"Click smart with dart" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Turske, Rumunjske, Tunisa, Italije i Hrvatske. Autori projekta su učiteljice Jasminka Belščak i Martina Kos-Grabar iz Hrvatske. Clickbait je često zastupljen na društvenim mrežama i popularnim portalima. To je vrsta dezinformacije – klikolovka, što znači da naslov, slika i tekst nisu međusobno povezani. Učenici će kroz projekt naučiti da takve stranice ne nude kvalitetne informacije. Učeničke aktivnosti uključuju izradu clickbaitsa, čime bi se potaknuo njihov kreativni izraz.
CILJEVI:
- razvijati vještine uporabe komunikacijsko-informacijske tehnologije
- sigurno i odgovorno korištenje ICT tehnologije za pristup, obradu i analizu informacija
- poznavanje svojih prava i poštivanje prava drugih, razvijanje empatije prema drugim učenicima
- poticanje kritičkog mišljenja i odgovornog ponašanja na društvenim mrežama
- podizanje svijesti o opasnim i negativnim aspektima društvenih mreža
- promicanje sigurnog interneta
- podizanje svijesti o klikerima koji s njima zarađuju
NOSITELJI:
- koordinator projekta u školi: učiteljica informatike Kristina Krtalić i učenici
NAČIN REALIZACIJE:
Učenici će surađivati s drugim školama razmjenom materijala koje su izradili vezano uz clickbait i sigurnost na internetu. Podijelit će clickbait koji su sami napravili i prepoznati elemente clickbaita koje su napravili učenici drugih škola. Projekt će trajati od studenog 2021. do studenog 2022. Proces rada bit će podijeljen u sljedeće faze
studeni: upoznavanje studenata s temom eTwinninga
prosinac: upoznavanje učenika s pojmom clickbait
siječanj: izrada materijala vezanih uz clickbait
veljača: opasnosti interneta i kako se zaštititi
ožujak: izrada materijala o sigurnosti na internetu
travanj: povezivanje tema clickbaita i društvenih mreža
svibanj i lipanj: izrada vlastitog mamca za klikove koji će biti predstavljen na određenim web stranicama i društvenim mrežama
srpanj i kolovoz: prepoznavanje i uočavanje clickbaita u okruženju
rujan: analiza provedenih aktivnosti
listopad: predstavljanje rezultata projekta
VREMENIK:
- tijekom nastavne godine
OČEKIVANI REZULTATI:
Učenici će se kroz projekt upoznati s pojmom clickbait-a i načinom na koji rade. Upoznat će se s korištenjem raznih digitalnih alata te sklopiti nova prijateljstva s učenicima drugih škola. Učenici će usvojiti primjereno ponašanje na društvenim mrežama i moći će filtrirati dobar sadržaj od lošeg. Učenici će bolje razumjeti problem dezinformacija, prepoznati ga i pravilno reagirati. Učenici će se odgovorno koristiti društvenim mrežama. Učenici će izrađivati i razmjenjivati mamce za klikove te analizirati mamce za klikove drugih učenika. Razvijeni materijali i aktivnosti koristit će se za daljnje učenje te će biti objavljeni na web stranici škole i TwinSpaceu. Očekuje se unaprjeđenje rada škole i djelatnika kroz suradnju, te razmjenu iskustava s drugim školom i zaposlenicima.
Oznaka kvalitete za projekt "Click smart with dart"
Naš je jednogodišnji međunarodni eTwinning projekt Click smart with dart završio. Stigla je potvrda da je projekt nagrađen oznakom kvalitete (eTwinning Quality Label). U projektu su sudjelovale škole iz Turske, Rumunjske, Tunisa, Italije i Hrvatske. Autori projekta su učiteljice Jasminka Belščak i Martina Kos-Grabar iz Hrvatsk, a voditeljica projekta u našoj školi je učiteljica informatike Kristina Krtalić. Clickbait je često zastupljen na društvenim mrežama i popularnim portalima. To je vrsta dezinformacije – klikolovka, što znači da naslov, slika i tekst nisu međusobno povezani. Učenici će kroz projekt naučiti da takve stranice ne nude kvalitetne informacije.
:: opširnije ::Schools Tackling Disinformation
Facts4All Massive Open Online Course (MOOC) osnažuje učitelje osnovnih i srednjih škola da razviju i provode učinkovite pristupe cijele škole za poticanje kritičkog razmišljanja i rješavanje online dezinformacija kroz međugeneracijsku suradnju i angažman zajednice. Tečaj je namijenjen učiteljima osnovnih i srednjih škola bilo kojeg predmeta.
:: opširnije ::Izrada web stranica o govoru mržnje na Internetu i krađi identiteta
Na nastavi informatike u sedmim razredima izrađivali smo web stranice naredbama HTML jezika o govoru mržnje na Internetu i krađi identiteta. Koristili smo naredbe koje smo naučili - oblikovanje teksta, umetanje slike, oblikovanje pozadine web stranice, umetanje videozapisa i poveznica. Pogledajte primjere web stranica u nastavku.
Clickbait
Danas su učenici osmih razreda učili o clickbait-u u sklopu kritičke procjene informacija na Internetu. Učenici su na primjerima saznali kako i zašto nastaju clickbait vijesti, te kako ih prepoznati. Učenici su dobili zadatke da na Padlet ploči pronađu na Internetu jednu Clickbait vijest, da smisle jednu Clikbait vijest i dovrše pet Clickbait naslova za članke.
:: opširnije ::Aktivnosti projekta Click smart with dart na portalu skole.hr
Dragi čitatelji, provedene aktivnosti u sklopu jednogodišnjeg međunarodnog eTwinning projekta Click smart with dart, a vezane za provedbu aktivnosti Dana sigurnijeg Interneta prikazane su na online portalu skole.hr. Cijeli članak pročitajte na portalu.
:: opširnije ::Lažne vijesti
Učenici osmih razreda učili su o lažnim vijestima u sklopu kritičke procjene informacija na Internetu. Učenici su na primjerima saznali kako i zašto nastaju lažne vijesti, kako prepoznati lažnu vijest. Učenici su dobili zadatke da na Padlet ploči postave izrade primjer lažne vijesti, istraže koja se lažna vijest smatra prvom takvom, pokušaju pronaći lažnu vijest,...
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u petim razredima
Ove su godine petaši različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.5.1 učenik analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom. Petaši su danas naučili koji su osobni podaci i da ih ne treba dijeliti s drugima. Odigrali su kviz o prepoznavanju osobnih podataka. Naučili su prepoznati i razlikovati slabu zaporku od jake zaporke, te stvoriti jaku zaporku, te provjerili prepoznavanje slabih i jakih zaporki u online kvizu. Upoznali su se s generatorima zaporki i načinu provjere je li njihova zaporka jaka ili nije. Zaključili su da nije dovoljno samo stvoriti jaku zaporku, nego je treba i zapamtiti! Učenici su i u igrici Digitalna putovnica kroz nekoliko koraka određivali kako stvoriti jaku zaporku. Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici petih razreda odigrali su dio nazvan Toranj s blagom - čuvaj svoje tajne te postali pravi Internet genijalci. U igrici su izbjegavali hakere da im ne ukradu poruke i identitet. Svi su učenici petih razreda i ove godine dobili HAKOM-ovu brošuru "Kako se zaštititi u svijetu Interneta i mobilnih telefona".
:: opširnije ::Potvrda sudjelovanja u aktivnostima povodom DSI
Dragi čitatelji, danas nam je stigla potvrda sudjelovanja naše škole u aktivnostima Dana sigurnijeg Interneta.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u četvrtim razredima
Ove su godine, po drugi put u informatičkoj učionici, učenici četvrtih razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta. Učenici su na listiću određivali koje od navedenih aktivnosti nisu sigurne, za koje je aktivnosti potreban oprez te koje su aktivnosti na Internetu dopuštene. Odigrali su igru Budi Internet genijalac te su tijekom igre morali zapamtiti tri pravila za siguran rad na Internetu. Tri su pravila iz igrice morali upisati u obliku savjeta svojim vršnjacima na listić te ga ukrasiti. Učenici su riješili kviz Ne treba sve podijeliti, kviz Dobri i loši digitalni tragovi, te s učiteljicom kao moderatorom odigrali kviz Jeste li znali?. Sve provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u šestim razredima
Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. Rješavali su kviz u kojem su određivali što od navedenog je pozitivan a što negativan trag. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću te ga pohranili u svoj e-portfolio i prikazali na Padlet ploči. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .jpg datoteku. Učenici su u objavama tri osobe morali objasniti što su saznali iz njihovih "digitalnih" tragova. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u šestim razredima
Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. Rješavali su kviz u kojem su određivali što od navedenog je pozitivan a što negativan trag. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću te ga pohranili u svoj e-portfolio i prikazali na Padlet ploči. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .png datoteku. Učenici su u objavama tri osobe morali objasniti što su saznali iz njihovih "digitalnih" tragova. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u 3.a razredu
Svake se godine, drugog dana drugog tjedna u drugom mjesecu, obilježava Dan sigurnijeg Interneta (moto je Zajedno za bolji Internet). Ove su godine, po prvi put u informatičkoj učionici, učenici 3.a razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.3.2 učenik primjereno reagira na svaku opasnost/neugodnost u digitalnome okruženju, štiti svoje i tuđe osobne podatke. Razgovarali su s učiteljicom u kojim se situacijama osjećaju (ne)sigurno, kako biti siguran i kako se štititi na Internetu, što su osobni podaci i treba li ih dijeliti na Internetu, prepoznati i pravilno koristiti emotikone, te savjete za rad na Internetu. Na kraju su odigrali edukativnu igricu Dabrica Darka otkriva digitalni svijet. U igri, glavni lik je dabrica Darka, koja je razigrana i nestašna, znatiželjna i hrabra, rado se upušta u pustolovine i istražuje, pravi je pokretač i inicijator i nikad joj nije teško pokušati riješiti problem. U igri i rješavanju problema pomažu joj medo Marko i mudra sova. Oni su također i dobro društvo za vježbe rastezanja jer je uz igranje i učenje na računalu važno voditi i brigu o svom zdravlju. Igrica razvija svijest o primjeni digitalne tehnologije u osobnom i profesionalnom životu, posljedicama njezine primjene te pravima i odgovornostima digitalnog građanina. Svi su učenici uspješno odigrali igricu, riješili kviz na kraju igrice te svoju diplomu spremili u svoju mapu, a učiteljica je za cijeli razred ispisala na papir jednu zajedničku diplomu koju će istaknuti u svom razredu. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u 3.a razredu
Svake se godine, drugog dana drugog tjedna u drugom mjesecu, obilježava Dan sigurnijeg Interneta (moto je Zajedno za bolji Internet). Ove su godine, po prvi put u informatičkoj učionici, učenici 3.a razreda različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.3.2 učenik primjereno reagira na svaku opasnost/neugodnost u digitalnome okruženju, štiti svoje i tuđe osobne podatke. Razgovarali su s učiteljicom u kojim se situacijama osjećaju (ne)sigurno, kako biti siguran i kako se štititi na Internetu, što su osobni podaci i treba li ih dijeliti na Internetu, prepoznati i pravilno koristiti emotikone, te savjete za rad na Internetu. Na kraju su odigrali edukativnu igricu Dabrica Darka otkriva digitalni svijet. U igri, glavni lik je dabrica Darka, koja je razigrana i nestašna, znatiželjna i hrabra, rado se upušta u pustolovine i istražuje, pravi je pokretač i inicijator i nikad joj nije teško pokušati riješiti problem. U igri i rješavanju problema pomažu joj medo Marko i mudra sova. Oni su također i dobro društvo za vježbe rastezanja jer je uz igranje i učenje na računalu važno voditi i brigu o svom zdravlju. Igrica razvija svijest o primjeni digitalne tehnologije u osobnom i profesionalnom životu, posljedicama njezine primjene te pravima i odgovornostima digitalnog građanina. Svi su učenici uspješno odigrali igricu, riješili kviz na kraju igrice te svoju diplomu spremili u svoju mapu, a učiteljica je za cijeli razred ispisala na papir jednu zajedničku diplomu koju će istaknuti u svom razredu. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart".
:: opširnije ::DSI konferencija 8. veljače 2022.
Naša je učiteljica informatike sudjelovala na cjelodnevnoj online konferenciji baš na sam Dan sigurnijeg interneta 8. veljače 2022. s izvrsnim primjerima iz prakse i korisnim predavanjima.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u osmim razredima
Ove su godine učenici osmih razreda za Dan sigurnijeg Interneta sudjelovali u, za sve učenike u Republici Hrvatskoj, organiziranoj potrazi za blagom. Potragu je organizitala udruga Suradnici u učenju. Potraga za boljim internetom 2022. za učenike pripremljena je kao izazov s ciljem promicanja sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta i općenito digitalnih tehnologija. te je otvorena 1. veljače, a učenici su je mogli rješavati do 8. veljače u ponoć. Za sudjelovanje u interaktivnoj potrazi bilo je potrebno računalo ili neki drugi digitalni uređaj s mrežnim preglednikom, pristupom internetu i vrijeme, te kompetencije: pretraživanje interneta, kritičko promišljanje, čitanje s razumijevanjem, uočavanje bitnog, donošenje zaključka na temelju informacija, točnost i promišljanje prije nego se odabere neki od odgovara. Potraga je bila organizirana u obliku kviza s 20 pitanja i zadataka.
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2022. u sedmim razredima
Ove su godine učenici osmih razreda za Dan sigurnijeg Interneta sudjelovali u, za sve učenike u Republici Hrvatskoj, organiziranoj potrazi za blagom. Potragu je organizitala udruga Suradnici u učenju. Potraga za boljim internetom 2022. za učenike pripremljena je kao izazov s ciljem promicanja sigurnijeg i odgovornijeg korištenja interneta i općenito digitalnih tehnologija. te je otvorena 1. veljače, a učenici su je mogli rješavati do 8. veljače u ponoć. Za sudjelovanje u interaktivnoj potrazi bilo je potrebno računalo ili neki drugi digitalni uređaj s mrežnim preglednikom, pristupom internetu i vrijeme, te kompetencije: pretraživanje interneta, kritičko promišljanje, čitanje s razumijevanjem, uočavanje bitnog, donošenje zaključka na temelju informacija, točnost i promišljanje prije nego se odabere neki od odgovara. Potraga je bila organizirana u obliku kviza s 20 pitanja i zadataka.
:: opširnije ::Izgradimo digitalni svijet po mjeri djece i mladih!
Ured pravobraniteljice za djecu objavio je godišnji zidni kalendar o pravima djece. Tema i naslov kalendara za 2022. godinu je "Izgradimo digitalni svijet po mjeri djece i mladih!", a njegova je svrha predstaviti, na jeziku bliskom djeci, sadržaj Općeg komentara br. 25 (2021.) o dječjim pravima u odnosu na digitalno okruženje, kao novog pratećeg dokumenta koji pomaže u interpretaciji Konvencije o pravima djeteta. Svojim kalendarom "Izgradimo digitalni svijet po mjeri djece i mladih!", Ured pravobraniteljice za djecu želi pomoći da poruke iz tog važnog međunarodnog dokumenta dospiju do što većeg broja djece i pomognu im u razumijevanju svoja prava u digitalnom svijetu. Naslovi i poruke u kalendaru za 2022. slijede konvencijska prava djeteta i interpretiraju ih u skladu s digitalnim okruženjem
:: opširnije ::Odabran je logo našeg projekta
Većinom glasova sudionika eTwinning projekta, odabran je logo projekta Let`s start coding. Logo je prijedlog škole partnera OŠ Vinica. Čestitamo!
:: opširnije ::Mjesečni webinar našeg eTwinning projekta
Danas je održan treći po redu webinar međunarodnog eTwinning projekta "Click smart with dart". Voditelji projekta dogovarali su se o sljedećim projektnim aktivnostima.
:: opširnije ::Prijedlog loga našeg novog eTwinning projekta
U sklopu eTwinning projekta predložili smo logo. Nadamo se da će se projektnim partnerima svidjeti da će baš naš prijedlog postati službeni logo projekta.
:: opširnije ::Primjer dobre prakse na Godišnjoj konferenciji eTwinning
Dragi čitatelji, po pozivu gđe Ane Pavlić, koordinatorice za eTwinning, s primjerom dobre prakse sudjelujemo u Godišnjoj konferenciji eTwinninga s temom Medijska pismenost i dezinformacije, koja je obilježena u našem prošlogodišnjem eTwinning projektu "A safety net for Internet safety" s uvijek aktualnom temom sigurnosti učenika na Internetu.
:: opširnije ::eSafety Label (oznaka esigurnosti)
Našoj je školi dodijeljena brončana Oznaka eSigurnosti koja vrijedi do mjeseca lipnja 2022. godine Učiteljica informatike Kristina Krtalić uključila je školu u eSafety zajednicu. Da bi škola dobila eSafety Label potrebno je ispuniti više uvjeta. Najprije se treba registrirati, a zatim sudjelovati u zajednici dijeljenjem znanja, resursa, primjera i iskustva, ispuniti upitnik za procjenu... Uz oznaku esigurnosti dobili smo i akcijski plan kojim ćemo ne samo zadržati brončanu oznaku, nego se nadamo dobiti i srebrnu i zlatnu oznaku esigurnosti. Aktivnostima ovog eTwinning projekta najstojat ćemo zaslužiti još jednu eSafety label (oznaku esigurnosti).
:: opširnije ::Novi eTwinning projekt "Click smart with dart"
Nakon uspješno završena čak četiri međunarodna eTwinning projekta u šk. godini 2020./2021., uključujemo se u novi projekt. "Click smart with dart" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Turske, Rumunjske, Tunisa, Italije i Hrvatske. Autori projekta su učiteljice Jasminka Belščak i Martina Kos-Grabar iz Hrvatske. Ovim će projektom učenici poboljšati svoje znanje o opasnostima na Internetu te podići svijest o pitanjima etike i sigurnosti.
:: opširnije ::« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |