2014-09-04 21:53:00 Međužupanijski skup učitelja matematike U našoj je školi 2. i 3. rujna 2014. u organizaciji AZOO-a održan Međužupanijski stručni skup za učitelje i nastavnike matematike Brodsko - posavske, Požeško – slavonske i Virovitičko - podravske županije. U nastavku vam donosimo intervju s Dajanom Zucić višom savjetnicom za matematiku iz AZOO, podružnice Osijek. Možete li nam reći nešto više o temama i predavačima na ovome skupu? Učitelj matematike Antun Vukasović iz vaše škole je vodio radionicu „Zondle“ na kojoj su polaznici učili kako napraviti kvizove znanja na računalu. U isto vrijeme druga skupina učitelja je imala predavanje i radionicu izrade mentalnih mapa koju je vodio prof. dr. sci Marijan Karić, umirovljeni profesor s Ekonomskog fakulteta u Osijeku. Zamjenom grupa postigli smo da svi sudionici prođu obje radionice. Želim ovom prilikom zahvaliti ravnateljici Vaše škole Ireni Čugura-Ćerić na dobroj volji i gostoljubivosti.
Jeste li zadovoljni odazivom učitelja? Izuzetno sam zadovoljna odazivom učitelja. Za svaki stručni skup u Slavoniji traži se mjesto više što govori o interesu naših učitelja i nastavnika za stručnim usavršavanjem. Manji broj sudionika omogućava kvalitetniji rad u radionicama, upravo onako kako je to bilo danas. Pokazalo se da postoji potreba za ponavljanjem ovog stručnog skupa kako bi svi zainteresirani mogli sudjelovati.
Je li ovaj skup ispunio Vaša očekivanja? Današnjim skupom smo započeli novu školsku godinu i otvorili jedno novo poglavlje u kojem ćemo pokušati veći naglasak staviti na nefrontalne oblike rada, primjenu računala u nastavi matematike i poučavanje matematike temeljeno na kontekstu. Predavači su bili odlični, a sudionici skupa su im dali izuzetno dobre ocjene u evaluacijskom upitniku. Uvjerena sam da će učitelji naučeno ubrzo primijeniti u praksi, ali da će i sami pronalaziti nove načine rada sa svojim učenicima. Mislim da svi imamo razloga za zadovoljstvo.
Po Vašem mišljenju, s kojim se izazovima susreću učitelji matematike i što mogu učiniti kako bi poboljšali svoje kompetencije? Najveći izazov su brze promjene, rastuća uporaba mobilne tehnologije i društvenih mreža. One mijenjaju ulogu učitelja, zahtijevaju informatičke i socijalne kompetencije, etičku svjesnost. Sposobnost kritičkog mišljenja i cjeloživotno učenje su ključne teme suvremenog obrazovanja, pa i matematičkog. Samo stalnim učenjem može se održati čvrst „učiteljski identitet“.
Na kraju, mislite li da je matematika zaista bauk među učenicima i ako je to tako, što je tomu uzrok? Učenje ne ovisi samo o kognitivnim sposobnostima učenika. Presudna je uloga motivacije i emocija. Važno je da učenici razumiju smisao učenja matematike, da osjete njenu primjenu u najrazličitijim situacijama, njenu korisnost, ali i ljepotu. No, važno je i vježbati, učiti s razumijevanjem, kritički promišljati, procjenjivati vrijednost rezultata. Tada matematika ne bi trebala biti bauk, ali i dalje ostaje ozbiljna materija koja traži veliki rad. Marijana Fajgl |
Osnovna škola Hugo Badalić Slavonski Brod |