2014-10-14 09:22:00
Noviteti iz školske knjižnice
Dragi čitatelji, školska knjižnica obogaćena je novim naslovima iz područja psihologije. Želite li poraditi na vlastitom samopouzdanju i sreći, lakše se suočiti i živjeti sa životnim nedaćama, pomoći djeci i tinejdžerima u osjetljivim fazama odrastanja, ove knjige pravi su izbor. Knjige su namijenjene učiteljima, psiholozima, defektolozima, pedagozima i svima koji rade i žive s djecom.
Marjori J. Kostelnik, Esther Onaga, Barbara Rohde, Alice Whiren: Djeca s posebnim potrebama
Knjiga je posvećena odgojno-obrazovnom radu s djecom s posebnim potrebama. U obliku studije slučaja opisano je devet primjera: autistično dijete, dijete s cerebralnom paralizom, dijete s Turnerovim sindromom, hiperaktivno dijete, dijete s emocionalnim i ponašajnim poteškoćama, "komplicirano" dijete, dijete s posebnim potrebama vezanim za probleme u komunikaciji - apraksija, dijete s Downovim sindromom i juvenilnim dijabetesom, te "hendikepirano" dijete. U svakom opisu navode se podaci o genealogiji djetetove posebne potrebe, simptomima poteškoća, pedagoškim intervencijama i svim onim pristupima koje valja primijeniti u vrtiću i školi kako bi se odgojno-obrazovni rad i razvoj te djece prilagodio njihovim mogućnostima. Priručnik je namijenjen svima koji se bave, rade i žive s djecom koja imaju posebne potrebe, pogotovo odgajateljima, učiteljima i roditeljima, a koristan će biti i pedagozima, specijalnim i socijalnim pedagozima, psiholozima i liječnicima školske medicine.
Robert E. Wubbolding: Realitetna terapija u radu s djecom
Realitetna terapija je metoda pomaganja ljudima u preuzimanju bolje kontrole nad svojim životima. Ona im pomaže utvrditi i pojasniti što žele i trebaju, a zatim im pomaže procijeniti (evaluirati) mogu li realno postići to što žele. Ona im također pomaže ispitati vlastita ponašanja, a zatim ih procijeniti jasnim kriterijima. Poslije toga slijedi pozitivno planiranje čija je svrha pomoći u preuzimanju kontrole nad vlastitim životima, kao i u zadovoljavanju realn ih želja i potreba. Rezultat je dodatna snaga, više samopouzdanja, bolji međuljudski odnosi i osobni plan za djelotvorniji život. Ona stoga pruža ljudima sredstvo za samopomoć koje se može primjenjivati svakodnevno, u sučeljavanju s nedaćama, za razvitak ličnosti i preuzimanje učinkovitije kontrole nad svojim životima.
D. Miljković, M. Rijavec: Tri puta do toka sreće
„Kao i sve knjige ovih autorica, i ova knjiga slijedi put izuzetno dobro izbalansiranog omjera znanosti i praktičnih savjeta. Obiluje primjerima iz života, a ono što joj daje posebnu vrijednost su primjeri iz života u Hrvatskoj, intervjui s poznatim osobama, pa i opisana iskustva samih autorica. Time; se ona približava ciljanoj publici na bolji način nego što to čine mnogobrojni prijevodi sličnih djela. Pisana je ležernim stilom, karakterističnim za ove dvije autorice, duhovita je, a nije banalna. Posebnu vrijednost knjizi daju i međunarodne usporedbi te rezultati novijih istraživanja provedenih kod nas." (dr. Ljiljana Kaliterna Lipovčan)
D. Barnes Boffey: Nanovo se stvoriti
"Nanovo se stvoriti" je knjiga o tome kako postati osobom kakva želite biti. U ovoj knjizi Barnes Boffey izlaže na zavodljivo jednostavan, ali u osnovi temeljno nov način kako razumjeti sebe, kako stubokom izmijeniti život i kako poduzimati male korake koji nas čine sve jačima i vode osobnoj transformaciji. Novo stvaranje sebe je proces kroz koji možete naučiti kako se osjećati voljenim, snažnim zaigranim i slobodnim čak i u teškim situacijama. To je knjiga o otkrivanju načina da sami uspješno riješite probleme s kojima se susrećete.
Atle Dyregrov:Tugovanje u djece
Mnoge se smrti događaju iznenada, na dramatičan način. U suvremenom društvu raste broj ubojstava, samoubojstava i smrti u nesrećama. Međutim, i smrt koja je posljedica srčanog udara također može biti iznenadna, neočekivana i dramatična. Poznato je da iznenadna smrt ima ozbiljnije tjelesne i psihološke posljedice od očekivane smrti. Ova se knjiga više bavi iznenadnom nego očekivanom smrću. Iznenadne i dramatične smrti izazivaju više tjeskobe i drugih reakcija s kojima se nije lako suočiti ni kod kuće ni u školi. Ako se radi o smrti djeteta, onda smrt može imati posljedice po djetetove vršnjake, školu ili djetetovu vrtićku skupinu. Prirodne i ljudskom krivnjom izazvane katastrofe često imaju posljedice po velike skupine ljudi, uzrokujući mnoge smrti unutar zajednica koje su njima pogođene. Takva zbivanja gotovo uvijek ostavljaju tragove gubitka i među djecom. Škola i dječji vrtići mogu biti na različite načine pogođeni smrću. Želite li pomoći djeci koja tuguju morate razumjeti djecu različite dobi, njihovo poimanje svijeta, reakcije tugovanja i moguće simptome. Također je potrebno znati kako djetetu možete pomoći. Nadam se da će ova knjiga čitateljima pružiti temeljna znanja o dječjim reakcijama tugovanja i o tome kako im pritom pomoći. Međutim, važno je imati na umu kako će nam raspoloživo znanje biti od male koristi ako ga ne upotrijebimo na način koji pokazuje razumijevanje i brigu.
W. Glasser: Nesretni tinejdžer: način na koji roditelji i učitelji mogu doprijeti do njih
Odnosi i kvaliteta odnosa među ljudima u središtu su interesa ove knjige. Kroz životne priče autor govori o različitim "tipovima" nepovezanih nesretnih mladih osoba: onima koji su odabrali anoreksiju, pokušali suicid, odbijaju školu, shizofrenima, ovisnima o drogama, onima koji su doživjeli gubitak bliske osobe, ali i o ništa manje nesretnijim njihovim roditeljima i učiteljima. Kroz svaku priču naglašava da su kontrolirajuća ponašanja ona koja uništavaju odnose, čine ih udaljenim i nepovezanim, a sve ljude uključene u odnos nesretnima, pa poručuje: Kad prestanete kontrolirati, dobivate kontrolu!
William Glasser: Teorija izbora
„Svi mi rano u životu susretnemo ljude koji ne samo da su otkrili što je dobro za njih, nego su, nažalost, otkrili i što je dobro za nas. Naoružani ovim otkrićem, sljedeći tradiciju koja je tisućama godina dominirala našim mišljenje, oni osjećaju obvezu pokušati nas prisiliti da činimo ono što oni "znaju" da je ispravno. Naš otpor sili najveći je izvor ljudske patnje. Teorija izbora je izazov ovoj staroj tradiciji temeljnoj na načelu "ja znam što je za tebe dobro", jer ona nastoji odgovoriti na pitanje, na koje smo cijeli život pokušavali odgovoriti: Kako možemo biti slobodni živjeti načinom na koji želimo, a i dalje se dobro slagati s ljudima koji su nam u životu značajni?“ (dr. William Glasser)
|