Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2

Aktivnosti učenika (PŠ Jelas) u sklopu projekta Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2

Ove godine uključili smo se po prvi put u projekt Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2 čiji je cilj potaknuti učenike na što više čitanja, razvijati interes za pisanu riječ i čitalačku pismenost te pobuditi kod učenika ljubav prema čitanju knjiga, a posebno lektirnih djela.

eTwinning projekt Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2 u rujnu je uključen u školski kurikulum (92. i 93. stranica kurikuluma). U projektu sudjeluju učenici 5. e razreda i 7. c, d i e razreda OŠ „Hugo Badalić“ (PŠ Jelas). Prikupljene su suglasnosti roditelja za sudjelovanje učenika u projektu, suglasnosti za objave rezultata aktivnosti na školskoj mrežnoj stranici i FB škole i projekta te na Twinnspaceu.

https://os-hbadalic-sb.skole.hr/wp-content/uploads/sites/135/2024/10/12-OS_Hugo_Badalic_Slavonski_Brod_Skolski_kurikul_2024.pdf

U sklopu projekta izabrali smo 6 zanimljivih kreativnih aktivnosti koje smo proveli tijekom 2024./2025. Opis svih provedenih aktivnosti možete pogledati u nastavku i na razrednoj stranici projekta.

  1. LEKTIRA IZ VREĆICE

Provedbom ove aktivnosti prezentirano je djelo Mire Gavrana – Kako je tata osvojio mamu. Učenici 5. e razreda PŠ Jelas opisali su proživljene situacije dječaka Antuna prezentirajući sadržaj lektirne vrećice – predmete/crteže koji su u poveznici s djelom.

Svi učenici su svojem razredu pokazivali predmete iz svoje vrećice i pričali Antunovu anegdotu vezanu uz taj predmet nakon što su ostali učenici odgovorili/pogodili zašto je baš taj predmet u vrećici. A što se sve krilo u vrećicama? Otvarač, udica, pepeljara, frizbi, ukosnice, britvica, pismo, ogrlica, sapun, sat, kava, buket… Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.

  1. LEKTIRNI ORMAR

Povodom obilježavanja Svjetskog dana poezije učenici su izrađivali lektirne ormare zadanih pjesama Dobriše Cesarića (7. razredi) i Grigora Viteza (5. razred). Prilikom izlaganja interpretativno su čitali pjesmu te prikazali svoj lektirni ormar pokazujući originalne naslovnice svojih radova koji su u poveznici s pročitanim stihovima ističući važne podatke o pjesniku, njegove stihove i poruke te komentirajući način pisanja. Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.

  1. UMNA MAPA

Učenici sedmih razreda su u obliku umne mape izradili portret djevojčice Brunhilde Serdar iz djela Duga. Tom aktivnošću i raspravom o događajima u djelu obilježen je i Dan djevojčica. Učenici 5. e razreda u obliku umne mape predstavili su dječaka Augusta iz djela i filma Čudo. Nastali su radovi u obliku sunca jer je upravo August bio sunce svoje obitelji. Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.

  1. OSLIKAVANJE NASLOVNICE

Učenici su izrađivali originalne vlastite naslovnice pročitanih lektirnih naslova vježbajući i pisanje glagoljice. Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.

 

  1. UDARNE VIJESTI

Nakon čitanja djela Iz velegradskog podzemlja, Djevojčica iz Afganistana, Voda i djela prema izboru učenika nastale su udarne vijesti. Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.

 

  1. INTERVJU S LIKOVIMA

Nakon pročitane lektire Djevojčica iz Afganistana jedna je učenica utjelovila lik djevojčice Parvane, a ostali učenici su preuzeli ulogu novinara i postavljali joj pitanja o njezinu životu, obitelji, ratu…

Na samom kraju projekta, u lipnju 2025. provedena je evaluacija, a rezultate i fotografije učeničkih radova i svih opisanih aktivnosti možete pogledati na sljedećoj poveznici:

https://sites.google.com/view/uzcitanjerijeirastu/lektiru-u-ruke-%C4%8Ditajmo-bez-muke-2

Skip to content