preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

Važni dokumenti
 

eTwinning projekt "Full STEAM ahead"

"Full STEAM ahead" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Makedonije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Autori projekta su učitelji iz Bosne i Hercegovine Azra Salihović i Nijaz Salihović, a voditeljica projekta u našoj školi je učiteljica informatike Kristina Krtalić. Projekt učenike upoznaje s različitim načinima korištenja umjetne inteligencije u različitim nastavnim situacijama i različitim predmetima te im pokazuje različite načine upotrebe umjetne inteligencije u različitim nastavnim situacijama i različitim predmetima. 

CILJEVI
STEAM je obrazovna tehnologija budućnosti. Obrađujući različite teme i predmete u učionici i koristeći micro:bitove, želimo pomoći djeci da razumiju stvarni svijet i umjetnu inteligenciju. U našem projektu nastojimo kreirati priče, materijale i igre s kodiranjem uz učenje engleskog, matematike, znanosti, inženjerstva i tehnologije.
Učenici shvaćaju važnost kodiranja znanjem o kodiranju
Učenici stvaraju kompetencije koje su naučili u različitim lekcijama međusobno se družeći
Učenici stupaju u interakciju s različitim kulturama pokazujući stavove poštovanja i razumijevanja
Učenici stječu uspjeh kroz osjećaj odgovornosti i dijeljenja
Učenici izrađuju priče, materijale, igre za različite teme 
Učenici prepoznaju Web 2.0 alate i učinkovito ih koriste u projektu

RADNI POSTUPAK
listopad: izrada plana Projekta i najava
studeni/posinac: sastanak s članovima projekta, izrada prvog online sastanka, dizajn logotipa i postera, izrada bloga projekta i naloga na društvenim mrežama, prikupljanje dopuštenja roditelja
siječanj-veljača: izrada videa o važnosti kodiranja u STEAM-u uz sudjelovanje svih članova, aktivnosti kodiranja bez računala i računala, studije o sigurnom internetu, internetska etika i određivanje pravila koja treba slijediti
ožujak: izrada zajedničkog makecode micro:bit računa, odlučivanje o STEAM temama i proizvodima koji će se kreirati, dodavanje projekta na školske web stranice
travanj: online sastanak za zajednički proizvod, početak planiranih zajedničkih studija proizvoda, dijeljenje micro:bit kodova.
svibanj: izrada zajedničkog proizvoda, izrada evaluacijskih upitnika, online evaluacijski sastanak, priprema potvrde o sudjelovanju, prestanak projekta.

NOSITELJI
koordinator projekta u školi: učiteljica informatike Kristina Krtalić i učenici

OČEKIVANI REZULTATI
učenici i učitelji aktivno koriste web 2.0 alate
izvođenje kompjuteriziranih i neračunalnih studija kodiranja
poboljšanje STEAM vještina
stvaranje proizvoda kombiniranjem različitih sadržaja tečaja
obrazovanje učenika koji znaju stvarati i primjenjivati ​​algoritme
prilagodba na rad s poštovanjem, dijeljenje i suradnju unutar grupe
osposobljavanje polaznika koji se pridržavaju etičkih pravila utvrđenih u korištenju tehnologije, djeluju u virtualnom okruženju znajući svoja prava i odgovornosti

VREMENIK
tijekom nastavne godine

STEM Discovery Campaign 2022.

Kampanja STEM Discovery Campaign 2022. je međunarodna inicijativa koju organizira Scientix koja poziva organizacije, knjižnice, škole, sveučilišta i klubove mladih diljem Europe i svijeta da sudjeluju u aktivnostima iz područja znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM). Tema ovogodišnje kampanje je STEM za sve, a sudjeluju učenici i njihovi učitelji iz europskih zemalja pa i šire. Učenici 4.a razreda osnovne škole Hugo Badalić i ove su se godine pridružili kampanji s temom Nije svaka voda H2O. U provedenim su aktivnostima učenici koristili vještine promatranja, mjerenja, opažanja, grafičkog prikaza podataka, zaključivanja.


Na početku su učenici odgovarali na pitanja Kako izgleda voda? Kojeg je oblika voda? Kakvog je mirisa voda? Kakvog je okusa voda? Čemu služi voda? Koliko nam je važna voda? Za što sve rabimo vodu? Što bi se dogodilo kad ne bismo imali vode? Ponovili su stečeno znanje o kruženju vode u prirodi.

U prvoj su aktivnosti učenici saznali da na Zemlji ima 71% vode, a ostalo čini kopno. Taj su postotak prikazali ispunjavanjem kvadratića bojom (plavom postotak vode, a smeđom bojom kopno). Saznali su da od tih 71% vodene površine čak 97% čini slana voda, a samo 3% slatka voda te su i taj omjer prikazali ispunjavam kvadratića.

U sljedećoj su aktivnosti istražili na Internetu da je ljudsko tijelo sadrži čak 70% vode te su i taj postotak prikazali grafički ispunjavanjem bojom tog postotka tijela.

Učenici su nabrajali koje životinje žive u vodi (slatkoj ili slanoj) te su na listiću izradili grafički prikaz broja prikazanih životinja.

Spomenuli smo i dabra koji također živi u vodi. Učenici su na platformi za programiranje CodeMonkey pomagali veselom dabru naredbama slijeda, grananja i ponavljanja da dovrši branu te izradi koktele za svoje prijatelje.

Za aktivnost Voda koja bježi priredili smo šest staklenih čaša, različite prehrambene boje, papirnate ručnike i, naravno, vodu. Tri su čaše do pola učenici napunili vodom te dodali 5 kapi prehrambene boje. Čaše su poredali u krug i to tako da je svaka druga čaša prazna. Uzeli su papirnati ubrus i presavili ga u trakice i postavili preko rubova čaša. Voda se polako pomiče prema papirnatom ručniku kroz proces poznat kao kapilarno djelovanje. Papirnati ručnik je napravljen od vlakana i voda može putovati kroz praznine u vlaknima. Ove praznine djeluju poput kapilarnih cijevi, povlačeći vodu prema gore. Učenici su taj proces usporedili sa zalijevanjem biljke, gdje voda putuje od korijena biljke do lišća na vrhu biljke ili stabla.

Za aktivnost Šarena kiša u čaši pripremili smo veću staklenu čašu, čašu za ulje, jestivo ulje, prehrambenu boju i vodu. Učenici su veću staklenu čašu napunili vodom do 3/4. Pažljivo su ulijevali ulje u drugu čašu do visine oko 2 cm, a potom su u ulje pažljivo dodavali prehrambene boje različitih boja. Uz pomoć drvenog štapića su razbijali prehrambenu boju u sitne kapljice. Ulje i kapljice boje za hranu su prelili u drugu čašu i ostali iznenađeni rezultatom pokusa. Primjetili su da se voda i ulje ne miješaju, te da kapljice boje lagano padaju, poput šarene kiše, na dno čaše. Saznali su da voda, iako su na početku pokusa tvrdili suprotno, ima veću gustoću od ulja.

Za aktivnost Topi se, ne topi! pripremili smo šest čaša te šećer, sol, kamenčić, sapun, papir, gumicu, i naravno, vodu. Učenici su u svaku čašu dodali 100 ml vode, te u prvu čašu šećer, u drugu sol, u treću komadić papira, u četvrtu kamenčić, u petu sapun i šestu gumicu. Nakon toga su promatrali što se od navedenog topi u vodi, a što ne.

Za aktivnost Vruće ili hladno! pripremili smo vodu, četiri staklene čaše, različite prehrambene boje, kuhalo za vodu. Učenici su napuniti četiri čaše i to: jednu čašu do vrha hladnom vodom, jednu čašu do pola hladnom i pola vrućom vodom, jednu čašu do četvrtinu hladnom vodom i tri četvrtine vrućom vodom te jednu čašu do vrha vrućom vodom. Dodali u sve čaše nekoliko kapi boje za hranu te promatrali što se u čašama događa. Zaključili su da se boja otapa brže u vrućoj vodi te se upoznali s pojmom difuzija tj. spontanim miješanjem tvari sa svojom okolinom.

Za aktivnost Gušće nego što mislite! pripremili smo veću staklenu čašu, jestivo ulje, vodu i med. Učenici su napuniti čašu i to jednu trećinu medom, jednu trećinu vodom i jednu trećinu uljem. Promatrali su kako se stvaraju tri sloja i to redom ovisno o gustoći. Na Internetu su pronašli da je gustoća fizička veličina karakteristična za svaku tvar i jednaka je količniku mase i volumena te tvari.

Učenici su uživali u današnjim aktivnostima i naučili nešto novo o vodi što do danas nisu znali, a učiteljica informatike Kristina Krtalić, kao ambasadorica projekta Scientix u Hrvatskoj, promovirala je aktivnosti projekta Scientix. Provedene su aktivnosti ujedno i aktivnosti međunarodnog eTwinning projekta Full STEAM ahead.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Kristina Krtalić   datum: 11. 4. 2022.


Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Misao tjedna

"Obrazovanje je najmoćnije oružje koje možete upotrijebiti da promijenite svijet."

                      Nelson Mandela


Brojač posjeta
Ispis statistike od 10. 5. 2010.

Ukupno: 1813897
Danas: 358

 


Anketa (mala)
Kako iskorištavate svoje slobodno vrijeme?:







 






preskoči na navigaciju