Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2
Aktivnosti učenika (PŠ Jelas) u sklopu projekta Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2
Ove godine uključili smo se po prvi put u projekt Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2 čiji je cilj potaknuti učenike na što više čitanja, razvijati interes za pisanu riječ i čitalačku pismenost te pobuditi kod učenika ljubav prema čitanju knjiga, a posebno lektirnih djela.
eTwinning projekt Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2 u rujnu je uključen u školski kurikulum (92. i 93. stranica kurikuluma). U projektu sudjeluju učenici 5. e razreda i 7. c, d i e razreda OŠ „Hugo Badalić“ (PŠ Jelas). Prikupljene su suglasnosti roditelja za sudjelovanje učenika u projektu, suglasnosti za objave rezultata aktivnosti na školskoj mrežnoj stranici i FB škole i projekta te na Twinnspaceu.
U sklopu projekta izabrali smo 6 zanimljivih kreativnih aktivnosti koje smo proveli tijekom 2024./2025. Opis svih provedenih aktivnosti možete pogledati u nastavku i na razrednoj stranici projekta.
- LEKTIRA IZ VREĆICE
Provedbom ove aktivnosti prezentirano je djelo Mire Gavrana – Kako je tata osvojio mamu. Učenici 5. e razreda PŠ Jelas opisali su proživljene situacije dječaka Antuna prezentirajući sadržaj lektirne vrećice – predmete/crteže koji su u poveznici s djelom.
Svi učenici su svojem razredu pokazivali predmete iz svoje vrećice i pričali Antunovu anegdotu vezanu uz taj predmet nakon što su ostali učenici odgovorili/pogodili zašto je baš taj predmet u vrećici. A što se sve krilo u vrećicama? Otvarač, udica, pepeljara, frizbi, ukosnice, britvica, pismo, ogrlica, sapun, sat, kava, buket… Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.
- LEKTIRNI ORMAR
Povodom obilježavanja Svjetskog dana poezije učenici su izrađivali lektirne ormare zadanih pjesama Dobriše Cesarića (7. razredi) i Grigora Viteza (5. razred). Prilikom izlaganja interpretativno su čitali pjesmu te prikazali svoj lektirni ormar pokazujući originalne naslovnice svojih radova koji su u poveznici s pročitanim stihovima ističući važne podatke o pjesniku, njegove stihove i poruke te komentirajući način pisanja. Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.
- UMNA MAPA
Učenici sedmih razreda su u obliku umne mape izradili portret djevojčice Brunhilde Serdar iz djela Duga. Tom aktivnošću i raspravom o događajima u djelu obilježen je i Dan djevojčica. Učenici 5. e razreda u obliku umne mape predstavili su dječaka Augusta iz djela i filma Čudo. Nastali su radovi u obliku sunca jer je upravo August bio sunce svoje obitelji. Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.
- OSLIKAVANJE NASLOVNICE
Učenici su izrađivali originalne vlastite naslovnice pročitanih lektirnih naslova vježbajući i pisanje glagoljice. Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.
- UDARNE VIJESTI
Nakon čitanja djela Iz velegradskog podzemlja, Djevojčica iz Afganistana, Voda i djela prema izboru učenika nastale su udarne vijesti. Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.
- INTERVJU S LIKOVIMA
Nakon pročitane lektire Djevojčica iz Afganistana jedna je učenica utjelovila lik djevojčice Parvane, a ostali učenici su preuzeli ulogu novinara i postavljali joj pitanja o njezinu životu, obitelji, ratu…
Na samom kraju projekta, u lipnju 2025. provedena je evaluacija, a rezultate i fotografije učeničkih radova i svih opisanih aktivnosti možete pogledati na sljedećoj poveznici:
https://sites.google.com/view/uzcitanjerijeirastu/lektiru-u-ruke-%C4%8Ditajmo-bez-muke-2