bila organizirana u obliku kviza s 20 pitanja i zadataka.
:: opširnije ::Code Week Super Organiser Challenge
Danas je naša učiteljica dobila još jedno priznanje za sudjelovanje u izazovu Code Week Super Organiser Challenge. Izazov je organiziranje 10 ili više aktivnosti Tjedna programiranja u 2021.
:: opširnije ::Code Week 4 All challenge
Dragi čitatelji, danas nam je stigao certifikat za uspješno sudjelovanje u izazovu Code Week 4 All challenge tijekom Europskog tjedna programiranja (koji je održan od 9. do 24. listopada a u kojem su sudjelovali svi učenici na nastavi informatike). Certifikat je rezultat približavanja programiranja većem broju učenika te unapređenju digitalne pismenosti!
:: opširnije ::Mjesečni webinar našeg eTwinning projekta
Danas je održan drugi po redu webinar međunarodnog eTwinning projekta "Let`s start coding". Voditelji projekta dogovarali su se o sljedećim projektnim aktivnostima, a učenici su sudjelovali u različitim zanimljivim aktivnostima
:: opširnije ::Programirali smo u Kodable
Danas su trećaši naše škole uživali u prvim koracima programiranja na platformi Kodable za učenike nižih razreda. Pomagali su maloj loptici da pokupi sve zvjezdice i dođe do cilja nizanjem naredbi.
:: opširnije ::Rezultati međunarodnog natjecanja Codementum
Dragi čitatelji, kao što smo već pisali, u prosincu 2021. godine sudjelovali smo na međunarodnom ekipnom natjecanju na platformi Codementum u sklopu Hour of Code 2021. Učenici su, ovisno o razredu koji pohađaju, rješavali zadatke u dvjema skupinama, Basic i Advanced. Na žalost, nismo uspjeli osvojiti jedno od prva tri mjesta (po broju bodova i vremenu rješavanja), ali ćemo ipak izdvojiti najbolje učenice i učenike po razredima u našoj školi: Matea Bumbić (4.a) 54/60, Mihael Blatančić (5.b) 56/60, Tena Vladić (6.a) 57/60, Ivan Cicvarić (7.b) 58/60 i Ana Zirdum (8.b) 58/60. Čestitke svim učenicima!
:: opširnije ::Aktivnosti projekta Let`s start coding na portalu skole.hr
Dragi čitatelji, provedene aktivnosti u sklopu jednogodišnjeg međunarodnog eTwinning projekta Let`s start coding, a vezane za provedbu aktivnosti sata programiranja za svakog učenika (Hour of Code 2021.) prikazane su na online portalu skole.hr. Cijeli članak pročitajte na portalu.
:: opširnije ::Božićne aktivnosti programiranja u 3.a
Ishod domene B. Računalno mišljenje i programiranje učenika trećih razreda u izbornom predmetu informatika (B.3.1 nakon treće godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik stvara program korištenjem vizualnoga okruženja u kojemu se koristi slijedom koraka, ponavljanjem i odlukom te uz pomoć učitelja vrednuje svoje rješenje.) ostvarili smo zanimljivim unplugged i računalnim božićnim aktivnostima.
:: opširnije ::Hour of Code 2021.
Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 6. do 12. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su školi učenici i učenice obilježili Sat programiranja i to sudjelovanjem na međunarodnom natjecanju na platformi Codementum u sklopu Hour of Code 2021. gdje su također nizanjem blokova naredbi ili pisanjem naredbi u Python-u usmjeravali simpatičnog pingvina da dođe do cilja. Učenici su, ovisno o godinama, rješavali zadatke u dvjema skupinama, Basic i Advanced. S nestrpljenjem očekujemo rezultate.
:: opširnije ::Odabran je logo našeg projekta
Većinom glasova sudionika eTwinning projekta, odabran je logo projekta Let`s start coding. Logo je prijedlog škole partnera Pehlivanköy Atatürk Ortaokulu (Havva Gözde Yaşagör) iz Turske. Čestitamo!
:: opširnije ::Odabran je poster našeg eTwinning projekta
Većinom glasova sudionika eTwinning projekta, odabran je poster projekta Let`s start coding. Poster je prijedlog škole partnera Babaeski Şehit Ersan Yenici Anadolu Lisesi iz Turske. Čestitamo!
:: opširnije ::Rezultati natjecanja Dabar 2021.
Dragi čitatelji, objavljene su rang liste po kategorijama i razredima na međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja. Ukupne rang liste dostupne su samo učiteljima na MOOC-u. Najbolji od najhrabrijih učenika i učenica naše škole, koji su i ove godine odgovorili na izazov Dabar, nalaze se na popisu 10% najboljih u svojoj kategoriji u Republici Hrvatskoj, Jona Janković (8.b), Martin Tekić (7.b) i Ivan Cicvarić (7.b) u kategoriji MegaDabar, te Matej Kolomejac (4.a) i Maksim Tall (4.b) u kategoriji MiliDabar. Ali to nije sve, učenici Matej Kolomejac i Jona Janković uspjeli su točno riješiti svih dvanaest zadataka, te Martin Tekić isto tako odličnih jedanaest zadataka. Bravo, Matej, Jona i Martin! Čestitamo svim sudionicima šestog po redu međunarodnog natjecanja Dabar! Vidimo se i sljedeće godine, zar ne?
:: opširnije ::Dabar - međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja
Već šestu godinu sudjelujemo na međunarodnoj inicijativi Dabar (Bebras) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućio jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka koje su napisali stručnjaci iz pedesetak zemalja. Iako se rješavanje zadataka temelji na informatici, možete ih rješavati i bez informatičkog predznanja. Čestitamo svim našim učenicima koji su sudjelovali na natjecanju u kategorijama MiliDabar, KiloDabar i MegaDabar te nestrpljivo iščekujemo rezultate (tko je u najboljih 10% u svojoj kategoriji)!
:: opširnije ::CodeSpark Ignite
CodeSpark Ignite je online tečaj za profesionalni razvoj osmišljen kako bi pomogao predavačima u osnovnim školama da poduče mlade učenike osnovama računalnih znanosti i temeljima računalnog razmišljanja. Online tečaj baziran na aktivnostima. Svaki od pet modula traje 60 - 90 minuta. Sadrži aktivnosti o osnovnim algoritamskim strukturama, slijedu, grananju i petljama.
:: opširnije ::Certifikati sudjelovanja u obilježavanju EU Code Week 2021.
Nakon provedbe aktivnosti kojima smo obilježili Europski tjedan aktivnosti (u sklopu aktivnosti međunarodnih eTwinning projekata Let`s start coding, Full STEAM ahead, Code with AI i The first steps in robotics) stigli su nam certifikati sudjelovanja.
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u petim razredima
Učenici 5.a i 5.b razreda obilježili su Europski tjedan programiranja. Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. Iako će se s programiranjem upoznati tek u drugom polugodištu, petaši su pomagali veselom dabru da sagradi branu, napravi sok za kupce majmuna, zeca,... i u tome su svi bili uspješni. Učenici su u navedenoj aktivnosti programirali slaganjem blokova i to slijedom naredbi i ponavljanjem tj. sadržajima s kojima će se učenici iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje upoznati ove školske godine.
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u 3.a razredu
Učenici i učenice 3.a razreda matične škole unplugged i računalnim su aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2021). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Nakon što su učenici saznali što je algoritam (niz preciznih uputa koje pomažu u rješavanju nekog problema), te nabrajali primjere algoritama iz svakodnevnog života (recepti za kolače, sadnja biljke, priprema za školu, put do škole,...), učenici su na računalu uspješno redali korake u tri aktivnosti (posadi biljku, radni dan dječaka, pečemo kolače). U drugoj su aktivnosti prvo izradili korake za algoritam izrade neobičnog lika, a zatim po tim koracima nacrtali, obojali i imenovali neobični lik. U računalnom dijelu su pomagali malom majmunčiću da dođe do škrinje s blagom, slaganjem blokova naredbi. Kako su izgledale aktivnosti i koliko su uspješno učenici sudjelovali u zadatcima, pogledajte u našoj galeriji slika.
:: opširnije ::Eu Code Week 2021. u osmim razredima
Učenici i učenice osmih razreda matične škole aktivnošću su programiranja u JavaScriptu obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2021). Mijenjali su koordinate likova u igrici, mijenjali izglede likova, dodavali elemente i određivali pozicije (zlatnika koje je lik trebao prikupiti), dodatne igrače (jer je uvijek zanimljivije igrati s više igrača) elemente izbjegavanje, određivali kojim tipkama na tipkovnici će se igrica igrati, dodavali neprijatelje (bez njih ništa) koji će ometati likove, pozadinu igrice,... Još jedan vrlo zanimljiv način da učenici u online okruženju upoznaju nešto novo, u ovom slučaju osnove programiranja u JavaScriptu.
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u sedmim razredima
Učenici sedmih razreda su neobičnim algoritamskim i problemskim zadacima u Robot Restaurant Puzzler pomagali robotu u restoranu da uredi restoran, dođe do stola i posluži goste (naravno, onom hranom koju su naručili) i na taj način obilježili EU Code Week (Europski tjedan programiranja).
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u šestim razredima
Prošli je tjedan u šestim je razredima obilježen EU Code Week 2021. Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću programirnja i računalnog razmišljanja. Učenje programiranja pomaže učenicima da shvate svijet oko sebe koji se brzo mijenja, prošire svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija i razvijaju vještine i sposobnosti kako bi istraživali nove ideje i bili inovativni. Šestaši su zamijenili uloge: ovaj su put učenici postali računalo! Čitali su i tumači programe u online aplikaciji Compute it! kako bi pronašli pravi put do cilja i pobijedili u izazovima. Morali su se usredotočiti i koristiti svoje intuitivne sposobnosti da bi razumjeli neke temeljne koncepte programiranja. I bili su jako uspješni u tome.
:: opširnije ::Prijedlog loga našeg novog eTwinning projekta
U sklopu eTwinning projekta predložili smo logo. Nadamo se da će se projektnim partnerima svidjeti da će baš naš prijedlog postati službeni logo projekta.
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u četvrtim razredima
Učenici 4.a i 4.b razreda ovaj su tjedan obilježili EU Code Week različitim unplugged i računalnim aktivnostima. Pomagali su Marcu i Sophiji da svladaju prepreke i dođu do cilja. Zanimljivim su unplugged zadatkom Decode me dešifrirali poruku. Saznali su što je kriptografija, kojim se znakovima poruka može kriptirati, upoznali i postali pravi mali znalci u uporabi Morseove abecede, obrnute abecede, abecede Cara Julija Cezara s pomakom, Brailovog pisma,... Rješavali smo malo drugačiji pixel art zadatak, Programirali smo, ali na papiru, crtali smo svoje ime, da, da, crtali. Kako su izgledale aktivnosti i koliko su uspješno učenici sudjelovali u zadatcima, pogledajte u našoj galeriji slika.
:: opširnije ::Programirali smo micro:bit-ove!
Upoznali smo se s mikroračunalima zvanim micro:bit! Učenici 3.a su prije početka rada s micro:bit-ovima morali spojiti sve potrebne dijelove s micro:bit-om, a nakon toga spojiti i micro:bit na računalo. A onda je moglo početi programiranje. Pozvati su editor u kojem se stvaraju programi Microsoft MakeCode for micro:bit te izradili svoj prvi program koji su pohranili na micro:bit te izvršili. Baš nam je bilo zabavno. Jedva čekamo sljedeći sat informatike.
:: opširnije ::Tečaj EU Code Week Online Bootcamp
Online Code Bootcamp EU Code Week je tečaj koji je učiteljima predškolskih, osnovnih i srednjih škola pružio praktične ideje, alate i resurse koji će im pomoći da unesu kodiranje i računalno razmišljanje u učionicu. Učitelji su podigli svijest o različitosti i uključenosti u kodiranje te istražili potencijale umjetne inteligencije u obrazovanju. U ovom su tečaju kroz tri tjedna učitelji eksperimentirali s novim materijalima za učenje i izazovima te su stvarali vlastite aktivnosti. Učitelji su se upoznali s inicijativom EU Code Week i mogućnostima koje ona nudi. Povezali su se s kolegama istomišljenicima i postali dio zajednice koja potiče suradnju, timski rad i razmjenu dobre prakse te potiče raspravu i razmišljanje.
:: opširnije ::Novi eTwinning projekt "Let`s start coding"
Nakon uspješno završena čak četiri međunarodna eTwinning projekta u šk. godini 2020./2021., uključujemo se u novi projekt. "Let`s start coding" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Turske i Hrvatske. Projekt uključuje razvijanje vještina računalnog razmišljanja učenika te sigurnu i aktivnu uporabu informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Kroz aktivnosti projekta razvijat ćemo vještine 21. stoljeća kao što su logičko izvršavanje, kreativnost, algoritamsko razmišljanje, komunikacija, suradnja, opismenjavanje informacijskih i komunikacijskih tehnologija u rješavanju problema.
:: opširnije ::« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |