eTwinning projekt "Djevojčice u STEM-u"
"Djevojčice u STEM-u" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Autori projekta su učitelji Valentina Blašković, Biljana Stipetić i Marina Jurašić. Projekt je zamišljen je kao niz aktivnosti kojima se među djevojčicama sedmih i osmih razreda razvija zanimanje i ljubav prema prirodnim znanostima. Projekt bi trajao od listopada 2023. do lipnja 2024.) te bi učenice za to vrijeme surađivale na Twinspace forumu, radile u grupama projektne zadatke te izrađivale postere na temu „Žene u znanosti“. Uz to učenice bi se upoznale koristeći Flipgrid, sudjelovale na videokonferenciji putem Zoom platforme, natjecale u online ekipnim natjecanjima koristeći MS Forms obrasce itd. Na ovaj način želimo djevojčicama približiti svijet znanosti, upoznati ih sa stvarnim znanstvenicama te onima koje su tijekom povijesti ostavile neizbrisiv trag na području prirodnih znanosti, a sve s ciljem da ih potaknemo i osnažimo da se jednoga dana i same okušaju u zanimanjima za koje su potrebna znanja iz STEM područja, gdje su žene i dalje u manjini. Aktivnostima u projektu stavljamo naglasak na međuvršnjačku suradnju, aktivno sudjelovanje u praktičnim radovima, kao i poticanje natjecateljskog duha među sudionicama projekta. Konačni rezultat projekta bio bi ebook „Žene u znanosti“ te ostali radni materijali za međupredmetnu suradnju na području STEM-a.
CILJEVI
- pružiti podršku djevojčicama zainteresiranima za STEM područje
- motivirati učitelje na korištenje digitalnih alata, potaknuti ih na međupredmetnu suradnju i rad u online okruženju (treba naglasiti da je projekt započeo prije proglašenja pandemije i online nastave)
- istražiti mišljenje učitelja i učenica o suradničkom učenju, timskom radu i motiviranosti djevojaka u STEM području.
RADNI POSTUPAK
listopad: sastanak mentora
studeni: prikupljanje privola, prijedlozi i glasanje za logo projekta, predstavljanje mentora i škola, predstavljanje ekipa, sigurnost na Internetu
prosinac: odabir logo projekta, uvodna anketa
siječanj: projektni zadatak, izrada zadataka za ekipno natjecanje
veljača: online sastanak, intervju sa znanstvenicama
ožujak: ekipno natjecanje "Djevojčice u STEM-u", prijava za STEM festival
travanj: ekipno natjecanje "Djevojčice u informatici"
svibanj: STEM festival
lipanj: završna anketa, evaluacija
NOSITELJI
nositelji projekta u školi: Kristina Krtalić, učenice sedmih i osmih razreda matične škole
Dan sigurnijeg Interneta u 5.a i 5.b razredu
Ove su godine učenici 5.a i 5.b razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta. Sadržaji su vezani za ishod iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom. Naučili su prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Potom su pokušali stvoriti jaku lozinku slijedeći upute (smisliti jednu rečenicu koju će lako zapamititi, izdvojiti prva slova svake riječi u toj rečenici, zamijeniti dva ili više slova brojevima, dodati dva ili više simbola), te su čitav postupak postavili na ploču Digipad. Zaključili su i to da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti! Nakon toga učenici su odigrali igru Budi Internet genijalac i to dio Čuvaj svoje tajne: Toranj s blagom je srušen, a Internautova blaga poput brojeva, fotografija i privatnih poruka izložena su visokom riziku. Učenici su izbjegavali Hakera, skupljali simbole, gradili toranj uz pomoć sigurnih lozinki da trajno zaštite svoje najsigurnije tajne. Odigrali su i Kahoot! vezan za temu Sigurnost na Internetu. Na kraju su krenuli u potragu za blagom s pitanjima vezanim za sigurnost na Internetu. I ove su godine svi petaši dobili HAKOM-ovu brošuru "Vodič za siguran internet i nepromišljene surfere".
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |