"Coding to the future" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Rumunjske, Albanije, Armenije, Turske, Portugala, Njemačke, Poljske, Hrvatske, Španjolske, Tunisa, Latvije, Ukrajine, Sjeverne Makedonije, Srbije, Azerbajdžana, Italije, Bugarske, Jordana i Gruzije. Projekt uključuje razmjenu ideja o aktivnostima programiranja. Škole partneri će tijekom projekta izraditi i publicirati zbirku provedenih aktivnosti.
CILJEVI :
- razvijanje interesa za informacijsku tehnologiju,
- poboljšati upotrebu računala, tableta, robota itd.,
- konsolidacija IT koncepata,
- razvijanje logičkog i kritičkog razmišljanja tijekom pretraživanja, odabira, organiziranja i procjene informacija
- poboljšati vještine rješavanja problema i odlučivanja,
- sudjelovanje u suradnji,
- poticanje kreativne aktivnosti,
- korištenje informatičkih znanja u svakodnevnom životu,
- upoznati učenike i učitelje sudionike projekta iz različitih država
NOSITELJI :
koordinator projekta: Kristina Krtalić
NAČIN REALIZACIJE :
- razmijeniti ideje i razviti projekt,
- objavljivanje opisa aktivnosti vezanih uz programiranje i programiranje te stvaranje fotogalerija
- izrada logotipa
- izrada plakata
- uporaba mrežnog mjesta code.org
- EU Codeweek 2019
- Hour Of Code 2019
- Dan sigurnijeg interneta
- Crtani film
- Acrostic pjesma
- knjiga igara
VREMENIK :
- tijekom šk. godine 2019./2020.
OČEKIVANI REZULTATI :
- naučiti pravilno koristiti tehnologiju
- naučiti surađivati s grupnim radom
- naučiti različite web alate
- steći će vještine algoritamskog razmišljanja u ranoj dobi
- kreativno razmišljanje i rješavanje problema
- razviti znanje stranog jezika
European Quality Label
Danas smo primili još jedno priznanje za provedeni eTwinning projekt Code to the Future - Europsku oznaku kvalitete (European Quality Label). Priznanje znači da je rad naših učenika i naše škole prepoznat na najvišoj europskoj razini. Čestitke svim učenicima koji su sudjelovali u projektu!
:: opširnije ::Oznaka kvalitete za projekt Coding to the future
Naš je jednogodišnji međunarodni eTwinning projekt Coding to the future završio. Stigla je potvrda da je projekt nagrađen oznakom kvalitete (eTwinning Quality Label). "Coding to the future" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Rumunjske, Albanije, Armenije, Turske, Portugala, Njemačke, Poljske, Hrvatske, Španjolske, Tunisa, Latvije, Ukrajine, Sjeverne Makedonije, Srbije, Azerbajdžana, Italije, Bugarske, Jordana i Gruzije. Ciljevi projekta bili su razvijanje interesa za informacijsku tehnologiju, razvijanje logičkog i kritičkog razmišljanja tijekom pretraživanja, odabira, organiziranja i procjene informacija, poboljšanje vještine rješavanja problema i odlučivanja, poticanje kreativne aktivnosti, korištenje informatičkih znanja u svakodnevnom životu, suradnja na provedbi aktivnosti projekta.
:: opširnije ::Prva animacije u Scratch-u
Tko kaže da se programiranje ne može učiti i na daljinu? Petaši su prve korake u Scratch-u svladali u virtualnim učionicama. Nisu sve aktivnosti projekta proveli zbog pandemije, ali su uvod u programiranje i kratko upoznavanje s programskog alata Scratch uspjeli odraditi.
:: opširnije ::Programirajmo u Scratch-u!
U online okruženju svladali smo prve korake u programiranju videolekcijom Programirajmo u Scratch-u. Videolekcija je iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje (predmet informatika, 5. razred).
:: opširnije ::Izrađujemo algoritme
U današnjoj su aktivnosti učenici u online alatu Linoit izrađivali algoritam iz svakodnevnog života, izrada sendviča.
:: opširnije ::Kako program odlučuje
U online okruženju svladali smo nove naredbe u programiranju videolekcijom Kako program odlučuje. Videolekcija je iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje (predmet informatika, 6. razred).
:: opširnije ::Vodimo računa o sigurnosti i u eTwinning-u
Svake se godine, prvog četvrtka u mjesecu svibnju, obilježava Svjetski dan zaporki. Ove su godine taj dan obilježili i naši učenici. Lozinka je niz znakova koji se koristi za pristup internetskim uslugama (npr. virtualnoj učionici, edukativnim sadržajima, online igricama, elektroničkoj pošti, korisničkom računu društvene mreže,…). U Nearpodu su proučili prezentaciju, kojom su se podsjetili što već znaju o zaporkama te naučili i nove sadržaje. Naučili su da zaporka mora imati barem osam znakova, mora sadržavati slova i brojke, ne smije sadržavati osobne podatke (ime, adresu, datum rođenja,…), sadrži kombinaciju malih i velikih slova, poželjno je da sadrži i posebne znakove (#, !, %, @,…). Zaporke bi trebali znati roditelji, ali ne i prijatelji, mijenjati barem dvaput godišnje, te imati različite zaporke za različite online račune.
Učenici su naučili prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti!
Učenici su odigrali i igricu Digital Passport, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu i igrici Imam dobru lozinku s portala Pet za Net.
Metodička preporuka 4. krug
Naša je učiteljica informatike, Kristina Krtalić, sudjelovala u izradi metodičke preporuke (koja je u četvrtom krugu prihvaćena) za peti razred, domenu B. Računalno razmišljanje i programiranje, Petljamo petlje, koju možete pogledati na poveznici.
:: opširnije ::Spring pixel art
U ovomjesečnoj aktivnosti, učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih jednim brojem) dekodiraju skrivenu sličicu (koja je vezana za proljeće).
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2020. u sedmim razredima
Ove su godine sedmaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodima iz domene e-društvo D.7.1. učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa te D.7.2. učenik argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na Internetu i njihova brza širenja te primjenjuje pravila odgovornog ponašanja. Učenici su na, u našoj učionici nov način, tragali za ključem ulaznih vrata škole. Potragu za blagom je, za tu priliku, izradila učiteljica u Google Forms. U igrici su bili različiti tipovi zadataka vezani za ishode (pronaći šifru odabirući koje od izjava su prihvatljivo ili neprihvatljivo ponašanje, nadopunjavati rečenice vezane za temu,...). Za svaki sljedeći trag postoji uvjet (iz zadatka saznati zaporku za sljedeći trag, ime učenika koji je u zadatku pobijedio u igri vezanoj za sigurnost na Internetu, prvi znak svakog odgovora u nekom od tragova,...).
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2020. u petim razredima
Ove su godine petaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom. Učenici su na početku sata odradili anketu o njihovoj sigurnosti na Internetu, upoznali se s osnovama sigurnosti na Internetu. Na kraju su odigrali Kahoot! kviz u kojem su pokazali zavidno znanje. Bravo, petaši! Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2020. u osmim razredima
Ove su godine osmaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.8.2. učenik kritički prosuđuje sve oblike elektroničkog nasilja i govora mržnje te sudjeluje u njihovu sprečavanju. Učenici su na, u našoj učionici nov način, tragali za blagom (ključ od informatičke učionice). Potragu za blagom je, za tu priliku, izradila učiteljica u Google Forms. U igrici su bili različiti tipovi zadataka vezani za temu elektroničkog nasilja i sigurnosti mladih na Internetu (pronaći šifru odabirući koje od izjava su prihvatljivo ili neprihvatljivo ponašanje, nadopunjavati rečenice vezane za temu,...). Za svaki sljedeći trag postoji uvjet (iz zadatka saznati zaporku za sljedeći trag, ime učenika koji je u zadatku pobijedio u igri vezanoj za sigurnost na Internetu, prvi znak svakog odgovora u nekom od tragova,...).
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2020. u šestim razredima
Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .png datoteku.
Dan sigurnijeg Interneta u eTwinning projektu Coding to the future
U eTwinning-ovom projektu Coding to the future obilježili smo Dan sigurnijeg Interneta. Učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih slovima) dekodiraju skrivenu sličicu (logo obilježavanja Dana sigurnijeg Interneta). Razgovarali smo o pravilima ponašanja na Internetu, razmjenjivali iskustva.
:: opširnije ::Online eTwinning događaj
Jučer je u jutranjim satima održan eTwinning događaj u sklopu eTwinning projekta Coding to the future. Učenici i njihovi mentori su izmjenjivali iskustva i ideje za sljedeće aktivnosti u projektu.
:: opširnije ::Sat programiranja za svakog učenika 2019.
Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 9. do 15. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su školi učenici i učenice različitim aktivnostima obilježili Sat programiranja. Ove su godine učenici petih razreda uživali programirati robota da uzgoji cvijeće tj. da ga pravilno zalijeva. Isto su tako pomagali i veselom dabru da sagradi branu i u tome su svi bili uspješni. Učenici šestih razreda su u informatičkoj učionici imali Dance Party (birali su glazbu, pozadinu, likove i njihove pokrete) i usmjeravali malog robota da stigne cilja, pazeći pri tome da to učine u što manje uputa. Učenici sedmih i osmih razreda su u online inačici Escape Room-a u kreativnim zadacima pokušavali otvarati vrata i izaći iz sobe.
:: opširnije ::Nove aktivnosti u eTwinning projektu Coding to the future
Nastavljamo s aktivnostima u projektu Coding to the future. Učitelji su radili na zajedničkoj prezentaciji oblikujući slajd s odgovorom na pitanje Koje su dobrobiti programiranja?
:: opširnije ::Nove aktivnosti u eTwinning projektu Coding to the future
Nastavljamo s aktivnostima u projektu Coding to the future. Projektni partneri su dobili zadatak u online alatu AnswerGarden upisati ključne pojmove (odgovore) na pitanje Što je programiranje?
:: opširnije ::Rezultati natjecanja Dabar 2019.
Dragi čitatelji, objavljene su rang liste po kategorijama i razredima na međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja. Ukupne rang liste dostupne su samo učiteljima na MOOC-u. Najbolji od najhrabrijih učenika i učenica naše škole, koji su i ove godine odgovorili na izazov Dabar, nalaze se na popisu 10% najboljih u svojoj kategoriji u Republici Hrvatskoj, Jona Janković, 6.b u kategoriji KiloDabar, Ivan Kolomejac, 7.b i Luka Bošnjaković, 8.a, obojica u kategoriji MegaDabar. Svi učenici sudionici na istom mjestu (MOOC-u) gdje su rješavali test mogu vidjeti zadatke i značku te diplomu koju su dobili za sudjelovanje na natjecanju. Čestitamo Joni, Ivanu, Luki i svim ostalim sudionicima četvrtog po redu međunarodnog natjecanja Dabar! Vidimo se i sljedeće godine, zar ne?
:: opširnije ::Metodička preporuka 2. krug
Naša je učiteljica inforamtike, Kristina Krtalić, sudjelovala u izradi metodičke preporuke (koja je u drugom krugu prihvaćena) za šesti razred, domenu B. Računalno razmišljanje i programiranje, Algoritamske strukture, koju možete pogledati na poveznici.
:: opširnije ::Zajednička izrada interaktivne karte partnera projekta
U sklopu eTwinning projekta Coding to the future projektni partneri su izrađivali interaktivnu kartu s lokacijama škola.
:: opširnije ::Dabar - međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja
Već četvrtu godinu sudjelujemo na međunarodnoj inicijativi Dabar (Bebras) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućio jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka koje su napisali stručnjaci iz pedesetak zemalja. Iako se rješavanje zadataka temelji na informatici, možete ih rješavati i bez informatičkog predznanja. Učenici naše škole sudjelovali su na natjecanju Dabar u kategorijama KiloDabar i MegaDabar (kategorijama za osnovne škole). Čestitamo svim našim učenicima koji su sudjelovali na natjecanju i nestrpljivo iščekujemo rezultate (tko je u najboljih 10% u svojoj kategoriji)!
:: opširnije ::Pixel art Halloween
Učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih jednim brojem) dekodiraju skrivenu sličicu (koje su bile vezane za Noć vještica). Drugi je zadatak bio programiranje na papiru. Oba su zadatka svi učenici uspješno riješili.
:: opširnije ::Obilježili smo tjedan programiranja (EU Code Week 2019)
Učenici od petog do osmog razreda matične škole te sedmih i osmih razreda područne škole brojnim su zanimljivim aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2019). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Na web lokaciji Lightbot učenici petih razreda su programirali robota da stigne do plavog kvadratića na kojem su trebali uključiti lampicu. Iako su se neki zadaci činili nerješivi, većina je učenika završila i uspješno odradila zadane zadatke. Cilj je aplikacije Little Dot Adventure u svakom nivou dovesti točkicu do narančastog polja odabirom ponuđenih naredbi, što su šestaši vrlo vješto uspijevali. Učenici sedmih razreda su neobičnim algoritamskim i problemskim zadacima u Robot Restaurant Puzzler pomagali robotu u restoranu da uredi restoran, dođe do stola i posluži goste (naravno, onom hranom koju su naručili). Učenici osmih razreda su, kroz zanimljive zadatke, upoznali kako izraditi jednostavnu igru u JavaScriptu.
:: opširnije ::Prvi koraci u programiranju
Počeli smo s ishodima u domeni B. Računalno razmišljanje i programiranje. Učenici su u online alatu Learning Apps određivali korake u postupcima izrade sendviča i kuhanja čaja. Te su upute u algoritmima vrlo brzo riješili.
:: opširnije ::« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |