Učenici svakodnevno koriste ICT i društvene medije, to također znači da moraju biti svjesni internetskih problema i rizika te moramo promicati odgovarajuću i odgovornu upotrebu modernih tehnologija iz škola i kod kuće. Projekt želi učenike osvijestiti kako zlonamjerni softver, internetska zlostavljanja, nesigurnost mreže, pregledavanje web stranica... mogu utjecati na njih te potražiti alate koji će im pružiti sigurnu internetsku komunikaciju. Osim toga, surađivat će s učenicima iz drugih zemalja, tako da će razviti specifična znanja i vještine koristeći ICT, dok će istovremeno upoznati kulturu drugih učenika i sticati nova poznanstva. U projektu će koristiti engleski i španjolski jezik za razvoj njihovih jezičnih vještina. Želimo da se naši učenici usredotoče na projekt na pozitivan način, svjesni rizika internetske komunikacije, ali i sposobni surađivati na idejama i rješenjima kako bi se borili s mogućim opasnostima. U projektu sudjeluju škole iz Njemačke, Grčke, Portugala, Turske, Španjolske i Hrvatske.
CILJEVI:
- razvijati kritičko mišljenje našeg učenika
- komunicirati i surađivati s učenicima sudionicima projekta
- razmjenjivati ideje i informacije o e-sigurnosti pomoću različitih digitalnih alata
- razvijati suradnju, radeći kao dio tima sa sličnim ciljevima, otvoreni i u skladu s idejama drugih ljudi
- razviti komunikacijske i jezične vještine na stranom jeziku (engleski/španjolski)
- razvijati digitalne kompetencije
- primijeniti e-sigurnost svakodnevno u školi
- saznati što druge škole radi za sprečavanje digitalnih rizika
- razvijati vještine sigurnosti u digitalnom svijetu
NOSITELJI:
koordinator projekta: Kristina Krtalić
VREMENIK:
- tijekom šk. godine 2019./2020.
NAČIN REALIZACIJE:
- prosinac 2019. - početni dogovori s partnerima početni rad na TwinSpace-u
- prosinac 2019. - predstavljanje projektnih partnera (njihov grad, škola, njihova zemlja)
- prosinac 2019. - uređivanje vremenske trake, procjena i okvira za komunikaciju, dijeljenje božićnih čestitki
- siječanj 2020. - predstavljamo teme projekta
- siječanj 2020. - izrada logotipa projekta i glasovanje za najbolje
- siječanj 2020. - izrada skupina učenika iz različith država sudionica projekta i odabir istraživačkih tema
- siječanj 2020. - učenici raspravljaju o različitim temama za razmjenu znanja i ideja
- 11. veljače 2020. - Obilježavanje Dana sigurnijeg interneta na našem kalendaru
- veljača-ožujak 2020. - suradnja skupina učenika iz različith država sudionica projekta stvaranjem videozapisa i infografike za dijeljenje s drugim tinejdžerima na njihovim školskim web stranicama, društvenim mrežama i Internetu
- ožujka-travanj - evaluacija projekta, publikacija stvorenih proizvoda (školske novine/časopisi, školske web stranice, lokalni tisak…)
OČEKIVANI REZULTATI
- dijeliti aktivnosti na TwinSpace
- izraditi različite digitalne sadržaje (kratke videozapise, infografike,...) o eSafety
Oznaka kvalitete za projekt Let´s celebrate Safe Internet Day together
Naš je jednogodišnji međunarodni eTwinning projekt Let´s celebrate Safe Internet Day together završio. Stigla je potvrda da je projekt nagrađen oznakom kvalitete (eTwinning Quality Label). U projektu Let´s celebrate Safe Internet Day together sudjelovale su škole iz Njemačke, Grčke, Portugala, Turske, Španjolske i Hvatske. Škole partneri su obilježile Dan sigurnijeg Interneta različitim aktivnostima, izmjenjivale znanja i iskustva o e-sigurnosti pomoću različitih digitalnih alata, razvijali digitalne kompetencije, naučili kako primijeniti e-sigurnost svakodnevno u školi, razvijali vještine sigurnosti u digitalnom svijetu.
:: opširnije ::Odabran je logo našeg projekta
Većinom glasova učenika, sudionika eTwinning projekta, odabran je logo projekta Let`s celebrate Safe Internet Day together. Logo je izradila i predložila učenica iz Španjolske, Elena Castano.
:: opširnije ::Aktivnosti projekta na portalu skole.hr
Dragi čitatelji, provedene aktivnosti u sklopu eTwinning projekta Let`s celebrate Safe Internet Day together, a vezane za obilježavanje Svjetski Dan zaporki 2020. godine prikazane su na online portalu skole.hr. Cijeli članak pročitajte na portalu.
World Password Day 2020.
Svake se godine, prvog četvrtka u mjesecu svibnju, obilježava Svjetski dan zaporki. Ove su godine taj dan obilježili i naši učenici. Lozinka je niz znakova koji se koristi za pristup internetskim uslugama (npr. virtualnoj učionici, edukativnim sadržajima, online igricama, elektroničkoj pošti, korisničkom računu društvene mreže,…). U Nearpodu su proučili prezentaciju, kojom su se podsjetili što već znaju o zaporkama te naučili i nove sadržaje. Naučili su da zaporka mora imati barem osam znakova, mora sadržavati slova i brojke, ne smije sadržavati osobne podatke (ime, adresu, datum rođenja,…), sadrži kombinaciju malih i velikih slova, poželjno je da sadrži i posebne znakove (#, !, %, @,…). Zaporke bi trebali znati roditelji, ali ne i prijatelji, mijenjati barem dvaput godišnje, te imati različite zaporke za različite online račune.
Učenici su naučili prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti!
Učenici su odigrali i igricu Digital Passport, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu i igrici Imam dobru lozinku s portala Pet za Net.
Digitalne bilježnice o lažnim vijestima i clickbait-u
U sklopu eTwinning projekta "Let´s celebrate Safe Internet Day together" učenici osmih razreda izrađivali su digitalne bilježnice u aplikaciji OneNote sa sadržajima o lažnim vijestima i ClickBait-u (video-isječke, plakate, vijesti s portala,..).
:: opširnije ::Lažne vijesti
U virtuanim učionicama osmih razreda danas se učilo o lažnim vijestima u sklopu kritičke procjene informacija na Internetu. Učenici su na primjerima saznali kako i zašto nastaju lažne vijesti, kako prepoznati lažnu vijest. Učenici su dobili zadatke da u svom eportfoliu izrade primjer lažne vijesti.
:: opširnije ::Prijedlozi za logo projekta
Ovomjesečna aktivnost u eTwinning projektu Let´s celebrate Safe Internet Day together su prijedlozi za logo projekta. U nastavku pogledajte naše prijedloge.
:: opširnije ::Clickbait
U virtuanim učionicama osmih razreda danas se učilo o clickbait-u u sklopu kritičke procjene informacija na Internetu. Učenici su na primjerima saznali kako i zašto nastaju clickbait vijesti, te kako ih prepoznati. Učenici su dobili zadatke da u svom eportfoliu da pronađu na Internetu primjer clickbait vijesti te da izrade primjer clickbait-a.
:: opširnije ::Virtualni posteri
U i online nastavi nastavljamo s aktivnostima u eTwinning projektu Let´s celebrate Safe Internet Day together. Učenici su u online alatu postermywall.com izrađivali digitalne postere na temu cyberbullying.
:: opširnije ::Safer Internet Day Padlet
Dragi čitatelji, nakon provedenih aktivnosti na Dan sigurnijeg Interneta, predstavljamo vam Padlet na kojem možete provjeriti kako su ga zemlje sudionice projekta obilježile.
:: opširnije ::Aktivnosti projekta na portalu skole.hr
Dragi čitatelji, provedene aktivnosti u sklopu eTwinning projekta Let`s celebrate Safe Internet Day together, a vezane za obilježavanje Dana sigurnijeg Interneta 2020. godine prikazane su na online portalu skole.hr. Cijeli članak pročitajte na portalu.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2020. u sedmim razredima
Ove su godine sedmaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodima iz domene e-društvo D.7.1. učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa te D.7.2. učenik argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na Internetu i njihova brza širenja te primjenjuje pravila odgovornog ponašanja. Učenici su na, u našoj učionici nov način, tragali za ključem ulaznih vrata škole. Potragu za blagom je, za tu priliku, izradila učiteljica u Google Forms. U igrici su bili različiti tipovi zadataka vezani za ishode (pronaći šifru odabirući koje od izjava su prihvatljivo ili neprihvatljivo ponašanje, nadopunjavati rečenice vezane za temu,...). Za svaki sljedeći trag postoji uvjet (iz zadatka saznati zaporku za sljedeći trag, ime učenika koji je u zadatku pobijedio u igri vezanoj za sigurnost na Internetu, prvi znak svakog odgovora u nekom od tragova,...).
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2020. u petim razredima
Ove su godine petaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom. Učenici su na početku sata odradili anketu o njihovoj sigurnosti na Internetu, upoznali se s osnovama sigurnosti na Internetu. Na kraju su odigrali Kahoot! kviz u kojem su pokazali zavidno znanje. Bravo, petaši! Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2020. u osmim razredima
Ove su godine osmaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.8.2. učenik kritički prosuđuje sve oblike elektroničkog nasilja i govora mržnje te sudjeluje u njihovu sprečavanju. Učenici su na, u našoj učionici nov način, tragali za blagom (ključ od informatičke učionice). Potragu za blagom je, za tu priliku, izradila učiteljica u Google Forms. U igrici su bili različiti tipovi zadataka vezani za temu elektroničkog nasilja i sigurnosti mladih na Internetu (pronaći šifru odabirući koje od izjava su prihvatljivo ili neprihvatljivo ponašanje, nadopunjavati rečenice vezane za temu,...). Za svaki sljedeći trag postoji uvjet (iz zadatka saznati zaporku za sljedeći trag, ime učenika koji je u zadatku pobijedio u igri vezanoj za sigurnost na Internetu, prvi znak svakog odgovora u nekom od tragova,...).
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2020. u šestim razredima
Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .png datoteku.
Dan sigurnijeg Interneta Pixel art
U eTwinning-ovim projektima Code4Europe i Coding to the future obilježili smo Dan sigurnijeg Interneta. Učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih slovima) dekodiraju skrivenu sličicu (logo obilježavanja Dana sigurnijeg Interneta). Razgovarali smo o pravilima ponašanja na Internetu, razmjenjivali iskustva.
:: opširnije ::Najava obilježavanja Dana sigurnijeg Interneta 2020.
:: opširnije ::Nove aktivnosti u eTwinning projektu Let´s celebrate Safe Internet Day together
Nastavljamo s aktivnostima u projektu Let´s celebrate Safe Internet Day together U online alatima LearningApps i PictraMap za početak upoznavanja škola partnera, izradili smo igricu spoji parove (nazive država partnera projekta s pripadajućim zastavama) i animaciju prikaza država partnera projekta.
:: opširnije ::Naša je škola dobila eSafety Label (oznaku esigurnosti)!
Našoj je školi dodijeljena brončana Oznaka eSigurnosti koja vrijedi idućih 18 mjeseci. Učiteljica informatike Kristina Krtalić uključila je školu u eSafety zajednicu. Da bi škola dobila eSafety Label potrebno je ispuniti više uvjeta. Najprije se treba registrirati, a zatim sudjelovati u zajednici dijeljenjem znanja, resursa, primjera i iskustva, ispuniti upitnik za procjenu... Uz oznaku esigurnosti dobili smo i akcijski plan kojim ćemo ne samo zadržati brončanu oznaku, nego se nadamo dobiti i srebrnu i zlatnu oznaku esigurnosti.
:: opširnije ::« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |