eTwinning projekt "A safety net for internet safety"
"A safety net for internet safety" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Jordana, Poljske, Turske, Njemačke, Italije, Češke, Albanije, Grčke, Litve i Hrvatske. Cilj projekta je upoznati učenike sa sigurnim korištenjem Interneta i podići svijest o pitanjima etike i sigurnosti. U tu svrhu učenici će biti izloženi raznim hipotetskim slučajevima kako bi uočili potencijalne opasnosti i razvili strategije za iskorištavanje utjecaja mogućih posljedica. Rezultat bi bio vođenje evidencije stavova improviziranih tijekom cijelog postupka i stvaranje skupa pravila kako bi se osigurala sigurna internetska navigacija.
CILJEVI
- izlaganje razvijajućih kontrolnih popisa kako bi se osigurala sigurnost tijekom navigacije Internetom, iskorištavanje negativnih učinaka upotrebe interneta
Jezični ciljevi: usvajanje specifičnog rječnika povezanog s raznim internetskim žargonima
Ciljevi komunikacije: poboljšanje komunikacijskih vještina na engleskom jeziku
Kulturni ciljevi: znanje drugih zemalja i njihov mentalitet prema pitanjima internetske sigurnosti
Uz to, želimo razviti sljedeće vještine:
1. vještina suradničkog učenja
2. sposobnost komunikacije s učenicima na njihovom jeziku, učenjem nekih ključnih fraza
3. samopouzdanje u korištenju stranog jezika u komunikaciji u stvarnom vremenu,
4. realizirati projekt u određenom roku, utvrđivanjem zadataka, prioriteta i vremenskih okvira
5. sposobnost slanja rezultata projekta kroz mnoge oblike komunikacije
RADNI POSTUPAK
Učenici će dobiti priliku da odaberu pregovarajući sa svojim vršnjacima na potencijalni slučaj na koji će se usredotočiti tijekom cijelog projekta.
Krajem listopada - studenog 2020: prve razmjene učenika: prezentacija sebe, razmjena informacija o svojoj školi i gradu
Prosinac 2020: učenici će istraživati pitanja digitalne slave koja proizlaze iz korisničkih profila i postova
Siječanj 2021: učenici će istraživati utjecaj društvenih mreža na njihov život i potencijalne opasnosti s kojima su se susretali tijekom njihove upotrebe
Veljača 2021: učenici će biti izloženi raznim člancima kako bi procijenili sadržaj i razvili popis pravila za provjeru valjanosti
Ožujak 2021: učenici će biti izloženi raznim prodavaonicama kako bi uočili najjeftiniji proizvod i procijenili sigurnost načina plaćanja
Travanj 2021: učenici će biti izloženi raznim internetskim izvorima kako bi procijenili stupanj objektivnosti koji se u njima nalazi
NOSITELJI
koordinator projekta: Kristina Krtalić
OČEKIVANI REZULTATI
Cilj projekta je upoznati učenike s načinima vrednovanja njihove povezanosti s internetom, tj. društveni mediji, stjecanje informacija, procjena i vrednovanje informacija. Kroz ovaj proces učenici će naučiti surađivati kako bi proizveli određene rezultate. Štoviše, usporedit će rezultate svojih partnera. Kao rezultat, steći će znanje o raznim tehnikama vrednovanja koje koriste kolege studenti u njihovoj zemlji, kao i drugim europskim zemljama, te o širokom spektru iskustvenih i osobnih priča povezanih s njima. Uz to, učenici će naučiti biti izjednačeni sa svojim stranim vršnjacima i, unutar učionice, uspostaviti prva dragocjena pravila za zajednički život u harmoniji. Konačno, cilj nam je proizvesti materijale koje druge škole širom EU mogu koristiti kao izvore vodiča za sigurnost na internetu. To može obuhvaćati besplatne mrežne izvore, tj. Google Prezentacije, Google obrasci, Padlet, Thinglink, stripovi, plakati, oblaci s riječima, itd.
Dan sigurnijeg Interneta 2021. u šestim razredima
Ove su godine šestaši obilježili Dan sigurnijeg Interneta ishodom iz domene e-društvo D.6.1 učenik stvara svoje pozitivne digitalne tragove primjenjujući saznanja o važnosti i utjecaju digitalnih tragova na naš svakodnevni život. Raspravljali smo o tragovima (u pijesku, različite životinjske tragove, otisak prsta,...). Učenici su upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. Rješavali su kviz u kojem su određivali što od navedenog je pozitivan a što negativan trag. U online alatu Wordart su izrađivali "digitalni trag" riječima povezanim s današnjom aktivnošću te ga pohranili u svoj e-portfolio i prikazali na Padlet ploči. Kako u Wordart-u ne postoji oblik stopala, učenici su sliku/crtež stopala (lijevog ili desnog) dodali iz svoje mape u Wordart-u. Upisivali su pojmove koje smo danas saznali/ponovili a vezane za digitalne tragove na Internetu, dodjeljivati im broj (ovisno o tome koje riječi želi istaknuti veličinom), odrediti boje kojima će prikazati znak, vrstu fonta, pohraniti u svoj eportfolio kao .png datoteku. Učenici su u objavama tri osobe morali obasniti što su saznali iz njihvoh "digitalnih" tragova. Šestaši su odradili i aktivnost Obična bijela majica kojom su, na majicu koju su dobili, premještali emotikone (najviše tri) da bi se predstavili drugima. Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Učenici šestih razreda odigrali su dio nazvan Pažljiva planina - dijeli pažljivo te postali pravi Internet genijalci. U igrici su trebali dobro paziti što i s kim dijele, jer se informacije šire brzinom svjetlosti, a među Internautima postoje Brbljavci koji sve dijele...
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |