"Digital & Nondigital Activities Approaches in Learning Programming Concepts" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Rumunjske, Turske, Moldavije, Grčke, Albanije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Italije, Portugala, Tunisa, Litve i Hrvatske. Autori projekta su učiteljice IValentina Carmazan iz Moldavije i Marina Sertić iz Hrvatske. Programiranje je proces stvaranja skupa uputa koje govore računalu kako izvršiti zadatak”. Za proces komunikacije s računalom postoji niz programskih jezika za implementaciju algoritama tako da nam računalo može dati rješenja kao izlaz, što može biti računalni softver, mobilna aplikacija ili čak video igra. Kada podučavate programiranje u ranoj dobi, fokus nije na čekanju da oni stvore komplicirani softver, već na započinjanju putovanja kodiranja od osnovnih koncepata kao što su sekvenciranje, algoritmi, dekompozicija itd. Prema švicarskom psihologu Jeanu Piagetu i njegovoj kognitivno-razvojnoj teoriji, djeca u dobi od pet godina nalaze se u predoperacijskoj fazi, kada počinju shvaćati svijet korištenjem mentalnih reprezentacija putem riječi i slika. Na temelju toga, čak i ako djeca ne znaju dobro čitati ili pisati, mogu početi od nespojivih aktivnosti kodiranja, a zatim prijeći na vizualne programske jezike gdje se kod sastoji od blokova. Lekcije u kojima učenici ne rade na računalu nazivamo "isključeni". Učenici će često raditi s olovkom i papirom ili fizičkim manipulacijama. To su namjerno postavljene kinestetičke mogućnosti koje pomažu učenicima probaviti komplicirane koncepte na načine koji se odnose na njihove vlastite živote. Unplugged lekcije posebno su korisne za izgradnju i održavanje suradničkog okruženja u učionici i korisna su iskustva na koja se možete pozvati kada predstavljate apstraktnije koncepte.
CILJEVI
- poticati zanimanje za programiranje kod učenika
- pomoći učenicima da shvate kako funkcionira "programiranje"
- razviti vještine algoritamskog, sustavnog, kreativnog razmišljanja
- biti u mogućnosti stvoriti više rješenja za problem
- razviti kreativnost kod učenika
- razviti računalno razmišljanje kod učenika
- osposobiti učenike vještinama iz matematike, znanosti, rješavanja problema, timskog rada, razmišljanja i kreativnih umjetnosti temeljenih na projektima
- integrirati predmete osnovne škole uporabom programiranja u projekt
- koristiti Twinspace
- povećajte motivaciju za komunikaciju na engleskom jeziku
NOSITELJI
koordinator projekta u školi: učiteljica informatike Kristina Krtalić i učenici
RADNI POSTUPAK
Surađivat ćemo s našim partnerima tijekom trajanja projekta. Na društvenim mrežama ćemo međusobno komunicirati o projektu. Projekt sadrži mjesečne aktivnosti. Svaka će škola pripremiti aktivnosti i učitati ih u Twinspace na vrijeme. Učenici će također pratiti aktivnosti projektnih partnera. Twinspace će biti mjesto pristupa vezama koje će ovaj projekt pružiti partnerima, a također će biti i mjesto za razmjenu korisnih dokumenata. Svi će partneri podijeliti svoja postignuća na stranicama stvorenim u Twinspaceu posvećenim temama
VREMENIK
tijekom nastavne godine
OČEKIVANI REZULTATI
koristiti web 2.0 alate
naučite logiku kodiranja
poboljšati vještine kodiranja
poboljšati kreativno razmišljanje
poboljšati komunikacijske vještine
EU Code Week 2022. u osmim razredima
Učenici 8.a i 8.b razreda obilježili su EU tjedan programiranja, koji se po deseti put obilježava u mjesecu listopadu. U Blocks Jumper: mini course, učenici su kroz deset zadataka osmislili igru u kojoj igrač dodiruje ili klikne zaslon kako bi natjerao majmunčića da preskače praznine dok ne dođe do zvijezde. U rješavanju zadataka učenici koriste predložene blokove naredbi.
Osmaši su sudjelovali i u europskom natjecanju programiranja koje je organizirala platforma Codementum, gdje su također nizanjem blokova naredbi ili pisanjem naredbi u Python-u usmjeravali simpatičnog pingvina da dođe do cilja.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |