Lektira bez papira 4 - aktivnosti PŠ Jelas

Aktivnosti učenika (PŠ Jelas) u sklopu projekta Lektira bez papira 4

Ove godine uključili smo se po prvi put u projekt Lektira bez papira 4 čiji je cilj razvijati čitalačke kompetencije, kritičko mišljenje i motivaciju za čitanje lektire i izgrađivati ​​kulturu čitanja, sposobnost izražavanja, doživljavanja i vrednovanja književnih djela.

eTwinning projekt Lektira bez papira 4 u rujnu je uključen u školski kurikulum (90. i 91. stranica kurikuluma). U projektu sudjeluju učenici 5. e razreda i 7. c, d i e razreda OŠ „Hugo Badalić“ (PŠ Jelas). Prikupljene su suglasnosti roditelja za sudjelovanje učenika u projektu, suglasnosti za objave rezultata aktivnosti na školskoj mrežnoj stranici, razrednoj projektnoj stranici i FB škole te na Twinnspaceu.

https://os-hbadalic-sb.skole.hr/wp-content/uploads/sites/135/2024/10/12-OS_Hugo_Badalic_Slavonski_Brod_Skolski_kurikul_2024.pdf

U sklopu projekta izdvojili smo vlastite kreativne aktivnosti koje smo provodili tijekom 2024./2025. i podijelili s projektnim partnerima jer je cilj projekta upravo razmjena ideja i dijeljenje zanimljivih aktivnosti. Provedene aktivnosti:

  1. IZRADA STRANIČNIKA PREMA PROČITANIM KNJIŽEVNIM DJELIMA

Mjesec hrvatske knjige obilježili smo izradom straničnika prema pročitanim književnim djelima po izboru učenika. Naše straničnike izložili smo na panou u učionici Hrvatskoga jezika, a učenici-autori straničnik će početkom sljedeće školske godine posjetiti razrede koji će tek čitati neka od tih djela te ih svojom prezentacijom pokušati motivirati za čitanje. Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.

  1. IZRADA VLASTITIH NASLOVNICA KNJIŽEVNIH DJELA

Aktivnost: Izradi naslovnicu književnog djela

U sklopu obilježavanja Svjetskog dana knjige učenici su osmišljavali i izrađivali naslovnice pročitanih djela i/ili ulomaka po svom izboru. Cilj je bio kreativnošću i originalnošću privući čitatelje i otkriti im što kriju korice knjige. Na naslovnici je trebao biti naziv djela i književnika na glagoljici i na latinici. U opisanoj aktivnosti sudjelovali su učenici PŠ Jelas.

Naše naslovnice izložili smo na panou u učionici Hrvatskoga jezika, a učenici-autori naslovnica će početkom sljedeće školske godine posjetiti razrede koji će tek čitati neka od tih djela te ih svojom prezentacijom pokušati motivirati za čitanje. Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.

  1. IZRADA GRAFITA PREMA PROČITANIM DJELIMA – ČITALAČKI GRAFITI

Grafiti su vrsta ulične umjetnosti, a kako izgleda grafit koji reklamira naslov ili misao neke knjige pokazali su učenici PŠ Jelas koji su sudjelovali u izradi čitalačkih grafita povodom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige. Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.

  1. KNJIGA NA PREKLOP – predstavljanje zbirki pjesmama Dobriše Cesarića i Grigora Viteza

Povodom obilježavanja Svjetskog dana poezije učenici su izrađivali lektirne ormare – knjige na preklop zadanih pjesama Dobriše Cesarića (7. razredi) i Grigora Viteza (5. razred). Prilikom izlaganja interpretativno su čitali pjesmu te prikazali svoj lektirni ormar pokazujući originalne naslovnice svojih radova koji su u poveznici s pročitanim stihovima, ističući važne podatke o pjesniku, njegove stihove i poruke te komentirajući način pisanja. Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.

 

  1. LEKTIRA IZ VREĆICE

Provedbom ove aktivnosti prezentirano je djelo Mire Gavrana – Kako je tata osvojio mamu. Učenici 5. e razreda PŠ Jelas opisali su proživljene situacije dječaka Antuna prezentirajući sadržaj lektirne vrećice – predmete/crteže koji su u poveznici s djelom.

Svi učenici su svojem razredu pokazivali predmete iz svoje vrećice i pričali Antunovu anegdotu vezanu uz taj predmet nakon što su ostali učenici odgovorili/pogodili zašto je baš taj predmet u vrećici. A što se sve krilo u vrećicama? Otvarač, udica, pepeljara, frizbi, ukosnice, britvica, pismo, ogrlica, sapun, sat, kava, buket… Radove učenika možete pogledati na razrednoj stranici projekta, poveznica je na dnu ove objave.

  1. UMNA MAPA

Učenici sedmih razreda su u obliku umne mape izradili portret djevojčice Brunhilde Serdar iz djela Duga. Tom aktivnošću i raspravom o događajima u djelu obilježen je i Dan djevojčica. Učenici 5. e razreda u obliku umne mape predstavili su dječaka Augusta iz djela i filma Čudo. Nastali su radovi u obliku sunca jer je upravo August bio sunce svoje obitelji.

Na kraju projekta provedena je evaluacija, a rezultate i fotografije učeničkih radova i opisanih aktivnosti možete pogledati na sljedećoj poveznici:

https://sites.google.com/view/uzcitanjerijeirastu/lektira-bez-papira-4

Pročitajte još

Breaking News

Petaši su uz djelo Ferenca Molnara trebali smisliti uzbudljiv naslov za vijest i izraditi naslovnicu vijesti u aplikaciji BreakYourOwnNews. Učenici su vrlo ozbiljno pristupili ovom zadatku i nastali su odlični radovi koje možete vidjeti na sljedećim poveznicama:...

Skip to content