Učenici i učenice razredne nastave (3.a, 3.b i 4.b) te predmetne nastave (5.do 8. razreda) matične škole su od 11. do 26. listopada unplugged i računalnim aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2025). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Učenje kodiranja pomaže u njegovanju niza temeljnih vještina kao što su kreativnost, logika, kritičko razmišljanje i vještine rješavanja problema. Ranim upoznavanjem s kodiranjem učenici se mogu bolje pripremiti za izazove 21. stoljeća. Kako korištenje računala sve više zasićuje društvo, na budućim inženjerima je da inoviraju i dizajniraju softver za poboljšanje kvalitete života.

Učenici su trećih razreda umjesto pisanja naredbi, u online aktivnosti CodeMonkey Jr. programirali malog majmunčića da dođe do škrinje s blagom slaganjem niza vizualnih uputa blokovima naredbi koji predstavljaju kôd. S napredovanjem izazova učenici CodeMonkey Jr. rano stječu razumijevanje temeljnih koncepata programiranja. Pokazavši se u toj aktivnosti vrlo uspješnim, trećaši su dobili još jedan izazov, pomoći kroz 27 zadataka vjeverici da stigne do češera. I taj su zadatak učenici uspješno svladali. U unplugged aktivnosti trećaši su slijedili upute na papiru i kao rezultat dobili lik. Nema veće nagrade za učiteljicu kad učenik tijekom aktivnosti kaže “Ovo je baš zabavno!”. I na kraju je učiteljica trećašima priredila mali izazov, tj. upute za kretanje. Baš je bilo izazovno.






I ove smo se godine uključili u još jedan eTwinning projekt “E-Kids, safe kids”, a učenici 3.b su odradili aktivnost vezanu za EU Code Week.


Četvrtaši su online aktivnošću Beaver Achiever pomagali dabru graditelju da izgradi branu u jezeru, a sadrži izazove slijeda blokova i jednostavnog ponavljanja blokova (petlji). U drugoj aktivnosti, učenici 4.b razreda upoznali su micro:bit, mikroračunalo koje ima brojne mogućnosti. Prije početka rada s micro:bit-ovima morali su spojiti sve potrebne dijelove s micro:bit-om, a nakon toga spojiti i micro:bit na računalo. A onda je moglo početi programiranje. Pozvati su editor u kojem se stvaraju programi Microsoft MakeCode for micro:bit te izradili svoj prvi program koji su pohranili na micro:bit te izvršili. Nakon početnog upoznavanja s mogućnostima micro:bit-a. učenici su uspješno izradili program koji simulira kockicu (kad protresemo micro:bit, on generira slučajan broj od jedan do šest) te program koji broji korake.


Učenici 5.a i 5.b razreda su online aktivnošću Space Adventure obilježiti Europski tjedan programiranja. Aktivnost se sastoji od pomaganja majmunčiću astronautu da stigne do banane, a sadrži izazove slijeda blokova i jednostavnog ponavljanja blokova (petlji). Učenje kodiranja pomaže u njegovanju niza temeljnih vještina kao što su kreativnost, logika, kritičko razmišljanje i vještine rješavanja problema. Ranim upoznavanjem s kodiranjem učenici se mogu bolje pripremiti za izazove 21. stoljeća. Kako korištenje računala sve više zasićuje društvo, na budućim inženjerima je da inoviraju i dizajniraju softver za poboljšanje kvalitete života. A onda su pomagali Alisi davanjem točnih uputa kako da stigne do zemlje čudesa.


Šestaši su u aktivnosti Compute It! čitali i tumačili programe u online aplikaciji kako bi pronašli pravi put do cilja i pobijedili u izazovima (koji su sadržavali osnovne algoritamske strukture slijed, petlju i ponavljanje). Morali su se usredotočiti i koristiti svoje intuitivne sposobnosti da bi razumjeli neke temeljne koncepte programiranja. I bili su jako uspješni u tome.


Učenici 7.a i 7.b razreda obilježili su Europski tjedan programiranja 40xEscape mozgalicama. 40xEscape je online igra koja je testirala vještine računalnog razmišljanja učenika. Cilj je jednostavan, učenici moraju pobjeći sa svake razine otključavanjem vrata pomoću raznih tragova i rješavanjem zagonetki usput. Na svakoj razini predstavljen je jedinstven skup gumba i prekidača koji kontroliraju elemente slagalice. Zadatak je smisliti ispravnu kombinaciju ili slijed radnji koje će učenika dovesti do rješenja. Učenici su morali biti spremni razmišljati izvan okvira i eksperimentirati s različitim pristupima dok napreduju kroz sve izazovnije razine.
Učenici su osmih razreda sudjelovali i u European Coding Competiton na platformi Codementnum. Codementum je online edukativna platforma koja nudi mogućnosti učenja programiranja i tehnologije. Platforma je namijenjena učenicima i učiteljima koji žele poboljšati svoje vještine programiranja ili stvoriti nove projekte. Učenici su na natjecanju, rješavali zadatke u skupini Advanced. S nestrpljenjem očekujemo rezultate.