PROJEKT: eTwinning „Svijet pod mikroskopom“
CILJEVI :
- korištenje različitih informacijsko komunikacijskih tehnologija
- upoznavanje povijesti mikroskopije i današnjih dosega u pogledu razvoja optike
- upoznavanje dijelova mikroskopa, rukovanje mikroskopom, mjerne jedinice
- mikroskopiranje okom nevidljivih struktura (trajni, svježi preparati- biljke, životinje, čovjek)
- izrada radnih listića za učenike suradničkih škola
- crtanje i označavanje dijelova promatranih struktura
- razvijanje socijalnih vještina
- jačanje suradnje između različitih škola i ustanova
- razmjena iskustva, ideja, dobre prakse
NOSITELJI :
Koordinator projekta: Ivana Tunjić, učiteljica mentorica, prof. biologije i kemije
Sudionik projekta: Ivana Markeljević, prof. biologije i kemije
Učenici sudionici projekta: 5.,6. i 7. razredi
Zemlje sudionici: Turska, Rumunjska i Hrvatska.
NAČIN REALIZACIJE :
Projekt će početi u rujnu 2021. godine i trajat će do lipnja 2022. godine.
- Predstavljanje sudionika i škole
- sigurnost na internetu
- upoznavanje i rad s mikroskopom, izrada nastavnih listića
- mikroskopiranje živih bića
- izrada kvizova, igara, provođenje anketa
- objavljivati na web stranicama/ društvenim mrežama
- evaluacija projekta
:: opširnije ::Završen još jedan eTwinning projekt
Uspješno smo završili još jedan eTwinning projekt pod nazivom „Svijet pod mikroskopom“. U projektu su tijekom školske godine 2021./2022. sudjelovali učenici iz tri europske države. Iz naše škole sudjelovali su učenici 5.d i 6.c razreda sa svojim razrednicama Ivanom Tunjić i Ivanom Markeljević te sedmaši i petaši uključeni u GLOBE program. Projekt „Svijet pod mikroskopom“ učenike upoznaje sa mikrosvijetom koji je oku slabo ili skroz nevidljiv. Tijekom provedbe projekta učenici su upoznali povijest mikroskopije, vrste mikroskopa, te znanstvenike koji su važni za njegov razvoj. Upoznali su dijelove mikroskopa i način rukovanja s njim. Proučavali su mjerne jedinice i izrađivali plakate i prezentacije te predstavljali ih paralelnim razredima. Pomoću mikroskopa, lupa i povećala promatrali su okom slabo vidljive ili nevidljive strukture (trajne i svježe preparate biljnih dijelova, životinja, gljiva, čovjeka). Fotografirali su, crtali i označavali dijelove promatranog. Razvijali socijalne vještine, razmjenjivali znanja, ideje i iskustva te koristili IKT tehnologiju, proučavali važnost zaštite autorskih prava i sigurnosti na internetu. Naše projektne aktivnosti objavljivali smo na web stranici škole, Facebook stranici i Twinspaceu projekta. Sudjelujući u ovom projektu puno stoga smo naučili, postali smo ekološki svjesniji, naučili smo se koristiti novim digitalnim alatima, učili smo rješavati probleme i bili smo kreativni. Uz sve to, dobro smo se zabavili. Slijedeće školske godine s novim učenicima krećemo u realizaciju novog eTwinning projekta.
:: opširnije ::Diseminacija projekta
Naš projekt je priveden kraju kao i naše provedene aktivnosti u sklopu projekta. Sve objavljene aktivnosti nalaze se na web stranici škole, društvenoj mreži škole, predstavljene su na roditeljskom sastanku i na Učiteljskom vijeću. Naš projekt je uvršten u školski kurikulum.
https://www.facebook.com/Osnovna-%C5%A1kola-Hugo-Badali%C4%87-Slavonski-Brod-550397712086994
:: opširnije ::Evaluacija projekta
Evaluacija projekta je provedena na Twinspaceu projekta među nastavnicima sudionika. Evaluacija za učenike sudionike projekta provedena je na satovima prirode i biologije te izvannastavnim aktivnostima. Učenici su ispunjavali anketni list koji se nalazi na Twinspaceu projekta.
:: opširnije ::Izrada kvizova, igara i radnih listića
Jedan od zadatka svih sudionika projekta je bila izrada kvizova pa su se i naši učenici okušali u samostalnoj izradi digitalnih alata. Možete i vi malo zaigrati.
KVIZ - VRSTE MIKROSKOPA
KVIZ - PRAVILA MIKROSKOPIRANJA
Također pripremljen je i radni listić (u privitku) pomoću kojeg su učenici istraživali jedan dio koji se nalazi na listu. Probajte pogoditi koji je to dio!
:: opširnije ::Mikroskopiranje drugih materijala
Kakav bi to sat prirode bio a da ne eksperimentiramo! Mikroskopirali smo biljne i životinjske stanice i odlučili istražiti nešto novo. Pod naš mikroskop stavili smo razne mikroskopske preparate: tkaninu, svijeću, šećer, sol, kosu, papir, nokat ... i još puno toga. Predstavljamo vam naše crteže mikroskopskih preparata i fotografije naših malih znanstvenika.
:: opširnije ::Alge
Alge (lat. algae), u najširem smislu, svi autotrofni organizmi na nižem razvojnom stupnju koji u svojem tijelu sadrže klorofil, od kojega velik dio alga ima zelenu boju. Mnoge su alge modre, smeđe ili crvene, jer klorofil prekrivaju drugi pigmenti.
Mi smo na satu prirode uspjeli pronaći algu Spriogiru. (pogledajte u nastavku)
Spirogyra je nitasta alga široka 10-100 mikrometara, dok duljina može iznositi i nekoliko centimetara. Živi u slatkim vodama, stvarajući velike zelene mase. Stanična stijenka ima dva sloja. Vanjski je sloj sastavljen od pektina, koji se otapa u vodi i čini algu sluzavom na dodir. Unutarnji je izgrađen od celuloze. Kloroplastima broj varira, te se nalaze na rubovima citoplazme. Spiralnog su oblika, pa tako i algi daju oblik. Svaki kloroplast sadrži nekoliko pirenoida, koji su središta za proizvodnju škroba fotosintezom
:: opširnije ::Dijelovi tijela biljaka
Proučavanje pod mikroskopom ne bi mogao proći bez proučavanja biljaka. Proučavali smo listove različitih biljaka i pronalazili njihove pući. Fotografirali smo njihove izglede kroz mikroskop, crtali ih i pravili zajednički plakat.
:: opširnije ::Dijelovi tijela životinja
Na red su došle i životinje. Proučavali smo kako je izgrađena životinjska stanica, izrađivali modele i gledali je pod mikroskopom. Sve fotografije naših radova smo postavili u plakat. Pogledajte...
:: opširnije ::Dijelovi tijela čovjeka
Na satu prirode i biologije bilo je jako aktivno. Radilo se, modeliralo, crtalo i mikroskopiralo. Pogledajte kako smo mi to odradili.
:: opširnije ::Hranjive podloge
Hranjiva podloga, prirodni ili umjetni medij za uzgoj organizama ili njihovih dijelova (tkiva, stanica), u kojem oni rastu, trošeći tvari potrebne za sintezu staničnih sastojaka i za proizvodnju energije. Preduvjet je pouzdanu proučavanju mikroorganizama mogućnost njihova uzgoja u laboratoriju, dakle na umjetnoj hranjivoj podlozi. Ona se pripravlja prema specifičnim zahtjevima organizama ili stanica, što ovisi o svrsi uzgoja. Po svom se sastavu hranjive podloge mogu bitno razlikovati: mogu biti jednostavne i hranjivim sastojcima siromašne, ili pak složene, hranidbeno bogate, a kemijski dobro definirane, čak i vrlo kompleksne (npr. pri uzgoju životinjskih stanica). Sastavom podloge može se selektivno olakšati ili otežati, pa i spriječiti rast određenih mikrobnih skupina, čime se olakšavaju njihova selekcija, identifikacija i klasifikacija, ocjenjivanje njihove patogenosti, neškodljivosti, uporabljivosti itd.
izvor: https://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?id=26314
Pogledajte kako je naša učenica 7.b razreda Iva Rugle napravila svoj plakat o hranjivim podlogama.
:: opširnije ::Sterilizacija
Sterilizacija je postupak kojim se potpuno uništavaju svi mikroorganizmi i njihove spore, koji bi mogli doći u dodir s ranom na bolesnikovu tijelu; steriliziraju se kirurški instrumenti, materijali potrebni pri operacijama, operacijske dvorane i dr. Sterilizacija se izvodi različitim sredstvima i postupcima: vrućom vodenom parom u autoklavu (gumene rukavice, kirurški instrumenti), vrućim pregrijanim zrakom (tzv. suha sterilizacija metalnih i staklenih predmeta), kemijskim sredstvima, npr. formalinskim parama i antiseptičkim otopinama (materijali za šivanje, optički instrumenti), ultraljubičastim zrakama (kirurške prostorije), ionizirajućim zrakama i dr. Zajednički je naziv za sve uređaje za sterilizaciju sterilizator. Najjednostavnija je sterilizacija kuhanje u vrućoj vodi, ali nije sigurna, jer ne uništava spore mikroorganizama niti virus hepatitisa. Samo u nuždi, neki se metalni predmet (npr. nožić) može prije uporabe sterilizirati tako da se prelije alkoholom i izloži plamenu najmanje dvije minute.
Izvor: https://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?ID=58039
Pogledajte kako je to naša Josipa Barunice učenica 7.b razreda prikazala na plakatu.
:: opširnije ::Čimbenici rasta bakterija
Zašto se stvaraju bakterije? Gdje rastu te tko utječe na njih, istražila je naša učenica 7.d razreda Paula Mandić. Pogledajte njen video.
https://drive.google.com/file/d/1ieplyXUi-GGe3nxLNx_mMRBj_iCvi_Og/view?usp=sharing
:: opširnije ::Drugi uređaji koji sadrže leće
Tadatak je bio proučiti koji još sve uređaji sadrže leće. Pronašli smo puno njih: dalekozor, povećalo, naočale, sateliti, kamera.... A naša Satya učenica 7.d razreda prikazala je u svojoj prezentaciji.
https://drive.google.com/file/d/1V6HsPLlW4CFJQtxXSSg7of2evkJ9K2Ut/view?usp=sharing
:: opširnije ::Bakterije
Bakterije nešto malo i našem oku nevidljivo. Naši petaši Timotej i Ivan su proučili bakterije i pokazali nam što su, gdje su i čemu nam koriste ili štete.
https://drive.google.com/file/d/1YhM3pMp2F2_rmNt44fHvYJJsqKxXz1qc/view?usp=sharing
:: opširnije ::
Pretvaranje mjernih jedinica
Pronašli smo pomalo zaboravljene mjerne jedinice te ih predstavili svojim partnerima projekta. Za ovaj zadatak smo imali veliku pomoć naših matematičara, njima posebno hvala.
:: opširnije ::Pravila mikroskopiranja
Kako mikroskopirati? Naši petaši nisu znali kako rukovati s mikroskopom, ali zato nam je naš Marko učenik 7.c razreda pokazao pravila na koji način čemo započeti rad s mikroskopom i biti pravi znanstvenici.
https://drive.google.com/file/d/1DkbGejq6kGFPQw4uS1QUxEFIPJhs3Ud4/view?usp=sharing
:: opširnije ::Dijelovi mikroskopa
Što je mikroskop? Čemu služi te koji su njegovi dijelovi saznali su učenici 5 razreda. Uz mikroskopiranje izrađivali su plakat s dijelovima mikroskopa. Pa pogledajte.
:: opširnije ::
Znanstvenici važni za razvoj mikroskopa
Tko su važni znanstvenici i zašto su važni, proučavale su naše petašice Ana i Nina iz 5.d
https://drive.google.com/file/d/1rurPN6cRmw4I7PiLv1tO0Q9br95HEG-8/view?usp=sharing
:: opširnije ::
Multidisciplinarni pristup
Naši petaši su u suradnji s nastavnicom iz likovnog napravili svoje modele, a u suradnji s našom školskom knjižnjičarkom istražili su vrste mikroskopa.
Pogledajte kako je to izgledalo!
:: opširnije ::Mikroskop kroz povijest
Pogledajte kako su naši petaši Julian Čarapović i Ivan Mijić proučili vrste mikroskopa i predstavili našim sudionicima projekta
https://drive.google.com/file/d/1SV7CfxCmn7HohPnjAGkyJZA45oZxN5VV/view?usp=sharing
:: opširnije ::Suradnja učitelja
Kako bi projekt bio dobro odrađen obavezna je međusobna suradnja koja je ovim putem i više nego dobro odrađena. Imali smo online sastanke kako bi utvrdili što se od nas očekuje, kako ćemo ih izvršavati te kako ćemo ih prikazivati.
:: opširnije ::Prijedlog loga
Svaka škola sudionik projekta, osmislila je svoj logo projekta. Nakon pristiglih ideja, krenulo se u glasovanje za najbolji i konačni logo projekta.
:: opširnije ::Sigurnost na internetu i autorska prava
Petaši su proučavali pravila sigurnosti na internetu, odabrali najvažnija i sastavili plakat svojih pravila.
Vrlo je važno poštivati autorska prava što su naši petaši i šestaši povezali u 6 točaka.
:: opširnije ::Predstavljanje države
Svi sudionici su imali zadatak predstaviti svoju državu. Pogledajte kako smo mi pokazali prirodne ljepote naše Hrvatska.
:: opširnije ::
Predstavljanje škole
Jedna od aktivnost našeg novog eTwinning projekta je predstavljanje naše škole. Svi sudionici projekta osmislili su načine kako se predstaviti.
Svoju školu smo predstavili ovako:
https://www.youtube.com/watch?v=7oBIc08fChw
:: opširnije ::Predstavljanje učenika i učiteljica sudionika projekta
Svojim novim partnerima projekta predstavili su se učenici 5.d i 6.c razreda sa svojim razrednicama. Neki su izrađivali i avatare, pa pogledajte.
:: opširnije ::Video zapis projekta
I ove školske godine krenuli smo s novim eTwinning projektom. Ovaj put krećemo u mikrosvijet. Za početak pogledajte naš kratki video zapis projekta.
:: opširnije ::« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |