2021-10-12 18:10:55

Lektira koja ne živcira

U Mjesecu hrvatske knjige počinjemo s novim projektom koji potiče na čitanje i njegovanje čitalačke pismenosti, kao ključne i temeljne pismenosti svim pismenostima 21. stoljeća. Uz školsku knjižnicu, učenike 3. a i 3. b razreda, Kazališnu družinu I. B. Mažuranić i producenticu Ivu Srnec, započinjemo projekt  "Lektira koja ne živcira", kao jedina Osnovna škola u RH. Prvi susret s glumcima i projektom planiran je upravo u Mjesecu hrvatske knjige, i to s  knjigom Čudnovnate zgode šegrta Hlapića, legendarne I. B. Mažuranić. Bit će vrlo zanimljivo! U nastavku pročitajte detalje!

 

Lektira koja ne živcira projekt je koji nastoji potaknuti učenike  osnovne škole i učenike nižih razreda srednje škole na popularizaciju čitanja lektira unutar nastave i izvan nje i to tako da uz odgledane prizore iz odabranih lektira koje su prethodno pročitali razviju svijest o temama koje lektire otvaraju, kao i o različitim izvedbenim mogućnostima istog prizora.Radionice i izvedbe prilagođene su dobi njezinih gledatelja i sudionika. Provedba uključuje rad sa glumcima na kreiranju određenih scena koje će izvesti bilo uživo, bilo za edukativni videomaterijal. Nakon toga slijedi dogovor sa edukatorima i profesorima koji pripremaju djecu za rad na određenoj lektiri. Djeca imaju zadatak pročitati lektiru prije odgledane izvedbe scene kako bi mogla sudjelovati na efikasan način u programu i biti produktivna i ravnopravna izvođačima u kreaciji žive izvedbe. 

CILJEVI

Ciljevi projekta:

-           jačanje verbalnih sposobnosti

-           vježbanje sposobnosti čitanja

-           povećanje važnosti čitanja na kreativan način koristeći i digitalne medije

-           razvijanje svijesti o ljudima i životu oko sebe, te pojačavanje stupanja tolerancije kod djece i mladih

-           razvijanje svijesti o važnosti kazališta

-           prilagodba djeteta za rad u grupi

-           socijalizacija djece i uključivanje šire zajednice u razvoj svijesti o važnosti čitanja

-          razvoj tolerancije i osjećaja pripadnosti

i

-          ponuditi mladima kreativna rješenja kako bi kvalitetnije ispunili svoje vrijeme

-           edukacija  polaznika o samom pojmu kazališta te o primjeni kazališnih metoda u svakodnevnom životu

-           upoznavanje sa dramskim metodama (osvještavanje tijela, rad na glasu i pokretu, rad na dramskim situacijama i karakterima te kreiranje improvizacija, Forum teatar, rad na scenama iz tekstova lektira)

-           razvijanje svijesti o ljudima i životu oko sebe te pojačavanje stupanja tolerancije kod  djece i mladih

-           razvijanje svijesti o važnosti kazališta

-           analiza lektirnih književnih djela i poezije na neformalan način, lakše uživljavanje u likove

-           postavljanje djela iz lektire te približavanje lektire vršnjacima

 


Osnovna škola Hugo Badalić Slavonski Brod