eTwinning projekt "Code with AI"
"Code with AI" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Portugala, Albanije, Španjolske, Turske, Italije, Grčke, Rumunjske, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Autori projekta su naša učiteljica informatike Kristina Krtalić i učiteljica iz Turske Figen Eğin. Ovim će projektom učenici poboljšati svoje računalno razmišljanje i shvatit će što je umjetna inteligencija, poboljšat će vještine računalnog razmišljanja i programiranja.
CILJEVI:
- poboljšanje vještina računalnog razmišljanja
- poboljšanje vještina kodiranja
- učenje umjetne inteligencije
- poboljšanje suradničkih vještina rada
- poboljšanje osjećaja odgovornosti i tolerancije
- odgajanje pojedinaca koji poštuju različite kulture
- upoznati učenike i učitelje sudionike projekta iz različitih država (Turske, Italije, Grčke, Rumunjske, Bosne i Hercegovine i Hrvatske)
- razviti računalne vještine razmišljanja kao što su logika, kreativnost, algoritamsko razmišljanje, komunikacija, suradnja, rješavanje problema
- učinkovito i sigurno korištenje informacijskim i komunikacijskim tehnologijama
- poboljšanje vještine komunikacije i suradnje kroz rad s projektnim partnerima
NOSITELJI:
- koordinator projekta u školi: učiteljica informatike Kristina Krtalić i učenici
NAČIN REALIZACIJE:
- EU Code Week
- izrada aktivnosti na https://legacy.madewithcode.com/project/robots
- dizajniranje projektnih plakata pomoću postermywall.com, canva.com
- učenje umjetne inteligencije s mBlock
- Hour of Code
- učenje šta je umjetna inteligencija
- dizajniranje plakata o umjetnoj inteligenciji
- prezentacija grada pomoću e-knjige
- algoritmi učenja s https://www.codeavengers.com/algorithms/0#1.1
- Dan sigurnijeg Interneta
- izrada aktivnosti na https://beinternetawesome.withgoogle.com/en_us/interland
- učenje umjetne inteligencije pomoću machinelearningforkids.co.uk
- potraga za blagom
- programiranje pametnog robota
VREMENIK:
- tijekom nastavne godine
OČEKIVANI REZULTATI:
- naučiti pravilno koristiti tehnologiju, programirati (koristiti Scratch, mBlock)
- naučiti surađivati s grupnim radom
- naučiti različite web alate
- izradit će e-knjigu i web stranicu
- steći će vještine algoritamskog razmišljanja u ranoj dobi
- kreativno razmišljanje i rješavanje problema
- sudjelovat će u aktivnostima koje će im pomoći u učenju drugog jezika
European Quality Label za eTwinning projekt "Code with AI"
Danas smo primili još jedno priznanje za provedeni eTwinning projekt "Code with AI" Europsku oznaku kvalitete (European Quality Label). Priznanje znači da je rad naših učenika i naše škole prepoznat na najvišoj europskoj razini. Čestitke svim učenicima koji su sudjelovali u projektu!
:: opširnije ::Oznaka kvalitete za projekt "Code with AIt"
Naš je jednogodišnji međunarodni eTwinning projekt Code with AI završio. Stigla je ptvrda da je projekt nagrađen oznakom kvalitete (eTwinning Quality Label). U projektu su sudjelovale škole iz Portugala, Albanije, Španjolske, Turske, Italije, Grčke, Rumunjske, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Autorice projekta su naša učiteljica informatike Kristina Krtalić i učiteljica iz Turske Figen Eğin. U projektu su sudjelovale škole iz Turske, Italije, Grčke, Rumunjske, Portugala, Njemačke, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Učenici su realizacijom aktivnosti u ovom projektu razvijali računalne vještine razmišljanja kao što su logika, kreativnost, algoritamsko razmišljanje, komunikacija, suradnja, rješavanje problema te učinkovito i sigurno korištenje informacijskim i komunikacijskim tehnologijama.
:: opširnije ::STEMpedia International Bootcamp on Coding, Artificial Inteligence & Robotics for Educators
STEMpedia & ARTPARK su organizirali petodnveni online Bootcamp za učitelje diljem svijeta koji su spremni nadograditi svoje opće razumijevanje kodiranja, umjetne inteligencije (AI) i robotike. Svi sadržaji i aktivnosti učenja osmišljeni su na takav način da pomažu učiteljima da uključe kodiranje, umjetnu inteligenciju i robotiku u poučavanje i učenje putem pristupa praktičnog učenja.
:: opširnije ::Certifikat na kraju jednogodišnjeg međunarodnog eTwinning projekta
Autori jednogodišnjeg međunarodnog eTwinning projekta Code with AI dodijelili su svim aktivnim sudionicima projekta certifikat. Bilo je zadovoljstvo biti autor i sudjelovati u ovom projektu. Veselimo se budućoj suradnji s projektnim partnerima.
:: opširnije ::Mrežno mjesto eTwinning projekta Code with AI
Ovih smo dana aktivirali i mrežno mjesto eTwinning projekta Code with AI. Na jednom su mjestu sve aktivnosti i informacije vezane za projekt. Mrežno smo mjesto izradili u online alatu Weebly.
:: opširnije ::Unplugged i online aktivnosti projekta "Code with AI"
Ovaj su tjedan učenici četvrtih razreda sudjelovali u aktivnostima eTwinning projekta "Code with AI". Na počektu su izradili robota poštujući pravila izrade crteža pixel art tehnikom. Nakon toga su u online alatu Learning apps spajali parove, također na temu roboti. U trećem su zadatku rjeašvali sudoku s robotima. Rezali su dijelove koji nedostaju i lijepili ih na određeno mjesto. U sljedećem su zadatku rješavali puzzle, koje je za tu aktivnost izradila učiteljica u online alatu .Jigsawplanet. U sljedećoj su aktivnosti crtali robota i to od dijelova koje su dobili bacanjem kocke. Posljednja je aktivnost zahtijevala malo više koncentracije. Potrebno je dovesti robota do cilja pravilnim pisanjem naredbi.
:: opširnije ::ROBOTics week
U online alatu Buncee izradili smo aktivnosti ROBOTics Week (izradi svog robota, memory igrica na temu robota, listić s naslovom Da imam robota..., video "Real-life robots", kako podučiti/naučiti robota da spasi ocean, nacrtaj robota bacanjem kockice i biranjem dijela robota ovisno o broju na kocki, oboji robota, robot pixel art), koje ćemo provesti u sklopu međunarodnog eTwinning projekta The first steps in robotics.
:: opširnije ::Brzo, crtaj!
Quick, Draw! ili Brzo, crtaj! je online igra koju je razvio Google i koja izaziva igrače da nacrtaju sliku objekta ili ideje, a zatim koristi umjetnu inteligenciju neuronske mreže da pogode što crteži predstavljaju. AI uči iz svakog crteža, poboljšavajući svoju sposobnost ispravnog pogađanja u budućnosti. I mi smo, u sklopu eTwinning projekta "The first steps in robotics", istražili kako AI radi.
:: opširnije ::Izrada web stranica o Internet of Things
Na nastavi informatike u sedmim razredima izrađivali smo web stranice naredbama HTML jezika o temi Internet of Things. Koristili smo naredbe koje smo naučili - oblikovanje teksta, umetanje slike, oblikovanje pozadine web stranice, umetanje videozapisa i poveznica. Pogledajte primjere web stranica u nastavku.
Online meeting sudionika projekta
Danas smo sudjelovali na eTwinning online sastanku sudionika eTwinning projekta Code with AI, s temama prezentacije sudionika, rRazmišljanja o umjetnoj inteligenciji i Agendi 2030 te, uvijek zanimljivom, Kahoot kvizu. AI nam može pomoći u mnogim aspektima naših života, u nekim od najvećih izazova u današnjem obrazovanju, na primjer, također u inoviranju procesa poučavanja i učenja. Cilj je uključenost i jednakost. UNESCO je predan podržati države članice da iskoriste potencijal AI tehnologija za postizanje ciljeva Agende 2030. S druge strane, moramo biti vrlo oprezni i slijediti etičke smjernice.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u petim razredima
Ove su godine petaši različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom. Petaši su danas naučili koji su osobni podaci i da ih ne treba dijeliti s drugima. Odigrali su kviz o prepoznavanju osobnih podataka. Naučili su prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili su da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti! Učenici su i u igrici Digitalna putovnica kroz nekoliko koraka određivali kako stvoriti jaku zaporku. Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici petih razreda odigrali su dio nazvan Toranj s blagom - čuvaj svoje tajne te postali pravi Internet genijalci. U igrici su izbjegavali hakere da im ne ukradu poruke i identitet. Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona". Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u četvrtim razredima
Ove su godine, po drugi put u informatičkoj učionici, učenici četvrtih razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta. Učenici su na listiću određivali koje od navedenih aktivnosti nisu sigurne, za koje je aktivnosti potreban oprez te koje su aktivnosti na Internetu dopuštene. Nakon završenog zadatka, učenici su argumetirali zašto su pojedinu aktivnost postavili u određenu kategoriji (obojili jednom od tri boje). Odigrali su igru Budi Internet genijalac te su tijekom igre morali zapamtiti tri pravila za siguran rad na Internetu. Tri su pravila iz igrice morali upisati u obliku savjeta svojim vršnjacima na listić te ga ukrasiti. Učenici su riješili kviz Ne treba sve podijeliti, kviz Dobri i loši digitalni tragovi, te s učiteljicom kao moderatorom odigrali kviz Jeste li znali?. Sve provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u šestim razredima
Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. Rješavali su kviz u kojem su određivali što od navedenog je pozitivan a što negativan trag. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću te ga pohranili u svoj e-portfolio i prikazali na Padlet ploči. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .jpg datoteku. Učenici su u objavama tri osobe morali objasniti što su saznali iz njihovih "digitalnih" tragova. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u 3.a razredu
Svake se godine, drugog dana drugog tjedna u drugom mjesecu, obilježava Dan sigurnijeg Interneta (moto je Zajedno za bolji Internet). Ove su godine, po prvi put u informatičkoj učionici, učenici 3.a razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.3.2 učenik primjereno reagira na svaku opasnost/neugodnost u digitalnome okruženju, štiti svoje i tuđe osobne podatke. Razgovarali su s učiteljicom u kojim se situacijama osjećaju (ne)sigurno, kako biti siguran i kako se štititi na Internetu, što su osobni podaci i treba li ih dijeliti na Internetu, prepoznati i pravilno koristiti emotikone, te savjete za rad na Internetu. Na kraju su odigrali edukativnu igricu Dabrica Darka otkriva digitalni svijet. U igri, glavni lik je dabrica Darka, koja je razigrana i nestašna, znatiželjna i hrabra, rado se upušta u pustolovine i istražuje, pravi je pokretač i inicijator i nikad joj nije teško pokušati riješiti problem. U igri i rješavanju problema pomažu joj medo Marko i mudra sova. Oni su također i dobro društvo za vježbe rastezanja jer je uz igranje i učenje na računalu važno voditi i brigu o svom zdravlju. Igrica razvija svijest o primjeni digitalne tehnologije u osobnom i profesionalnom životu, posljedicama njezine primjene te pravima i odgovornostima digitalnog građanina. Svi su učenici uspješno odigrali igricu, riješili kviz na kraju igrice te svoju diplomu spremili u svoju mapu, a učiteljica je za cijeli razred ispisala na papir jednu zajedničku diplomu koju će istaknuti u svom razredu. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u osmim razredima
Ove su godine učenici osmih razreda za Dan sigurnijeg Interneta sudjelovali u, za sve učenike u Republici Hrvatskoj, organiziranoj potrazi za blagom. Potragu je organizitala udruga Suradnici u učenju. Potraga za boljim internetom 2022. za učenike pripremljena je kao izazov s ciljem promicanja sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta i općenito digitalnih tehnologija. te je otvorena 1. veljače, a učenici su je mogli rješavati do 8. veljače u ponoć. Za sudjelovanje u interaktivnoj potrazi bilo je potrebno računalo ili neki drugi digitalni uređaj s mrežnim preglednikom, pristupom internetu i vrijeme, te kompetencije: pretraživanje interneta, kritičko promišljanje, čitanje s razumijevanjem, uočavanje bitnog, donošenje zaključka na temelju informacija, točnost i promišljanje prije nego se odabere neki od odgovara. Potraga je bila organizirana u obliku kviza s 20 pitanja i zadataka.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u sedmim razredima
Ove su godine učenici sedmih razreda za Dan sigurnijeg Interneta sudjelovali u, za sve učenike u Republici Hrvatskoj, organiziranoj potrazi za blagom. Potragu je organizitala udruga Suradnici u učenju. Potraga za boljim internetom 2022. za učenike pripremljena je kao izazov s ciljem promicanja sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta i općenito digitalnih tehnologija. te je otvorena 1. veljače, a učenici su je mogli rješavati do 8. veljače u ponoć. Za sudjelovanje u interaktivnoj potrazi bilo je potrebno računalo ili neki drugi digitalni uređaj s mrežnim preglednikom, pristupom internetu i vrijeme, te kompetencije: pretraživanje interneta, kritičko promišljanje, čitanje s razumijevanjem, uočavanje bitnog, donošenje zaključka na temelju informacija, točnost i promišljanje prije nego se odabere neki od odgovara. Potraga je bila organizirana u obliku kviza s 20 pitanja i zadataka.
:: opširnije ::Code Week Super Organiser Challenge
Danas je naša učiteljica dobila još jedno priznanje za sudjelovanje u izazovu Code Week Super Organiser Challenge. Izazov je organiziranje 10 ili više aktivnosti Tjedna programiranja u 2021.
:: opširnije ::Code Week 4 All challenge
Dragi čitatelji, danas nam je stigao certifikat za uspješno sudjelovanje u izazovu Code Week 4 All challenge tijekom Europskog tjedna programiranja (koji je održan od 9. do 24. listopada a u kojem su sudjelovali svi učenici na nastavi informatike). Certifikat je rezultat približavanja programiranja većem broju učenika te unapređenju digitalne pismenosti!
:: opširnije ::Rezultati međunarodnog natjecanja Codementum
Dragi čitatelji, kao što smo već pisali, u prosincu 2021. godine sudjelovali smo na međunarodnom ekipnom natjecanju na platformi Codementum u sklopu Hour of Code 2021. Učenici su, ovisno o razredu koji pohađaju, rješavali zadatke u dvjema skupinama, Basic i Advanced. Na žalost, nismo uspjeli osvojiti jedno od prva tri mjesta (po broju bodova i vremenu rješavanja), ali ćemo ipak izdvojiti najbolje učenice i učenike po razredima u našoj školi: Matea Bumbić (4.a) 54/60, Mihael Blatančić (5.b) 56/60, Tena Vladić (6.a) 57/60, Ivan Cicvarić (7.b) 58/60 i Ana Zirdum (8.b) 58/60. Čestitke svim učenicima!
:: opširnije ::Mrežni događaj našeg eTwinning projekta
Danas je održan online događaj našeg eTwinning projekta Code with AI. Voditelji projekta dogovarali su se o sljedećim projektnim aktivnostima, a učenici su sudjelovali u različitim zanimljivim aktivnostima.
:: opširnije ::Božićne aktivnosti programiranja u 3.a
Ishod domene B. Računalno mišljenje i programiranje učenika trećih razreda u izbornom predmetu informatika (B.3.1 nakon treće godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik stvara program korištenjem vizualnoga okruženja u kojemu se koristi slijedom koraka, ponavljanjem i odlukom te uz pomoć učitelja vrednuje svoje rješenje.) ostvarili smo zanimljivim unplugged i računalnim božićnim aktivnostima.
:: opširnije ::Logo eTwinning projekta Code with AI
Dragi čitatelji, ponosni smo što su projektni partneri iz devet zemalja odabrali naš prijedlog za službeni logo eTwinning projekta Code with Artifical inteligence.
:: opširnije ::Hour of Code 2021.
Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 6. do 12. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su školi učenici i učenice obilježili Sat programiranja i to sudjelovanjem na međunarodnom natjecanju na platformi Codementum u sklopu Hour of Code 2021. gdje su također nizanjem blokova naredbi ili pisanjem naredbi u Python-u usmjeravali simpatičnog pingvina da dođe do cilja. Učenici su, ovisno o godinama, rješavali zadatke u dvjema skupinama, Basic i Advanced. S nestrpljenjem očekujemo rezultate.
:: opširnije ::Rezultati natjecanja Dabar 2021.
Dragi čitatelji, objavljene su rang liste po kategorijama i razredima na međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja. Ukupne rang liste dostupne su samo učiteljima na MOOC-u. Najbolji od najhrabrijih učenika i učenica naše škole, koji su i ove godine odgovorili na izazov Dabar, nalaze se na popisu 10% najboljih u svojoj kategoriji u Republici Hrvatskoj, Jona Janković (8.b), Martin Tekić (7.b) i Ivan Cicvarić (7.b) u kategoriji MegaDabar, te Matej Kolomejac (4.a) i Maksim Tall (4.b) u kategoriji MiliDabar. Ali to nije sve, učenici Matej Kolomejac i Jona Janković uspjeli su točno riješiti svih dvanaest zadataka, te Martin Tekić isto tako odličnih jedanaest zadataka. Bravo, Matej, Jona i Martin! Čestitamo svim sudionicima šestog po redu međunarodnog natjecanja Dabar! Vidimo se i sljedeće godine, zar ne?
:: opširnije ::Prijedlog loga našeg novog eTwinning projekta
U sklopu eTwinning projekta predložili smo logo. Nadamo se da će se projektnim partnerima svidjeti da će baš naš prijedlog postati službeni logo projekta.
:: opširnije ::Dabar - međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja
Već šestu godinu sudjelujemo na međunarodnoj inicijativi Dabar (Bebras) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućio jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka koje su napisali stručnjaci iz pedesetak zemalja. Iako se rješavanje zadataka temelji na informatici, možete ih rješavati i bez informatičkog predznanja. Čestitamo svim našim učenicima koji su sudjelovali na natjecanju u kategorijama MiliDabar, KiloDabar i MegaDabar te nestrpljivo iščekujemo rezultate (tko je u najboljih 10% u svojoj kategoriji)!
:: opširnije ::Mjesečni webinar našeg eTwinning projekta
Danas je održan treći po redu webinar međunarodnog eTwinning projekta "Code with AI". Voditelji projekta dogovarali su se o sljedećim projektnim aktivnostima.
:: opširnije ::Certifikati sudjelovanja u obilježavanju EU Code Week 2021.
Nakon provedbe aktivnosti kojima smo obilježili Europski tjedan aktivnosti (u sklopu aktivnosti međunarodnih eTwinning projekata Let`s start coding, Full STEAM ahead, Code with AI i The first steps in robotics) stigli su nam certifikati sudjelovanja.
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u petim razredima
Učenici 5.a i 5.b razreda obilježili su Europski tjedan programiranja. Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. Iako će se s programiranjem upoznati tek u drugom polugodištu, petaši su pomagali veselom dabru da sagradi branu, napravi sok za kupce majmuna, zeca,... i u tome su svi bili uspješni. Učenici su u navedenoj aktivnosti programirali slaganjem blokova i to slijedom naredbi i ponavljanjem tj. sadržajima s kojima će se učenici iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje upoznati ove školske godine.
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u 3.a razredu
Učenici i učenice 3.a razreda matične škole unplugged i računalnim su aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2021). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Nakon što su učenici saznali što je algoritam (niz preciznih uputa koje pomažu u rješavanju nekog problema), te nabrajali primjere algoritama iz svakodnevnog života (recepti za kolače, sadnja biljke, priprema za školu, put do škole,...), učenici su na računalu uspješno redali korake u tri aktivnosti (posadi biljku, radni dan dječaka, pečemo kolače). U drugoj su aktivnosti prvo izradili korake za algoritam izrade neobičnog lika, a zatim po tim koracima nacrtali, obojali i imenovali neobični lik. U računalnom dijelu su pomagali malom majmunčiću da dođe do škrinje s blagom, slaganjem blokova naredbi. Kako su izgledale aktivnosti i koliko su uspješno učenici sudjelovali u zadatcima, pogledajte u našoj galeriji slika.
:: opširnije ::Eu Code Week 2021. u osmim razredima
Učenici i učenice osmih razreda matične škole aktivnošću su programiranja u JavaScriptu obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2021). Mijenjali su koordinate likova u igrici, mijenjali izglede likova, dodavali elemente i određivali pozicije (zlatnika koje je lik trebao prikupiti), dodatne igrače (jer je uvijek zanimljivije igrati s više igrača) elemente izbjegavanje, određivali kojim tipkama na tipkovnici će se igrica igrati, dodavali neprijatelje (bez njih ništa) koji će ometati likove, pozadinu igrice,... Još jedan vrlo zanimljiv način da učenici u online okruženju upoznaju nešto novo, u ovom slučaju osnove programiranja u JavaScriptu.
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u sedmim razredima
Učenici sedmih razreda su neobičnim algoritamskim i problemskim zadacima u Robot Restaurant Puzzler pomagali robotu u restoranu da uredi restoran, dođe do stola i posluži goste (naravno, onom hranom koju su naručili) i na taj način obilježili EU Code Week (Europski tjedan programiranja).
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u šestim razredima
Prošli je tjedan u šestim je razredima obilježen EU Code Week 2021. Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću programirnja i računalnog razmišljanja. Učenje programiranja pomaže učenicima da shvate svijet oko sebe koji se brzo mijenja, prošire svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija i razvijaju vještine i sposobnosti kako bi istraživali nove ideje i bili inovativni. Šestaši su zamijenili uloge: ovaj su put učenici postali računalo! Čitali su i tumači programe u online aplikaciji Compute it! kako bi pronašli pravi put do cilja i pobijedili u izazovima. Morali su se usredotočiti i koristiti svoje intuitivne sposobnosti da bi razumjeli neke temeljne koncepte programiranja. I bili su jako uspješni u tome.
:: opširnije ::EU Code Week 2021. u četvrtim razredima
Učenici 4.a i 4.b razreda ovaj su tjedan obilježili EU Code Week različitim unplugged i računalnim aktivnostima. Pomagali su Marcu i Sophiji da svladaju prepreke i dođu do cilja. Zanimljivim su unplugged zadatkom Decode me dešifrirali poruku. Saznali su što je kriptografija, kojim se znakovima poruka može kriptirati, upoznali i postali pravi mali znalci u uporabi Morseove abecede, obrnute abecede, abecede Cara Julija Cezara s pomakom, Brailovog pisma,... Rješavali smo malo drugačiji pixel art zadatak, Programirali smo, ali na papiru, crtali smo svoje ime, da, da, crtali. Kako su izgledale aktivnosti i koliko su uspješno učenici sudjelovali u zadatcima, pogledajte u našoj galeriji slika.
:: opširnije ::Programirali smo micro:bit-ove!
Upoznali smo se s mikroračunalima zvanim micro:bit! Učenici 3.a su prije početka rada s micro:bit-ovima morali spojiti sve potrebne dijelove s micro:bit-om, a nakon toga spojiti i micro:bit na računalo. A onda je moglo početi programiranje. Pozvati su editor u kojem se stvaraju programi Microsoft MakeCode for micro:bit te izradili svoj prvi program koji su pohranili na micro:bit te izvršili. Baš nam je bilo zabavno. Jedva čekamo sljedeći sat informatike.
:: opširnije ::Virtualna šetnja školom
Krenuli smo s prvim aktivnostima u novom eTwinning projektu Code with AI. Učenici uključeni u projekt izradili su u online alatu Vtility virtualnu šetnju našom školom. Kadrove škole su poslikali, stvorili račun u alatu te krenuli u izradu. Kako im je uspjelo, pogledajte na poveznici.
:: opširnije ::Tečaj EU Code Week Online Bootcamp
Online Code Bootcamp EU Code Week je tečaj koji je učiteljima predškolskih, osnovnih i srednjih škola pružio praktične ideje, alate i resurse koji će im pomoći da unesu kodiranje i računalno razmišljanje u učionicu. Učitelji su podigli svijest o različitosti i uključenosti u kodiranje te istražili potencijale umjetne inteligencije u obrazovanju. U ovom su tečaju kroz tri tjedna učitelji eksperimentirali s novim materijalima za učenje i izazovima te su stvarali vlastite aktivnosti. Učitelji su se upoznali s inicijativom EU Code Week i mogućnostima koje ona nudi. Povezali su se s kolegama istomišljenicima i postali dio zajednice koja potiče suradnju, timski rad i razmjenu dobre prakse te potiče raspravu i razmišljanje.
:: opširnije ::Elements of AI
Tečaj “Elements of AI” razvilo je Sveučilište u Helsinkiju i tehnološka kompanija Reaktor, a partner za Hrvatsku je Sveučilište u Zagrebu. Elements of AI sastoji se od šest poglavlja i 25 vježbi za koje je u prosjeku potrebno izdvojiti 25 sati, a od polaznika ne zahtijeva predznanje u području matematike i programiranja. Upravo je zbog toga razumljiv i namijenjen svima, od školaraca do odraslih. Polaznici svladavanjem tečaja bolje razumiju osnovne pojmove, razvijaju kritičko razmišljanje o AI novitetima, razumiju gdje se i na koji način umjetna inteligencija danas koristi, ali i mogu objasniti kako AI omogućuje funkcioniranje velikog broja uređaja i servisa.
:: opširnije ::Novi eTwinning projekt "Code with AI"
U ovoj se školskoj godini uključujemo u još jedan novi projekt. "Code with AI" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Turske, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Autori projekta su naša učiteljica informatike Kristina Krtalić i učiteljica iz Turske Figen Eğin. Ovim će projektom učenici poboljšati svoje računalno razmišljanje i shvatit će što je umjetna inteligencija, poboljšat će vještine računalnog razmišljanja i programiranja.
:: opširnije ::« Studeni 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |