"STEAM Coding Lab" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Turske, Italije, Grčke, Rumunjske, Moldavije i Hrvatske. Autori projekta su učiteljice Grecu Daniela iz Rumunjskei i Şebnem Gençtürk iz Turske, a voditeljica projekta u našoj školi je učiteljica informatike Kristina Krtalić. Ovim će projektom učenici poboljšati svoje računalno razmišljanje i shvatit će što je umjetna inteligencija, poboljšat će vještine računalnog razmišljanja i programiranja. Glavna svrha projekta je pomoći studentima da unaprijede svoje znanje kroz robotiku i STEAM aktivnosti. Učenici će naučiti kako se robot kreće, koja je uloga senzora i kako mogu otkriti prepreku. Za to će koristiti prethodno stečene matematičke i fizikalne pojmove. To će učiniti u prvoj fazi na virtualnoj platformi koja ima simulator, zatim u drugoj fazi na određenim platformama, uz učinkovitu pomoć robota. Učenici će potom svoje projekte prezentirati na platformama za online komunikaciju i dobiti povratne informacije od kolega i voditelja.
CILJEVI
uključiti učenike u aktivnosti učenja vezane uz tehnologiju, inženjerstvo, matematiku, umjetnost i znanost (STEAM)
doživjeti kroz praktične aktivnosti za učenje STEAM sadržaja
pristup prednostima projektnog učenja putem robotike
upoznati učenike s aktualnom primjenom robotike i kodiranja u današnjim obrazovnim trendovima
za rješavanje problema i poticanje kreativnosti
za razmjenu praksi i znanja
NOSITELJI
koordinator projekta u školi: učiteljica informatike Kristina Krtalić i učenici
RADNI POSTUPAK
rujan: Organizacijski aspekti
listopad: Predstavljanje partnera
studeni: Logo i poster projekta
prosinac: Istražite svijet robota (Moj omiljeni robot, Nacrtajte svog robota, Poslovi robota, Online sastanak sa studentima koji sudjeluju u projektu)
siječanj – veljača: Programska okruženja za robote (OpenRoberta, VEXcode VR, Microsoft MakeCode, aplikacija EdScratch)
ožujak – travanj: Razmjena koda. Izazovi partnera. Online sastanak sa studentima koji sudjeluju u projektu.
svibanj-lipanj: Izrada zajedničkog proizvoda za projekt – web stranica/blog. Procjena projekta. Širenje projekta
VREMENIK
tijekom nastavne godine
OČEKIVANI REZULTATI
digitalni priručnik razmjene dobrih praksi
web stranicu projekta
javni Twinspace koji prati provedbu projekta i njegovu održivost
Scratch Week 2023
Četvrtaši su krenuli s ishodima iz domene B. Računalno razmišljanje i programiranje i to u programskom jeziku Scratch. I to nam se poklopilo s obilježavanjem manifestacije Scratch Week 2023. U uvodnom su dijelu pixel art zadatkom crtali lik glavni lik u Scratch-u, slagali puzzle na poveznici. U parovima su blokovima od kartona (koje su dobili slučajnim odabirom) slagali programe. Blokovi su identični onima u Scratch-u 3.0. Nakon toga su te programe i izvršavali i dobro se zabavili, igrali su, učenicima uvijek dinamičan i zanimljiv, Kahoot! kviz vezan za Scratch. Sve je to prethodilo upoznavanju s dijelovima prozora programskog jezika Scratch. Naučili su kako dodati i mijenjati pozadine pozornice gdje se izvršavaju naredbe te kako dodavati, brisati, promijeniti veličine likova, te kretanje likova. Ali ovo nije kraj našeg rada u Scratch-u, nastavljamo programirati do kraja ove nastavne godine. Uskoro ćemo vam pokazati i prve uratke naših četvrtaša ali i onih koji već duže vrijeme programiraju u Scratch-u.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |