eTwinning projekt "Djevojčice u STEM-u"
"Djevojčice u STEM-u" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Autori projekta su učitelji Valentina Blašković, Biljana Stipetić i Marina Jurašić. Projekt je zamišljen je kao niz aktivnosti kojima se među djevojčicama sedmih i osmih razreda razvija zanimanje i ljubav prema prirodnim znanostima. Projekt bi trajao od listopada 2023. do lipnja 2024.) te bi učenice za to vrijeme surađivale na Twinspace forumu, radile u grupama projektne zadatke te izrađivale postere na temu „Žene u znanosti“. Uz to učenice bi se upoznale koristeći Flipgrid, sudjelovale na videokonferenciji putem Zoom platforme, natjecale u online ekipnim natjecanjima koristeći MS Forms obrasce itd. Na ovaj način želimo djevojčicama približiti svijet znanosti, upoznati ih sa stvarnim znanstvenicama te onima koje su tijekom povijesti ostavile neizbrisiv trag na području prirodnih znanosti, a sve s ciljem da ih potaknemo i osnažimo da se jednoga dana i same okušaju u zanimanjima za koje su potrebna znanja iz STEM područja, gdje su žene i dalje u manjini. Aktivnostima u projektu stavljamo naglasak na međuvršnjačku suradnju, aktivno sudjelovanje u praktičnim radovima, kao i poticanje natjecateljskog duha među sudionicama projekta. Konačni rezultat projekta bio bi ebook „Žene u znanosti“ te ostali radni materijali za međupredmetnu suradnju na području STEM-a.
CILJEVI
- pružiti podršku djevojčicama zainteresiranima za STEM područje
- motivirati učitelje na korištenje digitalnih alata, potaknuti ih na međupredmetnu suradnju i rad u online okruženju (treba naglasiti da je projekt započeo prije proglašenja pandemije i online nastave)
- istražiti mišljenje učitelja i učenica o suradničkom učenju, timskom radu i motiviranosti djevojaka u STEM području.
RADNI POSTUPAK
listopad: sastanak mentora
studeni: prikupljanje privola, prijedlozi i glasanje za logo projekta, predstavljanje mentora i škola, predstavljanje ekipa, sigurnost na Internetu
prosinac: odabir logo projekta, uvodna anketa
siječanj: projektni zadatak, izrada zadataka za ekipno natjecanje
veljača: online sastanak, intervju sa znanstvenicama
ožujak: ekipno natjecanje "Djevojčice u STEM-u", prijava za STEM festival
travanj: ekipno natjecanje "Djevojčice u informatici"
svibanj: STEM festival
lipanj: završna anketa, evaluacija
NOSITELJI
nositelji projekta u školi: Kristina Krtalić, učenice sedmih i osmih razreda matične škole
Završni sastanak sudionika eTwinning projekta "Djevojčice u STEM-u"
Danas je održan završni sastanak sudionika projekta "Djevojčice u STEM-u". Mentori su razgovarali o provedenim aktivnostima u projektu, aktivnostima vezanim za završne ankete učenica i mentora, te prijavi aktivnosti za nacionalnu oznaku kvalitete.
:: opširnije ::Primili smo priznanje - oznaku eTwinning škole!
Oznaku eTwinning škole od danas (po drugi put) ponosno nosi i naša škola. Škole koje su dobile eTwinning školsku oznaku sjajni su primjeri kako cijela škola može imati koristi od eTwinninga. Aktivni su u provedbi i promicanju vrijednosti i pedagogije eTwinninga, referentna su točka za svoju lokalnu zajednicu i predstavljaju model drugim školama.
Nakon dvodijelnog postupka prijave ukupno je 933 škola dobilo oznaku eTwinningove škole za 2024.-2025. godinu (od toga 17 osnovnih i srednjih škola iz Hrvatske).
Naša škola, kao prava eTwinning škola, ugrađuje vrijednosti eTwinninga u politiku škole, praksu i profesionalni razvoj uz podršku uprave škole.
Uz oznaku eTwinning škole, eTwinning prepoznaje i ocjenjuje uključenost, predanost ne samo pojedinačnih eTwinnera, već i cijele škole, gdje timovi učitelja rade zajedno.
Naša škola sudjeluje u eTwinning projektima od 2015. godine i do sad smo sudjelovali u preko 50 eTwinning projekata, od kojih su mnogi nagrađeni Nacionalnim i Europskim oznakama kvalitete.
Ekipno natjecanje "Djevojčice u informatici"
"Djevojčice u STEM-u" je jednogodišnji međunarodni eTwinning projekt u kojem sudjeluju škole iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine. eTwinning projekt "Djevojčice u STEM-u" ima za cilj da kod djevojčica sedmih i osmih razreda probudi ili produbi ljubav prema STEM područjima, ali i da razvija kompetencije 21. stoljeća kao što su suradnja, kritičko mišljenje, kreativnost i komunikacija. Jedna od aktivnosti jednogodišnjeg projekta održava se 25. travnja, baš na Međunarodni dan djevojčica u informacijsko-komunikacijskim tehnologijama (četvrti četvrtak u mjesecu travnju), a to je ekipno natjecanje "Djevojčice u informatici". Učenice zajedničkim snagama rješavaju dvadeset zadataka iz područja osnova informatike, digitalne kompetencije, računalnog razmišljanja te programiranja.
Na ekipnom natjecanju "Djevojčice u informatici" sudjelovale su vrsne informatičarke naše škole, sedmašice Petra Marić i Hana Ulić iz 7.a, Katja Čuljak i Sara Guberac iz 7.b, te osmašice Lucija Funarić, Tea Krnić i Lucija Vidović iz 8.a i Una Đaković iz 8.b. U našoj su informatičkoj učionici zajedničkim snagama rješavale dvadeset zadataka iz područja osnova informatike, digitalne kompetencije, računalnog razmišljanja te programiranja. Učenice su izvrsno riješile sve zadatke te su od 99 ekipa iz cijele Hrvatske po broju bodova postigle sljedeće rezultate:
ekipa učenica Lucija Funarić, Tea Krnić, Petra Marić i Hana Ulić osvojila je izvrsno 2. mjesto,
ekipa učenica Katja Čuljak, Una Đaković, Sara Guberac i Lucija Vidović osvojila je odlično 9. mjesto.
Čestitke svim našim učenicama na izvrsnom uspjehu!
STEM Out of The Box
STEM Out of The Box: A STEM Approach to Non-STEM Subjects Rerun je MOOC koji je za cilj imao pružiti učiteljima mogućnost da nauče kako integrirati STEM (znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku) u svoje sadržaje i pomoći učenicima da razviju znanstvene, matematičke vještine i vještine rješavanja problema? Sudionici su istražili praktične STEM ideje, ukorijenjene u problemima stvarnog svijeta. Tečaj je sudionike vodio kroz STEM planove lekcija koje su izradili i testirali drugi učitelji, resurse i izazove za povećanje znanja i vještina učenika potrebnih za budućnost.
:: opširnije ::Code Week 4 All challenge
Dragi čitatelji, danas nam je stigao certifikat za uspješno sudjelovanje u izazovu Code Week 4 All challenge tijekom Europskog tjedna programiranja (koji je održan od 14. do 27. listopada 2023. godine a u kojem su sudjelovali svi učenici 3. i od 5. do 8. razreda matične škole na nastavi informatike). Certifikat je rezultat približavanja programiranja većem broju učenika (aktivnostima u sklopu eTwinning projekata ŠTEAM-ajmo 2, Exploring AI in the classroom i Djevojčice u STEM-u 2023./2024.)!
:: opširnije ::Treći sastanak sudionika projekta "Djevojčice u STEM-u"
Danas je održan treći sastanak sudionika projekta "Djevojčice u STEM-u". Mentori su razgovarali o evidenciji provedenih aktivnosti na eTwinning Twinspace-u te ostalim nadolazećim aktivnostima.
:: opširnije ::Ekipno natjecanje "Djevojčice u STEM-u"
Danas je u sklopu eTwinning projekta "Djevojčice u STEM-u 2023./2024." održano ekipno natjecanje Djevojčice u STEM-u sa zanimljivim zadacima iz STEM područja (matematike, fizike, kemije i biologije). Naše su učenice Lana Mihić i Vita Pavlić, učenice sedmih razreda te Sara Dozan i Petra Ungvari, učenice osmih razreda osvojile 159. mjesto od 201 ekipe.
:: opširnije ::Projektni zadatak o Joan Beauchamp Procter
U mjesecu veljači dovršavamo projektni zadatak, izradu plakata na temu koja nam je dodijeljena slučajnim odabirom i to o Joan Beauchamp Procter, Joan britanska herpetologinji, znanstvenici koja je proučavala gmazove i vodozemce. Naše su učenice poster izradile u popularnom online alatu Canva for education. Kako su ostale ekipe predstavile svoje znanstvenice, pogledajte na poveznici.
:: opširnije ::Najbolji tragači u online potrazi za blagom (Dan sigurnijeg Interneta 2024.)
Učenici su osmih razreda matične škole, povodom Dana sigurnijeg Interneta 2024., sudjelovali u online potrazi za blagom, koju je organizirala udruga Suradnici u učenju. Potraga za blagom je zahtijevala kompetencije pretraživanja interneta, kritičkog promišljanja, čitanja s razumijevanjem, uočavanja bitnog, donošenja zaključaka na temelju informacija, točnosti te obaveznog razmišljanja prije nego li se klikne na neki od odgovora. Potraga je bila organizirana u obliku kviza s 20 pitanja i zadataka. U potrazi je sudjelovalo 2520 učenika osnovnih i srednjih škola iz cijele Hrvatske. Naše su učenice Lucija Funarić, 8.a i Tea Krnić, 8.a među 41 učenika koji su ostvarili maksimalni rezultat u online potrazi u Republici Hrvatskoj. Čestitke!
:: opširnije ::Intervju sa znanstvenicama
Jedna od aktivnosti našeg eTwinning projekta "Djevojčice u STEM-u 2023./2024. je i intervju sa znanstvenicama. Ove je godine održan online 12. veljače, a na intervju su nam se pridružilei znanstvenice Jelena Bujan, biologinja, Jelena Ciucci Matovina, fizičarka, Ivana Čavlina Tomašević, meteorologinje i Mirela Beriša, biologinja. Intervju je bio vrlo zanimljiv i poučan.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta u 7.a i 7.b razredu
Sadržaji obilježavanja Dana sigurnijeg Interneta u 7.a i 7.b razredu vezani su za ishod D.7.2 demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. Učenici su kroz kratku vježbu saznali kako dijeljenje sadržaja može izmaknuti kontroli, podsjetili se pravila ponašanja na Internetu kroz deset Internetskih zapovijedi, komentirali kratke vido-isječke Think before you accept, Think before you share, Think before you send, te Lijepa riječ, treba nam lijepa riječ. Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac (pažljiva planina - dijeli pažljivo) koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Pažljiva planina mjesto je na kojem se svi okupljaju i druže. Međutim, moraš paziti što ćeš dijeliti i s kime. Informacije putuju brzinom svjetlosti, a među Internautima koje znaš postoji jedan uljez – Brbljavac koji sa svima dijeli baš sve. Dijeljenje sadržaja na internetu – pazi s kime dijeliš podatke: širenje i dijeljenje podataka – što se smije a što ne smije dijeliti, digitalni trag – svoj i tuđi te posljedice pretjeranog dijeljenja informacija. Učenici su sudjelovali i u online potrazi za blagom, koju je organizirala udruga Suradnici u učenju. Potraga za blagom je zahtijevala kompetencije pretraživanja interneta, kritičkog promišljanja, čitanja s razumijevanjem, uočavanja bitnog, donošenja zaključaka na temelju informacija, točnosti te obaveznog razmišljanja prije nego li se klikne na neki od odgovora.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta u 8.a i 8.b razredu
Učenici 8.a i 8.b razreda, obilježavanjem Dana sigurnijeg Interneta, učili su o lažnim vijestima u sklopu kritičke procjene informacija na Internetu. Sadržaji su vezani za ishod A.8.1. učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). Učenici su na primjerima saznali kako i zašto nastaju lažne vijesti, kako prepoznati lažnu vijest. Učenici su dobili zadatke da na Padlet ploči postave izrade primjer lažne vijesti, istraže koja se lažna vijest smatra prvom takvom, pokušaju pronaći lažnu vijest,... Povodom Dana sigurnijeg Interneta 6. veljače 2024. naši su se osmaši u matičnoj školi uključili i u zanimljivu online potragu za boljim i sigurnijim Internetom s nizom zanimljivih interaktivnih zadataka. Za sudjelovanje im je bilo potrebno računalo ili neki drugi uređaj s mrežnim preglednikom, pristupom internetu i vrijeme te kompetencije pretraživanja interneta, kritičkog promišljanja, čitanja s razumijevanjem, uočavanja bitnog, donošenja zaključaka na temelju informacija, točnosti te obaveznog razmišljanja prije nego li se klikne na neki od odgovora.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta u 6.a i 6.b razredu
Ove su godine učenici 6.a i 6.b razreda obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. Rješavali su kviz u kojem su određivali što od navedenog je pozitivan a što negativan trag. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću te ga pohranili u svoj e-portfolio i prikazali na Padlet ploči. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .png datoteku. Učenici su u objavama tri osobe morali objasniti što su saznali iz njihovih "digitalnih" tragova.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta u 5.a i 5.b razredu
Ove su godine učenici 5.a i 5.b razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta. Sadržaji su vezani za ishod iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom. Naučili su prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Potom su pokušali stvoriti jaku lozinku slijedeći upute (smisliti jednu rečenicu koju će lako zapamititi, izdvojiti prva slova svake riječi u toj rečenici, zamijeniti dva ili više slova brojevima, dodati dva ili više simbola), te su čitav postupak postavili na ploču Digipad. Zaključili su i to da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti! Nakon toga učenici su odigrali igru Budi Internet genijalac i to dio Čuvaj svoje tajne: Toranj s blagom je srušen, a Internautova blaga poput brojeva, fotografija i privatnih poruka izložena su visokom riziku. Učenici su izbjegavali Hakera, skupljali simbole, gradili toranj uz pomoć sigurnih lozinki da trajno zaštite svoje najsigurnije tajne. Odigrali su i Kahoot! vezan za temu Sigurnost na Internetu. Na kraju su krenuli u potragu za blagom s pitanjima vezanim za sigurnost na Internetu. I ove su godine svi petaši dobili HAKOM-ovu brošuru "Vodič za siguran internet i nepromišljene surfere".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta u 3.a i 3.b razredu
Svake se godine, drugog dana drugog tjedna u drugom mjesecu, obilježava Dan sigurnijeg Interneta (moto je Zajedno za bolji Internet). I učenici trećih razreda matične škole su različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.3.2 učenik primjereno reagira na svaku opasnost/neugodnost u digitalnome okruženju, štiti svoje i tuđe osobne podatke. Razgovarali su s učiteljicom u kojim se situacijama kako biti siguran i kako se štititi na Internetu, što su osobni podaci i treba li ih dijeliti na Internetu. Odigrali su edukativnu igricu Dabrica Darka otkriva digitalni svijet. U igri, glavni lik je dabrica Darka, koja je razigrana i nestašna, znatiželjna i hrabra, rado se upušta u pustolovine i istražuje, pravi je pokretač i inicijator i nikad joj nije teško pokušati riješiti problem. U igri i rješavanju problema pomažu joj medo Marko i mudra sova. Oni su također i dobro društvo za vježbe rastezanja jer je uz igranje i učenje na računalu važno voditi i brigu o svom zdravlju. Igrica razvija svijest o primjeni digitalne tehnologije u osobnom i profesionalnom životu, posljedicama njezine primjene te pravima i odgovornostima digitalnog građanina.
:: opširnije ::Izabran je službeni logo eTwinning projekta "Djevojčice u STEM-u 2023./2024."
Odabran je logo za naš eTwinning projekt "Djevojčice u STEM-u" kojim se među djevojčicama sedmih i osmih razreda razvija zanimanje i ljubav prema prirodnim znanostima. Odabran je logo učenice iz Bilja.
:: opširnije ::Drugi sastanak sudionika projekta "Djevojčice u STEM-u"
Danas je održan drugi sastanak sudionika projekta "Djevojčice u STEM-u". Mentori su se dogovrali o pisanju zadataka za nadolazeća ekipna natjeacanja (Djevojčice u STEM-u i Djevojčice u informatici) te ostalim nadolazećim aktoivnostima.
:: opširnije ::Rezultati natjecanja Dabar 2023.
ragi čitatelji, objavljene su rang liste po kategorijama na međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja Dabar. Ukupne rang liste dostupne su samo učiteljima na Loomen-u. Najbolji od najhrabrijih učenika i učenica naše škole, koji su i ove godine odgovorili na izazov Dabar, nalaze se na popisu 10% najboljih u svojoj kategoriji u Republici Hrvatskoj, i to Matej Kolomejac (6.a), Fran Rebić (6.a) i Maksim Tall (6.b), svi u kategoriji KiloDabar. Čestitamo svim sudionicima osmog po redu međunarodnog natjecanja Dabar! Vidimo se i sljedeće godine, zar ne?
:: opširnije ::Prijedlog loga našeg novog eTwinning projekta
U sklopu eTwinning projekta predložili smo logo. Nadamo se da će se projektnim partnerima svidjeti da će baš naš prijedlog postati službeni logo projekta.
:: opširnije ::Aktivnosti eTwinning projekta
Aktivnosti našeg eTwinning projketa naalze se na mrežnim stranicama projekta na poveznici. Bit će tu i projektni zadatak, natjecanje u informatici i STEM-u, te STEM festival.
:: opširnije ::Prvi sastanak sudionika projekta "Djevojčice u STEM-u"
Danas je održan prvi online sastanka sudionika eTwinning projekta "Djevojčice u STEM-u", gdje su dogovorene aktivnosti projekta, aktivnosti STEM festivala, koji će se održati u sklopu projekta,...
:: opširnije ::Nacionalna oznaka kvalitete za projekt "Djevojčice u STEM-u 2022./2023."
Naš je jednogodišnji međunarodni eTwinning projekt "Djevojčice u STEM-u 2022./2023." završio. Stigla je potvrda da je projekt nagrađen nacionalnom oznakom kvalitete (National Quality Label). "Djevojčice u STEM-u 2022./2023." jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Autori projekta su učitelji Valentina Blašković, Biljana Stipetić, Marina Jurašić, Željka Magdić i Igor Kosturin. U našoj su školi u projektu sudjelovale učenise sedmih i osmih razreda matične i područne škole te učiteljice Ružica Crnac, Kristina Krtalić, Ivana Markeljević, Ana Nikolić i Ivana Tunjić Projekt je bio zamišljen kao niz aktivnosti kojima se među djevojčicama sedmih i osmih razreda razvija zanimanje i ljubav prema prirodnim znanostima. Na ovaj smo način nastojali djevojčicama približiti svijet znanstoi, upoznati ih sa stvarnim znanstvenicama te onima koje su tijekom povijesti ostavile neizbrisiv trag na području prirodnih znanosti, a sve s ciljem da ih potaknemo i osnažimo da se jednoga dana i same okušaju u zanimanjima za koje su potrebna znanja iz STEM područja, gdje su žene i dalje u manjini. Aktivnostima u projektu stavljen je naglasak na međuvršnjačku suradnju, aktivno sudjelovanje u praktičnim radovima, kao i poticanje natjecateljskog duha među sudionicama projekta.
:: opširnije ::« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |