eTwinning projekt „Uz čitanje riječi rastu 2 /Words grow by reading 2“
CILJEVI
- Odabrati nekoliko aktivnosti i organizirati njihovo provođenje u dogovoru s učenicima.
- Projektnim aktivnostima poticati radost čitanja, razvijati vještinu čitanja, učiti kako se odnositi prema knjizi, pobuditi interes učenika za čitanje knjiga, osnaživati kritičko mišljenje o pročitanom, prikazati projektne aktivnosti kroz uporabu IKT-a.
- Poticati druge učenike škole, lokalnu zajednicu i širu javnost na razvijanje kulture provođenja slobodnog vremena.
- Osnažiti ulogu čitanja u razvoju jezičnih, komunikacijskih i stvaralačkih kompetencija potrebnih za izazove suvremenog društva.
NAMJENA
- izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i povezuje ih s vlastitim iskustvom
- stvaralački se izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta, likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje
- kritički se odnosi prema pročitanom, obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom
- sudjeluje i promovira važnost čitanja i pisane riječi u školi, lokalnoj zajednici i šire
- razvija samopouzdanje kroz međusobnu suradnju, suradnju s partnerima te pri individualnom radu
- izrađuje letke, plakate, video zapise i snimke, e-knjige i dr.
- odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju za obavljanje zadatka te se samostalno koristi njemu poznatim uređajima i programima
NOSITELJI
- Josipa Citerbat, Tanja Štević, Gordana Galić, Katarina Brkić Čabraja
NAČIN REALIZACIJE
Oblik: projektna nastava, integracija sadržaja u nastavne predmete
Sudionici: učenici
Načini učenja: projektno i suradničko učenje, konferencija, predodžba i imaginacija, iznošenje vlastitog mišljenja, promoviranje čitalačkih aktivnosti
Metode poučavanja: razgovor, izvođenje zaključka, suradničko učenje, provođenje kreativnih aktivnosti, organiziranje aktivnosti uz pomoć web 2.0. alata, organiziranje videokonferencija s ostalim sudionicima projekta
VREMENIK
- tijekom cijele školske godine 2021./2022.
- obilježavanje prigodnih datuma- svaki od učitelja uključenih u projekt odabire neke od sljedećih dana te ih obilježava s učenicima:
- MEĐUNARODNI DAN PISMENOSTI – 8. rujna
- MEĐUNARODNI MJESEC ŠKOLSKIH KNJIŽNICA – 1.-31. listopada
- MJESEC HRVATSKE KNJIGE (15. listopada – 15. studenog)
- DAN HRVATSKIH KNJIŽNICA – 11.studenog
- SVJETSKI DAN ČITANJA NAGLAS - veljača
- MEĐUNARODNI DAN DARIVANJA KNJIGA – 14. veljače
- SVJETSKI DAN PRIPOVIJEDANJA BAJKI – 26. veljače
- SVJETSKI DAN PRIPOVIJEDANJA – 20.ožujka
- NOĆ SA ANDERSENOM – 27. ožujka
- MEĐUNARODNI DAN DJEČJE KNJIGE – 2. travnja
- DAN HRVATSKE KNJIGE – 22.travnja
- SVJETSKI DAN KNJIGE I AUTORSKIH PRAVA – 23. travnja
TROŠKOVNIK
Materijal za izradu plakata, postera i za potrebe vidljivosti projekta u školi.
Projekt se može realizirati i u mogućoj online nastavi, ne predviđaju se poteškoće.
VREDNOVANJE
Međusobna valorizacija učenika i učitelja koristeći videokonferencije i obrasce. Stvaranje kolekcije materijala i aktivnosti. Bilješke, učenički radovi, članci ne web stranici škole, razrednim web stranicama te u javnim glasilima. Objava materijala i aktivnosti na FB stanici škole i u okviru eTwinning projekta. Radovi će biti javno dostupni i na Twinspaceu , web-stranici projekta i Facebook grupi projekta.