MASTER CODING
Master Coding je jednogodišnji eTwinning projekt u kojem sudjeluju škole iz Hrvatske, Italije, Turske, Poljske, Španjolske, Portugala, Ukrajine i Srbije. Projekt uključuje razmjenu ideja o aktivnostima programiranja bez i uz upotrebu računala. Škole partneri će tijekom projekta izraditi i publicirati zbirku provedenih aktivnosti.
CILJEVI PROJEKTA:
- naučiti osnove kodiranja i programiranja
- razvoj logičkog razmišljanja i računalnih vještina
- promicanje grupnog rada
- razmjena iskustava između partnera
- upoznati se s odabranim ICT alatima
- povećanje uporabe ICT-a i korištenje računalnog hardvera
- poticanje razvoja učeničkih IT sposobnosti
NAMJENA:
- upoznati učenike i učitelje iz različitih dijelova Europe
- stjecanje osnovnih vještina kodiranja i programiranja
- naučiti nove kodne aplikacije
- povećati sposobnost korištenja Interneta za komunikaciju, prezentaciju i razmjenu informacija
- razvijati kreativnost i logično razmišljanje
- razvijati sposobnost analize i kreativnog rješavanja problema
KOORDINATOR PROJEKTA: učiteljica informatike Kristina Krtalić, prof. savjetnica
SUDIONICI PROJEKTA: učenici 4.c, 4.d i 4.e razreda
PARTNERI U PROJEKTU ĆE:
- razmjenjivati ideje za zanimljive kodne i programske aktivnosti (podučavanje, dijeljenje videozapisa, fotografija, nastavnih pomagala)
- redovito komunicirati na forumu, e-poštom, na eTwinning mrežnom mjestu
- stvarati foto-galeriju provedenih aktivnosti i predstavljanje jednom mjesečno na TwinSpace i projektnom blogu.
1. aktivnost: Programiranje bez računala. Taj smo zadatak jako brzo odradili (tražili smo tajnu poruku). Najbrži je bio Lukas Anić. Bravo, Lukas! Ali kakav je to sat u informatičkoj učionici bez rada na računalu. Upoznali smo se s, toliko u zadnje vrijeme spominjanim, micro:bit-ovima. Brzo smo ih spojili i pripremili za rad. I programirali ih! Svaki je učenik programirao mico:bit da pokazuje jedno slovo naziva projekta. Ovdje pogledajte kako nam je to uspjelo.
2. aktivnost: Europski tjedan programiranja. 18. listopada u informatičkoj učionici slavili smo rođendan. Od 7. do 22. listopada 2017., petu godinu za redom, održava se Europski tjedan programiranja. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem Europe kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su školi učenici 4.c, 4.d i 4.e, koji sudjeluju u eTwinning projektu Master Coding (obilježavanje EU Code Week druga je aktivnost koju škole sudionice projekta moraju provesti), danas obilježili Europski tjedan programiranja aktivnošću Petljancije s Angry Bird. Učenici su pomagali Angry Bird da svlada sve prepreke i dođe do cilja. Pri izradi programa koristili su slijed naredbi, naredbe grananja, ponavljanja jedne ili više naredbi i ponavljanje s uvjetom. Na kraja sata dobili su diplome za sudjelovanje u aktivnosti projekta.
3. aktivnost: Pixel art Halloween. Učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih jednim brojem) dekodiraju skrivenu sličicu (koje su bile vezane za Noć vještica). Drugi je zadatak bio programiranje na papiru. Oba su zadatka svi učenici uspješno riješili.
4. aktivnost: Sat programiranja za svakog učenika (Hour of Code). Zagrijavali smo se pomaganjem Djedu Božićnjaku da se uredi za selfi, zamatali smo poklone, igrali s robotom igru brzog skiciranja, plesali s vilenjacima i na kraju završili u laboratoriju za kodiranje Djeda Božićnjaka. Svi su učenici uspješno rješavali sve zadatke u laboratoriju za kodiranje te su na kraju dobili certifikate za sudjelovanje u aktivnosti Hour of Code.
5. aktivnost: I u eTwinning-ovom projektu Master Coding obilježili smo Dan sigurnijeg Interneta. Učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih slovima) dekodiraju skrivenu sličicu (logo obilježavanja Dana sigurnijeg Interneta). Razgovarali smo o pravilima ponašanja na Internetu, razmjenjivali iskustva. Nakon toga su odigrali kviz o sigurnom ponašanju na Internetu, u kojem su oduševili učiteljicu informatike znanjem o toj problematici. Najbolja u kvizu bila je učenica 4.e razreda Ines Seili.
6. aktivnost: Pixel art Carnival. Učenici su u MS Excel-u odradili aktivnost pixel art carnival. Na listiću (popis ćelija koje moraju ispuniti određenom bojom) su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih ćelija/kvadratića (adresom (slovom stupca i brojem retka)) dekodiraju skrivenu sličicu (koja je prikazivala klauna). Uz male poteškoće na početku (učenici do sada nisu koristili tablični kalkulator) učenici su uspješno riješili zadatak.
7. aktivnost: Na današnjoj su nas aktivnosti u eTwinning projektu Master Coding dočekali roboti u informatičkoj učionici. Kako robotu ″narediti″ da se kreće naprijed, natrag, da skrene lijevo ili desno, kako da uključuje i isključuje led lampice za vrijeme vožnje, kako program „upisati“ u robota, bila su neka od pitanja na početku. Sve su to učenici 4.c, 4.d i 4.e brzo svladali. Staza koju su roboti trebali svladati, nalazi se ovdje.
8. aktivnost: Na današnji se dan, 21. ožujka, obilježava Svjetski dan zaštite šuma i zbog toga smo odlučili povezati dva projekta, Profilov "Želim stablo" i eTwinning Master Coding, u kojima sudjeluju učenici četvrtih razreda Područne škole. Računalnim su razmišljanjem, unaprijed zadanim kratkim uputama riješili zadatak i vrlo se brzo na njihovim listićima pojavilo stablo.
9. aktivnost: Easter-spring pixel art. Učenici su dobili zadatak da ispunjavanjem određenih kvadratića (označenih jednim brojem) dekodiraju skrivenu sličicu (koja je vezana za proljeće i Uskrs).
10. aktivnost: Treću godinu zaredom provodi se međunarodna inicijativa za popularizaciju STEM područja pod nazivom STEM Discovery Week koja traje od 23. do 29. travnja 2018. Ove godine priključila se i naša škola te smo na mrežnom mjestu http://www.scientix.eu prijavili aktivnosti koje ćemo provoditi. Učenici su u parovima na bockalicama izradili pixel art papige, izrađivali model kruženja vode u prirodi pomoću vrećica za hranu, istraživali što privlači magnet i zašto magnet privlači neke kovanice a neke ne, izrađivali grafikone za prikazane podatke i pronalazili odgovore na pitanja na gotovim grafikonima, slagali tetris od papira, dešifrirali poruke, ... Bila je to posljednja aktivnost u našem eTwinning projektu Master Coding.
I na kraju... dobili smo Quality Label: eTwinning project za kvalitetu projekta.
i ono čemu se nismo nadali, European Quality Label
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |