eTwinning projekt "Micro circuits for Mega solutions"
"Micro circuits for Mega solutions" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Španjolske, Grčke, Turske, Latvije, Litve, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Digitalna revolucija transformira svijet kakav poznajemo, oblikujući način na koji živimo, radimo, komuniciramo, učimo i zabavljamo se, vodeći nas do četvrte industrijske revolucije. U digitalnom svijetu koji se brzo mijenja, učenici trebaju ne samo razviti digitalne mogućnosti (DigComp 2.0), već i razviti osnovne vještine programiranja, računalnog razmišljanja, kritičkog mišljenja, kreativnosti i socijalne/emocionalne inteligencije. STEM obrazovanje je najizraženija metoda koja pomaže učenicima da uspostave veze između učionice i svijeta oko sebe i riješe stvarne probleme. Učenici će se upoznati s BBC micro:bitom ili drugim robotskim setovima (koji imaju senzore i koji se mogu programirati) i mogućnostima tih tehnologija. Naučit će o Internet thing, umjetnoj inteligenciji, strojnom učenju i sigurnoj upotrebi Interneta.
CILJEVI
- učenje kodiranja s različitim programskim alatima (primarno pomoću MS MakeCode, ali i s Scratchom i/ili Pythonom).
- razumjeti nove tehnologije (IoT, AI, ML) i način njihove upotrebe
- razvijanje digitalne kompetencije (informatička i podatkovna pismenost, komunikacija i suradnja, stvaranje digitalnih sadržaja, internetska sigurnost i rješavanje problema)
- razvijanje vještina timskog rada i suradnje
- pružiti studentima priliku da izraze svoju kreativnost, razviju kritičko mišljenje, kodiranje, timski rad, inicijativu i komunikativne vještine
- poticanje učenika na upotrebu stranog jezika (engleskog) za komunikaciju
- komunikacija, razmjena i suradnja sa studentima iz različitih zemalja
- suradnja i razmjena ideja između učitelja iz različitih zemalja
RADNI POSTUPAK
rujan: informiranje o novom projektu u našim školama, prezentacija i obilježavanje lokacija partnera putem Google Mapsa, početna anketa za studente i nastavnike kako bi saznali imaju li iskustva s programiranjem senzora iz robotskih kompleta (BBC micro:bit, Lego Wedo, robot Edison ...)
listopad: sudjelovanje u CodeWeek 2020 (razne radionice: uvod u BBC micro:bit ili druge robotske setove)
studeni: međunarodni dan matičnjaka, razmjenom ideja, svaka će škola predstaviti svoje BBC micro: bit (ili druge robotske setove) aktivnosti drugim partnerima.
prosinac: Sat koda. Novogodišnje čestitke kreirane BBC micro:bitom (ili drugim robotskim kompletom)
siječanj-veljača: Istraživanje novih tehnologija (IoT, A.I, M.L). Događaji o Danu sigurnijeg interneta.
ožujak-travanj: Zajedničke aktivnosti, rješavanje problema iz stvarnog života tehnologijom
svibanj: Završetak suradničkih aktivnosti, distribucija i evaluacija
lipanj: Izrada zajedničke završne prezentacije projekta
NOSITELJI
koordinator projekta: Kristina Krtalić
OČEKIVANI REZULTATI
Glavni rezultati ovog projekta su učenički mikro:bit (ili drugi robotski kompleti) projekti i završna prezentacija projekta. TwinSpace je glavno mjesto za predstavljanje svih projektnih aktivnosti, ali neke ćemo aktivnosti podijeliti putem društvenih mreža.
European Quality Label
Danas smo primili još jedno priznanje za provedeni eTwinning projekt Micro circuits for Mega solutions - Europsku oznaku kvalitete (European Quality Label). Priznanje znači da je rad naših učenika i naše škole prepoznat na najvišoj europskoj razini. Čestitke svim učenicima koji su sudjelovali u projektu!
:: opširnije ::Oznaka kvalitete za projekt "Micro circuits for Mega solutions"
Naš je jednogodišnji međunarodni eTwinning projekt Micro circuits for Mega solutions završio. Stigla je potvrda da je projekt nagrađen oznakom kvalitete (eTwinning Quality Label). U projektu Micro circuits for Mega solutions sudjelovale su škole iz Španjolske, Grčke, Turske, Latvije, Litve, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. U ovom su projektu učenici ne samo razvijali digitalne mogućnosti (DigComp 2.0), već i osnovne vještine programiranja, računalnog razmišljanja, kritičkog mišljenja, kreativnosti i socijalne/emocionalne inteligencije.
:: opširnije ::Certifikat za sudjelovanje u eTwinning projektu
Autori jednogodišnjeg međunarodnog eTwinning projekta Micro circuits for Mega solutions dodijelili su svim aktivnim sudionicima projekta certifikat. Bilo je zadovoljstvo sudjelovati u ovom projektu. Veselimo se budućoj suradnji s projektnim partnerima.
:: opširnije ::EU Code Week TeachDay
Danas je naša učiteljica informatike sudjelovala na međunarodnoj konferenciji EU Code Week Teach Day kao EU Code Week Leading Teacher. Konferencija je pružila svim sudionicima priliku da se upoznaju s učiteljima i zaljubljenicima u programiranje, uče iz njihovih iskustava korištenjem kodiranja i računalnog razmišljanja u učionicama.
:: opširnije ::eTwinning projekti u nastavi informatike
Danas je naša učiteljica informatike predstavila učiteljima i nastavnicima informatike na županijskom stručnom vijeću Brodsko-posavske županije provedbu eTwinning projekata u nastavi informatike. Sudionici skupa su upoznati kako odabrati projekt te kako se prijaviti za sudjelovanje u projektu. Na primjeru prošlogodišnjeg međunarodnog projekta Design a World sudionici su saznali koje smo projektne aktinosti odradili u razredu na nastavi informatike, a koje u sklopu izvnannastavne aktivnosti, te su saznali kako provesti diseminaciju projekta i kako prijaviti projekt za oznaku kvalitete, nacionalnu i europsku. Sudionici su predavanje evaluirali kao izvrsno i, nadasve, korisno predavanje.
:: opširnije ::Scratch Week 17.-23.5.
Danas smo krenuli s ishodima iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje i to u programskom jeziku Scratch. U uvodnom smo dijelu pixel art zadatkom nacrtali smo glavu mačka iz Scratch-a, slagali puzzle na poveznici. Nakon toga smo u parovima blokovima od kartona slagali programe. Blokovi su identični onima u Scratch-u 3.0. Nakon toga smo te programe i izvršavali i dobro se zabavili, igrali Kahoot! kviz vezan za Scratch, Sve je to prethodilo upoznavanju s dijelovima prozora programskog jezika Scratch. Danas smo se upoznali s postupkom dodavanja i mijenjanja pozadine pozornice gdje se izvršavaju naredbe te dodavanju, brisanju, promjeni veličine likova, kretanja likova,...
:: opširnije ::STEM School Label Competent
Našoj je školi dodijeljena Oznaka STEM škole koja vrijedi idućih 18 mjeseci. Učiteljica informatike Kristina Krtalić uključila je školu u zajednicu STEM škola. Da bi škola dobila STEM School Label potrebno je ispuniti više uvjeta. Najprije se treba registrirati, a zatim sudjelovati u zajednici dijeljenjem znanja, resursa, primjera i iskustva, ispuniti upitnik za procjenu... STEM oznaku smo dobili sudjelovanjem u različitim STEM projektima (Design a World, Želim stablo, Micro circuits for Mega solutions, Food Lab, program GLOBE, Croatian Makers,...) koje su realizirali učitelji i učenici naše škole te sudjelovanjem na međunarodnom natjecanju The 2021 STEM Discovery Campaign. Uz oznaku STEM škole dobili smo i akcijski plan kojim ćemo ne samo zadržati oznaku STEM škole, nego se nadamo dobiti i oznaku STEM School Label Proficient i STEM School Label Expert.
:: opširnije ::(Happy) Easter coding
Danas je bilo živo u informatičkoj učionici u 3.a razredu. Domenu B. Računalno razmišljanje i programiranje uklopili smo u međunarodno natjecanje STEM Discovery Campaign 2021. (na koje smo prijavili današnje odrađene aktivnosti) i godišnju kampanju ALL DIGITAL Week za digitalno uključivanje i osnaživanje koja se provodi u digitalnim centrima kompetencija, knjižnicama, društvenim centrima, školama i drugim mjestima širom Europe. Učenici su u parovima prolazili kroz unplugged aktivnosti pripremljene na temu nadolazećeg blagdana Uskrsa. Učenici su birali (a neki su uspjeli odigrati i sve tri) jednu od tri igrice programiranja slaganjem blokova naredbi i na taj način pomoći zecu da dođe do mrkvice Google Rabbit, Rabbit Run ili Rabbit Chase. Crtali su zečića tako da su kockicom odredili koji dio od predloženih će nacrtati. Izradili su grafikon brojeći likove vezane za Uskrs kao pravi mali znanstvenici. I broj čokoladnih jaja su brojali po bojama te izradili grafički prikaz, a na kraju nastave smo se čokoladnim jajima i zasladili. Učenici su morali pronaći jaja (od kojih svako sadrži jedno slovo) i dobili su pitanje "Gdje je zeko?". Na kraju su nastave potražili čokoladnog zeku (jako se dobro sakrio), kojeg je pronašla naša Matea. Odradili smo dva zadatka Easter pixel art (na papiru i s bockalicama), te odradili dva pokusa s jajima (Kuhano ili sirovo? i Jaje na moru). I naravno, ništa bez uskrsnih sudoku zadataka.
:: opširnije ::Primili smo priznanje - oznaku eTwinning škole!
Oznaku eTwinningove škole od danas ponosno nosi i naša škola. Uz Dječji vrtić Potjeh, jedina smo škola u našem gradu kojoj je to pošlo za rukom ove godine.
Nakon dvodijelnog postupka prijave ukupno je 2935 škola dobilo oznaku eTwinningove škole za 2021. i 2022. godinu tj. 93 vrtića, osnovnih i srednjih škola iz Hrvatske.
Nagrađene su škole pioniri i prepoznati predvodnici u područjima kao što su digitalna praksa, praksa eSigurnosti, inovativni i kreativni pristupi pedagogiji, promicanje stalnog stručnog usavršavanja osoblja te promicanje praksi za suradnju u učenju među osobljem i učenicima.
Code Week Leading Teacher
Naša je učiteljica informatike Kristina Krtalić danas dobila još jedno priznanje, titulu Code Week Leading Teacher za Hrvatsku. Biti dio zajednice Code Week Leading Teacher pomoći će učiteljici da proširi svoje znanje, razmijeni iskustva s ostalim učiteljima istomišljenicima iz čitave Europe, pristupi mogućnostima profesionalnog razvoja (mrežni događaji, radionice licem u lice itd.) i drugim događajima koji će se organizirati u sklopu EU Code Week.
:: opširnije ::Certifikat Innovative Educator Master Trainer
Ovih je dana naša učiteljica informatike Kristina Krtalić primila još jedan Microsoftov certifikat Innovative Educator Master Trainer. Programi Microsoft Innovative Educator (MIE) prepoznaju svjetske vizionare učitelja koji koriste tehnologiju kako bi drugim učiteljima otvorili put za korištenje tehnologije u ostvarivanju ishoda predmeta. To su razni programi za pomoć učiteljima koji tek započinju ovo putovanje, kao i programi za učitelje koji su vodeći u inovativnom obrazovanju.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2021. u petim razredima
Ove su godine petaši različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom.
Svake se godine, drugog dana drugog tjedna u drugom mjesecu, obilježava Dan sigurnijeg Interneta (moto je Zajedno za bolji Internet).
Petaši su danas naučili koji su osobni podaci i da ih ne treba dijeliti s drugima. Odigrali su kviz o prepoznavanju osobnih podataka. Za potrebe zaštite osobnih podataka, a jedan od njih je osobna fotografija, izradili su u online alatu Avatar Maker svoj avatar te ga pohranili i postavili na Padlet ploču. Naučili su prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili su da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti!
Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici petih razreda odigrali su dio nazvan Toranj s blagom - čuvaj svoje tajne te postali pravi Internet genijalci. U igrici su izbjegavali hakere da im ne ukradu poruke i identitet.
Na kraju su odigrali Kahoot! kviz u kojem su pokazali zavidno znanje. Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona".
Dan sigurnijeg Interneta 2021. u trećim razredima
Svake se godine, drugog dana drugog tjedna u drugom mjesecu, obilježava Dan sigurnijeg Interneta (moto je Zajedno za bolji Internet). Ove su godine, po prvi put u informatičkoj učionici, učenici trećih razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.3.2 učenik primjereno reagira na svaku opasnost/neugodnost u digitalnome okruženju, štiti svoje i tuđe osobne podatke. Razgovarali su s učiteljicom u kojim se situacijama osjećaju (ne)sigurno, kako biti siguran i kako se štititi na Internetu, što su osobni podaci i treba li ih dijeliti na Internetu, koje su mrežne stranice sigurne, a koje nisu. Riješili su kviz o sigurnosti i osvojili štit sigurnosti. Na kraju su odigrali edukativnu igricu Dabrica Darka otkriva digitalni svijet. U igri, glavni lik je dabrica Darka, koja je razigrana i nestašna, znatiželjna i hrabra, rado se upušta u pustolovine i istražuje, pravi je pokretač i inicijator i nikad joj nije teško pokušati riješiti problem. U igri i rješavanju problema pomažu joj medo Marko i mudra sova. Oni su također i dobro društvo za vježbe rastezanja jer je uz igranje i učenje na računalu važno voditi i brigu o svom zdravlju. Igrica razvija svijest o primjeni digitalne tehnologije u osobnom i profesionalnom životu, posljedicama njezine primjene te pravima i odgovornostima digitalnog građanina.
:: opširnije ::Code Week Super Organiser Challenge na portalu skole.hr
Dragi čitatelji, ovih nam je dana pristigao certifikat za uspješno sudjelovanje u izazovu “Code Week 4 All challenge“. Izazov nas potiče da aktivnosti koje provodimo u sklopu “EU Code Week” i “Hour of Code” povežemo s drugim aktivnostima koje organiziraju škole partneri u međunarodnim projektima, susjedne škole i kolege nastavnici. Certifikat je rezultat približavanja programiranja većem broju učenika i unapređenju digitalne pismenosti. Ali to nije jedino priznaje koje je su primili. Stiglo nam je i priznanje za sudjelovanje u izazovu “Code Week Super Organiser Challenge“. Izazov je bio organizirati 10 ili više aktivnosti tijekom “Tjedna programiranja u 2020”. U 2020. godini škola je organizirala i provela čak 12 aktivnosti prikazane su na online portalu skole.hr. Cijeli članak pročitajte na portalu skole.hr.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2021. u osmim razredima
Ove su godine osmaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo. Učenici su tragali za blagom (koju je priredila udruga Suradnici u učenju). U potrazi za blagom dvadeset je različitih (programskih i istraživačkih zadataka) vezanih za sigurnost na Internetu. U drugom dijelu nastave učenici su uživali u avanturističkoj igrici Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Uspjeli su odraditi izazove u sva četiri svijeta: Pažljiva planina - mjesto je na kojem se svi okupljaju i druže i u kojem su učenici morali paziti što ćeš dijeliti i s kime; Toranj s blagom - je srušen, a Internautova blaga poput brojeva, fotografija i privatnih poruka izložena su visokom riziku, učenici moraju pobjeći Hakeru i izgraditi toranj uz pomoć sigurnih lozinki; rijeka Java - koja prolazi kroz Interland puna je istina i laži… nije uvijek sve onako kakvim se čini, učenici su se morali osloniti na svoj razum da prijeđu rijeku i pri tome se paziti prevaranata i kradljivaca identiteta; U Kraljevstvu dobrote učenici su morali blokirati i prijavi Zlikovce, a prema ostalim Internautima budi ljubazan jer samo tako mogu vratiti mir i dobro u ovu zemlju.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2021. u sedmim razredima
Ove su godine sedmaši različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodima iz domene e-društvo D.7.1. učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa te D.7.2. učenik argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na Internetu i njihova brza širenja te primjenjuje pravila odgovornog ponašanja. Učenici su kroz kratku vježbu saznali kako dijeljenje sadržaja može izmaknuti kontroli, rješavali problemske zadatake u potrazi za blagom vezane za sigurnost na Internetu,... Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici sedmih razreda sami su birali koji će dio igrice odigrati. Učenici 7.b su u sklopu sata razrednika sudjelovali na webinaru putem ZOOM platforme za djecu i mlade pod nazivom "Gdje si ti u digitalnoj džungli?" u kojem su brojni poznati Youtuberi govorili o svojim iskustvima na Internetu. Webinar je organizirao Centar za sigurniji Internet.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2021. u šestim razredima
Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. Rješavali su kviz u kojem su određivali što od navedenog je pozitivan a što negativan trag. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću te ga pohranili u svoj e-portfolio i prikazali na Padlet ploči. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .png datoteku. Učenici su u objavama tri osobe morali obasniti što su saznali iz njihvoh "digitalnih" tragova. Šestaši su odradili i aktivnost Obična bijela majica kojom su, na majicu koju su dobili, premještali emotikone (najviše tri) da bi se predstavili drugima. Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici šestih razreda odigrali su dio nazvan Pažljiva planina - dijeli pažljivo te postali pravi Internet genijalci. U igrici su trebali dobro paziti što i s kim dijele, jer se informacije šire brzinom svjetlosti, a među Internautima postoje Brbljavci koji sve dijele...
:: opširnije ::Code Week Super Organiser Challenge
Danas je naša učiteljica dobila još jedno priznanje za sudjelovanje u izazovu Code Week Super Organiser Challenge. Izazov je organiziranje 10 ili više aktivnosti Tjedna programiranja u 2020.
:: opširnije ::Code Week 4 All challenge
Dragi čitatelji, danas nam je stigao certifikat za uspješno sudjelovanje u izazovu Code Week 4 All challenge tijekom Europskog tjedna programiranja (koji je održan od 10. do 25. listopada a u kojem su sudjelovali svi učenici na nastavi informatike). Certifikat je rezultat približavanja programiranja većem broju učenika te unapređenju digitalne pismenosti!
:: opširnije ::Reciklirani ukrasi
Trećaši su na kraju ove izazovne godine imali neobičan sat informatike. Učiteljica je svim učenicima 3.a i 3.b priredila malo drugačiju čestitku. Naime, morali su sami dešifrirati što u čestitki piše. Prije sljedeće aktivnosti pokazali su zavidno znanje o recikliranju. Zašto recikliranju? Jer su izrađivali božićni ukras od starih CD-ova. Koliko su uspješni bili u tome, pogledajte u našoj galeriji slika ili na panou pored naše učionice.
:: opširnije ::Hour of Code 2020. na portalu skole.hr
Dragi čitatelji, provedene aktivnosti u sklopu međunarodnog eTwinning projekta, a vezane za provedbu aktivnosti obilježavanja sata programiranja za svakog učenika prikazane su na online portalu skole.hr. Cijeli članak pročitajte na portalu.
:: opširnije ::Sat programiranja za svakog učenika u 3.a i 3.b
Učenici trećih razreda su aktivnošću CodeMonkey Jr. obilježiti sat programiranja za svakog učenika (Hour of Code) 2020. Umjesto pisanja naredbi, učenici su programirali malog majmunčića da dođe do škrinje s blagom slaganjem niza vizualnih uputa blokovima naredbi koji predstavljaju kôd. S napredovanjem izazova učenici CodeMonkey Jr. rano stječu razumijevanje temeljnih koncepata programiranja. Druga je aktivnost današnjeg obilježavanja sata programiranja bilo programirati micro:bit tako da prikazuje kuglicu i postaviti uključen micro:bit na bor izrađen od zelenog hamer papira te jedno slovo u micro:bit čestitki (Happy New Year 2021! i Merry Christmas!). Učenici su uživali i u aktivnosti The Big Dance Party! prateći kroz glazbu niz uputa (plesnih pokreta).
:: opširnije ::Sat programiranja za svakog učenika u sedmim i osmim razredima
Računalna znanost je mnogo više od programiranja! Učenici sedmih i osmih razreda su obilježili Sat programiranja za svakog učenika aktivnošću AI for ocean. Naučili su mnogo toga o umjetnoj inteligenciji (AI), strojnom učenju, podacima o obuci i kako se umjetna inteligencija može koristiti za rješavanje svjetskih problema. Učenici su učili robota da prepozna ribu od "ne ribe", a nakon toga su ga učili da prepozna točno određenu vrstu ribe (po boji ili obliku).
:: opširnije ::Hour of Code 2020. u šestim razredima
Sat programiranja počeo je kao jednosatni uvod u računalnu znanost, osmišljen kako bi demistificirao kôd, pokazao da svatko može naučiti osnove i proširio sudjelovanje na polju računalnih znanosti. Otada je postalo svjetski pokušaj proslave informatike, počevši od jednosatnih kodiranja. I šestaši su obilježili Hour of Code 2020. dvjema aktivnostima Little Dot Adventures i Dance party. Cilj je aplikacije Little dot Adventure u svakom nivou dovesti točkicu do narančastog polja odabirom ponuđenih naredbi, što su šestaši vrlo vješto uspijevali. U aktivnosti Dance Party, birajući glazbu, pozadinu, likove i njihove pokrete, stvarali su prava mala remek djela.
:: opširnije ::Sat programiranja za svakog učenika u petim razredima
Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 7. do 13. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su školi učenici i učenice različitim aktivnostima obilježili Sat programiranja. Petaši su pomagali veselom dabru da sagradi branu, napravi sok za kupce majmuna, zeca,... i u tome su svi bili uspješni. Druga je aktivnost bila pomoći Marcu ili Sophiji da dođu do cilja. Učenici su u obje aktivnosti programirali slaganjem blokova i to slijedom naredbi i ponavljanjem tj. sadržajima s kojima će se učenici iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje upoznati ove školske godine.
:: opširnije ::Christmas pixel art
Učenici 3.a i 3.b razreda već se naveliko pripremaju za nadolazeće blagdane, ali na malo drugačiji način. Ovaj su tjedan uživali u aktivnostima Christmas pixel art i Slijedimo djeda Božićnjaka, obje iz domene B. računalno razmišljanje i programiranje. U aktivnosti Christmas pixel art učenici su zadanim uputama (dobili su samo boju i oznaku kvadratića, u kojem se retku i stupcu kvadratić nalazi) ispunjavali kvadratiće određenim bojama da bi dobili sliku. Saznali su od čega se sastoji slika na zaslonu računala te zaključili da, što su pixeli manji i što ih je više, slika je na zaslonu kvalitetnija. U aktivnosti Slijedimo djeda Božićnjaka pomagali su Djedu Božićnjaku da se uredi za selfi, zamatali smo poklone, igrali s robotom igru brzog skiciranja, plesali s vilenjacima, tražili djeda Božićnjaka, igrali se s kuglicama, da bi na kraju završili u laboratoriju za pisanje koda. Koliko su trećaši uživali, pogledajte u našoj galeriji fotografija.
:: opširnije ::Europski tjedan programiranja na EU Code Week blogu
Dragi čitatelji, provedene aktivnosti u sklopu međunarodnog eTwinning projekta, a vezane za provedbu aktivnosti Europskog tjedna programiranja prikazane su na EU Code Week blogu. Cijeli članak pročitajte na blogu.
:: opširnije ::Rezultati natjecanja Dabar 2020.
Dragi čitatelji, objavljene su rang liste po kategorijama i razredima na međunarodnom natjecanju iz informatike i računalnog razmišljanja. Ukupne rang liste dostupne su samo učiteljima na MOOC-u. Najbolji od najhrabrijih učenika i učenica naše škole, koji su i ove godine odgovorili na izazov Dabar, nalaze se na popisu 10% najboljih u svojoj kategoriji u Republici Hrvatskoj, Jona Janković, 7.b, Ivan Kolomejac, 8.b i Marina Nikolić, 8.b, svi u kategoriji MegaDabar. Učeniku 3.a razreda, Mateju Kolomejcu, nedostajalo je samo 0,2 boda da uđe u 10% najboljih u svojoj kategoriji. Svi učenici sudionici na istom mjestu (MOOC-u) gdje su rješavali test mogu vidjeti zadatke i značku te diplomu koju su dobili za sudjelovanje na natjecanju. Čestitamo Joni, Ivanu, Marini i svim ostalim sudionicima petog po redu međunarodnog natjecanja Dabar! Vidimo se i sljedeće godine, zar ne?
:: opširnije ::Dabar - međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja
Već petu godinu sudjelujemo na međunarodnoj inicijativi Dabar (Bebras) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućio jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka koje su napisali stručnjaci iz pedesetak zemalja. Iako se rješavanje zadataka temelji na informatici, možete ih rješavati i bez informatičkog predznanja. Čestitamo svim našim učenicima koji su sudjelovali na natjecanju i nestrpljivo iščekujemo rezultate (tko je u najboljih 10% u svojoj kategoriji)!
:: opširnije ::Europski tjedan programiranja na portalu skole.hr
Dragi čitatelji, provedene aktivnosti u sklopu međunarodnog eTwinning projekta, a vezane za provedbu aktivnosti Europskog tjedna programiranja prikazane su na online portalu skole.hr. Cijeli članak pročitajte na portalu.
:: opširnije ::Programirali smo micro:bit-ove!
Upoznali smo se s mikroračunalima zvanim micro:bit! Učenici 3.a i 3.b su prije početka rada s micro:bit-ovima morali spojiti sve potrebne dijelove s micro:bit-om, a nakon toga spojiti i micro:bit na računalo. A onda je moglo početi programiranje. Pozvati su editor u kojem se stvaraju programi Microsoft MakeCode for micro:bit te izradili svoj prvi program koji su pohranili na micro:bit te izvršili. Baš nam je bilo zabavno. Jedva čekamo sljedeći sat informatike.
:: opširnije ::Certifikati sudjelovanja u obilježavanju EU Code Week-a
Nakon provedbe aktivnosti kojima smo obilježili Europski tjedan aktivnosti (u sklopu aktivnosti međunarodnih eTwinning projekata Let`s Code Together, Code 4 Europe, Code an AI i Micro circuits for Mega solutions) stigli su nam certifikati sudjelovanja.
:: opširnije ::Tečaj Code Week Deep Dive 2020
Ovaj tečaj je učiteljima u osnovnim i srednjim školama pružio ideje, besplatan materijal za obuku i resurse koji im pomažu u uključivanju kodiranja i računarskog razmišljanja u učionicu s već izrađenim planovima lekcija. Osim toga, učitelji su naučili što je Code Week i kako sudjelovati u ovoj inicijativi koja je tijekom 2019. angažirala 4,2 milijuna ljudi u Europi i šire. Na kraju MOOC-a, sudionici su morali organizirati aktivnost sa svojim studentima ili kolegama i registrirati je na mapi Tjedna koda.
:: opširnije ::Europski tjedan programiranja u osmim razredima
Učenici i učenice osmih razreda matične škole aktivnošću su programiranja u JavaScriptu obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2020). Mijenjali su koordinate likova u igrici, mijenjali izglede likova, dodavali elemente i određivali pozicije (zlatnika koje je lik trebao prikupiti), dodatne igrače (jer je uvijek zanimljivije igrati s više igrača) elemente izbjegavanje, određivali kojim tipkama na tipkovnici će se igrica igrati, dodavali neprijatelje (bez njih ništa) koji će ometati likove, pozadinu igrice,... Još jedan vrlo zanimljiv način da učenici u online okruženju upoznaju nešto novo, u ovom slučaju osnove programiranja u JavaScriptu.
:: opširnije ::EU Code Week u šestim razredima
I u šestim je razredima obilježen EU Code Week 2020. Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću programirnja i računalnog razmišljanja. Učenje programiranja pomaže učenicima da shvate svijet oko sebe koji se brzo mijenja, prošire svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija i razvijaju vještine i sposobnosti kako bi istraživali nove ideje i bili inovativni. Šestaši su zamijenili uloge: ovaj su put učenici postali računalo! Čitali su i tumači programe u online aplikaciji Compute it! kako bi pronašli pravi put do cilja i pobijedili u izazovima. Morali su se usredotočiti i koristiti svoje intuitivne sposobnosti da bi razumjeli neke temeljne koncepte programiranja. I bili su jako uspješni u tome.
:: opširnije ::I petaši su obilježili Europski tjedan programiranja
Učenici 5.a i 5.b razreda danas su obilježili Europski tjedan programiranja. Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. Iako će se s programiranjem upoznati tek u drugom polugodištu, petaši su na web lokaciji Lightbot programirali robota da stigne do plavog kvadratića na kojem su trebali uključiti lampicu. Iako su se neki zadaci činili nerješivi, učenici nisu odustajali.
:: opširnije ::EU Code Week u 3.a i 3.b
Učenici i učenice 3.a i 3.b razreda matične škole unplugged su aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2020). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Nakon što su učenici saznali što je algoritam (niz preciznih uputa koje pomažu u rješavanju nekog problema), te nabrajali primjere algoritama iz svakodnevnog života (recepti za kolače, pranje ruku, priprema za školu, put do škole,...), učenici su na računalu uspješno redali korake u tri aktivnosti (posadi biljku, radni dan dječaka, pečemo kolače). U drugoj su aktivnosti prvo izradili korake za algoritam izrade neobičnog lika, a zatim po tim koracima nacrtali, obojali i imenovali neobični lik. U sljedećoj su aktivnosti naziva Pingvin algoritam brrr morali odrediti kojim putem žele ići od starta do cilja. Kad su odredili put, na kartu su stavili pripremljene strelice u svaki prostor duž njihove staze. Strelice su trebali usmjeriti u smjeru u kojem treba ići da bi stigli od jednog do drugog kvadrata. A posljednji je zadatak bio najzanimljiviji. Učenici su po unaprijed postavljenim uputama morali što brže i bez greške prijeći poligon sa zadanim uputama (koju ruku/e i nogu/e koristiti u pojednim dijelu poligona). Kako su izgledale aktivnosti i koliko su uspješno učenici sudjelovali u zadatcima, pogledajte u našoj galeriji slika.
:: opširnije ::Novi eTwinning projekt "Micro circuits for Mega solutions"
U ovoj se školskoj godini uključujemo u još jedan novi projekt. "Micro circuits for Mega solutions" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Turske, Latvije, Bosne i Hercegovine, Španjolske, Litve, Grčke i Hrvatske. Ovim će projektom učenici ne samo razviti digitalne mogućnosti (DigComp 2.0), već i razviti osnovne vještine programiranja, računalnog razmišljanja, kritičkog mišljenja, kreativnosti i socijalne/emocionalne inteligencije. STEM obrazovanje je najizraženija metoda koja pomaže učenicima da uspostave veze između učionice i svijeta oko sebe i riješe stvarne probleme. Upoznat ćemo studente s BBC micro:bitom i drugim robotskim setovima (koji imaju senzore i koji se mogu programirati) i mogućnostima tih tehnologija. Učit će o Internet Thing, umjetnoj inteligenciji i sigurnom korištenju Interneta. Učenici će raditi na vlastitim projektima i na suradničkim zadacima s vršnjacima iz drugih zemalja.
:: opširnije ::« Svibanj 2026 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |