O projektu "Želim stablo"
Zahvaljujemo svima koji su glasali za nas i tako nam omogućili sudjelovanje u ovom projektu. U sklopu projekta, na konkretnom primjeru pokazat ćemo kako primijeniti ICT u nastavi i istovremeno razvijati društvenu i ekološku svijest učenika. Doniran nam je set za zalijevanje biljaka koji se sastoji od senzora za mjerenje vlažnosti tla u kojem je biljka posađena i pumpe za vodu. Spajajući taj senzor na micro:bit i njegovim progamiranjem, omogućit ćemo da micro:bit zalijeva biljku.
Učenici četvrtih razreda Područne škole Jelas, koji sudjeluju u eTwinning projektu MasterCoding, ove su se školske godine upoznali s micro:bit-ovima. Kako su učenici pokazali veliku oduševljenost, odlučili smo otići korak dalje te upoznati ostale učenike s micro:bit-ovima i otkriti kako ih i u kojim predmetima možemo koristiti.
Prošle su školske godine učenici s nastavnicom informatike Kristinom Krtalić djelovali u eTwinning projektu Moj Cool laboratorij, u sklopu kojeg su izradili malu meteorološku postaju (na arduino platformi) koja mjeri temperaturu i vlažnost zraka. Želimo sudjelovati u ovom projektu i povezati ova dva projekta te na taj način ostvariti ove ciljeve kroz nekoliko mjeseci. Ciljevi koje želimo postići u realizaciji projekta:
- upoznati učenike četvrtih razreda s rastom i razvojem biljke (od sadnje sjemena do rasta mlade biljke) uz zadovoljene životne uvjete (voda, zrak i toplina)
- upoznati važnost pokusa u STEM
- upoznati dijelove znanstvenog rada (hipoteza, mjerenja, obrada rezultata, zaključak)
- primijeniti znanje prirodoslovlja na stvarne situacije
- razvijati istraživački tip nastave
- razvijati svijest i savjest o odgovornost prema biljkama
- razvijati međusobnu toleranciju, timski rad
- razvijati digitalnu pismenost
- motivirati učenike četvrtih i sedmih razreda na učenje prirodoslovlja na zanimljiv način
Radni postupak:
Projekt ćemo provoditi u naše dvije škole (područna i matična) s učiteljicom Marijom Šaf i njezinim 4.c razredom (područna škola Jelas) te nastavnicom Ivanom Tunjić i njezinim sedmim razredima (područna škola) pod stručnim vodstvom nastavnice Kristine Krtalić.
Obje će skupine dobiti sjeme biljke koju će zasaditi u lončanici. Pitanje koje ćemo si postaviti na početku projekta je utječu li različiti uvjeti (temperatura, vlažnost tla i zraka) na rast biljke.
Kroz dnevnik rada učenici će svakodnevno pratiti i bilježiti (i fotografirati) što očitavaju s micro:bit-ovima (temperaturu i vlažnost tla), utječu li promjene temperature tla i zraka (arduino meteorološka postaja) te vlažnosti tla i zraka na rast biljke (mijenjat ćemo uvjete u kojima će biljke rasti).
Učenici sedmih razreda će prikupljene podatke prikazati tablično i grafički te s učenicima četvrtih razreda zajedno zaključiti utječu li promjene u temperaturi i vlažnosti tla i zraka na rast biljke.
O svim fazama rada na projektu upoznavat ćemo učenike, učitelje i roditelje na mrežnom mjestu naše škole.
Voditeljica projekta u predmetnoj nastavi je učiteljica informatike Kristina Krtalić, voditeljica projekta u razrednoj nastavi je učiteljica Marija Šaf i suradnica učiteljica prirode i biologije Ivana Tunjić.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |