Aktivno učenje u području prirodoslovlja 2
eTwinning projekt „Aktivno učenje u području prirodoslovlja 2“
CILJEVI :
- razvijati učeničku kreativnost kroz izradu nastavnih materijala
- koristiti metode aktivnog učenja
- razmjenjivati iskustava, ideje i primjere dobre prakse
- razvijati samopouzdanje učenika
- poticati pozitivni natjecateljski duh
- jačati suradnju između različitih škola
- razvijati komunikacijske i socijalne vještine
- poticati učenike na pokazivanje i otkrivanje svojih umjetničkih i kreativnih osobina, kao i primjenjivanje i implementiranje iskustava svojih vršnjaka
- razvijati digitalne kompetencije sudionika korištenjem različitih digitalnih alata
- razvijati vršnjačko učenje, međusobnu toleranciju i digitalnu pismenost
- motivirati učenike za učenje prirodoslovlja na zanimljiv način
- omogućiti učenicima stjecanje i razvoj kompetencija potrebnih u 21. stoljeću kroz suradničko i istraživačko učenje
- ostvarivati ishode međupredmetnih tema
NOSITELJI :
Koordinator projekta: Jasmina Matekalo, prof. geografije i povijesti
Sudionici projekta: Ivana Tunjić, prof. biologije i kemije
Pejo Jozić, prof. geografije i povijesti
Učenici sudionici projekta: 7.c ,7.d i 6.d razred, GLOBE skupina i Mladi geografi
Zemlje sudionici: Hrvatska, Slovenija, Azerbajdžan, Turska i Sjeverna Makedonija
NAČIN REALIZACIJE :
Projekt će početi u rujnu 2023. godine i trajat će do lipnja 2024. godine.
Partnerske škole će provoditi aktivnosti prema unaprijed dogovorenom planu.
Učenici će u sklopu projekta istražiti koje su to metode aktivnog učenja. Sami će ili uz pomoć učitelja izraditi plan rada i način da se motiviraju za jednu od aktivnosti koju će raditi tijekom sata. Upoznati će se s kompetencijama 21. stoljeća te koristiti IKT tehnologije kako bi prikazali svoje načine učenja.
Pojedinačne aktivnosti prikazivat ćemo kroz multimedijalni sadržaj, plakate, panoe s tekstualnim i likovnim porukama, koje će sadržavati razumijevanje i ostvarenost planiranih ciljeva.
Realizirane aktivnosti prikazat će se na TwinSpaceu projekta i web stranici škole.
Na kraju projekta bit će proveden evaluacijski upitnik.
Projekt će biti predstavljen u školi kao primjer dobre prakse.
učiteljice: Jasmina Matekalo i Ivana Tunjić
učitelj: Pejo Jozić
:: opširnije ::Oznaka Nacionalne kvalitete
:: opširnije ::Diseminacija projekta
Naš projekt je priveden kraju kao i naše provedene aktivnosti u sklopu projekta. Sve objavljene aktivnosti nalaze se na web stranici škole, društvenoj mreži škole, predstavljene su na roditeljskom sastanku i na Učiteljskom vijeću. Naš projekt je uvršten u školski kurikulum.
:: opširnije ::Sudionici projekta
Prva aktivnost projekta je predstavljane sudionika učitelja u projektu. Na zajedničkom padletu predstavili smo se i upoznali članove zemlje sudionika iz Hrvatske, Slovenije, Azerbajdžana, Turske i Sjeverne Makedonije.
:: opširnije ::Predstavljanje škole
Sljedeća aktivnost našeg novog eTwinning projekta je predstavljanje naše škole. Svi sudionici projekta osmislili su načine kako se predstaviti.
Svoju školu smo predstavili ovako: https://www.youtube.com/watch?v=7oBIc08fChw
:: opširnije ::
Izrada planeta Sunčevog sustava
Za našu prvu aktivnost učenici su odabrali izraditi planete Sunčevog sustava. Prije izrade modela proučili su veličine planeta Sunčevog sustava i izradili su ih u odgovarajućim omjerima kako bi predstavili stvarne odnose veličina u Sunčevom sustavu. Model su izložili u učionici kako bi služio u nastavi geografije kod upoznavanja Sunčevog sustava.
:: opširnije ::Izrada križaljki
Učenici su izradili križaljke za potrebe ponavljanja nastavne cjeline Svemir. Križaljke su upotrijebljene na nastavi prirode u 6. razredu i na nastavi geografije u 8. razredu. Bilo je zanimljivo izrađivati, ali i rješavati križaljke.
:: opširnije ::Biramo logo projekta
Sudjelovali smo u natječaju kojim se birao logo projekta. Naši učenici izradili su po nekoliko prijedlog pa se nadamo da će jedan od njih postati logo ovoga projekta.
U nastavku pogledajte naše prijedloge za logo projekta.
:: opširnije ::
Izrada valjka za vrijeme
Učenici su izradili papirnati valjak za vrijeme pomoću kojega je lakše predočiti zonsko vrijeme i odrediti koliko je sati u drugim državama ili dijelovima svijeta u odnosu na vrijeme u Hrvatskoj. Valjak za vrijeme će koristiti i ostali učenici na nastavi geografije.
:: opširnije ::Izrada modela globusa
Kako bi se dodatno zainteresirali za geografske sadržaje učenici su izradili modele globusa od papira. Dobri su se zabavili, ali su i ponešto naučili o načinima izrade globusa i geografskih karata.
:: opširnije ::Pokusi o atmosferskim pojavama
Naši GLOBE-ovci su istražili te pomoću pokusa i modela prezentirali ostalim učenicima nastajanje različitih vremenskih pojava.
:: opširnije ::Izrada umnih mapa
U prosincu su učenici izradili umne mapu mapu o prirodnoj osnovi i umnu mapu o topografskim kartama. Pomoću njih će petaši ponavljati nastavne sadržaje iz geografije.
:: opširnije ::Izrada modela vulkana
Zimske dane smo zagrijali izradom modela vulkana. Učenici su s radošću "isprobavali" kako vulkan eruptira, a model će poslužiti i u grastavi geografije za demonstraciju vulkanske erupcije.
:: opširnije ::Izrada makete Italije
Učenici su odabrali da žele više saznati o nama susjednoj državi Italiji. Proučili su njezinu prirodnu i kulturnu baštinu i napravili 3D model. Model će pomoći sedmašima da uspješnije "savladaju" Italiju.
:: opširnije ::Kviz o sigurnosti na internetu
Povodom Dana sigurnijeg interneta učenici su odigrali poučan kviz i provjerili svoje znanje o sigurnom korištenju interneta. Pokazali su dobri znanje na kvizu i zaključili da na internetu "opreza nikad dosta"!
:: opširnije ::Ljubav na različitim jezicima
Valentinovo je potaknulo učenike da istraže kako se na drugim jezicima kaže "Volim te". Zapamtili su kako se ove dvije čarobne riječi kažu na nekoliko jezika. Postavili su školski pano pa da ih i drugi učenici mogu naučiti. Tko zna - možda im u budućnosti to znanje zatreba u nekom romantičnom trenutku?!
:: opširnije ::Mehaničko pročišćavanje vode
Kao uvod u obilježavanje Dana voda učenici su izvodili pokus o mehaničkom pročišćavanju vode. Zaključili su da, bez obzira što se zagađena voda može pročistiti, treba paziti da se voda što manje zagađuje.
:: opširnije ::Posjet prečistaču otpadnih voda
Povodom Dana voda učenici su posjetili Uređaj za pročišćavanje otpadnih voda grada Slavonskog Broda i upoznali se sa njegovim radom. Tako su još jednom posvjestili važnost čiste vode za život na Zemlji.
:: opširnije ::Izrada modela za geografiju
Za potrebe nastave geografije učenici su izrađivali modele nekoliko poznatih građevina. Izrađujući modele pokazali su svoju kreativnost i zabavili se, ali su o tim građevinama ponešto i naučili.
:: opširnije ::Ispitivanje fizikalno-kemijskih svojstava vode
Naši GLOBE-ovci su odlučili pokazati ostalim učenicima kako se izvode hidrološka mjerenja u GLOBE programu. Izradili su listić o fizikalno-kemijskim svojstvima vode te potaknuli učenike da istraže i usporede razlike fizikalno-kemijskih svojstava vode iz rijeke Save, vode iz vodovoda i destilirane vode. To je bilo pravo malo istraživanje!
:: opširnije ::Kviz povodom Dana planeta Zemlje
Dan planeta Zemlje učenici su obilježili igranjem zanimljivog kviza o Zemlji. Ekipe od po dvoje učenika natjecali su se u poznavanju našeg planeta. Iako nijedan par nije imao sve točne odgovore, učenici su se odlično zabavili i naučili ponešto novo o našem predivnom planetu.
:: opširnije ::Izrada ekosustava
Učenici su izradili model ekosustava, a prilikom izlaganja objašnjavali su međuovisnosti u prirodi između žive i nežive prirode. Uočili su i moguće probleme vezane uz globalno zagrijavanje te ugroženost određenih tipova staništa poput močvara i tropskih kišnih šuma.
:: opširnije ::Difuzija
U istraživačkom duhu učenici su izvodili pokuse o difuziji tvari. Na taj način su im postali jasniji procesi koji se odvijaju u prirodi.
:: opširnije ::Igra razvrstavanja otpada
Pred kraj školske godine učenici su organizirali igru u kojoj je cilj bio pravilno razvrstati različite vrste otpada u odgovarajuće spremnike. Potaknuli su i druge učenike na pravilno razvrstavanje otpada kako bi se otpad mogao reciklirati, a svi mi imali čist i očuvan okoliš.
:: opširnije ::Izrada Sunčanog sata
Za kraj našeg projekta, učenici su izradili model Sunčanog sata. Proučili su način na koji on funkcionira i pokušali su određivati vrijeme pomoću Sunčanog sata. Uskoro stiže ljetni odmor i prilike za putovanja. Oni koji posjete neku turističku znamenitost na kojoj se nalazi Sunčani sat sigurno će znati koliko je sati.
:: opširnije ::Evaluacija projekta
Evaluacija za sudionike projekta, učenike, provedena je putem Microsoft Formsa kako bi saznali zadovoljstvo projektom ali i moguće prijedloge za unapređenje istog. Većina sudionika je jako zadovoljna aktivnostima projekta i svojim radom u projektu, projekt su ocijenili ocjenom 5 te izrazili spremnost na daljnje sudjelovanje u eTwinning projektima.
:: opširnije ::« Veljača 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |