"Digital & Nondigital Activities Approaches in Learning Programming Concepts" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Rumunjske, Turske, Moldavije, Grčke, Albanije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Italije, Portugala, Tunisa, Litve i Hrvatske. Autori projekta su učiteljice IValentina Carmazan iz Moldavije i Marina Sertić iz Hrvatske. Programiranje je proces stvaranja skupa uputa koje govore računalu kako izvršiti zadatak”. Za proces komunikacije s računalom postoji niz programskih jezika za implementaciju algoritama tako da nam računalo može dati rješenja kao izlaz, što može biti računalni softver, mobilna aplikacija ili čak video igra. Kada podučavate programiranje u ranoj dobi, fokus nije na čekanju da oni stvore komplicirani softver, već na započinjanju putovanja kodiranja od osnovnih koncepata kao što su sekvenciranje, algoritmi, dekompozicija itd. Prema švicarskom psihologu Jeanu Piagetu i njegovoj kognitivno-razvojnoj teoriji, djeca u dobi od pet godina nalaze se u predoperacijskoj fazi, kada počinju shvaćati svijet korištenjem mentalnih reprezentacija putem riječi i slika. Na temelju toga, čak i ako djeca ne znaju dobro čitati ili pisati, mogu početi od nespojivih aktivnosti kodiranja, a zatim prijeći na vizualne programske jezike gdje se kod sastoji od blokova. Lekcije u kojima učenici ne rade na računalu nazivamo "isključeni". Učenici će često raditi s olovkom i papirom ili fizičkim manipulacijama. To su namjerno postavljene kinestetičke mogućnosti koje pomažu učenicima probaviti komplicirane koncepte na načine koji se odnose na njihove vlastite živote. Unplugged lekcije posebno su korisne za izgradnju i održavanje suradničkog okruženja u učionici i korisna su iskustva na koja se možete pozvati kada predstavljate apstraktnije koncepte.
CILJEVI
- poticati zanimanje za programiranje kod učenika
- pomoći učenicima da shvate kako funkcionira "programiranje"
- razviti vještine algoritamskog, sustavnog, kreativnog razmišljanja
- biti u mogućnosti stvoriti više rješenja za problem
- razviti kreativnost kod učenika
- razviti računalno razmišljanje kod učenika
- osposobiti učenike vještinama iz matematike, znanosti, rješavanja problema, timskog rada, razmišljanja i kreativnih umjetnosti temeljenih na projektima
- integrirati predmete osnovne škole uporabom programiranja u projekt
- koristiti Twinspace
- povećajte motivaciju za komunikaciju na engleskom jeziku
NOSITELJI
koordinator projekta u školi: učiteljica informatike Kristina Krtalić i učenici
RADNI POSTUPAK
Surađivat ćemo s našim partnerima tijekom trajanja projekta. Na društvenim mrežama ćemo međusobno komunicirati o projektu. Projekt sadrži mjesečne aktivnosti. Svaka će škola pripremiti aktivnosti i učitati ih u Twinspace na vrijeme. Učenici će također pratiti aktivnosti projektnih partnera. Twinspace će biti mjesto pristupa vezama koje će ovaj projekt pružiti partnerima, a također će biti i mjesto za razmjenu korisnih dokumenata. Svi će partneri podijeliti svoja postignuća na stranicama stvorenim u Twinspaceu posvećenim temama
VREMENIK
tijekom nastavne godine
OČEKIVANI REZULTATI
koristiti web 2.0 alate
naučite logiku kodiranja
poboljšati vještine kodiranja
poboljšati kreativno razmišljanje
poboljšati komunikacijske vještine
AI for kids
Inteligencija je mentalna karakteristika koja se sastoji od sposobnosti za učenje iz iskustva, prilagodbe na nove situacije, razumijevanja i korištenja apstraktnih pojmova, i korištenja znanja za snalaženje u okolini. Iako se definicije inteligencije razlikuju, teoretičari se slažu da je inteligencija potencijal, a ne potpuno razvijena sposobnost. Ali što je umjetna inteligencija? Umjetna inteligencija je naziv koji pridajemo svakom neživom sustavu koji pokazuje sposobnost snalaženja u novim situacijama. Učenici 4.a i 4.b razreda su na početku upoznali aplikaciju Quick, draw! za prepoznavanje nacrtanih crteža. Nakon toga su upoznali neke od eksperimenata umjetne inteligencije za crtanje, kao što je Autodraw, aplikacija koja nakon nekoliko poteza crtača pokušava na temelju velike baze crteža koje posjeduje pogoditi što crtač želi nacrtati te nudi svoje pravilne crteže iz baze crteža koje korisnik onda bira ako mu se vlastiti crtež ne sviđa, a ne zna ga nacrtati drugačije. Sljedeća je aplikacija Magic Sketchpad, aplikacija koja svaki put kad podignete olovku pokušava završiti potez i uskladiti crtež s kategorijom koju je učenik odabrao. Na sljedećoj su aktivnosti učenici upoznati kako se umjetna inteligencija može koristiti za rješavanje svjetskih problema. Učenici su učili robota da prepozna ribu od "ne ribe", a nakon toga su ga učili da prepozna točno određenu vrstu ribe (po boji ili obliku).
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |