Moj cool laboratorij je jednogodišnji međukurikularni projekt iz područja prirodoslovlja koji upoznaje učenike s inženjerstvom (izrada aparature), programiranjem te znanstvenim radom (mjerenja, obrada mjerenja, izrada znanstvenog rada). Učenici će izraditi aparaturu (malu meteorološku postaju) na Arduino platformi, mjeriti temperaturu i vlagu zraka, sakupljati kišnicu te odrediti količinu padalina i pH kišnice. Mjerenja će obraditi znanstvenom metodom te ih prikazati u web 2.0 alatima. Rezultate će također usporediti s Državnim Hidrometerološkim Zavodom (DHMZ). Nakon obrade rezultata učenici će izraditi plakate gotovog projekta te ćemo proglasiti najbolji plakat.
Učenici će:
-upoznati važnost pokusa u STEM-u
-upoznati dijelove znanstvenog rada (hipoteza, mjerenja, obrada rezultata, zaključak…)
-primjeniti znanje prirodoslovlja na stvarne situacije
-razvijati istraživački tip nastave
-razvijati vještine 21. stoljeća
-poboljšati znanje fizike povezivanjem sa stvarnim pojavama i izradom istraživačkog rada
-se osposobiti za rješavanje problema
-razvijati kreativnost
-razvijati digitalnu pismenost upotrebom različitih web 2.0 alata i programiranjem Arduina
-primjeniti i razvijati znanje tehničke kulture izradom aparature pomoću Arduino kompleta
-upoznati svakodnevni posao znanstvenika od izrade aparature do mjerenja, obrade mjerenja i izrade znanstvenog rada
-razvijati znanje biologije, kemije i meteorologije
-razvijati toleranciju, timski rad i prijateljstvo
-upoznati učenike iz različitih škola i dijelova RH
-razvijati ekološku svijet o važnosti očuvanja okoliša, kiselim kišama
RADNI POSTUPAK
Svaka škola će osnovati svoj mali meteorološki laboratorij i tim učenika od kojih će svaki dobiti točno zadane zadatke i obveze.
Aktivnosti:
1. Upoznajmo naše male znanstvenike i njihove škole
2. Zašto istraživati?.
3. Izbor LOGA projekta
4. Web 2.0 alati
5. Izrada i programiranje moje meteorološke postaje
6. Istraživački rad - mjerenja temperature i vlage zraka
7. Mjerenja dnevne količine padalina i pH padalina
8. Obrada rezultata znanstvenom metodom
9. Usporedba rezultata s DHMZ
10. Moj znanstveni rad - natjecanje - izrada plakata u alatu Piktochart
11. Izbor najcool rada i podjela nagrada - Stickymoose javno glasanje
OČEKIVANI REZULTATI
Rezultati mjerenja će biti javno dostupni na Twinspaceu, sadržavat će radove učenika, upute za izradu meteorološke postaje, program za mjerenje, mjerenja učenika iz različitih dijelova RH te druge nastavne materijale.
Plakati će također biti javno objavljeni i slobodni za preuzimanje i printanje.
Sve škole u projektu obogatiti će svoj kurikulum, povezati učenike i učitelje u zajedničkom radu.
Školski koordinator projekta je učiteljica informatike Kristina Krtalić.
1. aktivnost: Izraditi kratki vdeo, prezentaciju, digitalni poster (bilo kojim web 2.0 alatom) na temu upoznajmo naše male znanstvenike i njihove škole. Za prvu aktivnost koristili smo alat PowToon.
2. aktivnost: izrada videa, infografike, prezentacije ili slično na temu važnosti istraživanja, pokusa, znanstvenog rada. O sastavnicama znanstvenog rada, mjerenjima, pogreškama mjerenja, grafičkom prikazu i obradi rezultata mjerenja te svojim osobnim motivatorima za istraživanje svijeta oko sebe. Za drugu aktivnost koristili smo alat Piktochart.
3. aktivnost: Izbor LOGA projekta (Školski timovi su najkasnije do 31.10. predložili po jedan logo. Putem ankete održano je glasanje za službeni logo projekta. Logo je mogao biti nacrtan u bilo kojem računalnom programu, ali također i nacrtan rukom pa skeniran. Logo je morao biti isključivo rad učenika). Izabran je logo projekta OŠ Mače:
4. aktivnost: Cilj aktivnosti web 2.0 alati je objediniti alate na jednom mjestu koje možemo koristiti za prikupljanje i analizu podataka tijekom mjerenja. Školski su timovi na padlet ploču trebali upisati barem jedan alat koji je praktičan za navedene aktivnosti. Naš je školski tim predložio alat Venngage.
5. aktivnost: Cilj aktivnosti je izrada i programiranje meteorološke postaje. Izradili smo i programirali samostojeći mjerni uređaj za temperaturu i relativnu vlažnost zraka, koristeći Croduino (Arduino) pločicu, DHT senzor za temperaturu i vlažnost i LCD ekran.
6. aktivnost: Cilj aktivnosti je istraživački rad tj. uporabom mjernog uređaja svakodnevno u mjesecu travnju u 12,00 sati mjerimo temperaturu i vlažnost zraka ispred škole. Dobivene podatke usporedit ćemo s podacima Državnog hidrometeorološkog zavoda.
7. aktivnost: Svakodnevno od 3. travnja do 10. travnja mjerili smo dnevne količine padalina.
8. aktivnost: obrada rezultata znanstvenom metodom. Grafički smo prikazali (online alatom Venngage) postotak pogreške pri mjerenju.
9. aktivnost: Usporedba rezultata s DHMZ. Nakon mjesec dana mjerenja našom malom meteorološkom postajom, zatražili smo od Državnog hidrometeorološkog zavoda njihove podatke za mjesec travanj (temperaturu zraka, vlažnost zraka, oborine) da bismo ih mogli usporediti s našim dobivenim podacima. Dobivene smo podatke prikazali grafički u online alatu Venngage.
10. aktivnost: Moj znanstveni rad - natjecanje - izrada plakata u alatu Piktochart.
I na kraju ... stigla je potvrda da je projekt nagrađen oznakom kvalitete (eTwinning Quality Label).
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |