preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

Važni dokumenti
Projekt Comenius
Comenius - predškolski odgoj, osnovno i srednje obrazovanje

Potprogram Comenius obuhvaća predškolski odgoj, osnovno i srednje obrazovanje. Ciljevi potprograma Comenius jesu promicanje svijesti o raznolikosti europskih kultura suradnjom škola i vrtića država koje sudjeluju u Programu za cjeloživotno učenje, poticanje osobnog razvoja sudionika, razvoj i usavršavanje vještina i kompetencija te njegovanje ideje o europskom građanstvu.

Sudjelovanjem u potprogramu Comenius utječe se na poboljšanje kvalitete školskog obrazovanja, ističe se njegova europska dimenzija, potiču se mobilnost i učenje jezika, kao i veća uključenost u europsko društvo.

Vijesti

Comenius projekt "Kruh - štruca Europe" sastanak u Turskoj

Četvero učitelja naše škole sudjelovalo je na prvom projektnom sastanku Comenius projekta "Kruh - štruca Europe" koji je održan u Turskoj. O pojedinostima sastanka više saznajte u nastavku.


Prvi projektni sastanak održan je u vremenu od 5. do 10. listopada 2012. godine u okolici obalnog grada Dalamana u turskoj provinciji Muğla. Provincija Muğla nalazi se na jugozapadu Turske u njezinom azijskom dijelu. Na prvom sastanku sudjelovali su finski, francuski, hrvatski, talijanski i turski tim sa svojim predstavnicima. Hrvatski tim činilo je četvero učitelja naše škole.

           Domaćin prvog susreta projekta u Turskoj bila je osnovna škola Mehmet Akif Ersoy. Učenici škole domaćina poželjeli su nam dobrodošlicu na jezicima država partnera u projektu. Obišli smo učenike u njihovim učionicama, a učenici su vrlo srdačno pozdravili svoje Comenius goste. Posjetom školi domaćinu i još jednoj srednjoj školi upoznali smo se i sa turskim obrazovnim sustavom koji je trenutno u procesu promjena. Zanimljivo je bilo i zaviriti u udžbenike turskih učenika.

Učenici su izradili i pokazali nam prigodne školske panoe vezane uz projekt “Kruh – štruca Europe“. Glavna misao panoa je da nas sve kruh ujedinjuje, a projekt sa temom kruha ujedinjuje šest država. U Turskoj se peku kruhovi različitih sastava, okusa i oblika, a učenici su u učionicama izložili kruhove karakteristične za njihovu domovinu.  

           Tijekom boravka u Turskoj kušali smo neke od tih kruhova (npr. ramazan pide – posebna vrsta kruha koji se jede u mjesecu posta) i uživali u turskoj hrani i piću. Tako su se na našem jelovniku našli  kebab i gözleme (tanke lepinje pečene na željeznoj tavi nadjevene sirom, špinatom ili mljevenim mesom). Pili smo ayran (napitak od jogurta razrijeđenog s vodom) i turski čaj poslužen na tradicionalan način. Kušali smo, naravno, i brojne turske slastice: baklavu, halvu i lokume. Kao glavni sastojak mnogih slastica koriste se sezam, orasi, pistacije, bademi, lješnjaci, sušeno voće, smokve, grožđice, šljive i jabuke, te arome, limun, ružine vodice, med i slično. Turska kuhinja je  jedna od najuravnoteženijih i najzdravijih na svijetu. Njena tajna leži u harmoničnom kombiniranju različitih sastojaka i upotrebi mnoštva začinskog bilja i začina.

           Boraveći u Turskoj naučili smo i nekoliko riječi turskog jezika. Mnoge riječi su nam bile poznate jer se u Hrvatskoj koriste brojni turcizmi (npr. sokak = ulica). Upoznali smo se i sa zanimljivim turskim običajima. Saznali smo da  “plavo oko“ štiti od uroka, dezinficirali ruke mirisnim vodicama, te odmarali na tradicionalnim mjestima za dnevni odmor pijući  kavu ili čaj. Nezaobilazne su bile i turske tržnice prepune šarenih suvenira i upotrebnih predmeta. Na njima je izloženo puno predmeta od kože koji se proizvode u Turskoj. U Turskoj je i puno zlatarnica jer Turkinje i Turci vole nositi zlatni nakit.

           Vrlo zanimljiv je bio posjet slikarskoj radionici gdje se izrađuje ebru. Ebru je umjetnost slikanja po površini vode. Zaseban je dio islamske umjetnosti. Boja se polagano kapa na površinu vode, a zatim se boje miješaju radi dobivanja oblika. Ebru odražava stanje umjetnikove duše. Ne mogu se izraditi dva identična ebrua, a umjetnik ne može znati kako izgleda njegova slika sve dok papir ne izvuče iz posude. Dobili smo jedan ebru na dar da ga možemo pokazati našim učenicima.
           Budući da u Turskoj prevladava islamska vjera bili smo i u jednoj od brojnih džamija te smo naučili ponešto novo o islamu. U džamiju smo prema islamskom običaju ušli bez obuće, a žene sa maramom na glavi. Ispred džamije stoji česma jer islam od vjernika zahtjeva čistoću tijela pri izvršavanju vjerskih dužnosti. U unutrašnjosti džamije nalaze se kaligrafski natpisi na zidovima.

           Obilazili smo prirodne i kulturne znamenitosti u gradu Dalamanu i njegovoj bližoj okolici. Vozeći se deltom rijeke Dalyan saznali smo da tamo živi zaštićena vrsta kornjača pa su mnogi suveniri u obliku kornjača. U obalnom području razvijen je turizam jer čisto i toplo more privlači na turske obale mnoštvo turista. Brojne su marine, a bogati turisti uživaju krstareći na svojim jahtama.To je prostor dodira Sredozemnog i Egejskog mora. I mi smo se vozili brodićem sa pogledom na prekrasnu boju mora i ostavili tragove u finom sitnom pijesku na egejskoj obali.

           Vidjeli smo brojne kulturne znamenitosti: Kaunos – veličanstvene grobnice u stijeni iz vremena 3000 g. pr. Kr, ostatke Kleopatrinih kupki na obali te obišli područje Kayaköy – “grad duhova“ gdje su napuštene kuće svjedoci tužne prošlosti. Znanje o povijesti prostora proširili smo i obilaskom arheološkog muzeja u gradu Fethiye. U Turskoj povijesti nezaobilazan je sultan Sulejman I Veličanstveni (16.st.) jer je pod njegovim vodstvom Osmansko Carstvo doseglo svoj vrhunac. Nezaobilazna povijesna ličnost u Turskoj je i Mustafa Kemal Atatürk (1881. - 1938.), utemeljitelj turske republike i njen prvi predsjednik koji je pretvorio Tursku u modernu, demokratsku državu.

           U sklopu  prvog sastanka održano je prezentiranje država i škola koje sudjeluju u projektu. Tako smo i mi upoznali sudionike sastanka s prirodnim i kulturnim bogatstvima naše domovine, našim gradom i školom. Detaljnije smo se upoznali sa ciljevima i zadacima projekta te započeli rad na projektnim zadacima. Dogovoreni su i daljnji projektni zadaci od kojih je prvi popunjavanje ankete o prehrambenim navikama sa ciljem upoznavanja prehrambenih navika. U ispunjavanju ankete će sudjelovati učenici i roditelji učenika. Rezultati ankete će biti prezentirani na sljedećem projektnom sastanku u Finskoj u siječnju 2013. godine. Na sastanku u Finskoj će se izvršiti usporedba prehrambenih navika među državama koje sudjeluju u projektu. Konačan cilj je poboljšanje prehrambenih navika učenika.

           Bilo je vrlo ugodno i zanimljivo raditi zajedno sa ljudima koji pripadaju drugim narodima. I bez obzira na razlike savršeno smo se dobro razumjeli, međusobno se upoznali i ugodno družili. Bilo je vrlo poučno i zabavno!

           Veselimo se što će nekoliko učenika iz Turske i ostalih država koje sudjeluju u projektu biti naši gosti prilikom održavanja sastanka u Hrvatskoj koji je planiran za početak svibnja 2013. godine.

Drago nam je što smo dio ovog projekta i što i na ovaj način potvrđujemo svoju pripadnost Europi.

Fotografije možete pogledati u galeriji.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Antun Vukasović   datum: 29. 11. 2012.


Kalendar
« Veljača 2019 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Misao tjedna

"Knjiga nije hrana, ali je poslastica."

                            Tin Ujević


Brojač posjeta
Ispis statistike od 10. 5. 2010.

Ukupno: 1240189
Danas: 174

 


Anketa (mala)
Kako iskorištavate svoje slobodno vrijeme?:







 






preskoči na navigaciju