"Design a World" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Italije, Turske, Portugala, Njemačke i Hrvatske. Projekt uključuje razmjenu ideja o aktivnostima programiranja. Škole partneri će tijekom projekta poboljšati svoje računalno razmišljanje i vještine 3D dizajna.
CILJEVI :
- razvijati istraživački tip nastave
- poboljšanje vještina kodiranja
- poboljšanje mogućnosti 3D dizajna
- razvijati vještine 21. stoljeća
- učenici će se osposobiti za rješavanje problema
- razvijati kreativnost
- učenici će razvijati digitalnu pismenost upotrebom različitih web 2.0 alata
- učenici će razvijati toleranciju, timski rad i prijateljstvo
- upoznati učenike i učitelje sudionike projekta iz različitih država
- poboljšanje osjećaja odgovornosti i tolerancije
- odgoj pojedinaca koji poštuju različite kulture
NOSITELJI :
koordinator projekta: Kristina Krtalić
NAČIN REALIZACIJE :
rujan - upoznavanje nastavnika i učenika na TwinSpace-u web alatom Padlet, označavanje lokacije škola na karti, programiranje u Scratch-u
listopad - pronalaženje slogana glasanjem, dizajn logotipa web alatom logomakr.com
studeni - Odabir logotipa za projekt glasovanjem, izrada plakata za projekte web alatom postermywall.com
prosinac - školska prezentacija web alatom vtlity.com, programiranje u Scratch-u
siječanj - prezentacija grada pomoću e-knjige, zajednički rad u programu Scratch (učenik će dizajnirati školu u 2D-u), ocjenjivanje učenika pomoću Kahoo-ta!
veljača - projektne promidžbene aktivnosti u našoj školi, 3D dizajn web alatom Tinkercad
ožujak - 3D dizajn web alatom Tinkercad
travanj – online sastanak (učenici će predstaviti svoje radove), Lov za blagom pomoću akcijskih granica
svibanj - zajednički rad u Tinkercad-u (učenici će dizajnirati školu u 3D obliku), dodavanje učeničkih radova na web mjesto projekta, promotivne aktivnosti projekta (na školskim web mjestima, lokalni tisak)
lipanj - evaluacija projekta, kraj projekta
VREMENIK :
- tijekom šk. godine 2019./2020.
OČEKIVANI REZULTATI :
Učenici će naučiti kodiranje i 3D dizajn, koristit će Tinkercad, Scratch i ostela online web 2.0 alate, stvorit će e-knjigu, web mrežno mjesto i zajednički uradak u programu Scratch. Najvažnije je da će dizajnirati školu svojih snova u 3D koristeći Tinkercad. Također, steći će nove prijatelje, sudjelovat će u aktivnostima koje će im pomoći u učenju drugog jezika.
eTwinning projekti u nastavi informatike
Danas je naša učiteljica informatike predstavila učiteljima i nastavnicima informatike na županijskom stručnom vijeću Brodsko-posavske županije provedbu eTwinning projekata u nastavi informatike. Sudionici skupa su upoznati kako odabrati projekt te kako se prijaviti za sudjelovanje u projektu. Na primjeru prošlogodišnjeg međunarodnog projekta Design a World sudionici su saznali koje smo projektne aktinosti odradili u razredu na nastavi informatike, a koje u sklopu izvnannastavne aktivnosti, te su saznali kako provesti diseminaciju projekta i kako prijaviti projekt za oznaku kvalitete, nacionalnu i europsku. Sudionici su predavanje evaluirali kao izvrsno i, nadasve, korisno predavanje.
:: opširnije ::European Quality Label
Danas smo primili još jedno priznanje za provedeni eTwinning projekt Design a World - Europsku oznaku kvalitete (European Quality Label). Priznanje znači da je rad naših učenika i naše škole prepoznat na najvišoj europskoj razini. Čestitke svim učenicima koji su sudjelovali u projektu!
:: opširnije ::Oznaka kvalitete za projekt Design a world
Naš je jednogodišnji međunarodni eTwinning projekt Design a world završio. Stigla je potvrda da je projekt nagrađen oznakom kvalitete (eTwinning Quality Label). "Design a World" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Italije, Turske, Portugala, Njemačke i Hrvatske. Projekt je uključivao razmjenu ideja o aktivnostima programiranja. Škole partneri su tijekom projekta poboljšali svoje računalno razmišljanje i vještine 3D dizajna, razvijali istraživački tip nastave te digitalnu pismenost upotrebom različitih web 2.0 alata.
:: opširnije ::Mrežno mjesto eTwinning projekta
Autorica projekta Figen Eğin je kreirala prekrasno mrežno mjesto našeg eTwinning projekta u online alatu Weebly, u kojem su prikazane sve provedene aktivnosti, korišteni digitalni alati, fotografije,... Mrežno mjesto projekta pogledajte na poveznici https://desingaworldproject.weebly.com.
:: opširnije ::Aktivnosti projekta na portalu skole.hr
Dragi čitatelji, provedene aktivnosti u sklopu eTwinning projekta Design a World, a vezane za kraj provedbe aktivnosti jednogodišnjeg eTwinning projekta prikazane su na online portalu skole.hr. Cijeli članak pročitajte na portalu.
:: opširnije ::3D kutak u školi
I stigli smo do posljednje aktivnosti u ovogodišnjem eTwinning projektu Design a World. Zadatak ove posljednje aktivnosti je izrada jednog dijela škole u tri dimenzije, odlučili smo se za kutak za odmor i igrice (ono što nam u školi nedostaje), te ga izradili u online alatu TinkerCAD.
:: opširnije ::Virtualna šetnja našom školom za Dan škole
Danas je Dan naše škole. Kako se nastava već gotovo dva mjeseca odvija u virtualnim učionicama, rezultat jedne od aktivnosti eTwinning projekta Design a World naših sedmaša (Brune, Ivana, Marine i Tea) odlično je poslužio da prošetamo našom školom, pa makar i virtualno.
:: opširnije ::Svjetski dan zaporki obilježavamo u eTwinning projektu Design a World
Svake se godine, prvog četvrtka u mjesecu svibnju, obilježava Svjetski dan zaporki. Ove su godine taj dan obilježili i naši učenici. Lozinka je niz znakova koji se koristi za pristup internetskim uslugama (npr. virtualnoj učionici, edukativnim sadržajima, online igricama, elektroničkoj pošti, korisničkom računu društvene mreže,…). U Nearpodu su proučili prezentaciju, kojom su se podsjetili što već znaju o zaporkama te naučili i nove sadržaje. Naučili su da zaporka mora imati barem osam znakova, mora sadržavati slova i brojke, ne smije sadržavati osobne podatke (ime, adresu, datum rođenja,…), sadrži kombinaciju malih i velikih slova, poželjno je da sadrži i posebne znakove (#, !, %, @,…). Zaporke bi trebali znati roditelji, ali ne i prijatelji, mijenjati barem dvaput godišnje, te imati različite zaporke za različite online račune.
Učenici su naučili prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti!
Učenici su odigrali i igricu Digital Passport, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu i igrici Imam dobru lozinku s portala Pet za Net.
Suradnja sa Zajednicom tehničke kulture
Našu suradnju sa Zajednicom tehničke kulture Slavonski Brod, u sklopu aktivnosti eTwinning projekta Design a World, možete u cijelosti pročitati u članku na njihovom mrežnom mjestu. Nadamo se budućoj suradnji na nekim drugim aktivnostima.
:: opširnije ::Nove aktivnosti u eTwinning projektu Design a World
Danas su učenici uključeni u eTwinning projekt Design a World morali izraditi 2D model dijela škole u Scratch-u. Odlučili su se za školsku knjižnicu, jer su projektni partneri već odabrali računalnu učionicu. Priredili su crteže kojima će ispuniti i ukrasiti knjižnicu, a kako su aktivnost odradili, pogledajte u nastavku.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2020. u sedmim razredima
Ove su godine sedmaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodima iz domene e-društvo D.7.1. učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa te D.7.2. učenik argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na Internetu i njihova brza širenja te primjenjuje pravila odgovornog ponašanja. Učenici su na, u našoj učionici nov način, tragali za ključem ulaznih vrata škole. Potragu za blagom je, za tu priliku, izradila učiteljica u Google Forms. U igrici su bili različiti tipovi zadataka vezani za ishode (pronaći šifru odabirući koje od izjava su prihvatljivo ili neprihvatljivo ponašanje, nadopunjavati rečenice vezane za temu,...). Za svaki sljedeći trag postoji uvjet (iz zadatka saznati zaporku za sljedeći trag, ime učenika koji je u zadatku pobijedio u igri vezanoj za sigurnost na Internetu, prvi znak svakog odgovora u nekom od tragova,...).
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2020. u petim razredima
Ove su godine petaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom. Učenici su na početku sata odradili anketu o njihovoj sigurnosti na Internetu, upoznali se s osnovama sigurnosti na Internetu. Na kraju su odigrali Kahoot! kviz u kojem su pokazali zavidno znanje. Bravo, petaši! Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2020. u osmim razredima
Ove su godine osmaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.8.2. učenik kritički prosuđuje sve oblike elektroničkog nasilja i govora mržnje te sudjeluje u njihovu sprečavanju. Učenici su na, u našoj učionici nov način, tragali za blagom (ključ od informatičke učionice). Potragu za blagom je, za tu priliku, izradila učiteljica u Google Forms. U igrici su bili različiti tipovi zadataka vezani za temu elektroničkog nasilja i sigurnosti mladih na Internetu (pronaći šifru odabirući koje od izjava su prihvatljivo ili neprihvatljivo ponašanje, nadopunjavati rečenice vezane za temu,...). Za svaki sljedeći trag postoji uvjet (iz zadatka saznati zaporku za sljedeći trag, ime učenika koji je u zadatku pobijedio u igri vezanoj za sigurnost na Internetu, prvi znak svakog odgovora u nekom od tragova,...).
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2020. u šestim razredima
Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .png datoteku.
:: opširnije ::3D printer u eTwinning projektu Design a World
Nakon kratke stanke, današnjom aktivnošću nastavljamo s radom na eTwinning projektu Design a World. Danas su učenici u informatičkoj učionici naše škole imali priliku vidjeti kako radi 3D printer i što je sve potrebno učiniti prije nego što printer počne s radom. Nakon kratkog uvodnog predavanje o mogućnostima 3D printera i programa Blender, gospodina Mladena Damjanovića iz Zajednice tehničke kulture Slavonski Brod, učenici su sami instalirali na računala besplatan program Blender i krenuli s osnovama rada u tom programu. Za to vrijeme gospodin Mladen je već priređeni model zviždaljke započeo printati na 3D printeru. Nemalo smo se iznenadili da za tako mali model treba toliko vremena da ga isprinta. Na radionici su nam se pridružili i učenici Osnovne škole "Antun Mihanović", koje smo upoznali s aktivnostima u našem eTwinning projektu Design a World.
:: opširnije ::Poziv na radionicu 3D printera i Blender-a
Pozivamo sve učenike da sudjeluju u radionici koja će se održati u našoj školi, a otvorena je za javnost, u petak, 31. siječnja, u 14.00 sati u informatičkoj učionici u matičnoj školi. U radionici ćete moći saznati kako radi 3D printer, kako instalirati i raditi u programu Blender, kako isprintati ono što stvorite u Blender-u, što rade učenici u međunarodnom eTwinning projektu "Design a World" i još mnogo toga. Dođite!
:: opširnije ::Sat programiranja za svakog učenika 2019. obilježavamo u eTwinning-u
Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 9. do 15. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su školi učenici i učenice različitim aktivnostima obilježili Sat programiranja. Ove su godine učenici petih razreda uživali programirati robota da uzgoji cvijeće tj. da ga pravilno zalijeva. Isto su tako pomagali i veselom dabru da sagradi branu i u tome su svi bili uspješni. Učenici šestih razreda su u informatičkoj učionici imali Dance Party (birali su glazbu, pozadinu, likove i njihove pokrete) i usmjeravali malog robota da stigne cilja, pazeći pri tome da to učine u što manje uputa. Učenici sedmih i osmih razreda su u online inačici Escape Room-a u kreativnim zadacima pokušavali otvarati vrata i izaći iz sobe.
:: opširnije ::Prvi online meeting u projektu
Danas je održano prvo online druženje učitelja uključenih u eTwinning projekt Design a World. Učitelji su upoznali projektne partnere o svojoj školi, razgovarali o aktivnostima u projektu...
:: opširnije ::Izrada zajedničkog online postera u eTwinning projektu Design a World
Jedna od aktivnosti eTwinning projekta Design a World bila je zajednička izrada digitalnog postera u online alatu www.canva.com u kojoj su sudjelovali svi projektni partneri. Prije same izrade postera, u digitalnom alatu www.answergarden.com smo predlagali što bi zajednički poster treao sadržavati.
:: opširnije ::Rezultati natjecanja Dabar 2019.
Dragi čitatelji, objavljene su rang liste po kategorijama i razredima na međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja. Ukupne rang liste dostupne su samo učiteljima na MOOC-u. Najbolji od najhrabrijih učenika i učenica naše škole, koji su i ove godine odgovorili na izazov Dabar, nalaze se na popisu 10% najboljih u svojoj kategoriji u Republici Hrvatskoj, Jona Janković, 6.b u kategoriji KiloDabar, Ivan Kolomejac, 7.b i Luka Bošnjaković, 8.a, obojica u kategoriji MegaDabar. Svi učenici sudionici na istom mjestu (MOOC-u) gdje su rješavali test mogu vidjeti zadatke i značku te diplomu koju su dobili za sudjelovanje na natjecanju. Čestitamo Joni, Ivanu, Luki i svim ostalim sudionicima četvrtog po redu međunarodnog natjecanja Dabar! Vidimo se i sljedeće godine, zar ne?
:: opširnije ::Logo eTwinning projekta Design a World
Dragi čitatelji, ponosni smo što su projektni partneri iz sedam zemalja odabrali naš prijedlog za službeni logo eTwinning projekta Design a World.
:: opširnije ::Nove aktivnosti u eTwinning projektu Design a World
Nastavljamo s aktivnostima u projektu Design a World. U online alatima LearningApps i PictraMap izradili smo igricu spoji parove (nazive država partnera projekta s pripadajućim zastavama) i animaciju prikaza država partnera projekta.
:: opširnije ::Dabar - međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja u sklopu eTwinning projektnih aktivnosti
Već četvrtu godinu sudjelujemo na međunarodnoj inicijativi Dabar (Bebras) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućio jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka koje su napisali stručnjaci iz pedesetak zemalja. Iako se rješavanje zadataka temelji na informatici, možete ih rješavati i bez informatičkog predznanja. Učenici naše škole sudjelovali su na natjecanju Dabar u kategorijama KiloDabar i MegaDabar (kategorijama za osnovne škole). Čestitamo svim našim učenicima koji su sudjelovali na natjecanju i nestrpljivo iščekujemo rezultate (tko je u najboljih 10% u svojoj kategoriji)!
:: opširnije ::Izrada virtualne šetnje našom školom
Krenuli smo s prvim aktivnostima u novom eTwinning projektu Design a World. Učenici uključeni u projekt izradili su svoj avarat (u online alatu Avatar Maker) te se ostalim sudionicima predstavili na Twinspace-u projekta. Marina, Teo, Ivan i Bruno iz 7.b razreda su u online alatu Vtility izradili virtualnu šetnju našom školom. Kadrove škole su poslikali, stvorili račun u alatu te krenuli u izradu. Kako im je uspjelo, pogledajte na poveznici.
:: opširnije ::U projektu Design a World obilježili smo tjedan programiranja
Učenici od petog do osmog razreda matične škole te sedmih i osmih razreda područne škole brojnim su zanimljivim aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2019). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Na web lokaciji Lightbot učenici petih razreda su programirali robota da stigne do plavog kvadratića na kojem su trebali uključiti lampicu. Iako su se neki zadaci činili nerješivi, većina je učenika završila i uspješno odradila zadane zadatke. Cilj je aplikacije Little Dot Adventure u svakom nivou dovesti točkicu do narančastog polja odabirom ponuđenih naredbi, što su šestaši vrlo vješto uspijevali. Učenici sedmih razreda su neobičnim algoritamskim i problemskim zadacima u Robot Restaurant Puzzler pomagali robotu u restoranu da uredi restoran, dođe do stola i posluži goste (naravno, onom hranom koju su naručili). Učenici osmih razreda su, kroz zanimljive zadatke, upoznali kako izraditi jednostavnu igru u JavaScriptu.
Prijedlog loga našeg novog eTwinning projekta
U sklopu eTwinning projekta predložili smo logo. Nadamo se da će se projektnim partnerima svidjeti da će baš naš prijedlog postati službeni logo projekta.
:: opširnije ::« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |