eTwinning projekt "Djevojčice u STEM-u"
"Djevojčice u STEM-u" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Autori projekta su učitelji Valentina Blašković, Biljana Stipetić i Marina Jurašić. Projekt je zamišljen je kao niz aktivnosti kojima se među djevojčicama sedmih i osmih razreda razvija zanimanje i ljubav prema prirodnim znanostima. Projekt bi trajao od listopada 2023. do lipnja 2024.) te bi učenice za to vrijeme surađivale na Twinspace forumu, radile u grupama projektne zadatke te izrađivale postere na temu „Žene u znanosti“. Uz to učenice bi se upoznale koristeći Flipgrid, sudjelovale na videokonferenciji putem Zoom platforme, natjecale u online ekipnim natjecanjima koristeći MS Forms obrasce itd. Na ovaj način želimo djevojčicama približiti svijet znanosti, upoznati ih sa stvarnim znanstvenicama te onima koje su tijekom povijesti ostavile neizbrisiv trag na području prirodnih znanosti, a sve s ciljem da ih potaknemo i osnažimo da se jednoga dana i same okušaju u zanimanjima za koje su potrebna znanja iz STEM područja, gdje su žene i dalje u manjini. Aktivnostima u projektu stavljamo naglasak na međuvršnjačku suradnju, aktivno sudjelovanje u praktičnim radovima, kao i poticanje natjecateljskog duha među sudionicama projekta. Konačni rezultat projekta bio bi ebook „Žene u znanosti“ te ostali radni materijali za međupredmetnu suradnju na području STEM-a.
CILJEVI
- pružiti podršku djevojčicama zainteresiranima za STEM područje
- motivirati učitelje na korištenje digitalnih alata, potaknuti ih na međupredmetnu suradnju i rad u online okruženju (treba naglasiti da je projekt započeo prije proglašenja pandemije i online nastave)
- istražiti mišljenje učitelja i učenica o suradničkom učenju, timskom radu i motiviranosti djevojaka u STEM području.
RADNI POSTUPAK
listopad: sastanak mentora
studeni: prikupljanje privola, prijedlozi i glasanje za logo projekta, predstavljanje mentora i škola, predstavljanje ekipa, sigurnost na Internetu
prosinac: odabir logo projekta, uvodna anketa
siječanj: projektni zadatak, izrada zadataka za ekipno natjecanje
veljača: online sastanak, intervju sa znanstvenicama
ožujak: ekipno natjecanje "Djevojčice u STEM-u", prijava za STEM festival
travanj: ekipno natjecanje "Djevojčice u informatici"
svibanj: STEM festival
lipanj: završna anketa, evaluacija
NOSITELJI
nositelji projekta u školi: Kristina Krtalić, učenice sedmih i osmih razreda matične škole
Dan sigurnijeg Interneta u 8.a i 8.b razredu
Učenici 8.a i 8.b razreda, obilježavanjem Dana sigurnijeg Interneta, učili su o lažnim vijestima u sklopu kritičke procjene informacija na Internetu. Sadržaji su vezani za ishod A.8.1. učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). Učenici su na primjerima saznali kako i zašto nastaju lažne vijesti, kako prepoznati lažnu vijest. Učenici su dobili zadatke da na Padlet ploči postave izrade primjer lažne vijesti, istraže koja se lažna vijest smatra prvom takvom, pokušaju pronaći lažnu vijest,... Povodom Dana sigurnijeg Interneta 6. veljače 2024. naši su se osmaši u matičnoj školi uključili i u zanimljivu online potragu za boljim i sigurnijim Internetom s nizom zanimljivih interaktivnih zadataka. Za sudjelovanje im je bilo potrebno računalo ili neki drugi uređaj s mrežnim preglednikom, pristupom internetu i vrijeme te kompetencije pretraživanja interneta, kritičkog promišljanja, čitanja s razumijevanjem, uočavanja bitnog, donošenja zaključaka na temelju informacija, točnosti te obaveznog razmišljanja prije nego li se klikne na neki od odgovora.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |