eTwinning projekt ŠTEAM-ajmo 3

Ove smo se školske godine uključili u novi eTwinning projekt ŠTEAM-ajmo 3, svojevrsni nastavak uspješno provedenog kraju prošlogodišnjeg projekta ŠTEAM-ajmo 2. ŠTEAM-ajmo 3 je interdisciplinarni projekt koji ima za cilj povezati STEM područja s umjetnošću. U projektu sudjeluju škole iz Turske, Moldavije, Sjeverne Makedonije, Srbije i Hrvatske. Slijednik je projekta ŠTEAM-ajmo2 koji je nagrađen Nacionalnom oznakom kvalitete. Kroz istraživanje i kreativnost, projekt će unaprijediti usvajanje ishoda predviđenih kurikulumima STEM predmeta i međupredmetnih tema u osnovnim i srednjim školama. Raznovrsnim aktivnostima, projekt potiče razvoj kritičkog mišljenja, kreativnog razmišljanja te vještina rješavanja problema. Aktivno učenje u STEAM područjima stimulira inovativnost, maštu i kreativnost učenika, te primjenu stečenog znanja, timski rad, suradnju, prilagodljivost, kao i društvenu i kulturnu osviještenost.

Aktivnost STEM kodiranje obilježili smo i tijekom manifestacije EU Code Week. Učenici i učenice 3.b, te od 4. do 8. razreda matične škole unplugged i računalnim su aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2024). Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Učenje kodiranja pomaže u njegovanju niza temeljnih vještina kao što su kreativnost, logika, kritičko razmišljanje i vještine rješavanja problema. Ranim upoznavanjem s kodiranjem učenici se mogu bolje pripremiti za izazove 21. stoljeća. Kako korištenje računala sve više zasićuje društvo, na budućim inženjerima je da inoviraju i dizajniraju softver za poboljšanje kvalitete života.
U računalnom dijelu trećaši su pomagali malom majmunčiću da dođe do škrinje s blagom (i na tom putu skupljaju banane), slaganjem blokova naredbi (slijed i ponavljanje). Nakon toga su učenici na računalu uspješno redali korake (algoritmi) u pet aktivnosti (posadi biljku, radni dan dječaka, izrada sendviča, kuhanje čaja, pečemo kolače). U posljednjoj su aktivnosti prvo izradili korake za algoritam izrade neobičnog lika, a zatim po tim koracima nacrtali, obojali i imenovali neobični lik. 
Četvrtaši su online aktivnošću Beaver Achiever pomagali dabru graditelju da izgradi branu u jezeru, a sadrži izazove slijeda blokova i jednostavnog ponavljanja blokova (petlji). 
Učenici 5.a i 5.b razreda su online aktivnošću Space Adventure pomagali majmunčiću astronautu da stigne do banane, a sadrži izazove slijeda blokova i jednostavnog ponavljanja blokova (petlji). 
Šestaši su u aktivnosti Little dot Adventure u svakom nivou morali dovesti točkicu do narančastog polja odabirom ponuđenih naredbi, što su vrlo vješto uspijevali.
Učenici su sedmih i osmih razreda sudjelovali i u European Coding Competiton na mrežnom mjestu Codemetnum.

1. sastanak projektnih partnera održan je 17.9.2024. u 19:00 sati putem Teams platforme. Nakon uvoda dogovoreni su oblici suradnje na projektu. Nositelji projekta upoznali su projektne partnere s ciljevima projekta, podjelom poslova i zadataka te načinom provođenja aktivnosti.

1. zajednička konferencija učenika i učitelja sudionika projekta ŠTEAM-ajmo 3 održana je 7. studenog 2024. gdje su proglašene 3 najbolje aktivnosti (izborom svih sudionika) povodom STEM Day-a i pogledali ih zajednički.

Aktivnost STEM kodiranje obilježili smo i tijekom manifestacije Hour of Code. Svaki učenik trebao bi imati priliku naučiti programirati. To pomaže njegovanju vještine rješavanja problema, logike i kreativnosti. Počevši rano, učenici će imati temelj za uspjeh u karijeri u 21. stoljeću. I ove se godine od 9. do 15. prosinca obilježavao Sat programiranja za svakog učenika. Milijuni djece, mladih, odraslih, roditelja, nastavnika, okupljaju se na događanjima i u učionicama diljem svijeta kako bi naučili stvarati programiranjem. I u našoj su matičnoj školi školi učenici i učenice od šestog do osmog razreda (osim pojedinačnim, njihovoj dobi primjerenim, računalnim aktivnostima) obilježili Sat programiranja za svakog učenika.

U aktivnosti recikliranje pohvalili smo se uradcima za božićne blagdane. Od starih CD-ova, kolaž papira i drugih ukrasa izraili smo ukrase (s likom djeda božićnjaka, sobova, snjegovića,..) te vjenčić za vrata od krep papira i starih dijelova računala (grafičke kartice, mrežne kartice, kablova,…). https://www.canva.com/design/DAGSKEi_a7Q/nrPzal9UFNZo68btqi6iPQ/view?utm_content=DAGSKEi_a7Q&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=hedfaac6e13

Dana 12.2.2025. održana je videokonferencija putem aplikacije Zoom, koju su vodili učenici uključeni u projekt. Tijekom videokonferencije učenici su prezentirali načine na koje su obilježili Dan sigurnijeg Interneta.

Naša je škola jedna od tri škole u Hrvatskoj kojoj je dodijeljena oznaka Expert STEM School Label. Ovo prestižno priznanje dokaz je predanosti, inovativnosti i duha suradnje učenika i učitelja uključenih u različite STEM projekte i aktivnosti. STEM obrazovanje – znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika – nije samo akademska izvrsnost; radi se o pripremi naših učenika da kritički razmišljaju, kreativni rješavaju probleme i cjeloživotni uče u svijetu koji se brzo razvija. Ova oznaka potvrđuje naporan rad koji smo uložili u integraciju praktičnog učenja, aplikacija iz stvarnog svijeta i međudisciplinarnih projekata koji potiču znatiželju i grade samopouzdanje. Proglašenje stručnom STEM školom svrstava nas među vodeću skupinu institucija posvećenih izvrsnosti i jednakosti u STEM obrazovanju. Odražava naše stalne napore da pomaknemo granice, potaknemo inovacije i osiguramo da svaki učenik ima pristup prilikama i vještinama potrebnim za napredovanje u 21. stoljeću.

Dana 23.4.2025. održana je videokonferencija putem aplikacije Google Meet, koju su vodili učenici uključeni u projekt. Tijekom videokonferencije prezentirani su najbolji radovi učenika povodom obilježavanja Međunarodnog dana kreativnosti i inovativnosti. Po završetku prezentacije učenici su zajednički odigrali kviz u Quizizz-u.

I ove smo godine sudjelovali na međunarodnom natjecanju STEM Discovery Campaign 2025. STEM Discovery Campaign 2025. je međunarodna inicijativa koja poziva projekte, organizacije, knjižnice, škole, sveučilišta i klubove mladih širom Europe i širom svijeta da proslave karijere i studije na poljima znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM).  Na žalost, nismo uspjeli osvojiti nagradu za provedene aktivnosti, ali smo bogatiji za još jedno iskustvo sudjelovanja na iznimno zanimljivom natjecanju.

Učenici su kroz jednostavne eksperimente istraživali osnovne principe iz znanstvenih područja (kemija, fizika, matematika i tehnologija). Učenici su koristili svakodnevne kuhinjske sastojke i alate kako bi izvodili eksperimente koji demonstriraju kemijske reakcije, fizikalna svojstva materijala i matematičke proračune potrebne za točno mjerenje sastojaka. Teme koje su predložene za ovu aktivnost: Određivanje gustoće tekućine, Otapam li se, Pjenasta čarolija od sapuna, Smuti svoj SMUTI, Slatko računanje, Pekarski eksperiment – ​​kruh i kvasac, Čarobni balon na vrućem zraku, Određivanje kalorijske vrijednosti grickalice, Led i toplina – istraživanje stanja tvari, Mjerenje pH vrijednosti kuhinjskih namirnica, Sol u vodi – otapanje i zasićenje, Izradi svoj kristal
Ciljevi aktivnosti su upoznati učenike s osnovnim STEM konceptima kroz praktičnu primjenu u svakodnevnim situacijama, razvijanje vještine timskog rada, problema komunikacije i rješavanja, poticati učenike na kritičko razmišljanje i istraživanje znanstvenih principa, razvijati matematičke vještine kroz mjerenje, povezati teorijska znanja iz prirodnih znanosti s realnim svijetom.

U Karlovcu je, po treći put, od 15. do 17. svibnja 2025. godine održana trodnevna STEM konferencija za učenike i učitelje pod nazivom STEM Ka. Konferencija je omogućila sudionicima sudjelovanje u različitim STEM radionicama i predavanjima te online prikaz primjera dobre prakse (od vrtića do srednjih škola) i posterske sekcije. Iz naše je škole u posterskoj sekciji sudjelovala učiteljica informatike Kristina Krtalić s tri primjera dobre prakse i to Upoznajmo umjetnu inteligenciju, Točka do točke – koordinatni sustav u programiranju te Od svega po malo u programiranju (hrvatski jezik. likovna kultura i matematika).

Skip to content