eTwinning projekt "ŠTEAM-ajmo 2"
"ŠTEAM-ajmo2" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem sudjeluju škole iz Turske, Bosne i Hercegovine, Srbije i Hrvatske. Autori projekta su Jasmina Alilović iz Hrvatske i Sladjana Cirica iz Srbije. ŠTEAMajmo2 je projekt kojim bismo željeli, povezati STEM područja s umjetnosti. Kroz istraživanje i kreativnost, projekt će poboljšati usvojenost ishoda u predmetnim kurikulumima STEM predmeta i međupredmetnim temama u osnovnoj i srednjoj školi. Nizom aktivnosti projekt potiče razvijanje kritičkog mišljenja, kreativno razmišljanje i usvajanje vještine rješavanja problema. Aktivno učenje u STEAM područjima potiče inovativnost, maštu i kreativnost učenika te primjenu naučenog, timski rad, suradnju i prilagodljivost te društvenu i kulturnu osviještenost.
CILJEVI:
Istraživanjem, pokusima i kreativnim stvaranjem projekt će poticati učenike na korelaciju STEM područja i umjetnosti. Kompetencije i vještine koje želimo da učenici usvoje sudjelujući u projektu su:
-poticanje znatiželje
-aktivno sudjelovanje
-poticanje kreativnosti
-razvijanje kritičkog mišljenja
-korelacija umjetnosti s STEM predmetima
-razvijanje i poticanje korištenja IKT alata
-poticanje na organizirano i smišljeno provođenje slobodnog vremena
-suradničko učenje
-razvijanje prezentacijskih i komunikacijskih vještina
PROCES RADA:
Nakon predstavljanja škola i upoznavanja, uslijedit će izrada loga i plakata projekta. Obavezna je i zajednička realizacija teme sigurnosti na internetu i etike eTwinninga. Projekt će se provoditi cijelu školsku godinu 2023./2024. kroz nekoliko tematskih cjelina:
STEM i povijest
recikliranje
kodiranje
eksperiment u nastavi
izrada maketa
matematika i mjerne jedinice
umjetnost kroz kulturnu baštinu
digitalno i manualno
STEM i lektira
STEM u kuhinji
obilježavanje značajnih datuma
Svaki partner izabrat će neku od tema, osmisliti uratke i način suradnje te ih postaviti na Twinspace. Po završetku teme osmislit će način prikaza odrađenog i postaviti ga na Twinspace. Moguće je i formiranje timova učenika različitih škola koji će suradnički odrađivati zadanu temu. Održat će se nekoliko webinara i to uvodni za upoznavanje, webinar za planiranje projekta, za evaluaciju projekta te za zatvaranje projekta. Za potrebe projekta formirat će se Facebook grupa u kojoj će partneri međusobno komunicirati i razmjenjivati ideje. Kroz projekt će partneri razmjenjivati znanja, aktivnosti i iskustva kroz razmjenu fotografija, video i drugih uradaka te surađivati na zadanim temama. Projekt će se diseminirati na mrežnim i Facebook stranicama škole, u medijima, na stručnim skupovima i slično. Provodit će se i evaluacije projekta među učenicima, učiteljima i roditeljima.
NOSITELJI:
koordinator projekta u školi: učiteljica informatike Kristina Krtalić i učenici
VREMENIK:
tijekom nastavne godine
OČEKIVANI REZULTATI:
Kroz istraživanje i kreativnost, projekt će poboljšati usvojenost ishoda u predmetnim kurikulumima STEM predmeta i međupredmetnim temama u osnovnoj i nižim razredima srednje škole. Nizom aktivnosti projekt potiče razvijajanje kritičkog mišljenja, kreativno razmišljanje i usvajanje vještine rješavanja problema. Aktivno učenje u STEAM područjima potiče inovativnost, maštu i kreativnost učenika te primjenu naučenog, timski rad, suradnju i prilagodljivost te društvenu i kulturnu osviještenost. Projekt će poticati učenike i na kvalitetno provođenje slobodnog vremena.
ponosni smo što je naš prijedlog loga odabran kao službeni logo eTwinning projekta
Dan sigurnijeg Interneta u 7.a i 7.b razredu
Sadržaji obilježavanja Dana sigurnijeg Interneta u 7.a i 7.b razredu vezani su za ishod D.7.2 demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. Učenici su kroz kratku vježbu saznali kako dijeljenje sadržaja može izmaknuti kontroli, podsjetili se pravila ponašanja na Internetu kroz deset Internetskih zapovijedi, komentirali kratke vido-isječke Think before you accept, Think before you share, Think before you send, te Lijepa riječ, treba nam lijepa riječ. Svakako najzanimljiviji dio današnjeg dana učenicima bio je igranje avanturističke igrice Budi Internet genijalac (pažljiva planina - dijeli pažljivo) koja stavlja ključne lekcije digitalne sigurnosti u praksu. Pažljiva planina mjesto je na kojem se svi okupljaju i druže. Međutim, moraš paziti što ćeš dijeliti i s kime. Informacije putuju brzinom svjetlosti, a među Internautima koje znaš postoji jedan uljez – Brbljavac koji sa svima dijeli baš sve. Dijeljenje sadržaja na internetu – pazi s kime dijeliš podatke: širenje i dijeljenje podataka – što se smije a što ne smije dijeliti, digitalni trag – svoj i tuđi te posljedice pretjeranog dijeljenja informacija. Učenici su sudjelovali i u online potrazi za blagom, koju je organizirala udruga Suradnici u učenju. Potraga za blagom je zahtijevala kompetencije pretraživanja interneta, kritičkog promišljanja, čitanja s razumijevanjem, uočavanja bitnog, donošenja zaključaka na temelju informacija, točnosti te obaveznog razmišljanja prije nego li se klikne na neki od odgovora.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |