Zvučno onečišćenje
Kratak opis:
Projekt je zamišljen kao maleni znanstveni rad. Učenici će tijekom ovog međukurikularnog projekta upoznati različite dijelove Republike Hrvatske, istraživati prirodu, izvore i jakosti zvuka u svojoj školi i svom okolišu. Učenici će se upoznati s pojmom zvučnog onečišćenja te njegovim nepoželjnim i zabrinjavajućim posljedicama te utjecajem na zdravlje ljudi, biljki i životinja. Učenici će primjenom PBL pristupa(project based learning metode) „postati“ znanstvenici te naučiti razlikovati zavisne i nezavisne varijable, postupke prikupljanja i analize podataka (grafičke, numeričke…). Sve rezultate ćemo prikazivati u različitim web 2.0 alatima i nadam se napraviti mnoštvo nastavnih materijala koje će poslije biti korišteni u nastavi fizike, biologije, matematike informatike i sl. Ovakvim načinom rada nadamo se učiniti učenje prirodoslovlja (STEM predemta) zanimljivim, motivirajućim te pokazati učenicima posao znanstvenika te razvijati digitalnu pismenost.
Ciljevi:
Upoznati učenike s pojmom i nastankom zvuka, jakosti zvuka i zvučnim onečišćenjem te mjerenjem jakosti zvuka
Upoznati učenike s zdravstvenim posljedicama buke(zvučnog onečišćenja) na ljude i okoliš
Identificirati uzroke zvučnog zagađenja u različitim dijelovima Republike Hrvatske
Upoznati učenike s postupcima mjerenja, prikupljanja i obrade podataka
Upoznati učenike s načinima zaštite od buke(zvučnog onečišćenja)
Razvijati svijest o očuvanju okoliša
Motivirati učenike za učenje prirodoslovlja na zanimljiv način(projektno učenje-PBL)
Upoznati učenike s različitim web 2.0 alatima i pokazati mogućnosti njihovog korištenja u različitim nastavnim predmetima
Upoznati učenike s različitim dijelovima Republike Hrvatske
Razvijati vršnjačko učenje, međusobnu toleranciju i digitalnu pismenost
Radni postupak:
Projekt se sastoji od 8 aktivnosti koje će se izvoditi tijekom nastavne godine 2015./16. :
Upoznajmo se – izrada loga, učenici će putem web 2.0 alata predstaviti sebe i svoju školu
Moja grad i okoliš – učenici će predstaviti predio RH iz kojeg dolaze i svoj grad
Što je zvuk, a što buka? – istraživanje i izrada prezentacija, stripa, Glogstera, videa, infografika, online kvizeva, didaktičkih igara i ostalih nastavnih materijala za učenje o zvuku
Mjerenja jakosti zvuka u mojoj školi – mjerenja zvučnog onečišćenja prema unaprijed dogovorenim parametrima pomoću mobilne aplikacije Noise watch napravljene od strane EEA(European Enviromental Agency)
Mjerenja jakosti zvuka u mom okolišu
Obrada mjerenja – obrada mjerenja „znanstvenom“ metodom, određivanje relativne i apsolutne pogreške
Rezultati – prikaz i usporedba rezultata mjerenja iz cijele RH, te analiza uzroka razlike u rezultatima
Kako se zaštiti od buke –istraživanje i prijedlozi
Očekivani rezultati:
Učenici će moći
objasniti što je zvuk, kako nastaje, jakost zvuka, mjerne jedinice za jakost zvuka i zvučne valove
objasniti zvučno zagađenje i prepoznati njegove izvore
opisati i navesti nekoliko primjera zdravstvenih teškoća nastalih kao posljedica zvučnog onečišćenja
navesti i kategorizirati uzroke zvučnog onečišćenja
navesti i opisati rješenja za sprječavanje zvučnog zagađenja i neželjene buke
mjeriti jakost zvuka pomoću aplikacije
prikupljati i analizirati podatke „znanstvenom“ metodom
koristiti različite web 2.0 alate u različitim nastavnim predmetima
Poveznica na Facebook.
Logo projekta
« Rujan 2026 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |