Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 8. do 14. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su matičnoj školi školi učenici i učenice trećih, 4.b, te od petog do osmog razreda (osim pojedinačnim, njihovoj dobi primjerenim, računalnim aktivnostima) obilježili Sat programiranja za svakog učenika.

Učenici trećih razreda obilježili su Sat programiranja za svakog učenika zanimljivim unplugged i računalnim božićnim aktivnostima. U aktivnosti Christmas pixel art učenici su zadanim uputama (dobili su samo boju i oznaku kvadratića, u kojem se retku i stupcu kvadratić nalazi) ispunjavali kvadratiće određenim bojama da bi dobili sliku. Saznali su od čega se sastoji slika na zaslonu računala te zaključili da, što su pixeli manji i što ih je više, slika je na zaslonu kvalitetnija. Crtali su snjegovića tako da su kockicom odredili koji dio od predloženih će nacrtati. Rješavali su jednostavniji i složeniji božićni sudoku zadatak U aktivnosti Slijedimo djeda Božićnjaka pomagali su Djedu Božićnjaku da se uredi za selfi, zamatali smo poklone, igrali s robotom igru brzog skiciranja, plesali s vilenjacima, tražili djeda Božićnjaka, igrali se s kuglicama, da bi na kraju završili u laboratoriju za pisanje koda.

Učenici 4.b razreda su u aktivnosti Mix & Move with AI istražili kako kreativnost, kodiranje i umjetna inteligencija (UI) zajedno rade na stvaranju glazbe i plesa. Dizajnirali su plesača, remiksirali pjesmu i koristili kod za koreografiranje pokreta u ritmu i na taj način, po prvi puta, sudjelovali u događanju The Hour of AI. Pogledajte neke od učeničkih radova:

https://studio.code.org/projects/music_dance_ai/EGim6Zqa2UHPCXX6TekjeqePz66xdU-xO7uYgkZjSO0

https://studio.code.org/projects/music_dance_ai/J9uojJgflJ_c_fE9GJkjtspyds2SsNiGZy2GdVRLaaY

https://studio.code.org/projects/music_dance_ai/vIfO3EgQW8uF5a69o-O-Sw22nWvrONmnU_AtiGAwyC8

Učenici petih razreda su nizanjem naredbi u zanimljivim zadacima, pomagali su dječaku Marcu i djevojčici Sophiji da svlada sve prepreke i dođe do cilja. Pri izradi programa koristili su slijed naredbi, naredbe grananja, ponavljanja jedne ili više naredbi i ponavljanje s uvjetom.

Učenici su šestih razreda sudjelovali u međunarodnom natjecanju koje organizira online platforma Codemetnum povodom Sata programiranja za svakog učenika. Codementum je online edukativna platforma koja nudi mogućnosti učenja programiranja i tehnologije. Platforma je namijenjena učenicima i učiteljima koji žele poboljšati svoje vještine programiranja ili stvoriti nove projekte.

Učenici sedmih i osmih razreda upoznaju kodiranje u mobilnim aplikacijama Boats, Tanks, Rangers i Jucie Gems pomoću tokena kao dio unplugged programiranja Coding4Mandela. „Coding4Mandela” globalno je natjecanje u kodiranju koje kombinira kodiranje bez korištenja računala s igrom i učenjem o problemima nestajanja životinjskih vrsta u Africi zbog krivolova. Natjecanje je osmišljeno na instituciji „Nelson Mandela University” u Južnoj Africi, u čast Nelsonu Mandeli. Nelson Mandela, ikona 20. stoljeća, posvetio je svoj život borbi za pravdu, jednakost i ljudska prava. Natjecanje odaje počast njegovom trajnom duhu usmjeravajući vještine globalne zajednice programera prema stvaranju pozitivnih promjena i jednakosti pri učenju za sve. Mandelina vizija boljeg svijeta inspiracija je svima nama, a natjecanje nam je bila prilika da koristimo svoje znanje i talent kako bismo doprinijeli ciljevima koje je on zastupao. Osnovna nit vodilja natjecanja je timski rad i suradnja – „Team work is the name of the game.”

Pročitajte još

Skip to content