"Full STEAM ahead" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Makedonije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Autori projekta su učitelji iz Bosne i Hercegovine Azra Salihović i Nijaz Salihović, a voditeljica projekta u našoj školi je učiteljica informatike Kristina Krtalić. Projekt učenike upoznaje s različitim načinima korištenja umjetne inteligencije u različitim nastavnim situacijama i različitim predmetima te im pokazuje različite načine upotrebe umjetne inteligencije u različitim nastavnim situacijama i različitim predmetima.
CILJEVI
STEAM je obrazovna tehnologija budućnosti. Obrađujući različite teme i predmete u učionici i koristeći micro:bitove, želimo pomoći djeci da razumiju stvarni svijet i umjetnu inteligenciju. U našem projektu nastojimo kreirati priče, materijale i igre s kodiranjem uz učenje engleskog, matematike, znanosti, inženjerstva i tehnologije.
Učenici shvaćaju važnost kodiranja znanjem o kodiranju
Učenici stvaraju kompetencije koje su naučili u različitim lekcijama međusobno se družeći
Učenici stupaju u interakciju s različitim kulturama pokazujući stavove poštovanja i razumijevanja
Učenici stječu uspjeh kroz osjećaj odgovornosti i dijeljenja
Učenici izrađuju priče, materijale, igre za različite teme
Učenici prepoznaju Web 2.0 alate i učinkovito ih koriste u projektu
RADNI POSTUPAK
listopad: izrada plana Projekta i najava
studeni/posinac: sastanak s članovima projekta, izrada prvog online sastanka, dizajn logotipa i postera, izrada bloga projekta i naloga na društvenim mrežama, prikupljanje dopuštenja roditelja
siječanj-veljača: izrada videa o važnosti kodiranja u STEAM-u uz sudjelovanje svih članova, aktivnosti kodiranja bez računala i računala, studije o sigurnom internetu, internetska etika i određivanje pravila koja treba slijediti
ožujak: izrada zajedničkog makecode micro:bit računa, odlučivanje o STEAM temama i proizvodima koji će se kreirati, dodavanje projekta na školske web stranice
travanj: online sastanak za zajednički proizvod, početak planiranih zajedničkih studija proizvoda, dijeljenje micro:bit kodova.
svibanj: izrada zajedničkog proizvoda, izrada evaluacijskih upitnika, online evaluacijski sastanak, priprema potvrde o sudjelovanju, prestanak projekta.
NOSITELJI
koordinator projekta u školi: učiteljica informatike Kristina Krtalić i učenici
OČEKIVANI REZULTATI
učenici i učitelji aktivno koriste web 2.0 alate
izvođenje kompjuteriziranih i neračunalnih studija kodiranja
poboljšanje STEAM vještina
stvaranje proizvoda kombiniranjem različitih sadržaja tečaja
obrazovanje učenika koji znaju stvarati i primjenjivati algoritme
prilagodba na rad s poštovanjem, dijeljenje i suradnju unutar grupe
osposobljavanje polaznika koji se pridržavaju etičkih pravila utvrđenih u korištenju tehnologije, djeluju u virtualnom okruženju znajući svoja prava i odgovornosti
VREMENIK
tijekom nastavne godine
European Quality Label za eTwinning projekt "Full STEAM ahead"
Danas smo primili još jedno priznanje za provedeni eTwinning projekt "Full STEAM ahead" Europsku oznaku kvalitete (European Quality Label). Priznanje znači da je rad naših učenika i naše škole prepoznat na najvišoj europskoj razini. Čestitke svim učenicima koji su sudjelovali u projektu!
:: opširnije ::Međunarodno natjecanje STEM Discovery Campaign 2022.
Dragi čitatelji, kao što smo već pisali, ove smo godine s aktivnosti "Nije svaka voda H2O" međunarodnog eTwinning projekta "Full STEAM ahead" sudjelovali na međunarodnom natjecanju STEM Discovery Campaign 2022. u kategoriji STEM aktivnosti s aktivnostima o vodi i svojstvima vode (prilagođene uzrastu učenika). STEM Discovery Campaign 2022. je međunarodna inicijativa koja poziva projekte, organizacije, knjižnice, škole, sveučilišta i klubove mladih širom Europe i širom svijeta da proslave karijere i studije na poljima znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM).
Danas smo saznali da smo jedan od pobjednika u kategoriji Scientix Competiton 1: STEM Activities. Posebna zahvala svim učenicima (sad već) 5.a, koji su aktivno sudjelovali u svim pripremljenim aktivnostima. Bravo!
Oznaka kvalitete za projekt "Full STEAM ahead"
Naš je jednogodišnji međunarodni eTwinning projektFull STEAM ahead završio. Stigla je potvrda da je projekt nagrađen oznakom kvalitete (eTwinning Quality Label). U projektu su sudjelovale škole iz Makedonije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Autori projekta su učitelji iz Bosne i Hercegovine Azra Salihović i Nijaz Salihović, a voditeljica projekta u našoj školi je učiteljica informatike Kristina Krtalić. Projekt učenike upoznaje s različitim načinima korištenja umjetne inteligencije u različitim nastavnim situacijama i različitim predmetima te im pokazuje različite načine upotrebe umjetne inteligencije u različitim nastavnim situacijama i različitim predmetima.
:: opširnije ::STEMpedia International Bootcamp on Coding, Artificial Inteligence & Robotics for Educators
STEMpedia & ARTPARK su organizirali petodnveni online Bootcamp za učitelje diljem svijeta koji su spremni nadograditi svoje opće razumijevanje kodiranja, umjetne inteligencije (AI) i robotike. Svi sadržaji i aktivnosti učenja osmišljeni su na takav način da pomažu učiteljima da uključe kodiranje, umjetnu inteligenciju i robotiku u poučavanje i učenje putem pristupa praktičnog učenja.
:: opširnije ::Certificate of participation STEM Discovery Campaign 2022.
I ove smo godine sudjelovali u STEM Discovery Campaign 2022. Kampanja okuplja i povezuje STEM entuzijaste iz cijelog svijeta radi promicanja i inovacija u STEM obrazovanju. Ovogodišnja tema bila je 'STEM za sve', s ciljem da se pokaže da STEM nadilazi ograničenja u učionici i da svatko može biti STEM znanstvenik, barem na jedan dan. Sudionici su također imali priliku prijaviti svoje aktivnosti i sudjelovati u 14 različitih natjecanja koje su organizirali različiti partneri kampanje. U kampanji je sudjelovalo više od 191.600 sudionika, među njima 24.400 učitelja, iz 8.900 škola s 1.696 organiziranih aktivnosti iz 45 zemalja diljem svijeta. Kao i prošle godine, sudjelovali smo i u dijelu natjecanja te s nestrpljenjem iščekujemo i rezultate.
:: opširnije ::Naš je poster proglašen najboljim!
Dragi čitatelji, ponosni smo što su projektni partneri iz emalja sudionika odabrali naš prijedlog za službeni poster eTwinning projekta Full STEAM Ahead.
:: opširnije ::Izabran je logo našeg projekta
Većinom glasova sudionika eTwinning projekta, odabran je logo projekta Full STEAM ahead. Logo je prijedlog škole partnera JU IX OŠ Brčko distrikta BiH. Čestitamo!
:: opširnije ::Not every water is H2O
I ove smo godine s aktivnosti Not every water is H2O međunarodnog eTwinning projekta "Full STEAM ahead" sudjelovali na međunarodnom natjecanju STEM Discovery Campaign 2022. Međunarodna inicijativa STEM Discovery Campaign 2022. poziva projekte, organizacije, knjižnice, škole, sveučilišta i klubove mladih širom Europe i širom svijeta da proslave karijere i studije na poljima znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM). Objavili smo naše aktivnosti na STEM Discovery Campain blogu te nestrpljivo iščekujemo rezultate.
:: opširnije ::Aktivnosti projekta Full STEAM ahead na portalu skole.hr
Dragi čitatelji, provedene aktivnosti u sklopu jednogodišnjeg međunarodnog eTwinning projekta Full STEAM ahead, a vezane za provedbu kampanje STEM Discovery Campaign 2022. prikazane su na online portalu skole.hr. Cijeli članak pročitajte na portalu.
:: opširnije ::STEM Discovery Campaign 2022.
Kampanja STEM Discovery Campaign 2022. je međunarodna inicijativa koju organizira Scientix koja poziva organizacije, knjižnice, škole, sveučilišta i klubove mladih diljem Europe i svijeta da sudjeluju u aktivnostima iz područja znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM). Tema ovogodišnje kampanje je STEM za sve, a sudjeluju učenici i njihovi učitelji iz europskih zemalja pa i šire. Učenici 4.a razreda osnovne škole Hugo Badalić i ove su se godine pridružili kampanji s temom Nije svaka voda H2O. U provedenim su aktivnostima učenici koristili vještine promatranja, mjerenja, opažanja, grafičkog prikaza podataka, zaključivanja.
:: opširnije ::STE(A)M IT Career Advisers Network
Danas je naša učiteljica informatike primila certifikat člana mreže karijernih savjetnika koja pomaže učenicima da bolje razumiju nove STEM karijere i vještine potrebne za te karijere.
:: opširnije ::Poster za eTwinning projekt Full STEAM ahead
U sklopu eTwinning projekta predložili smo službeni poster eTwinning projekta Full STEAM ahead. Nadamo se da će se projektnim partnerima svidjeti da će baš naš prijedlog postati službeni poster projekta.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u petim razredima
Ove su godine petaši različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom. Petaši su danas naučili koji su osobni podaci i da ih ne treba dijeliti s drugima. Odigrali su kviz o prepoznavanju osobnih podataka. Naučili su prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili su da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti! Učenici su i u igrici Digitalna putovnica kroz nekoliko koraka određivali kako stvoriti jaku zaporku. Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici petih razreda odigrali su dio nazvan Toranj s blagom - čuvaj svoje tajne te postali pravi Internet genijalci. U igrici su izbjegavali hakere da im ne ukradu poruke i identitet. Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona". Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u četvrtim razredima
Ove su godine, po drugi put u informatičkoj učionici, učenici četvrtih razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta. Učenici su na listiću određivali koje od navedenih aktivnosti nisu sigurne, za koje je aktivnosti potreban oprez te koje su aktivnosti na Internetu dopuštene. Nakon završenog zadatka, učenici su argumetirali zašto su pojedinu aktivnost postavili u određenu kategoriji (obojili jednom od tri boje). Odigrali su igru Budi Internet genijalac te su tijekom igre morali zapamtiti tri pravila za siguran rad na Internetu. Tri su pravila iz igrice morali upisati u obliku savjeta svojim vršnjacima na listić te ga ukrasiti. Učenici su riješili kviz Ne treba sve podijeliti, kviz Dobri i loši digitalni tragovi, te s učiteljicom kao moderatorom odigrali kviz Jeste li znali?. Sve provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u šestim razredima
Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. Rješavali su kviz u kojem su određivali što od navedenog je pozitivan a što negativan trag. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću te ga pohranili u svoj e-portfolio i prikazali na Padlet ploči. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .jpg datoteku. Učenici su u objavama tri osobe morali objasniti što su saznali iz njihovih "digitalnih" tragova. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u 3.a razredu
Svake se godine, drugog dana drugog tjedna u drugom mjesecu, obilježava Dan sigurnijeg Interneta (moto je Zajedno za bolji Internet). Ove su godine, po prvi put u informatičkoj učionici, učenici 3.a razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.3.2 učenik primjereno reagira na svaku opasnost/neugodnost u digitalnome okruženju, štiti svoje i tuđe osobne podatke. Razgovarali su s učiteljicom u kojim se situacijama osjećaju (ne)sigurno, kako biti siguran i kako se štititi na Internetu, što su osobni podaci i treba li ih dijeliti na Internetu, prepoznati i pravilno koristiti emotikone, te savjete za rad na Internetu. Na kraju su odigrali edukativnu igricu Dabrica Darka otkriva digitalni svijet. U igri, glavni lik je dabrica Darka, koja je razigrana i nestašna, znatiželjna i hrabra, rado se upušta u pustolovine i istražuje, pravi je pokretač i inicijator i nikad joj nije teško pokušati riješiti problem. U igri i rješavanju problema pomažu joj medo Marko i mudra sova. Oni su također i dobro društvo za vježbe rastezanja jer je uz igranje i učenje na računalu važno voditi i brigu o svom zdravlju. Igrica razvija svijest o primjeni digitalne tehnologije u osobnom i profesionalnom životu, posljedicama njezine primjene te pravima i odgovornostima digitalnog građanina. Svi su učenici uspješno odigrali igricu, riješili kviz na kraju igrice te svoju diplomu spremili u svoju mapu, a učiteljica je za cijeli razred ispisala na papir jednu zajedničku diplomu koju će istaknuti u svom razredu. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u osmim razredima
Ove su godine učenici osmih razreda za Dan sigurnijeg Interneta sudjelovali u, za sve učenike u Republici Hrvatskoj, organiziranoj potrazi za blagom. Potragu je organizitala udruga Suradnici u učenju. Potraga za boljim internetom 2022. za učenike pripremljena je kao izazov s ciljem promicanja sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta i općenito digitalnih tehnologija. te je otvorena 1. veljače, a učenici su je mogli rješavati do 8. veljače u ponoć. Za sudjelovanje u interaktivnoj potrazi bilo je potrebno računalo ili neki drugi digitalni uređaj s mrežnim preglednikom, pristupom internetu i vrijeme, te kompetencije: pretraživanje interneta, kritičko promišljanje, čitanje s razumijevanjem, uočavanje bitnog, donošenje zaključka na temelju informacija, točnost i promišljanje prije nego se odabere neki od odgovara. Potraga je bila organizirana u obliku kviza s 20 pitanja i zadataka.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u sedmim razredima
Ove su godine učenici sedmih razreda za Dan sigurnijeg Interneta sudjelovali u, za sve učenike u Republici Hrvatskoj, organiziranoj potrazi za blagom. Potragu je organizitala udruga Suradnici u učenju. Potraga za boljim internetom 2022. za učenike pripremljena je kao izazov s ciljem promicanja sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta i općenito digitalnih tehnologija. te je otvorena 1. veljače, a učenici su je mogli rješavati do 8. veljače u ponoć. Za sudjelovanje u interaktivnoj potrazi bilo je potrebno računalo ili neki drugi digitalni uređaj s mrežnim preglednikom, pristupom internetu i vrijeme, te kompetencije: pretraživanje interneta, kritičko promišljanje, čitanje s razumijevanjem, uočavanje bitnog, donošenje zaključka na temelju informacija, točnost i promišljanje prije nego se odabere neki od odgovara. Potraga je bila organizirana u obliku kviza s 20 pitanja i zadataka.
:: opširnije ::Scientix Ambassador za Hrvatsku 2021-2022.
SCIENTIX (The community for science education in Europe) je projekt koji promiče i podupire europsku suradnju nastavnika predmeta u području znanosti, tehnologija, inženjerstva i matematike, obrazovnih stručnjaka, kreatora politika i ostalih stručnjaka za obrazovanje iz područja znanosti, tehnologija, inženjerstva i matematike. Scientixovi ambasadori – članovi Scientixova panela učitelja – promiču Scientix te svoje kolege (učitelje prirodoznanstvenih predmeta i matematike diljem Europe) informiraju o radu projekta. Naša je učiteljica informatike, Kristina Krtalić, početkom ove godine stekla titulu Scientix ambasadora za Republiku Hrvatsku. Da bi postala Scientix Ambassador, morala sudjelovati u njihovim aktivnostima, proći nekoliko međunarodnih edukacija te nakon prijave za ambasadora uspješno proći Scientix Ambassadors Training Course.
:: opširnije ::Code Week Super Organiser Challenge
Danas je naša učiteljica dobila još jedno priznanje za sudjelovanje u izazovu Code Week Super Organiser Challenge. Izazov je organiziranje 10 ili više aktivnosti Tjedna programiranja u 2021.
:: opširnije ::Code Week 4 All challenge
Dragi čitatelji, danas nam je stigao certifikat za uspješno sudjelovanje u izazovu Code Week 4 All challenge tijekom Europskog tjedna programiranja (koji je održan od 9. do 24. listopada a u kojem su sudjelovali svi učenici na nastavi informatike). Certifikat je rezultat približavanja programiranja većem broju učenika te unapređenju digitalne pismenosti!
:: opširnije ::Rezultati međunarodnog natjecanja Codementum
Dragi čitatelji, kao što smo već pisali, u prosincu 2021. godine sudjelovali smo na međunarodnom ekipnom natjecanju na platformi Codementum u sklopu Hour of Code 2021. Učenici su, ovisno o razredu koji pohađaju, rješavali zadatke u dvjema skupinama, Basic i Advanced. Na žalost, nismo uspjeli osvojiti jedno od prva tri mjesta (po broju bodova i vremenu rješavanja), ali ćemo ipak izdvojiti najbolje učenice i učenike po razredima u našoj školi: Matea Bumbić (4.a) 54/60, Mihael Blatančić (5.b) 56/60, Tena Vladić (6.a) 57/60, Ivan Cicvarić (7.b) 58/60 i Ana Zirdum (8.b) 58/60. Čestitke svim učenicima!
:: opširnije ::Božićne aktivnosti programiranja u 3.a
Ishod domene B. Računalno mišljenje i programiranje učenika trećih razreda u izbornom predmetu informatika (B.3.1 nakon treće godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik stvara program korištenjem vizualnoga okruženja u kojemu se koristi slijedom koraka, ponavljanjem i odlukom te uz pomoć učitelja vrednuje svoje rješenje.) ostvarili smo zanimljivim unplugged i računalnim božićnim aktivnostima.
:: opširnije ::Hour of Code 2021.
Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 6. do 12. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su školi učenici i učenice obilježili Sat programiranja i to sudjelovanjem na međunarodnom natjecanju na platformi Codementum u sklopu Hour of Code 2021. gdje su također nizanjem blokova naredbi ili pisanjem naredbi u Python-u usmjeravali simpatičnog pingvina da dođe do cilja. Učenici su, ovisno o godinama, rješavali zadatke u dvjema skupinama, Basic i Advanced. S nestrpljenjem očekujemo rezultate.
:: opširnije ::Prijedlog loga našeg novog eTwinning projekta
U sklopu eTwinning projekta predložili smo logo. Nadamo se da će se projektnim partnerima svidjeti da će baš naš prijedlog postati službeni logo projekta.
:: opširnije ::Rezultati natjecanja Dabar 2021.
Dragi čitatelji, objavljene su rang liste po kategorijama i razredima na međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja. Ukupne rang liste dostupne su samo učiteljima na MOOC-u. Najbolji od najhrabrijih učenika i učenica naše škole, koji su i ove godine odgovorili na izazov Dabar, nalaze se na popisu 10% najboljih u svojoj kategoriji u Republici Hrvatskoj, Jona Janković (8.b), Martin Tekić (7.b) i Ivan Cicvarić (7.b) u kategoriji MegaDabar, te Matej Kolomejac (4.a) i Maksim Tall (4.b) u kategoriji MiliDabar. Ali to nije sve, učenici Matej Kolomejac i Jona Janković uspjeli su točno riješiti svih dvanaest zadataka, te Martin Tekić isto tako odličnih jedanaest zadataka. Bravo, Matej, Jona i Martin! Čestitamo svim sudionicima šestog po redu međunarodnog natjecanja Dabar! Vidimo se i sljedeće godine, zar ne?
:: opširnije ::Dabar - međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja
Već šestu godinu sudjelujemo na međunarodnoj inicijativi Dabar (Bebras) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućio jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka koje su napisali stručnjaci iz pedesetak zemalja. Iako se rješavanje zadataka temelji na informatici, možete ih rješavati i bez informatičkog predznanja. Čestitamo svim našim učenicima koji su sudjelovali na natjecanju u kategorijama MiliDabar, KiloDabar i MegaDabar te nestrpljivo iščekujemo rezultate (tko je u najboljih 10% u svojoj kategoriji)!
:: opširnije ::Certifikati sudjelovanja u obilježavanju EU Code Week 2021.
Nakon provedbe aktivnosti kojima smo obilježili Europski tjedan aktivnosti (u sklopu aktivnosti međunarodnih eTwinning projekata Let`s start coding, Full STEAM ahead, Code with AI i The first steps in robotics) stigli su nam certifikati sudjelovanja.
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u petim razredima
Učenici 5.a i 5.b razreda obilježili su Europski tjedan programiranja. Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. Iako će se s programiranjem upoznati tek u drugom polugodištu, petaši su pomagali veselom dabru da sagradi branu, napravi sok za kupce majmuna, zeca,... i u tome su svi bili uspješni. Učenici su u navedenoj aktivnosti programirali slaganjem blokova i to slijedom naredbi i ponavljanjem tj. sadržajima s kojima će se učenici iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje upoznati ove školske godine.
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u 3.a razredu
Učenici i učenice 3.a razreda matične škole unplugged i računalnim su aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2021). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Nakon što su učenici saznali što je algoritam (niz preciznih uputa koje pomažu u rješavanju nekog problema), te nabrajali primjere algoritama iz svakodnevnog života (recepti za kolače, sadnja biljke, priprema za školu, put do škole,...), učenici su na računalu uspješno redali korake u tri aktivnosti (posadi biljku, radni dan dječaka, pečemo kolače). U drugoj su aktivnosti prvo izradili korake za algoritam izrade neobičnog lika, a zatim po tim koracima nacrtali, obojali i imenovali neobični lik. U računalnom dijelu su pomagali malom majmunčiću da dođe do škrinje s blagom, slaganjem blokova naredbi. Kako su izgledale aktivnosti i koliko su uspješno učenici sudjelovali u zadatcima, pogledajte u našoj galeriji slika.
:: opširnije ::The Three Rs and Animal Use in Science
Europska unija predana je zamjeni korištenja životinja u znanosti, a potrebni su nam mladi znanstvenici koji će nam pomoći u ostvarenju tog cilja. Postizanje ovog cilja pružilo bi kontekst za razvoj vještina kritičkog mišljenja i olakšalo uvođenje učenika u predmete poput etike, biologije, statistike, filozofije ili građanskih studija. Učenje o alternativamom testiranju na životinjama upoznaje učenika i s temama o održivosti i boljoj znanstvenoj praksi.
:: opširnije ::Eu Code Week 2021. u osmim razredima
Učenici i učenice osmih razreda matične škole aktivnošću su programiranja u JavaScriptu obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2021). Mijenjali su koordinate likova u igrici, mijenjali izglede likova, dodavali elemente i određivali pozicije (zlatnika koje je lik trebao prikupiti), dodatne igrače (jer je uvijek zanimljivije igrati s više igrača) elemente izbjegavanje, određivali kojim tipkama na tipkovnici će se igrica igrati, dodavali neprijatelje (bez njih ništa) koji će ometati likove, pozadinu igrice,... Još jedan vrlo zanimljiv način da učenici u online okruženju upoznaju nešto novo, u ovom slučaju osnove programiranja u JavaScriptu.
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u sedmim razredima
Učenici sedmih razreda su neobičnim algoritamskim i problemskim zadacima u Robot Restaurant Puzzler pomagali robotu u restoranu da uredi restoran, dođe do stola i posluži goste (naravno, onom hranom koju su naručili) i na taj način obilježili EU Code Week (Europski tjedan programiranja).
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u šestim razredima
Prošli je tjedan u šestim je razredima obilježen EU Code Week 2021. Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću programirnja i računalnog razmišljanja. Učenje programiranja pomaže učenicima da shvate svijet oko sebe koji se brzo mijenja, prošire svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija i razvijaju vještine i sposobnosti kako bi istraživali nove ideje i bili inovativni. Šestaši su zamijenili uloge: ovaj su put učenici postali računalo! Čitali su i tumači programe u online aplikaciji Compute it! kako bi pronašli pravi put do cilja i pobijedili u izazovima. Morali su se usredotočiti i koristiti svoje intuitivne sposobnosti da bi razumjeli neke temeljne koncepte programiranja. I bili su jako uspješni u tome.
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u četvrtim razredima
Učenici 4.a i 4.b razreda ovaj su tjedan obilježili EU Code Week različitim unplugged i računalnim aktivnostima. Pomagali su Marcu i Sophiji da svladaju prepreke i dođu do cilja. Zanimljivim su unplugged zadatkom Decode me dešifrirali poruku. Saznali su što je kriptografija, kojim se znakovima poruka može kriptirati, upoznali i postali pravi mali znalci u uporabi Morseove abecede, obrnute abecede, abecede Cara Julija Cezara s pomakom, Brailovog pisma,... Rješavali smo malo drugačiji pixel art zadatak, Programirali smo, ali na papiru, crtali smo svoje ime, da, da, crtali. Kako su izgledale aktivnosti i koliko su uspješno učenici sudjelovali u zadatcima, pogledajte u našoj galeriji slika.
:: opširnije ::Programirali smo micro:bit-ove!
Upoznali smo se s mikroračunalima zvanim micro:bit! Učenici 3.a su prije početka rada s micro:bit-ovima morali spojiti sve potrebne dijelove s micro:bit-om, a nakon toga spojiti i micro:bit na računalo. A onda je moglo početi programiranje. Pozvati su editor u kojem se stvaraju programi Microsoft MakeCode for micro:bit te izradili svoj prvi program koji su pohranili na micro:bit te izvršili. Baš nam je bilo zabavno. Jedva čekamo sljedeći sat informatike.
:: opširnije ::Tečaj EU Code Week Online Bootcamp
Online Code Bootcamp EU Code Week je tečaj koji je učiteljima predškolskih, osnovnih i srednjih škola pružio praktične ideje, alate i resurse koji će im pomoći da unesu kodiranje i računalno razmišljanje u učionicu. Učitelji su podigli svijest o različitosti i uključenosti u kodiranje te istražili potencijale umjetne inteligencije u obrazovanju. U ovom su tečaju kroz tri tjedna učitelji eksperimentirali s novim materijalima za učenje i izazovima te su stvarali vlastite aktivnosti. Učitelji su se upoznali s inicijativom EU Code Week i mogućnostima koje ona nudi. Povezali su se s kolegama istomišljenicima i postali dio zajednice koja potiče suradnju, timski rad i razmjenu dobre prakse te potiče raspravu i razmišljanje.
:: opširnije ::Međunarodno natjecanje STEM Discovery Campaign 2021.
Dragi čitatelji, kao što smo već pisali, ove smo godine s aktivnosti Spring STEM activities međunarodnog projekta "Let`s code together" sudjelovali na međunarodnom natjecanju STEM Discovery Campaign 2021. u kategoriji ICT i programiranje s unplugged aktivnostima. STEM Discovery Campaign 2021. je međunarodna inicijativa koja poziva projekte, organizacije, knjižnice, škole, sveučilišta i klubove mladih širom Europe i širom svijeta da proslave karijere i studije na poljima znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM).
Danas smo saznali da smo jedan od pobjednika u kategoriji ICT i programiranje. Posebna zahvala svim učenicima (sad već) 4.a, koji su aktivno sudjelovali u svim pripremljenim aktivnostima. Bravo!
STEM Career Adviser Network
Naša je učiteljica informatike, Kristina Krtalić, sudjelovanjem na međunarodnom Scientix natjecanju 2021 STEM Discovery Campaign dobila priliku postati ekskluzivni član mreže savjetnika Career Advisers Network koordinirane od strane by STE(A)M IT and the STEM Alliance.
:: opširnije ::International Dot Day 2021.
Danas, 15. rujna, u našoj je školi obilježen međunarodni dan točk(ic)e. Kako je točka važan znak u informatici (sastavni dio adrese mrežnog mjesta, adrese elektroničke pošte, IP adrese računala,...), odlučili smo ga obilježiti kratkim aktivnostima. Trećaši su spajali točkice da bi dobili lik na papiru i to su uspješno odradili, petaši su uspješno riješili zadatak s točkicama s prošlogodišnjeg međunarodnog natjecanja iz informatike i računalnog razmišljanja, a sedmaši su izradili pravo malo umjetničko djelo u čijem je središtu bila točk(ic)a.
:: opširnije ::Novi eTwinning projekt "Full STEAM ahead"
U ovoj se školskoj godini uključujemo u još jedan novi projekt. "Full STEAM ahead" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Autori projekta su učitelji iz Bosne i Hercegovine Azra Salihović i Nijaz Salihović, a voditeljica projekta u našoj školi je učiteljica informatike Kristina Krtalić. Ovim ćemo projektom učenicima pokazati različite načine upotrebe umjetne inteligencije u različitim nastavnim situacijama i različitim predmetima.
:: opširnije ::« Svibanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |