eTwinning projekt "Djevojčice u STEM-u"
"Djevojčice u STEM-u" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Autori projekta su učitelji Valentina Blašković, Biljana Stipetić, Marina Jurašić, Željka Magdić i Igor Kosturin. Projekt je zamišljen je kao niz aktivnosti kojima se među djevojčicama sedmih i osmih razreda razvija zanimanje i ljubav prema prirodnim znanostima. Projekt bi trajao od listopada 2022. do lipnja 2023.) te bi učenice za to vrijeme surađivale na Twinspace forumu, radile u grupama projektne zadatke te izrađivale postere na temu „Žene u znanosti“. Uz to učenice bi se upoznale koristeći Flipgrid, sudjelovale na videokonferenciji putem Zoom platforme, natjecale u online ekipnim natjecanjima koristeći MForms obrasce itd. Na ovaj način želimo djevojčicama približiti svijet znanosti, upoznati ih sa stvarnim znanstvenicama te onima koje su tijekom povijesti ostavile neizbrisiv trag na području prirodnih znanosti, a sve s ciljem da ih potaknemo i osnažimo da se jednoga dana i same okušaju u zanimanjima za koje su potrebna znanja iz STEM područja, gdje su žene i dalje u manjini. Aktivnostima u projektu stavljamo naglasak na međuvršnjačku suradnju, aktivno sudjelovanje u praktičnim radovima, kao i poticanje natjecateljskog duha među sudionicama projekta. Konačni rezultat projekta bio bi ebook „Žene u znanosti“ te ostali radni materijali za međupredmetnu suradnju na području STEM-a.
CILJEVI
- pružiti podršku djevojčicama zainteresiranima za STEM područje
- motivirati učitelje na korištenje digitalnih alata, potaknuti ih na međupredmetnu suradnju i rad u online okruženju (treba naglasiti da je projekt započeo prije proglašenja pandemije i online nastave)
- istražiti mišljenje učitelja i učenica o suradničkom učenju, timskom radu i motiviranosti djevojaka u STEM području.
RADNI POSTUPAK
listopad: sastanak mentora
studeni: prikupljanje privola, prijedlozi i glasanje za logo projekta, predstavljanje mentora i škola, predsatvljanje ekipa, sigurnost na Internetu
prosinac: što je to STEM? Zašto žene u znanosti? uvodna anketa
siječanj: projektni zadatak, izrada zadataka za ekipno natjecanje
veljača: online sastanak, intervju sa znanstvenicama
ožujak: ekipno natjecanje "Djevojčice u STEM-u"
travanj: ekipno natejcanje "Djevojčice u informatici", ab ovo, ab ono
svibanj: večer(a) u vrtu
lipanj: završna konferencija, završna anketa
NOSITELJI
nositelji projekta u školi: Ivana Tunjić, Ivana Markeljević, Ružica Crnac, Ana Nikolić, Kristina Krtalić, učenice sedmih i osmih razreda
Nacionalna oznaka kvalitete za projekt "Djevojčice u STEM-u 2022./2023."
Naš je jednogodišnji međunarodni eTwinning projekt "Djevojčice u STEM-u 2022./2023." završio. Stigla je potvrda da je projekt nagrađen nacionalnom oznakom kvalitete (National Quality Label). "Djevojčice u STEM-u 2022./2023." jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Autori projekta su učitelji Valentina Blašković, Biljana Stipetić, Marina Jurašić, Željka Magdić i Igor Kosturin. U našoj su školi u projektu sudjelovale učenise sedmih i osmih razreda matične i područne škole te učiteljice Ružica Crnac, Kristina Krtalić, Ivana Markeljević, Ana Nikolić i Ivana Tunjić Projekt je bio zamišljen kao niz aktivnosti kojima se među djevojčicama sedmih i osmih razreda razvija zanimanje i ljubav prema prirodnim znanostima. Na ovaj smo način nastojali djevojčicama približiti svijet znanstoi, upoznati ih sa stvarnim znanstvenicama te onima koje su tijekom povijesti ostavile neizbrisiv trag na području prirodnih znanosti, a sve s ciljem da ih potaknemo i osnažimo da se jednoga dana i same okušaju u zanimanjima za koje su potrebna znanja iz STEM područja, gdje su žene i dalje u manjini. Aktivnostima u projektu stavljen je naglasak na međuvršnjačku suradnju, aktivno sudjelovanje u praktičnim radovima, kao i poticanje natjecateljskog duha među sudionicama projekta.
:: opširnije ::Online sastanak za kraj eTwinning projekta "Djevojčice u STEM-u"
Danas smo sudjelovali u posljednjem online sastanku sudionika jednogodišnjeg eTwinning projekta "Djevojčice u STEM-u". Na sastanku smo razgovarali o završnim aktivnostima projekta, prijavi za nacionalnu oznaku kvalitete, te mogućnostima suradnje u slejdećoj školskoj godini.
:: opširnije ::Diseminacija eTwinning projekta Djevojčice u STEM-u
Danas je naša učiteljica informatike predstavila učiteljima i nastavnicima informatike na županijskom stručnom vijeću Brodsko-posavske županije provedbu eTwinning projekta "Djevojčice u STEM-u". Sudionici skupa su upoznati koje smo projektne aktinosti odradili u razredu na nastavi informatike i ostalim predmetima (biologija, kemija, matematika i fizika). Sudionici su predavanje evaluirali kao izvrsno i, nadasve, korisno predavanje (jer neke od provedenih aktivnosti mogu provesti i u svom razredu).
:: opširnije ::Večer(a) u vrtu
Posljednja aktivnost u projektu je suradnja dviju (slučajno odabranih škola) u izradi recepta iz dijela Hrvatske jedne od škola. Na online sastanku (u, sad već svima dobro poznati, MS TEams) učenika i učitelja naše škole i OŠ Vjenceslava Novaka iz Zagreba dogovorili smo se za recept juhice Ajgnemajhtec (spas za imunitet). Zajedno smo odradili pripremni dio, a naša je škola uredila recept.
:: opširnije ::Online sastanci sudionika projekta
Sudionici eTwinning projekta "Djevojčice u STEM-u" redovito su se sastajali (online, naravno) a da bi diskutirali o provedenim i aktivnostima koje nam slijede.
:: opširnije ::STEM FEST Slavonija
Učenice 7. i 8. razreda sudjelovale su na manifestaciji STEM FEST Slavonija u Slavonskom Brodu 4. svibnja 2023. godine. Učenice su prisustvovale radionici "Kemija u boji" na kojoj su izvodile pokuse vezane uz kiselost, lužnatost i neutralnost tekućina. Nakon pokusa sastavljale su različite modele.
OVDJE pogledajte kako im je bilo!
Ekipno natjecanje "Djevojčice u informatici"
eTwinning projekt "Djevojčice u STEM-u" ima za cilj da kod djevojčica sedmih i osmih razreda probudi ili produbi ljubav prema STEM područjima, ali i da razvija kompetencije 21. stoljeća kao što su suradnja, kritičko mišljenje, kreativnost i komunikacija. Jedna od aktivnosti jednogodišnjeg projekta održana je 27. travnja, baš na Međunarodni dan djevojčica u informacijsko-komunikacijskim tehnologijama. Na ekipnom natjecanju "Djevojčice u informatici" sudjelovale su vrsne informatičarke naše škole, sedmašice Lucija Funarić, 7.a i Lucija Vidović, 7.a, te osmašice Katja Živković, 8.a i Lara Marjanović, 8.b. U našoj su šk. knjižnici zajedničkim snagama rješavale dvadeset zadataka iz područja osnova informatike, digitalne kompetencije, računalnog razmišljanja te programiranja. Učenice su izvrsno riješile sve zadatke te su, od 64 ekipe iz cijele Hrvatske, osvojile izvrsno 5. mjesto. Čestitke našim učenicama!
:: opširnije ::Sva lica jednog jajeta
Autorice projekta su nas iznenadile jednim vrlo zanimljivim zadatkom (vezanim za skore uskrne blagdane), aktivnostima koje smo mogli birati iz kemije, biologije, matematike ili informatike. Odvažili smo se i prihvatili izazov iz informatike.
:: opširnije ::Ekipno natjecanje Djevojčice u STEM-u
Na ekipnom natjecanju 8.3.2023. "Djevojčice u STEM-u" sudjelovale su 2 učenice sedmog razreda Petra Ungvari i Sara Dozan te dvije učenice osmog razreda Satya Shanti Breščaković i Josipa Mendeš. U matičnoj školi zajedničkim snagama rješavale su zadataka iz područja matematike, fizike, biologije i kemije. Natjecanje se održavalo online. Čestitke našim učenicama!
:: opširnije ::Hrvatske znanstvenice
:: opširnije ::Najbolji tragači u online potrazi za blagom (Dan sigurnijeg Interneta 2023.)
Učenici su sedmih i osmih razreda matične škole, povodom Dana sigurnijeg Interneta 2023., sudjelovali u online potrazi za blagom, koju je organizirala udruga Suradnici u učenju. Potraga za blagom je zahtijevala kompetencije pretraživanja interneta, kritičkog promišljanja, čitanja s razumijevanjem, uočavanja bitnog, donošenja zaključaka na temelju informacija, točnosti te obaveznog razmišljanja prije nego li se klikne na neki od odgovora. Potraga je bila organizirana u obliku kviza s 20 pitanja i zadataka. U potrazi je sudjelovao 2471 učenik osnovnih i srednjih škola iz cijele Hrvatske. Naše su učenice Lucija Funarić, 7.a i Tea Krnić, 7.a među 73 učenika koji su ostvarili maksimalni rezultat u online potrazi u Republici Hrvatskoj. Čestitke!
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2023. u osmim razredima
Učenici 8.a i 8.b razreda, obilježavanjem Dana sigurnijeg Interneta, učili su o lažnim vijestima u sklopu kritičke procjene informacija na Internetu. Sadržaji su vezani za ishod A.8.1. učenik kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa). Učenici su na primjerima saznali kako i zašto nastaju lažne vijesti, kako prepoznati lažnu vijest. Učenici su dobili zadatke da na Padlet ploči postave izrade primjer lažne vijesti, istraže koja se lažna vijest smatra prvom takvom, pokušaju pronaći lažnu vijest,... Učenici su sudjelovali i u online potrazi za blagom, koju je organizirala udruga Suradnici u učenju. Potraga za blagom je zahtijevala kompetencije pretraživanja interneta, kritičkog promišljanja, čitanja s razumijevanjem, uočavanja bitnog, donošenja zaključaka na temelju informacija, točnosti te obaveznog razmišljanja prije nego li se klikne na neki od odgovora. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "eSafety first".
:: opširnije ::Dan sigurnijeg Interneta 2023. u sedmim razredima
Sadržaji obilježavanja Dana sigurnijeg Interneta u 7.a i 7.b razredu vezani su za ishod D.7.2 demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. Učenici su kroz kratku vježbu saznali kako dijeljenje sadržaja može izmaknuti kontroli, podsjetili se pravila ponašanja na Internetu kroz deset Internetskih zapovijedi, komentirali kratke vido-isječke Think before you accept, Think before you share, Think before you send, te Lijepa riječ, treba nam lijepa riječ. Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac (pažljiva planina - dijeli pažljivo) koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Pažljiva planina mjesto je na kojem se svi okupljaju i druže. Međutim, moraš paziti što ćeš dijeliti i s kime. Informacije putuju brzinom svjetlosti, a među Internautima koje znaš postoji jedan uljez – Brbljavac koji sa svima dijeli baš sve. Dijeljenje sadržaja na internetu – pazi s kime dijeliš podatke: širenje i dijeljenje podataka – što se smije a što ne smije dijeliti, digitalni trag – svoj i tuđi te posljedice pretjeranog dijeljenja informacija. Učenici su sudjelovali i u online potrazi za blagom, koju je organizirala udruga Suradnici u učenju. Potraga za blagom je zahtijevala kompetencije pretraživanja interneta, kritičkog promišljanja, čitanja s razumijevanjem, uočavanja bitnog, donošenja zaključaka na temelju informacija, točnosti te obaveznog razmišljanja prije nego li se klikne na neki od odgovora. Provedene aktivnosti dio su međunarodnog eTwinning projekta "eSafety first".
:: opširnije ::Malo drugačiji poster znanstvenice
Ekipa informatičarki projekta odlučile su izraditi još jedan, malo drugačiji, poster i to jedne od najpoznatijih informatičarki svih vremena., Grace Hopper. Za izradu su koristile online alat My heritage u kojem su od fotografije pohranjene s Interneta izradili kratki film s osnovnim podacima o njoj.
:: opširnije ::Pitanja za natjecanje
Jedan od zadataka projekta bio je osmišljavanje pitanja za natjecanje. Naš tim mentora osmislio je pitanja iz biologije, kemije, matematike i fizike. Probajte ih riješiti. Pitanja.
:: opširnije ::Projektni zadatak: znanstvenica?
Svaka škola dobila je zadatak proučiti život jedne znanstvenice. Nama je pripala Cecilla Payne Gaposchkin britanska astrofizičarka. Pogledajte što smo pronašli o njoj.
:: opširnije ::Što je STEM?
Što je STEM? Zadatak je bio pronači odgovore na postavljeno pitanje kroz izradu umne mape.
:: opširnije ::Chatterbox
Danas smo dobili zadatak napraviti igru Chatterbox. Kako napraviti igru i kako je nama u konačnici igra izgledala pogledajte na fotografijama. Prilažemo i uputu kako ju možete sami izraditi.
:: opširnije ::
Autorska prava
Prije svake izrade projektnog zadatka, morali smo se upoznati s autorskim pravima. Kako bi bili sigurni u svoje korake, izradili smo prigodan plakat.
:: opširnije ::
Naši STEM učitelji
Naši STEM učitelji su jako različiti. Svaki od njih je drugačiji izgledom, ali i svojom osobnošću. Upoznajte naše Hugoline!
:: opširnije ::
Predstavljanje sudionika projekta
Prvi zadatak našeg novog projekta je bio predstavljanje sudionika. Kako bi cijelo prestavljanje dobilo još jednu veću i šaljivu dimenziju izradili smo svoje avatare i predstavili se ostalim sudionicima.
:: opširnije ::Novi eTwinning projekt "Djevojčice u STEM-u"
U ovoj smo se školskoj godini uključili u zanimljiv projekt "Djevojčice u STEM-u". Koordinatorica projekta u našoj školi je Ivana Tunjić, prof. biologije i kemije, sudionici su Ivana Markeljević, prof. biologije i kemije, Ana Nikolić, prof. matematike, Ružica Crnac prof. fizike i učenice sedmih i osmih razreda, a koordinator projekta za ICT je Kristina Krtalić, prof. informatike.
Ciljevi projekta su kod djevojčica sedmih i osmih razreda probuditi ili produbiti ljubav prema matematici, ICT-u i prirodnim znanostima, ali i razvijanje kompetencija 21. stoljeća kao što su suradnja, kritičko mišljenje, kreativnost i komunikacija.
Učenice će sudjelovati u ekipnom natjecanju "Djevojčice u STEM-u" koje se održava online i to u znanju iz kemije, biologije, fizike i matematike, koje će se održati u ožujku povodom obilježavanja Međunarodnog dana žena te u online ekipnom natjecanju u informatici, koje će se održati u travnju povodom Međunarodnog dana djevojaka i žena u ICT-u.
« Veljača 2026 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |